Announcement

Collapse
No announcement yet.

Autokuumeilua ja autonvaihtopohdintaa II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Juppe
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2002
    • 4541
    • TURKU

    #46
    Perhana, että on autojen kanssa elämä vaikeaa. Kesällä haettu nyt 36tkm ajettu outlander on toiminut kuin junan vessa. Äänieristyksen jälkeen ei meteliäkään ole enää liikaa ja ihan kaikki tarvittavat varusteet löytyy. Silti sitä vain löytää itsensä nettiautosta etsimästä sopivaa E-mursua. Mitsun myymisessä ei periaatteessa olisi mitään järkeä. Jätkien fillarit mahtuu konttiin heittämällä, bensaakaan se ei vie oleenkaan niin paljon kuin kuvittelin ja vaikuttais siltä, että tuolla ajaakseen ei tarvitse kuin määräaikaishuollot ja tankkauksen. Silti...

    Se kyllä on sanottava, että talouden 147 2.0TS alfa on mitä hauskin laite ajaa hintaluokassaan, on hinta/laatu kohdallaan. En mä nyt silti tuollaista sellaiselle voi suositella, jolla ei rukari pysy ollenkaan kädessä. Bensaa menee sekalaisessa ajossa joku 8,5L ja ei se nyt ihan nuhainenkaan ole. On myös riittävän hiljainen ja ei VAG-tyylinen, mikä on isoa plussaa. Vois jossain kohtaa metsästellä semmosen faceliftatun ja vähän ajetun tuon nykyisen tilalle. Kytkinremppaa piti vähän tehdä, mutta muuten tuntuu pelaavan. Onneksi tuon osat eivät maksa juuri mitään. Uuden remontoidun koneen saa 1200 punnalla englannista, jos sattuu losahtamaan. Eipä paljon kannata ressiä ottaa Jakopään kaikki hilut tais olla 150e.
    Last edited by Juppe; 11-09-2014, 14:56.

    Comment

    • mikkod
      BTCF Member
      • Aug 2007
      • 5200
      • Stadi

      #47
      Originally posted by culli View Post
      Melkein voisin sanoa, että jos haluat Porschen, osta se 996:nen. Jos haluat avoauton, osta joku muu kuin se 996:nen.

      Vaikka 996:lla ei olekaan sitä "sädekehää" pään päällä kuin vanhemmilla 911 malleilla on se silti helvetin hyvä auto hintaluokassaan. Mutta avomallina menee pieleen ne parhaat puolet, eli tyylikäs korimalli, pieni paino ja hyvät ajo-ominaisuudet. Jos haluaa Porschen avona niin sitten mielummin Boxter S. Tehty alunperin avoautoksi, eli hyvä siinä ja hinnaltaan paljon halvempi kuin 911 avona. Vertailuna Z4, niin melkein ottaisin mielummin vähän vanhemman Boxter S:n, jos budjetti pitäisi pysyä samana.
      Originally posted by Juppe View Post
      996 on kyllä aika kiva peli hinta/laatusuhteeltaan. Ihan eri laite kuin saman ikäluokan M3 ja silti hinta alkaa olla samoissa. Pitkä miinus tulee kuitenkin sen koneesta, joka ei sitten olekaan ihan sieltä huoltovapaimmasta päästä. On ims ja rms ongelmia, haljenneita lohkoja ja vaikka mitä. Toisaalta jos ne ongelmat on hoidettu, niin kyllähän sillä sitten vetelee mutkaista tietä näkymättömiin. Olkonäköpuolella vähän tökkii ne prefaceliftin etuvalot ja sitten se helvetillinen rengasmelu. Takarenkaat kun ovat siinä ihan selän takana ja äänieristys aika vaatimatonta. Siellä saa oikeasti huutaa haulikkomiehelle 120km/h vauhdissa. Silti ihan mässy vehje ja tänäpäivänä yksi parhaista urheiluautoista hinta/laatusuhteeltaan.
      Originally posted by Kanerv4 View Post
      Nuo lohkoviat ovat tosin hieman paisuteltuja netin palstoilla, toki niitä on mutta prosenttuaalinen määrä maailmanlaajuisesti on hyvin pieni, elävänä esimerkkinä amerikkalainen heppu joka on ajanut tuommoisen pre 996 mallilla yli 300tkm avaamatta konetta kertaakaan. Itselläkin neljä 996 mallia ja tämän kesän kulkine päiviteltiinkin jo 997s malliin. tuon ims ja rms:än kun hoitaa noin 100tkm välein niin ei ongelmia pitäisi syntyä, hintaluokka korjaukselle sama kun tekisi audiin jakopään 900-1100e. Ja suuremmalla todennäköisyydellä vuotaa varmasti jos autoa seisotetaan pitkään, se saattaa vuotaa aluksi mutta loppuu kuin seinaan kun tiiviste pääsee taas elämään. Ehdottomasti 996 mallia suosittelen, mutta varusteista oltava tarkkana kuten tälläkin foorumilla niin gt3 paketti aika must juttu kun eihän bemarikaan näytä miltään ilman m-sporttia. Huonoin jälkimarkkinoitava tuommoisessa on hopea ja harmaa sisusta, perus pena penkeillä ja kyllä porschessa on erikseen sitten ne sport penkit vaikka kaikki noita mainostaa että urheilupenkit koska se on porshe, gt3 jakkarat sitten erikseen

      Kiitos näistä. Kävin yhtä Boxsteria ajamassa...en mä tiedä, puuttui fiilis. Jotenkin ei vaan sytytä yhtään. Mutta kun näkee 911, niin johan käy rikkaalla...
      Käyn nyt vielä tota 996 avoa ihmettelemässä...
      Helkama S3000
      Myydään kutosen alustaosia
      This message has been deleted by Dualfun. Reason: doni sanoi että topikki rönsyilee ja poistin oman viestin hardilla

      Turvasana on sitten "PEHMEÄ JÄNIS"

      Comment

      • Kanerv4
        Bimmer Fanatic
        • Feb 2009
        • 976
        • Tampere

        #48
        Originally posted by mikkod View Post
        Kiitos näistä. Kävin yhtä Boxsteria ajamassa...en mä tiedä, puuttui fiilis. Jotenkin ei vaan sytytä yhtään. Mutta kun näkee 911, niin johan käy rikkaalla...
        Käyn nyt vielä tota 996 avoa ihmettelemässä...
        Älä osta avoa, coupena nimenomaan se juttu ja mielellään ilman kattoluukkua jos tykkää vaikka radalla käydä. Mulla ois heti myydä orkkis 996 18" vanteillle toyon slicksit

        Comment

        • Antti O
          Bimmer Enthusiast
          • May 2005
          • 6935
          • N/A

          #49
          mikkod

          laitas linkki mitä boxsteria?

          Comment

          • Veeksi
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2003
            • 2175
            • Kuopio

            #50
            Originally posted by Kanerv4 View Post
            Älä osta avoa, coupena nimenomaan se juttu ja mielellään ilman kattoluukkua jos tykkää vaikka radalla käydä. Mulla ois heti myydä orkkis 996 18" vanteillle toyon slicksit
            Lukemattomia kovakattosia ja pari avoa omistaneena sanoisin kyllä, että jos kesäharrasteautoa ostaa niin harkitsisin aina ensimmäiseksi avoa. Ihan sama vaikka on 911. Aika harvat kuitenkaan radalla haluavat katuautoaan raiskata tai jos satunnaisesti käyvät, niin tarviiko siellä saada kaikki mahdollinen irti? Rataharrasteauto kun olis sit jo ihan erilainen toisaalta kuin 911 coupe. Ehkä 911 GT2 vois sit olla sellane . Avossa on aina tunnelmaa.
            BMW G05 45e xDrive M-Sport '20
            BMW E63 630iA '05

            Comment

            • JiPe
              Bimmer Enthusiast
              • Jun 2010
              • 2548
              • Kuopio

              #51
              Talviauto pitäis saada, niin ei tartteis coupea suolassa uittaa. Kahtellu W124 ja W201 mersuja dieselinä tai sitten E34 bensana. Ei vaan ole tullut halpaa ja hyvää vastaan (mersuja tahdo löytyä edes rahalla..).

              Tänään kävin ajamassa W201 2.0D mersua, olihan se melko laiska, mutta kyllä tuollaisellakin varmaan pärjää ja kulutus on mukavan pieni. Muuten auto ei sitten vakuuttanut niin jäi ostamatta.

              Nyt illan selaillu nettiautoa. Mersuissa siirryin jo W210 malliinkin, mutta ei noita vaihtoehtoja nyt silti tahtonut tulla lisää. Pari W124 olisi hyvältä vaikuttavaa, tosin toinen vähän alle 300km ja toinen alle 400km päässä. Tosin jos nyt ei muutakaan tule niin kai se pitänee lähteä sinne asti katselemaan ja toivon mukaan ostamaan.

              Bemarien kohdalla tuntuu vielä vaikeammalta löytää yksilöä, jota ei olisi poljettu ihan loppuun. Lisäksi tuo diesel mersu tuntuu tällä hetkellä "fiksummalta" vaihtoehdolta.

              Sille autolle on kuitenkin tarvetta useampana talvena, niin mielellään ostaisi kerralla hyvän, ettei joka syksy tarvitse arpoa. Toki täytynee muistaa ettei muutamalla tonnilla uusia saada.
              MB W204 200cdi -08 -Käyttis-
              MB C124 E 320 coupe -93 -Odottaa museointia-
              MB W906 Sprinter -16 -Reissussa-
              Suzuki Vitara 1.6 -91 -Aura-auto-

              Comment

              • Bansku
                Bimmer Enthusiast
                • Nov 2011
                • 1493
                • Savo

                #52


                Ai jumalauta kun välillä tekisi mieli luopua avosta ja hommata tollanen -60 luvun farmari kesäautoksi/reissureeksi, toi olisi komiasti patinoitunutkin että pussit vaan alle ja tonttiin.
                Vaihtoehtosesti joku -60 luvun neliovinenkin kelpaisi, joko ht:nä tai ihan sedanina,
                -67 neliovinen hardtop bel air tai impala olisi se unelma, vielä jollain isolohkolla :think

                Comment

                • Juppe
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2002
                  • 4541
                  • TURKU

                  #53
                  Lukemattomia kovakattosia ja pari avoa omistaneena sanoisin kyllä, että jos kesäharrasteautoa ostaa niin harkitsisin aina ensimmäiseksi avoa.
                  Mä en taas kertakaikkiaan jaksa ymmärtää, miksi joku haluaa ajaa avolla. Autona se on lähes aina kompromissi vastaavaan kovakattoiseen verattuna, saat hengitellä kaikki saastet ja paskat työmatkalla keuhkoihin, aurinko porottaa päähän pahemmin kuin uimarannalla jne. Ei vaan tosiaan ole mun juttu, mutta eihän kaikkien tarvii nauttia samoista asioista. Mä otan motskarin alle jos haluan nautiskella ulkoilmasta ja ylinopeudesta

                  Comment

                  • Susiraja
                    Bimmer Fanatic
                    • Sep 2004
                    • 361
                    • Helsinki

                    #54
                    Originally posted by Juppe View Post
                    Mä en taas kertakaikkiaan jaksa ymmärtää, miksi joku haluaa ajaa avolla. Autona se on lähes aina kompromissi vastaavaan kovakattoiseen verattuna, saat hengitellä kaikki saastet ja paskat työmatkalla keuhkoihin, aurinko porottaa päähän pahemmin kuin uimarannalla jne. Ei vaan tosiaan ole mun juttu, mutta eihän kaikkien tarvii nauttia samoista asioista. Mä otan motskarin alle jos haluan nautiskella ulkoilmasta ja ylinopeudesta
                    Onks siinä saasteiden imeskelemisessä jotain eroa pärrän ja avon välillä? Aurinkohan avossa porottaa päähän, mutta oma perversionsa se on 25 asteen helteellä vetää nahka-asukin päälle, potta päähän ja mennä sikiöasennossa makaamaan bensatankin päälle

                    Nou herneitä Just päivitin eilen avoks itelleni M3:n tilalle vanhan alfan spiderin, niin ei tartte ylinopeudesta nauttia. Alkaa vauhti tuntua pienemmilläkin nopeuksilla. Moottoripyöräkorttia en mopoaikojen jälkeen uskaltanu ittelleni ajaa, kun varmasti tappasin itteni jollain kyykyllä. Pakko vaan kattoa peiliin ja pysytellä erossa. Kyykyt on hienoja laitteita kyllä ja tykkään kovasti.
                    www.finnishcodriver.blogspot.fi

                    Comment

                    • Kanerv4
                      Bimmer Fanatic
                      • Feb 2009
                      • 976
                      • Tampere

                      #55
                      Originally posted by Veeksi View Post
                      Lukemattomia kovakattosia ja pari avoa omistaneena sanoisin kyllä, että jos kesäharrasteautoa ostaa niin harkitsisin aina ensimmäiseksi avoa. Ihan sama vaikka on 911. Aika harvat kuitenkaan radalla haluavat katuautoaan raiskata tai jos satunnaisesti käyvät, niin tarviiko siellä saada kaikki mahdollinen irti? Rataharrasteauto kun olis sit jo ihan erilainen toisaalta kuin 911 coupe. Ehkä 911 GT2 vois sit olla sellane . Avossa on aina tunnelmaa.
                      Niin onhan avoissa tunnelmaa mutta omaan silmään tuo 996 avo ei eroa boxterin rumuudesta millään tavalla, eikä kyllä nuo uudemmatkaan. Sama efekti kuin bemarissa että sen pitää nimenomaan olla m-sport ja porshe on vaikeampi myydä avoautona. Itsekin olen noita lukemattomia avoja ja coupeja omistanut niin aina kun avoautosta puhutaan niin etsitäni siirtyy lähinnä mb,bmw,audi osastolle sieltä omasta mielestäni saa parhaimman Bang for the buck auton pienellä rahalla joka on samalla näyttävä ja ehkä hievenen modernimpi samaan rahaan noin avoa kun etsitään. Elikkä SL500 Mese on ainoa vaihtoehto

                      Comment

                      • Juppe
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2002
                        • 4541
                        • TURKU

                        #56
                        Ainoa nätti porsche avo on Boxter speedster. Tuo 996 avo on kyllä niin kamala kyttyräselkä, ettei paremmasta välilä.

                        Comment

                        • mikkod
                          BTCF Member
                          • Aug 2007
                          • 5200
                          • Stadi

                          #57
                          Siis mä ostan vain avona, koska tulee kesäkäyttöön / harrasteautoksi. Jotenkin coupe kesä autona ei nappaa. Mutta katotaan nyt, toi 36 pitää hävittää eka jonnekin. Pitääkin "palkata" joku ottamaan kuvat siitä.
                          Helkama S3000
                          Myydään kutosen alustaosia
                          This message has been deleted by Dualfun. Reason: doni sanoi että topikki rönsyilee ja poistin oman viestin hardilla

                          Turvasana on sitten "PEHMEÄ JÄNIS"

                          Comment

                          • Midleton
                            Bimmer Rookie
                            • May 2009
                            • 63
                            • West Coast Finland

                            #58
                            F10 tai F11

                            Moro.

                            Rahat ei riitä 550 niin katselen kolme-litraisia. Pari vaihtoehtoa olisi mielessä:





                            Molemmissa hyviä ja huonoja puolia. Itsellä ollut neliveto-farkku (e61) ennen ja sellaista kaipaan. Kilsoja tulee sen verran vähän, että taas bensakoneinen olisi parempi. Kummassakaan ei ole lisälämmitystä. No, aina ei voi voittaa. Muutoin linkin 535 on parempi varustelu kyllä ja vaihtotarjouskin on aika sama.

                            Hyviä ja huonoja kokemuksia ottaisin mielelläni vastaan.

                            Comment

                            • ++500Nm
                              Bimmer Enthusiast
                              • Sep 2006
                              • 1356
                              • Turus nykyää

                              #59


                              Joko on GT-R hinta kohdillaan?
                              Akrapovic soundit luo...
                              Vai säästääkö Saksan kävijä vieläkin kukkarossa?

                              PorkkeKenterissä halvempi:



                              Ei ehkä kuitenkaan 100t ajettua... :think

                              Vai 911 Turbo?
                              Blow My Whistle

                              Comment

                              • culli
                                Bimmer Fanatic
                                • Jul 2005
                                • 378
                                • Helsinki

                                #60
                                Originally posted by ++500Nm View Post
                                http://www.nettiauto.com/nissan/gt-r/6372909

                                Joko on GT-R hinta kohdillaan?
                                Akrapovic soundit luo...
                                Vai säästääkö Saksan kävijä vieläkin kukkarossa?

                                PorkkeKenterissä halvempi:



                                Ei ehkä kuitenkaan 100t ajettua... :think

                                Vai 911 Turbo?
                                GT-R vai 911 turbo ...?
                                Toi on vähän kuin vertaisi uutta Suunnon digitaalikelloa Breitlingiin.
                                Molemmista näkee ajan luotettavasti ja molemmilla on kannattajansa mutta...:think
                                G20 320i M-sport
                                Alfa GTV 1750

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎