Announcement

Collapse
No announcement yet.

Autokuumeilua ja autonvaihtopohdintaa II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Italia
    BTCF Member
    • Jan 2007
    • 245

    Originally posted by peLoGo? View Post
    Maasturihan tuollaiseen massaan olisi jo paras veturi. Kuvittelisin, että E39 Touring voisi olla henkilöautoista sangen miellyttävä vaihtoehto.
    Toki maasturi olisi vetohommiin paras vaihtoehto, mutta normaali käytössä uskoisin että ei ole aivan minun juttu. E39 olisi tällä hetkellä ehkä kiinnostavin, mutta tuleekohan siinä ostaneeksi yhden harrasteauton lisää

    Comment

    • Susiraja
      Bimmer Fanatic
      • Sep 2004
      • 361
      • Helsinki

      Originally posted by Italia View Post
      Toki maasturi olisi vetohommiin paras vaihtoehto, mutta normaali käytössä uskoisin että ei ole aivan minun juttu. E39 olisi tällä hetkellä ehkä kiinnostavin, mutta tuleekohan siinä ostaneeksi yhden harrasteauton lisää
      Kyllä ne E39:t alkaa suurelta osin aika väsyneitä laitteita olla. Ikää sen 15-20v. Heittää hintahaarukan yläpäähän, mutta Chryslerin 300C on mersun dieselillä ja vetokykyä riittää.
      www.finnishcodriver.blogspot.fi

      Comment

      • säkkij
        BTCF Member
        • Mar 2006
        • 299
        • Rauma

        Joskus kaupungissa kiskoin autotraileria e39 touringin(m54b22) perässä, eikä oikeestaan tarvi toista kertaa kokeilla. Kyllähän sen perässä saa tulemaan mutta jarrut aika heikot tollasen massan kanssa, eikä se nyt muutenkaan kovin hääviltä tuntunut.

        Itse lähtisin siis pakettiauto/maasturi linjalle
        E30 325i Cabrio '87
        E61 525d M-Sport LCI

        Comment

        • Bansku
          Bimmer Enthusiast
          • Nov 2011
          • 1493
          • Savo

          Luotettavuutta jos vielä haetaan niin vetojuhta ameriikan maalta. Vania tai ramia, jaksaisivat oikeasti vetääkkin.

          Comment

          • Muurahainen
            BTCF Member
            • Dec 2006
            • 9194
            • Nurmijärvi

            Originally posted by Italia View Post
            Tarkoitin että vetomassaa saisi olla vähintään 1800kg. 1600kg saattaisi nippanappa riittää, riippuen kärryn painosta.
            Niin mutta ei niissä ole kaikissa tuotakaan. Alfassa esim. taitaa olla 1500kg jarrullista.

            Comment

            • Cunttory
              Bimmer Enthusiast
              • Feb 2004
              • 1772
              • Kuopio

              Originally posted by Italia View Post
              Käyttöauton päivitys alkaisi olemaan ajankohtainen ja pitäisi löytää semmoinen auto, jolla saisi myös kiskottua autotraileria perässä eli jotain +1800kg saisi olla vetomassaa.

              Joitain mitä tullut katseltua:
              - Alfa 159
              - BMW E46 tai E39
              - MB E-sarja
              - Volvo V70
              - VW Transporter

              Tulisiko muita mieleen? Mielipidettä noista vaihtoehdoista?

              Hintaa 5-10t€ miellään lähempänä 5t€, bensa, tehoa sen verran että kärry tulee kivuttomasti perässä ja luotettavuudesta vielä plussaa
              E46 328i vetomassa on 1800kg.
              Hyvä/"luotettava" vaihtoehto olis v70, volkkarin 2,5td tai volvon 2,4d. Rekisteröitynä pakuksi (vero ~80€/vuosi) niissäkin muistaakseni 1800kg vetomassa.
              Kaikista Pierburgin tuotteista tulee iän myötä paskaa!

              Comment

              • peLoGo?
                BTCF Member
                • Jul 2012
                • 374
                • Vaasa

                Originally posted by Muurahainen View Post
                Niin mutta ei niissä ole kaikissa tuotakaan. Alfassa esim. taitaa olla 1500kg jarrullista.
                Q4 taitaa olla 1800kg jarrullista.

                Jokeri: http://www.nettiauto.com/mitsubishi/pajero/7323706
                BMW G31 540iA xDrive B58 -18
                BMW F31 320iA xDrive LCI -19
                Yamarin Cross 64 BR & Yamaha F150 -20
                Ex. BMW F11 530dA xDrive LCI "VOLL" -15​
                Ex. BMW F10 530dA -10
                Ex. BMW E46 323iA "wnb ///M-Sport" -00
                Ex. BMW E34 518i M43 Touring
                Ex. BMW E60 525i -04

                BimmerCode & BimmerLink + ENET

                Comment

                • Petri.Kekkonen
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jan 2006
                  • 7397
                  • Oulu

                  Originally posted by säkkij View Post
                  Joskus kaupungissa kiskoin autotraileria e39 touringin(m54b22) perässä, eikä oikeestaan tarvi toista kertaa kokeilla.
                  Sigun E39:llä isällä aiemmin ollut leveää Soliferin vaunua lyhyen matkan joskus vedin ja ei kyllä ollut hauskaa hommaa. Pienehkö vaparibensa ja manuaaliloota ei vaan ole omimmillaan tuossa hommassa.

                  Ja se nyt lienee selvää että E39:t on jo harrasteautoiässä, vaikka perusluotettava auto onkin.
                  Last edited by Petri.Kekkonen; 15-07-2015, 15:13.
                  E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
                  E39 523i M Sport '00, Titansilber

                  Comment

                  • Susiraja
                    Bimmer Fanatic
                    • Sep 2004
                    • 361
                    • Helsinki

                    Tuli mieleen et kannattaa melkein laitteella ku laitteella ensin kokeilla se vaununveto ennenkuin lyö rahat tiskiin. Äkkiseltään luulis et XC60 volvokin olis ihan jees vetohommiin, mutta kerran vedin entisellä liisarilla ralliautoa enkä toista kertaa halunnu sitä tehdä. Takapää niiaili niin pahasti, että ekan 30km jälkeen piti käydä tutkimassa onko auton trailerille sijottelussa tapahtunut joku lapsus. Ei ollu ja loput 400km oli yhtä routapattien horisontissa tutkaamista. Ei ollu vaan omiaan noihin vetohommiin, vaikka maasturi olikin.
                    www.finnishcodriver.blogspot.fi

                    Comment

                    • GARFFi
                      Bimmer Enthusiast
                      • Mar 2006
                      • 5541
                      • Kankaanpää

                      Jos sais sen verran irti, että nappais passatista kuvat vklp ja laittais tsättiautoon. Sitte rupeis ettiin tosissaan E91 tai jotain muuta. MB:t, ocut ja ehkä jotkut volkkarit nappais viä. Tosin saa olla vageissa varusteet ja hinta kohdallaan.
                      MB E220 CDI -10
                      Ex.VW T5.1 -11
                      Ex. Ford Transit Custom -14
                      Ex. VW Passat 2.0FSI -06
                      Ex. VW Golf+ -06
                      Ex. Toyota Corolla -02 Wagon
                      Ex. Honda CBR900RR -96
                      Ex. E36 325i Coupé -94
                      Ex. LADA 2105 1200S -89
                      Ex. LADA 2107 1300S -87
                      Ex. E36 320i -91

                      Comment

                      • Italia
                        BTCF Member
                        • Jan 2007
                        • 245

                        Kiitokset kaikille vinkeistä. Kilometrejä ei vuodessa kovin paljoa tule, joten bensa olisi ehkä siinä mielessä järkevämpi, mutta toisaalta tuommoinen pakuksi rekisteröity 530D tai V70 D5 voisi myös olla passeli :think

                        Comment

                        • uniiq
                          Bimmer Fanatic
                          • Sep 2012
                          • 333
                          • Vantaa

                          Laitoin pärrän myyntiin, jotta olis varaa ostaa jo valmiiksi katottu ja pitkään haavena ollut e46 330 cäbi automaatilla Ainoo vaan, ettei näillä ilmoilla taida mennä kaupaksi
                          BMW harrastuksena jo vuodesta 2012

                          Comment

                          • kama
                            Bimmer Enthusiast
                            • Dec 2002
                            • 1264
                            • Savonmua

                            Originally posted by Italia View Post
                            Käyttöauton päivitys alkaisi olemaan ajankohtainen ja pitäisi löytää semmoinen auto, jolla saisi myös kiskottua autotraileria perässä eli jotain +1800kg saisi olla vetomassaa.

                            Joitain mitä tullut katseltua:
                            - Alfa 159
                            - BMW E46 tai E39
                            - MB E-sarja
                            - Volvo V70
                            - VW Transporter

                            Tulisiko muita mieleen? Mielipidettä noista vaihtoehdoista?

                            Hintaa 5-10t€ miellään lähempänä 5t€, bensa, tehoa sen verran että kärry tulee kivuttomasti perässä ja luotettavuudesta vielä plussaa
                            Menee hintahaarukan yläpäähän, mutta itse hankin ko. tarkoitukseen e53 X5 3.0 bensan (vetomassa 2300kg). Pieni epäilys oli autoa kohtaan, mutta parin vuoden jälkeen ei tuosta enää voi luopua. Kulkee umpikärryt, kelkkakärryt ja autotraileri mukavasti vaikka onkin "mopo-koneella".
                            Kesälomareissulla oli rata-auto matkassa trailerissa, reilu 900km, eipä matkantekoa haitannut yhtään, keskikulutus ko. reissulla 13,5.
                            E24 - M88/3 N/A
                            E85 - M54 Supercharged
                            G26 - M50 Supercharged
                            IG:kamamikko

                            Comment

                            • Laku
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2007
                              • 17509
                              • Turku

                              Onpa alhainen kulutus tuollaisella kuormalla ja möhköllä !
                              Näillä mennään:
                              - BMW E81 118i since 2017
                              - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
                              - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
                              - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
                              - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


                              Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

                              Comment

                              • Italia
                                BTCF Member
                                • Jan 2007
                                • 245

                                Originally posted by kama View Post
                                Menee hintahaarukan yläpäähän, mutta itse hankin ko. tarkoitukseen e53 X5 3.0 bensan (vetomassa 2300kg). Pieni epäilys oli autoa kohtaan, mutta parin vuoden jälkeen ei tuosta enää voi luopua. Kulkee umpikärryt, kelkkakärryt ja autotraileri mukavasti vaikka onkin "mopo-koneella".
                                Kesälomareissulla oli rata-auto matkassa trailerissa, reilu 900km, eipä matkantekoa haitannut yhtään, keskikulutus ko. reissulla 13,5.
                                Mitäs tuommoinen möhkö vie normiajossa soppaa? Onko näiden X5 automaattilaatikoissa joku heikko kohta, kun monessa näyttää olevan laatikko vikaa ja useassa autossa on laatikkoa jo korjailtu? Menee tosiaan budjetin yläpäähän, mutta vetohommaan varmasti olisi hyvä valinta.

                                Auton hankinnan suhteen ei tällä hetkellä ole kiirettä, joten ehtii miettimään ja katselemaan useampaa vaihtoehtoa. Moni kiinnostava automalli joutuu pois listalta, kun vetomassaa ei löydy tarpeeksi. Monessa mallissa on auton kokoon suhteutettuna melko pieni vetomassa jostain syystä.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎