Announcement

Collapse
No announcement yet.

Autokuumeilua ja autonvaihtopohdintaa II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Thetic
    Bimmer Rookie
    • Jan 2011
    • 89
    • Suomi

    Originally posted by Juppe View Post
    Taitaa saapin bensakoneissa olla kaksi vaivaa. Toinen on tasapainoakselin ketju, joka venyessään puhkaisee lohkosta öljykanavan ja toinen vesipumppu, joka vuotaessaan päästelee jäähdytinnesteet öljyjen sekaan. Molemmat vaivat saattavat varmaan johtaa koneen vaihtoon... Tasapainoakseliongelmasta pääsee eroon poistamalla ketjun.
    Onhan se saabin koneissa myös vaivana ollut öljyn imusihdin tukkeutuminen. Mutta se nyt ei ole paha homma putsata.
    http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=14&t=122145

    Ja noissa 2000-luvun kieppeillä tehdyissä pitää katsoa että huohotinpäivitys on tehty. En muista tarkkaan että missä vuosimallissa oli jo vakiona uusin versio.

    Itsellä oli 9-5 2.3t manuaali ja olin kyllä todellä tyytyväinen autoon. Kunnes siirryin mersuihin
    G05 X5 45e

    Comment

    • Muurahainen
      BTCF Member
      • Dec 2006
      • 9194
      • Nurmijärvi

      Originally posted by zeniitti View Post
      9-5 Saappaaseen muuten menee, oli sitten sedan tai farkku Molemmat on mulla ollu, 2002 ja 2003. Ihan helvetin hyviä ajoltaa, ei kitisseet eikä natisseet. Ovat halpoja kuin saippuat, mutta perkeleen rumia keulasta Ja se 2005 "facelifti" kromireunuslamppuineen vaan korostaa asiaa
      Olet muuten oikeassa tuosta kromireunus jutusta.

      Ekaa kertaa kun näin tuollaisen ajattelin että kuka hiton pallopää liimaa uuteen autoonsa heti tuota kromilistaa.
      Se olikin Saabin ihan omaa tuotantoa

      Comment

      • zeniitti
        Bimmer Fanatic
        • Oct 2011
        • 574
        • 127.0.0.1

        Originally posted by Muurahainen View Post
        Olet muuten oikeassa tuosta kromireunus jutusta.

        Ekaa kertaa kun näin tuollaisen ajattelin että kuka hiton pallopää liimaa uuteen autoonsa heti tuota kromilistaa.
        Se olikin Saabin ihan omaa tuotantoa
        Se on vähän sama kun joku haluaa korostaa nenäänsä alleviivaamalla se viiksillä

        Comment

        • Ovaali
          Bimmer Fanatic
          • Oct 2010
          • 242
          • Ylivieska

          Originally posted by Bmw Master View Post
          Siinäpä se, omistaja oli eläkeläis pariskunta joka ei ollut huomannut koko asiaa.
          Ettei nyt ois pökätty joku tukivarsi kieroon. Tai kolaroitu joskus. En oikein muita syitä keksi.

          Comment

          • Ovaali
            Bimmer Fanatic
            • Oct 2010
            • 242
            • Ylivieska

            Originally posted by bemu2000 View Post
            Ei vetele. Muuten aika löysä ajettava jo noilla kilsoilla. Tekisi mieli heittää joku 40/40 alustasarja iskareineen, niin muuttuisi varmaa aika totaalisesti. Renkaat on 205/55-16 ja ne on vieläpä melkeen loppu. Uusilla renkailla paranee varmaan ajettavuus kaikin puolin. 16" orkkis aluvanteet tajuttoman kevyet.
            Ooolrait. Oisko ollu renkaissa jotain hämärää noissa mun ajamissa yksilöissä. Ainaki alusta ja rengaspaineet oli kunnossa. Luulin että olisi ollut yleisempääkin tuo vetely.
            Last edited by Ovaali; 26-09-2014, 17:48.

            Comment

            • Koo_
              Bimmer Fanatic
              • Jul 2013
              • 320
              • Suomi

              Originally posted by Ovaali View Post
              Ettei nyt ois pökätty joku tukivarsi kieroon. Tai kolaroitu joskus. En oikein muita syitä keksi.
              No eipä siihen tartte kummosta kontaktia esim. kanttariin niin voi jo mennä renkaiden suuntaukset perseelleen ja ratti vinoon.

              Comment

              • Bmw Master
                Bimmer Enthusiast
                • Jan 2004
                • 13155
                • Kokomo

                Originally posted by Koo_ View Post
                No eipä siihen tartte kummosta kontaktia esim. kanttariin niin voi jo mennä renkaiden suuntaukset perseelleen ja ratti vinoon.
                Miten se voi mennä, auraushan säädetään raidetankoa kiertämällä? Jotain pitää vääntyä tai hajota.

                Comment

                • Bmw Master
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jan 2004
                  • 13155
                  • Kokomo

                  Originally posted by Ovaali View Post
                  Ettei nyt ois pökätty joku tukivarsi kieroon. Tai kolaroitu joskus. En oikein muita syitä keksi.
                  Etupuskuri aavistuksen irvisti ja molemmat puskurit oli mun mielestä erisävyisiä kuin muu auto. Tosin väri oli hankala harmaa hopea vihreä joka vaihtaa sävyä valon mukaan. Ehkä siirrän katseet muualle vaikka tuo on 80tkm ajettu. Seuraava vaihtoehto 100tkm enemmän ajettu...

                  Comment

                  • Matuh
                    BTCF Member
                    • Apr 2013
                    • 3702
                    • Kouvola

                    Mitenkäs onko näissä jotakin ihmeellistä mitä pitää varoa? www.nettiauto.com/bmw/330/6729645
                    Alkaa tuo työ matka lähentelemään 650km viikossa, niin alkaa olemaan edullisempaa ajella dieselillä. Lähinnä kokemusta 320 e46 eikä Se mihkään menny Tarvii vaan joka päivä pöristellä n.100km työmatkaa. Onko nuo kuinka huoltovapaita? Isompia tyyppivikoja yms.

                    Vois Se kyllä mennä pienempi bensakonekkin :think: Merkkiä en vaihda Se nyt on aivan selvä, ranskalaisia saa nakkikioskilta ja svenssoneita näkee tarpeeks jo rannikolla...
                    E36 328i M50B30 turbo
                    Skoda vRS
                    Inpa löytyy vikakoodin lukuun, kyselyt privalla.
                    Ncs expert, ja pienet koodauksetkin luonnistuu

                    EX: E36, E34, 2xE39, 2xE46, E91

                    Comment

                    • Juhaska
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jan 2007
                      • 3982
                      • Suomi

                      Originally posted by Bmw Master View Post
                      Oishan tuo aika tyylikäs peli, mutta mitenhän luotettavuus? Aika monessa ilmoituksessa mainitaan vaihtokone.
                      http://www.nettiauto.com/saab/9-5/6736855
                      Jos Saab niin vm: -02 loppupään ja uudemmat, kun ovat jo tehtaalta tehneet huohotinpäivitykset autoihin, toki ei sekään aina täysin ongelmaton ole.
                      2.3 moottori on henk.koh. mielestä se ainoa oikea.
                      Näihinhän saa helposti tehtyä sen "biopower" päivityksen, että ajelee sitten viinalla ja bensalla.
                      Ja JOS se mosa nyt hajoaa, niin niitähän saa uusia +/-4000€ hintaan, joka ei minusta ole kyllä paha ollenkaan, riippuen mallista.
                      Osat on vähän kalliimpia, kuin japseissa, mutta paljon halvempia, kuin Saksalaisissa.
                      Tuohan on tehty b vectran pohjalevylle, niin auto käyttää samoja alustan osia paljon, jotka ovat myös edullisia...
                      Ja on todella mukava ajettava, penkit ovat yhdet parhaimmista missä olen istunut ja on oikeasti hyvä talviauto.
                      Ja jos viritystä haluaa harrastaa, niin noista saa "aikuisten oikeasti" melko ripeitä pulkkia tehtyä...

                      Huonoja puolia, niin halvan oloinen sisältä, alustan osat on vähän huonolaatuisia, vaikka toki halpoja ja mitähän vielä... :think
                      Jakopäässä voi olla häikkää, mutta korjauksen osat ei maksa kauheasti.
                      Turboja menee, mutta sekin riippuu käytöstä, öljyistä ja ylläpidosta, että jaksaako huoltaa.
                      Sedanissa murtuu peräkontin johtonippu... Farkussa ruostuu takalunkka, jos on vm: 98-02 ja tähänkin on tehty tehtaalla parannuksia loppupäässä

                      On kyllä tutustumisen arvoinen auto.
                      ex. e39 540i vm-98, ex. audi S8 vm-01. ex. Saab 9-5 aero 2.3t sportcombi vm-05 RE85 stage 5+

                      Comment

                      • Mrjussi
                        Bimmer Rookie
                        • Dec 2009
                        • 33
                        • Oulu

                        Originally posted by MajorDrake View Post
                        Ei A4:n ole etuvetoinen Quattrona, siinä menee aina tehoa taakse
                        ja neliveto toimii pitkittäiskoneisissa Torsenilla (=A4 ja isommat) joka on vähintään yhtä hyvä kun xDrive. Muutaman talven olen manuaalivaihteisella dieselillä & Torsenilla varustettuna ajanut (mm. A4 -08 ja -05) ja auto on liukkaalla luistonesto pois kytkettynä todella tasapainoinen ja kaasulla voi ohjata todella hyvin... xDrivet on taas olleet aina automaattina joten niitä ei oikein voi verrata manuaalivaihteisiin kun se tarkka tuntuma kaasusta puuttuu. Sama ongelma on Audeissakin automaattina...

                        Mistä mallista ei muka saa luistoinestoa pois kytkettyä? Ainakin B7 ja B8 malleista saa, B9:stä en tiedä.

                        Ps. Vannoutunut Bemarimies, talveksi vois sairastua Autismiin ;-)
                        No mie olen sairatumassa Autismiin, miten uudesta audista saa luistoneton kokonaan pois, kävin talvella paripäivää ajeleen uudella A4lla mutta se luistonesto jurrasi vaikka painelin sitä nappia vaikka miten.

                        Olen ajanut melko monta kierrosta jäällä monella audin nelivedoilla ja jotenki Tors ei ollut mulle nopein vaihtoehto. Haldex A3 pysty tintaamaan paremmin. No minun kokemukset on 10v takaa. Minun ajotaidot ja tyyli sopii paremmin yliohjaavalle autolla. Oisko se Mesellä perseen heittely jäänyt päälle. Mielekäin auto milla olen ajanut on 335 xdiriwe. Voiko toi uusien audien ohjaustehostin pilata sen "tunteen"

                        Comment

                        • Bmw Master
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jan 2004
                          • 13155
                          • Kokomo

                          Nyt on ajettu taas yksi Avensis ja Accord. Avensis oli eniten ajettu ja halvin kolmesta jota olen käynyt katsomassa sekä parhaimmassa kunnossa. Voisi sanoa virheetön. Ratti ei tärissy eikä vedellyt, kaikki toimi ja sisusta oli ehjä. Ajoin ensin e39, heti perään Avensis ja taas e39 samalla tiellä. Avensis ihan yhtä hiljainen kuin e39 touring motari vauhdissa. Toki renkaat vaikuttaa.

                          Sitten Accord 2.4 sedan automaatti. Vaikutti heti hyvältä, sisusta ja materiaalit eri planeetalta Avensikseen verrattuna. Ajoasento parempi, mittaristo ja hallintalaitteet paremmat. Mutta rengasmelu ihan jäätävä, kuten meidän mk1 Focuksessa. Hondan 2.4 on todella vaisun tuntuinen verrattuna Toyotan 2.4. Toki Tojossa enemmän vääntöä on, mutta tehoa vähemmän. Ratti tärisi motari vauhdissa ja takaovien alasaumoissa ruostetta. Maalipinnassa kiveniskemia mutta sisältä kuin uusi.

                          Pihkura, Honda vetoaa tunteisiin ja Toyota järkeen.

                          Edit. Hondassa ei lämopömittari noussut puoliväliin, termari?
                          Last edited by Bmw Master; 27-09-2014, 12:45.

                          Comment

                          • Tomppa80
                            Bimmer Enthusiast
                            • Dec 2006
                            • 2088
                            • Raahe

                            Originally posted by Bmw Master View Post
                            Nyt on ajettu taas yksi Avensis ja Accord. Avensis oli eniten ajettu ja halvin kolmesta jota olen käynyt katsomassa sekä parhaimmassa kunnossa. Voisi sanoa virheetön. Ratti ei tärissy eikä vedellyt, kaikki toimi ja sisusta oli ehjä. Ajoin ensin e39, heti perään Avensis ja taas e39 samalla tiellä. Avensis ihan yhtä hiljainen kuin e39 touring motari vauhdissa. Toki renkaat vaikuttaa.

                            Sitten Accord 2.4 sedan automaatti. Vaikutti heti hyvältä, sisusta ja materiaalit eri planeetalta Avensikseen verrattuna. Ajoasento parempi, mittaristo ja hallintalaitteet paremmat. Mutta rengasmelu ihan jäätävä, kuten meidän mk1 Focuksessa. Hondan 2.4 on todella vaisun tuntuinen verrattuna Toyotan 2.4. Toki Tojossa enemmän vääntöä on, mutta tehoa vähemmän. Ratti tärisi motari vauhdissa ja takaovien alasaumoissa ruostetta. Maalipinnassa kiveniskemia mutta sisältä kuin uusi.

                            Pihkura, Honda vetoaa tunteisiin ja Toyota järkeen.

                            Edit. Hondassa ei lämopömittari noussut puoliväliin, termari?
                            Miten olisi Camry, se viimeisin vuosimalli?
                            Mercedes Benz E -07
                            BMW 523i -96
                            Volvo v70t5 -99
                            Harley Davidson Electra Glide -00
                            Solifer SM -75

                            Comment

                            • joko
                              Bimmer Enthusiast
                              • May 2004
                              • 1964
                              • Seinäjoki

                              Kellään kokemuksia volvon s80 08> d5 tai sit 2.4d moottorilla oleva? Sieltä hinnat alkaen päästä mutta kuitenkin alle 300tkm ajettu sais olla. Monissa näkyy olevan hyvä varustelutaso, mm. webasto, nahkasisusta, vetokoukku, xenonit.
                              Itselle tärkeät kriteerit olis automaatti, nahat ja webasto. Nuo varusteet löytyy tosi monesta ja esim. tämä ei vaikuta pahalta: http://www.nettiauto.com/volvo/s80/6631467

                              Jos hommais tuollaisen kun bemarilla ei ole oikein mitään tuonikäistä järkevää käyttöautoa, kun 4-koneiset saa unohtaa suoraa ja 6-koneiset maksaa tuplasti tuollaiseen nähden.
                              F11 520da M-sport alpinweiss 3 - 11
                              W906 319 sprinter - 14

                              Comment

                              • #BaierWaier#
                                Bimmer Fanatic
                                • Feb 2004
                                • 212
                                • Kempele

                                Originally posted by Bmw Master View Post

                                Edit. Hondassa ei lämopömittari noussut puoliväliin, termari?
                                Tuo on ihan normaalia että ei nouse ihan puoleen väliin eli jää vähän vajaaksi.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎