Pienet autoaiheiset kysymykset III

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• pazq
    replied
    Ostakaa pieni ruutuvihko mihin kirjottaa auton rekkarin kanteen. Siitä lähtee kirjottelemaan vaan ostohinnasta lähtien päivämääriä, hintoja ja toimenpiteitä päivämäärineen. Näin tein prätkän kanssa ja alkuun ton käyttiksen kanssa mutta auton kanssa alko hinnat vituttamaan niin nakkasin saunan pesään senkin vihkosen

Leave a comment:

• zener
    replied
    Ei tuo kyllä halvalta vaikuta... :think

Leave a comment:

• maverick999
    replied
    Originally posted by Pikkis85 View Post
    https://www.auton-varaosat24.fi/

Kukaan sattunut tilailemaan tuolta mitään? O.o
    Kyllä ja hyvin toimi. Melko halpa kauppa.

Leave a comment:

• lj123
    replied
    Originally posted by Roisto View Post
    Ite taas merkkaan suurinpiirtein kaiken ylös ja kuitit talteen. Vaikka autoa ei ikinä möisikään niin onpahan huonomuistiselle apuja mitä on tehty, milloin ja millä hinnalla saatiin osat.
    Etsin netistä englanninkielisen huoltovihon, jossa on nuo Service I ja II kohteet, kun tuo saksa ei taivu.

Eipä niissä oikein kohteita ole, joita ei kuuluisi auton kunnon osalta joka tapauksessa säännöllisesti tutkia, niin en noin vanhaan autoon ala siitä huoltoliikkeen leimasta maksamaan.

Joo, totesin, että merkkaan ne vaihdetut osat itse ainakin jonnekin, ihan vain jos siksi, että muistaa milloin mitkäkin suodattimet ja tulpat ym. on vaihdettu.

Leave a comment:

• Pikkis85
    replied

Kukaan sattunut tilailemaan tuolta mitään? O.o

Leave a comment:

• Roisto
    replied
    Ite taas merkkaan suurinpiirtein kaiken ylös ja kuitit talteen. Vaikka autoa ei ikinä möisikään niin onpahan huonomuistiselle apuja mitä on tehty, milloin ja millä hinnalla saatiin osat.

Leave a comment:

• jr66
    replied
    Originally posted by lj123 View Post
    Voi olla tyhmäkin kysymys, miten kannattaa merkata kun itse vaihtelee suodattimia ym. pikkuosaa kuten tulpat?

Eli sigun autossa ei muutenkaan huoltokirjan viimeisiltä sivuilta löydy kuin merkinnät ja leimat öljynvaihdoista. Toki mukana on kuitteja mm. kytkimen vaihdosta ja takakanteen on kirjoiteltu päivämääriä jabkm-lukemia esim tukivarsien vaihdoista.

Eli, kun en tiedä mitä on tehty, milloin, ja onko edes tehty, niin noita pienempiä huoltokohteita ajattelin nyt tehdä itse varmuuden vuoksi. En autoa ole myymässä pitkään aikaan kyllä muutenkaan, niin kaipa se riittää, että itse jatkaa samaa listaa ja pitää kuitit tallessa ostetuista osista. Huoltovalon varmaan voi nollata samalla kun vaihdattaa öljyt.

Edit: Tietysti on tarkoitus tehdä/teettää muutkin huolto-ohjelman mukaiset kohteet kuntoon. Mutta ajattelin sitä, että 17-vuotiaan auton kohdalla ehkä merkkaa enemmän kunto ja muuten keinot osoittaa se, että itse on sitä ylläpitänyt kunnolla, kuin se, että huoltokirjaan on leimattu kaikki edelleen. Taitaa olla mielipidekysymys, ei se minuakaan estänyt ostamasta.
    En ole koskaan merkinnyt mitään mitä on tehty, toimii noi ilman muistiinpanojakin.

Leave a comment:

• lj123
    replied
    Voi olla tyhmäkin kysymys, miten kannattaa merkata kun itse vaihtelee suodattimia ym. pikkuosaa kuten tulpat?

Eli sigun autossa ei muutenkaan huoltokirjan viimeisiltä sivuilta löydy kuin merkinnät ja leimat öljynvaihdoista. Toki mukana on kuitteja mm. kytkimen vaihdosta ja takakanteen on kirjoiteltu päivämääriä jabkm-lukemia esim tukivarsien vaihdoista.

Eli, kun en tiedä mitä on tehty, milloin, ja onko edes tehty, niin noita pienempiä huoltokohteita ajattelin nyt tehdä itse varmuuden vuoksi. En autoa ole myymässä pitkään aikaan kyllä muutenkaan, niin kaipa se riittää, että itse jatkaa samaa listaa ja pitää kuitit tallessa ostetuista osista. Huoltovalon varmaan voi nollata samalla kun vaihdattaa öljyt.

Edit: Tietysti on tarkoitus tehdä/teettää muutkin huolto-ohjelman mukaiset kohteet kuntoon. Mutta ajattelin sitä, että 17-vuotiaan auton kohdalla ehkä merkkaa enemmän kunto ja muuten keinot osoittaa se, että itse on sitä ylläpitänyt kunnolla, kuin se, että huoltokirjaan on leimattu kaikki edelleen. Taitaa olla mielipidekysymys, ei se minuakaan estänyt ostamasta.
    Last edited by lj123; 26-04-2016, 19:15.

Leave a comment:

• Maikkeli
    replied
    Heitin kumit päälle ja vein liikkeeseen tasapainotettavaksi. Maalataan uusiksi jos meni jotain pieleen

Leave a comment:

• jukkae
    replied
    Ite sain joskus ohjeeks että kun kynnellä ei saa painettua jälkeä niin kumit päälle vaan, amaatimieshän vääntää vaikka samalla päivälle jo

Leave a comment:

• Maikkeli
    replied
    2k akryyli. Pohjamaalin ruiskin lauantaiaamulla ja pinnan sunnuntai aamupäivällä.

Leave a comment:

• jr66
    replied
    Originally posted by Maikkeli View Post
    Kauankohan kannattaa antaa maalin kovettua vanteissa ennenkuin vääntää renkaat päälle?

Vanteet +22 tilassa.
    Mikä maali ? Spray, 2-k, joku muu ?

Leave a comment:

• Maikkeli
    replied
    Kauankohan kannattaa antaa maalin kovettua vanteissa ennenkuin vääntää renkaat päälle?

Vanteet +22 tilassa.
    Last edited by Maikkeli; 25-04-2016, 10:53.

Leave a comment:

• Kylli-Täti
    replied
    Uusissa M-sarjalaisissa kun on näitä li-ion akkuja, niin voiko niitä käynnistellä kaapeleilla lyijyakun voimin? Boostaustoimintoo en ois käyttämässä, vaan ihan tarpeen tullen terve akku vierelle ja kaapelit kiinni.

Leave a comment:

• Haju69
    replied
    Onko tuommonen Nardi Personal typ nd2 ratti kovinkin harvinainen kun en oikein vastaavia mistään esim myynnissä löydä? Tuommonen tuossa joutavana ja mietin säilytänkö vai laitanko kiertoon.

Leave a comment:

Working...
X