Announcement

Collapse
No announcement yet.

Autokuumeilua ja autonvaihtopohdintaa II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Thmas
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2008
    • 531
    • HEL

    Originally posted by Juhaska View Post
    Ei ole kokemusta, mutta jokainen paja ei kuulemma edes ota lexusta huollettavaksi, kun on mukamas niin eksoottinen malli. :think
    Tiedä sitten...
    Saattaa kunnossa ollessaan olla ihan ok auto.
    Liittyykö siihen, että ohjekirjassa varoitetaan voimajohdoista öljynvaihdon yhteydessä tms? Eipä siinä, Lexuksen huolto on saanut aina parhaat pisteet arvosteluissa.

    Pikkasen haaveilua vielä, mutta olisi hauska kuulla kokemuksia.. Hybriditekniikan osalta väitetään olevan huoltovapaa. Lähes äänetöntä menoa ja varsin hyvät varusteet. Olisi hauska tietää paljon menee ainetta todellisuudessa.

    Edit: laskin tollaselle vakuutusten hinnan omilla spekseillä. Vaatimattomat 2000 e/vuosi kevytkaskona Vastaavasti saman hintaluokan 5-sarjalainen olis 1100 e/vuosi.
    Last edited by Thmas; 17-01-2015, 21:58. Reason: Edit vakuutus
    Audi e-tron 55

    Exiä:
    1999 E46 316i, 2005 E46 316i, 2008 E87 120d, 2011 E90 320i, 2012 F30 320iA, 2013 F30 318dA, 2014 F32 435dA, 2014 F30 320d, 2015 F10 530dA, 2014 F32 435iA, 2013 730dA, 2015 520dA + muita merkkejä.

    Comment

    • culli
      Bimmer Fanatic
      • Jul 2005
      • 378
      • Helsinki

      Kattelin huvikseni vm 2007 m3:sten tarjontaa keski-euroopassa. Suunnilleen 100tkm paikkeilla ajettuina näyttäisi olevan useampikin asiallinen yksilö hintaluokassa n. 25k. Mahtihinta n. 38k, eli veroja uudella kaavalla vajaa kymppi. Kilpiin siis tinkimisineen ja hakukuluineen alle 35 kilolla.

      Halvmmat Suomessa myynnissä olevat 48k.

      Pitäisi jonkun tuoda muutama vielä myyntiin alle 40k hinnalla niin tippuisi mahtihinnat lähemmäksi kolmeakymppiä jolloin verot jäisi alle 8 kilon.
      G20 320i M-sport
      Alfa GTV 1750

      Comment

      • GameOver
        Bimmer Enthusiast
        • Jun 2005
        • 3026
        • Sjundeå

        Originally posted by Juhaska View Post
        Ei ole kokemusta, mutta jokainen paja ei kuulemma edes ota lexusta huollettavaksi, kun on mukamas niin eksoottinen malli. :think
        Tiedä sitten...
        Saattaa kunnossa ollessaan olla ihan ok auto.
        Eli todennäköisesti kaiken aikaa ihan ok auto Oon tainnu aiemminki sanoa mutta sen historian aikana mitä vanhemmilla tai muuten perheessä on Lexusta ollut, ne ei ole koskaan menneet rikki. Korjaamolla käyty vain määräaikaishuolloissa. Tosin dieseliä ei ole ollutkaan. Niiden kanssa saattais olla eri juttu.

        Moni paja ei tosiaan välttämättä ota korjattavaksi kun ei ole sähköpätevää asentajaa. Eli täytyy olla hybridikurssi käytynä tai sähköpätevyys muuta kautta hankittuna ennen kuin saat juridisesti tehdä hybridiautolle asioita. Merkkihuollon palvelu ja toiminta tosin on vertaansa vailla joten sen puolestakaan ei paljoa fiksukset tai mekonomenit kiinnosta.

        Mutta eihän ne nyt mitään bemareita tietenkään ole. Jotkut katkaisimet (ainakin vanhemmissa) tuntuu japanilaiselta. Yllättäen. Mutta luulenpa ettei joudu pettymään jos ottaa esim GS:n tai LS:n.
        -22 Lexus ES300h
        -08 Subaru Impreza

        ...ja toiset on niin köyhii ettei niil oo muut ku rahaa…

        Comment

        • N54
          Bimmer Fanatic
          • Dec 2012
          • 526
          • Satakunta

          Originally posted by culli View Post
          Kattelin huvikseni vm 2007 m3:sten tarjontaa keski-euroopassa. Suunnilleen 100tkm paikkeilla ajettuina näyttäisi olevan useampikin asiallinen yksilö hintaluokassa n. 25k. Mahtihinta n. 38k, eli veroja uudella kaavalla vajaa kymppi. Kilpiin siis tinkimisineen ja hakukuluineen alle 35 kilolla.

          Halvmmat Suomessa myynnissä olevat 48k.

          Pitäisi jonkun tuoda muutama vielä myyntiin alle 40k hinnalla niin tippuisi mahtihinnat lähemmäksi kolmeakymppiä jolloin verot jäisi alle 8 kilon.
          Itse olen taasen hieman pettynyt mobilen E92 M3 vm 2007 tarjontaan. Suurin osa liikaa ajettuja omaan makuun (yli 90 tkm), yllättävän moni Italian tuonteja ilman penkinlämmittimiä tai muuten vaan kulahtaneen/ sikapoljetun näköisiä laitteitta. Itse en löytänyt kuin yhden tutustumisen arvoisen 111 tkm ajetun hintaluokassa 25 k€. Kiertokangenlaakerithan ei ilmeisesti näissäkään mitään ikuisia ole. 33900€ maksaa sellainen jonka laatuisen voisin kuvitella ostavani. Verotusarvo saisi olla 29 k€ jotta vero jäisi alle kasin, tätä en nää ihan heti tapahtuvan, mutta oikeaan suuntaan ollaan toki menossa.

          Comment

          • 205/65-15H
            BTCF Member
            • Mar 2008
            • 1422

            Originally posted by Thmas View Post
            Liittyykö siihen, että ohjekirjassa varoitetaan voimajohdoista öljynvaihdon yhteydessä tms? Eipä siinä, Lexuksen huolto on saanut aina parhaat pisteet arvosteluissa.

            Pikkasen haaveilua vielä, mutta olisi hauska kuulla kokemuksia.. Hybriditekniikan osalta väitetään olevan huoltovapaa. Lähes äänetöntä menoa ja varsin hyvät varusteet. Olisi hauska tietää paljon menee ainetta todellisuudessa.

            Edit: laskin tollaselle vakuutusten hinnan omilla spekseillä. Vaatimattomat 2000 e/vuosi kevytkaskona Vastaavasti saman hintaluokan 5-sarjalainen olis 1100 e/vuosi.
            Kysyin aikoinaan huoltoarvion 90tkm ajetulle 400h:lle:

            105000 / 135000 / 165000 / 195000 km huollot ilman lisätöitä tämänpäivän hinta on n300€

            120000km hinta n 550€

            150000km n 1200€

            180000km n 900€

            BMW on aika halpa huollattaa jopa merkkihuolossa vrt. Lexus
            e39 520i-01 M54B22 manual, 95-184 tkm äidillä ajossa
            e61 530Xi-08 N53B30 manual, 72-183 tkm talvi-nelikko myydään (ei esittelyä vielä missään)
            Ioniq5 AWD -22
            Leaf 40kwh -18

            Comment

            • Juppe
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2002
              • 4541
              • TURKU

              Mites i-driven päivittely menis, kun tuossa olis kikarissa satkun ajettu -06 535d m-sport. On logic 7, Professional navi, bluetooth, puheohjaus, hudit ja muut jutut, niin millaisella setillä sen päivittelisi cic systeemiksi? Toki sen pylpyrän tarttee ja muoveja, mutta mimmonen homma se on kaapeloinnin ja raudan osalta? Lisäksi on komfort penkit ilmastoinnilla, panoraamakattoa, aktiiviohjaus ja kokolailla kaikki myrkyt mitä tommoseen farkkuun on saanut. Onkohan noista tulossa suurikin vaiva tuollaisessa vähän vanhemmassa autossa...

              Comment

              • Hiace
                Bimmer Enthusiast
                • Dec 2011
                • 1203
                • Helsinki/Joensuu

                Mitähän sitä oikeen tekis, auttakaahan. Lievää autokuumetta iskenyt ja sen takia auto ollut välillä myynnissä nettiautossa. Eli oma auto on täysin jees, mutta välillä talvella kaipaisi nelivetoa. Kesäkelillähän takaveto on taas ihan paras. Vaihtoehdot ois ehkä tässä:
                -Pidän oman auton ja vähitellen enemmän löylyä, lukkoperä ja alustasarjaa. Ajelen kesät tyytyväisenä ja talvella hajoilen
                -Hommaan 335xi:n manuaalina tai automaattina ja voisi nautiskella myös talvikelissä
                -Myyn oman auton pois, ajelen jonkin aikaa jollakin Micralla ja kerään budjettia E92 M3:een. Nyt kun verotkin laskee, eli Saksasta saisi kohtuuhinnalla ja kesään mennessä suomiautojenkin hinnat on tiputtava jos meinaavat niitä saada myydyksi. M3 jäisi sitten täysin kesäautoksi ja talvelle joku halpa vehje.

                Tällästä mietiskelly...

                Edit: siis manuaalina tai automaattina
                Last edited by Hiace; 19-01-2015, 14:22.
                F20 M135i 2016 / Ex-autot: 335xi 135i 335i M3 330d 2 x Hiace

                Comment

                • BFI18
                  BTCF Member
                  • Aug 2012
                  • 1456
                  • Turku

                  Originally posted by Hiace View Post
                  Mitähän sitä oikeen tekis, auttakaahan. Lievää autokuumetta iskenyt ja sen takia auto ollut välillä myynnissä nettiautossa. Eli oma auto on täysin jees, mutta välillä talvella kaipaisi nelivetoa. Kesäkelillähän takaveto on taas ihan paras. Vaihtoehdot ois ehkä tässä:
                  -Pidän oman auton ja vähitellen enemmän löylyä, lukkoperä ja alustasarjaa. Ajelen kesät tyytyväisenä ja talvella hajoilen
                  -Hommaan 335xi:n manuaalina tai nelivetona ja voisi nautiskella myös talvikelissä
                  -Myyn oman auton pois, ajelen jonkin aikaa jollakin Micralla ja kerään budjettia E92 M3:een. Nyt kun verotkin laskee, eli Saksasta saisi kohtuuhinnalla ja kesään mennessä suomiautojenkin hinnat on tiputtava jos meinaavat niitä saada myydyksi. M3 jäisi sitten täysin kesäautoksi ja talvelle joku halpa vehje.

                  Tällästä mietiskelly...
                  Aika paha.
                  Jos nelivetoista haluat, ehkä 335xi olisi hyvä vaihtoehto, tosin sinuna kävisin ainakin automaatin kokeilemassa ennen ostopäätöstä.

                  E92 M3 olis yhden sun toisenkin unelma..
                  Kuinka kauan sitten vaparikasi jaksaa miellyttää, (piristetyn) N54:n jälkeen, on toinen vitonen. Autona ämmäläinen (E92) on kyllä omaa luokkaansa, niin ajo-ominaisuuksiltaan kuin ulkonäöltäänkin.
                  335i ja M3 hintaero on karkeasti lähes 20ke. Se on aika paljon se.
                  Lähempänä kympin hintaeron voisi viellä hyväksyä?

                  Tai sitten pidät nykyisen, laitat siihen lukon, +400hv voimaa, päivität kytkimen jne.
                  Last edited by BFI18; 19-01-2015, 13:37. Reason: lisäys
                  G26 i4 M50 Black Sapphire

                  Comment

                  • Bmw Master
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jan 2004
                    • 13155
                    • Kokomo

                    Originally posted by Hiace View Post
                    talvelle joku halpa vehje.
                    Mikähän se olisi? Jos joku parin tonnin ritsa niin on se pitkän talven yli pääseminen vaikeaa. Ennemmin toisin päin, talveksi joku kunnon neliveto Webastolla yms herkuilla. Kesällä parjää vaikka E30:llä. Paras olisi kun voisi ajaa kunnon autolla koko vuoden, olisi aina suorituskykyä ja kunnollinen ajaa. Muuten käy niin että kun ajat M3:llä niin ei tapahdu mitään, mutta heti kun ajat talvi Micralla niin GTI Pösö mies haastaa kisaan.

                    Comment

                    • brainsurgery
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2011
                      • 1355
                      • Helsinki

                      Originally posted by Hiace View Post
                      Mitähän sitä oikeen tekis, auttakaahan. Lievää autokuumetta iskenyt ja sen takia auto ollut välillä myynnissä nettiautossa. Eli oma auto on täysin jees, mutta välillä talvella kaipaisi nelivetoa. Kesäkelillähän takaveto on taas ihan paras. Vaihtoehdot ois ehkä tässä:
                      -Pidän oman auton ja vähitellen enemmän löylyä, lukkoperä ja alustasarjaa. Ajelen kesät tyytyväisenä ja talvella hajoilen
                      -Hommaan 335xi:n manuaalina tai nelivetona ja voisi nautiskella myös talvikelissä
                      -Myyn oman auton pois, ajelen jonkin aikaa jollakin Micralla ja kerään budjettia E92 M3:een. Nyt kun verotkin laskee, eli Saksasta saisi kohtuuhinnalla ja kesään mennessä suomiautojenkin hinnat on tiputtava jos meinaavat niitä saada myydyksi. M3 jäisi sitten täysin kesäautoksi ja talvelle joku halpa vehje.

                      Tällästä mietiskelly...
                      Autokuume on paha juttu

                      Jos satut liikkumaan täällä suunnalla tässä talven aikana niin tule testaamaan tuo meikäläisen kippo.

                      En tiedä tuoko M3 juurikaan lisäarvoa nykyiseen kulkineeseesi.

                      Comment

                      • ///MJ
                        BTCF Member
                        • Jan 2004
                        • 1869
                        • Joensuu

                        Originally posted by Hiace View Post
                        Mitähän sitä oikeen tekis, auttakaahan. Lievää autokuumetta iskenyt ja sen takia auto ollut välillä myynnissä nettiautossa. Eli oma auto on täysin jees, mutta välillä talvella kaipaisi nelivetoa. Kesäkelillähän takaveto on taas ihan paras. Vaihtoehdot ois ehkä tässä:
                        -Pidän oman auton ja vähitellen enemmän löylyä, lukkoperä ja alustasarjaa. Ajelen kesät tyytyväisenä ja talvella hajoilen
                        -Hommaan 335xi:n manuaalina tai nelivetona ja voisi nautiskella myös talvikelissä
                        -Myyn oman auton pois, ajelen jonkin aikaa jollakin Micralla ja kerään budjettia E92 M3:een. Nyt kun verotkin laskee, eli Saksasta saisi kohtuuhinnalla ja kesään mennessä suomiautojenkin hinnat on tiputtava jos meinaavat niitä saada myydyksi. M3 jäisi sitten täysin kesäautoksi ja talvelle joku halpa vehje.

                        Tällästä mietiskelly...
                        Minun mielipiteen varmaan arvaat Itelläki nyt vahvasti mielessä E92 M3 :think

                        Originally posted by BFI18 View Post
                        Aika paha.
                        Jos nelivetoista haluat, ehkä 335xi olisi hyvä vaihtoehto, tosin sinuna kävisin ainakin automaatin kokeilemassa ennen ostopäätöstä.

                        E92 M3 olis yhden sun toisenkin unelma..
                        Kuinka kauan sitten vaparikasi jaksaa miellyttää, (piristetyn) N54:n jälkeen, on toinen vitonen. Autona ämmäläinen (E92) on kyllä omaa luokkaansa, niin ajo-ominaisuuksiltaan kuin ulkonäöltäänkin. Tosin se on painavampikin.
                        335i ja M3 hintaero on karkeasti lähes 20ke. Se on aika paljon se.
                        Lähempänä kympin hintaeron voisi viellä hyväksyä?

                        Tai sitten pidät nykyisen, laitat siihen lukon, +400hv voimaa, päivität kytkimen jne.
                        Eihä sitä vaparikasina tarttee pitää Hintaeron luulisi pienentyvän näiden uusien uutisten valossa :think
                        F36 428iA GC M-Sport
                        Z3 2.8i Roadster Myytävänä

                        M: 1kpl style25 vanne ja Michelin 225/50/16

                        M: E36 328i osia

                        M: E39 business cd ja info display

                        M: F3x M-Sport takapuskurin diffuusori

                        Nick O-Peksi - ReWon Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset, sorvaukset ja CNC-koneistukset. Myös kaikenlaiset viritystyöt!

                        Comment

                        • böntti
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2011
                          • 2855
                          • Tampere

                          Originally posted by Juppe View Post
                          Mites i-driven päivittely menis, kun tuossa olis kikarissa satkun ajettu -06 535d m-sport. On logic 7, Professional navi, bluetooth, puheohjaus, hudit ja muut jutut, niin millaisella setillä sen päivittelisi cic systeemiksi? Toki sen pylpyrän tarttee ja muoveja, mutta mimmonen homma se on kaapeloinnin ja raudan osalta? Lisäksi on komfort penkit ilmastoinnilla, panoraamakattoa, aktiiviohjaus ja kokolailla kaikki myrkyt mitä tommoseen farkkuun on saanut. Onkohan noista tulossa suurikin vaiva tuollaisessa vähän vanhemmassa autossa...
                          Ei ole paha rasti tuo CIC:n laitto, osat maksaa noin tonnin tai hieman alle ja asennukseen menee kaikkinensa pari-kolme tuntia. Keskikonsoli pitää käyttää irti että ohjain saadaan vaihdettua, lisäksi kojelautaa puretaan pikkaisen ja vaihdetaan itse laite sekä näyttö. Ohjaimen ja näytön liittimet pitää pinnittää uusiksi ja johtosarjaan kolvataan muutama piuha (can-filtteri). Laitteeseen lyödään uudet fsc-koodit sekä koodataan laite autoon.

                          Lisäksi tuohon kyllä kannattaa melkein laittaa combox, saat cic:stä täyden hyödyn irti (bluetooth audiostreamaus, usb-toisto, bmw apps, netti & live). Laite maksaa noin pari sataa. Tuohon autoon asennus on kohtuullisen helppo, pinnitellään vanhan bt-moduulin liitin uusiksi, vaihdetaan combox tilalle, vedetään usb-piuha paikalleen ja koodataan moduuli autoon (tämä vaatii omat kikat kun E6x kyseessä). Lisäksi navin ohjelmiston voi joutua päivittämään, alkupään softat ei tue comboxia.

                          Ja lopuksi päivitetään naviin uusimmat kartat. Minä teen itse asiassa aina sillä tavalla että päivitän softat ja kartat sekä asennnan fsc-koodit "pöydällä", ennen laitteen asennusta autoon. Samoin päivitän comboxin ohjelmiston ennen asennusta.

                          Ja sen ohjainrullan reiän saa koneistettua Saksassa sopivaksi, maksaa 60e + pk.
                          Last edited by böntti; 19-01-2015, 13:25.
                          -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
                          -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
                          -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
                          -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

                          -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

                          Comment

                          • Kanerv4
                            Bimmer Fanatic
                            • Feb 2009
                            • 976
                            • Tampere

                            Originally posted by ///MJ View Post
                            Minun mielipiteen varmaan arvaat Itelläki nyt vahvasti mielessä E92 M3 :think



                            Eihä sitä vaparikasina tarttee pitää Hintaeron luulisi pienentyvän näiden uusien uutisten valossa :think
                            Onhan toi m3 ihan eri tuntuinen laite mitä tavan 335i ja ulkonäöllisesti satatuhatta kertaa rouheempi. Itsehän myin juurikin oman e92 m3:en pois ja seuraavaksi on samanmoinen kiikarissa mutta avona tällä kertaa ja automaattina. Suomessa olisi se yksi "halpa" avo mutta väärän värinen ja kilsat ehtoopuolella korreloituna hintaan. No mutta keväällä, keväällä...

                            Comment

                            • nappe74
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jun 2005
                              • 2845
                              • South Carelia

                              Originally posted by Hiace View Post
                              Mitähän sitä oikeen tekis, auttakaahan. Lievää autokuumetta iskenyt ja sen takia auto ollut välillä myynnissä nettiautossa. Eli oma auto on täysin jees, mutta välillä talvella kaipaisi nelivetoa. Kesäkelillähän takaveto on taas ihan paras. Vaihtoehdot ois ehkä tässä:
                              -Pidän oman auton ja vähitellen enemmän löylyä, lukkoperä ja alustasarjaa. Ajelen kesät tyytyväisenä ja talvella hajoilen
                              -Hommaan 335xi:n manuaalina tai automaattina ja voisi nautiskella myös talvikelissä
                              -Myyn oman auton pois, ajelen jonkin aikaa jollakin Micralla ja kerään budjettia E92 M3:een. Nyt kun verotkin laskee, eli Saksasta saisi kohtuuhinnalla ja kesään mennessä suomiautojenkin hinnat on tiputtava jos meinaavat niitä saada myydyksi. M3 jäisi sitten täysin kesäautoksi ja talvelle joku halpa vehje.

                              Tällästä mietiskelly...

                              Edit: siis manuaalina tai automaattina
                              Minä pitäisin tuon nykyisen 335:n kesäautona ja modaisin siitä kaiken irti !! Se on nyt jo niin hieno ja rouhea etten raaskisi luopua...

                              Talveksi joku halvempi hauska neliveto jolla saa "ralli"kuumeen helpottamaan... esim. Impreza GT/WRX, Audi S3/muu quattro.
                              G30 530e xDrive A M-Sport -20

                              ex-Bimmerit:
                              F10 525dA xDrive M-Sport -13
                              E21 316 -80
                              E91 330xdA M-Sport -06
                              E53 X5 3.0iA Sport -04
                              E91 335xiA M-Sport -08
                              E60 530iA M-Sport -06
                              E36 320i Cabriolet M-Sport -96
                              E91 320d -06
                              E39 530iAT M-Sport -01
                              E36 328iA -96
                              E39 528iA -96
                              E36 325i -92

                              Comment

                              • Veeksi
                                Bimmer Enthusiast
                                • Oct 2003
                                • 2175
                                • Kuopio

                                Originally posted by Hiace View Post
                                Mitähän sitä oikeen tekis, auttakaahan. Lievää autokuumetta iskenyt ja sen takia auto ollut välillä myynnissä nettiautossa. Eli oma auto on täysin jees, mutta välillä talvella kaipaisi nelivetoa. Kesäkelillähän takaveto on taas ihan paras. Vaihtoehdot ois ehkä tässä:
                                -Pidän oman auton ja vähitellen enemmän löylyä, lukkoperä ja alustasarjaa. Ajelen kesät tyytyväisenä ja talvella hajoilen
                                -Hommaan 335xi:n manuaalina tai automaattina ja voisi nautiskella myös talvikelissä
                                -Myyn oman auton pois, ajelen jonkin aikaa jollakin Micralla ja kerään budjettia E92 M3:een. Nyt kun verotkin laskee, eli Saksasta saisi kohtuuhinnalla ja kesään mennessä suomiautojenkin hinnat on tiputtava jos meinaavat niitä saada myydyksi. M3 jäisi sitten täysin kesäautoksi ja talvelle joku halpa vehje.

                                Tällästä mietiskelly...

                                Edit: siis manuaalina tai automaattina
                                No no. Älähän nyt tolkun mies hölmöile. Pistetään sulle ens kesänä JB4 boksi ja flashi. Ajelet sillä sit koeajamaan sitä vaparia, niin tommonen noituus unohtuu.

                                Ei sillä, että kyllä itselleki M3 remmillä kelepais, mutta siinä alkaa tulla jo aika iso väliraha sun nykyiseen autoon verrattuna. Ja kun se nykyiseskään ei tosiaan mikään ihan karvalakkiperusmalli ole, niin...
                                BMW G05 45e xDrive M-Sport '20
                                BMW E63 630iA '05

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎