No ei se ihan mahdoton ajatus olisi että kolmeysin kuskais sinne lähemmäs jos tulis jotain autoa etelämpää katteleen.
Tässä olis kuitenki ne vanteetki kohdallaan mitkä auton tekee.
Niin style 66 on tosiaan hieno vanne.
“Good people drink good beer.” - Hunter S. Thompson
Jos 35tkm vuodessa, diesel vie 5l/100km(?) ja bensa 6,5l/100km. Paljonko Passatin dieselvero, 450€? Säästöä hurjat 600€ vuodessa eli 50€ kuussa. Paljonko diesel on ostaessa kalliimpi, paljonko siihen menee enemmän huoltoihin? Turbon vaihto, hiukkaussuodatin, suuttimet, hehkut, yms?
http://diesel-laskuri.net/
Jos 35tkm vuodessa, diesel vie 5l/100km(?) ja bensa 6,5l/100km. Paljonko Passatin dieselvero, 450€? Säästöä hurjat 600€ vuodessa eli 50€ kuussa. Paljonko diesel on ostaessa kalliimpi, paljonko siihen menee enemmän huoltoihin? Turbon vaihto, hiukkaussuodatin, suuttimet, hehkut, yms?
Ei kai normihuollot ole sen kalliimpia kun bensoihin ,ja tuskin joka diesel autossa menee nuo mainitsemasi osat.
Täällä tuo M5 ollut kalliimpi huoltaa\korjata 25 tkm :n aikana kun E61 disulit 210 tkm aikana
http://diesel-laskuri.net/
Jos 35tkm vuodessa, diesel vie 5l/100km(?) ja bensa 6,5l/100km. Paljonko Passatin dieselvero, 450€? Säästöä hurjat 600€ vuodessa eli 50€ kuussa. Paljonko diesel on ostaessa kalliimpi, paljonko siihen menee enemmän huoltoihin? Turbon vaihto, hiukkaussuodatin, suuttimet, hehkut, yms?
Näytti olevan 550e dieselvero passattiin.
Niinhän siinä kävi että pasuuna lähtee ens viikolla matkaani.
Alunperin oli tarkoitus ostaa käyttöautoksi joku pienempi perusauto halvoilla ylläpitokuluilla, koska kilometrejä tulee todella vähän ja niistäkin "pakolliset" talvisin. Tällä hetkellä kuitenkin eniten kiinnostaisi facelift e39 (Touring), mutta kiinnostavat yksiköt tuntuvat olevan Lapissa tai muualla jumalan selän takana eikä ainakaan vielä 6-7k€ hintaluokassa ole muutenkaan kauheasti tarjontaa.
Nyt on ajettuna 528i, 525i ja 530i steptronicilla ja kaikki kelpaisivat tekniikan puolesta, mutta ensin mainittu ei ole myynnissä ja facelifteissä oli muuten vaan liian paljon laittoa. Ehkä tuohon hintaluokkaan ei ole realistista löytää autoa joka ei täristäisi ajossa/jarruttaessa ja ruostetta olisi siellä täällä, erityisesti kaikissa luukuissa, tuulilasit halki jne. "pientä laittoa"(?):think Joten kannattaako kääntää katseet kokonaan suosiolla muualle vai kokeilla vielä myös pikkukoneista manuaalia esim. tätä-> 520i Touringia?
“Good people drink good beer.” - Hunter S. Thompson
Kokemuksia Avensis T25 bensakoneella? ~Kymppitonnilla saisi ihan ok kuntoisen, penkinlämmittimet, cruise ja vetokoukku. Kummasti noinkin perusvarusteet monesta Bemarista puuttuu.
Prefacelift 1.6 ja 1.8 saattaa syödä öljyä. 2.0 ja 2.4 jonkin verran ollu ongelmia saasteiden kanssa, eli kattia ja o2 antureita vaihdeltu. Helppoja vaihtaa mutta arvokkaita ja tosi kranttu moottorinohjaus noiden suhteen. Eli vaatii käytännössä orkkis osaa. Muuten ihan passeli kulkineita. Itse suosittelen automaattia. Mitään ohjelmointeja/kustomointeja turha odottaa, paitsi turvavyön summerin saa halutessaan kikkailtua pois.
Ja tosiaan nuo "isolohkot" on varustettu perinteisellä ohjaustehostimella kun taas noissa pienemmissä pannuissa sähköinen tehostus. Jos sillä nyt on mitään merkitystä tojon ajettavuuteen.
Last edited by Ovaali; 22-09-2014, 18:09.
Reason: Lisätty tekstiä
Prefacelift 1.6 ja 1.8 saattaa syödä öljyä. 2.0 ja 2.4 jonkin verran ollu ongelmia saasteiden kanssa, eli kattia ja o2 antureita vaihdeltu. Helppoja vaihtaa mutta arvokkaita ja tosi kranttu moottorinohjaus noiden suhteen. Eli vaatii käytännössä orkkis osaa. Muuten ihan passeli kulkineita. Itse suosittelen automaattia. Mitään ohjelmointeja/kustomointeja turha odottaa, paitsi turvavyön summerin saa halutessaan kikkailtua pois.
Ja tosiaan nuo "isolohkot" on varustettu perinteisellä ohjaustehostimella kun taas noissa pienemmissä pannuissa sähköinen tehostus. Jos sillä nyt on mitään merkitystä tojon ajettavuuteen.
Joo isolohko se olla pitää Automaatti olisi kiva, onko mitään tietoa miten ne kestää? Ilmeisesti 4 vaihdetta? Missä hinnassa katti ja lambada sensori on?
Joo isolohko se olla pitää Automaatti olisi kiva, onko mitään tietoa miten ne kestää? Ilmeisesti 4 vaihdetta? Missä hinnassa katti ja lambada sensori on?
Mulla käyttiksenä ave 2010 (t27?) 2.0 automaatti. Laatikko on 7-pykäläinen ja todella hyväntuntuinen. Pehmeämpi kuin lci e91 6-pykäläinen.
Saman ikäisessä diesel avessa on vanhemman mallin laatikko, joka tuntuu olevan eri vuosikymmeneltä.
Audi A3 GTRON
EX: BMW 325D Coupe -07
EX: BMW 320ia -08
Mulla käyttiksenä ave 2010 (t27?) 2.0 automaatti. Laatikko on 7-pykäläinen ja todella hyväntuntuinen. Pehmeämpi kuin lci e91 6-pykäläinen.
Saman ikäisessä diesel avessa on vanhemman mallin laatikko, joka tuntuu olevan eri vuosikymmeneltä.
Uusi koriset on ~10k€ kalliimpia joten ei taida sellaiseen pystyä.
Kokemuksia Avensis T25 bensakoneella? ~Kymppitonnilla saisi ihan ok kuntoisen, penkinlämmittimet, cruise ja vetokoukku. Kummasti noinkin perusvarusteet monesta Bemarista puuttuu.
Ennemmin samanikäinen Accord. Meillä on nyt ollut reilu puoli vuotta 2004 mallin 2,4iA, niin on kyllä asiallinen käyttöauto. Premium hifi paketti soi kivasti.
Ennemmin samanikäinen Accord. Meillä on nyt ollut reilu puoli vuotta 2004 mallin 2,4iA, niin on kyllä asiallinen käyttöauto. Premium hifi paketti soi kivasti.
Jotenkin tuntuu, että Hondassa osat kalliimpia kuin tojoon. Tosin mahtaako tuollainen japanissa valmistettu Accord mitään osia tarvita?
Comment