Announcement

Collapse
No announcement yet.

Autokuumeilua ja autonvaihtopohdintaa II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Petteri75
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2005
    • 2540
    • Kirkkonummi

    Originally posted by BFI18 View Post
    Aika paljon vaihtoehtoja:think

    Olet varmaan jo yrittänytkin, mutta parhaana vinkkinä suosittelen ehdottomasti myymään itse OIKEALLA hinnalla pois ja lähde sitten ostamaan seuraavaa, jollei ole kiire kova.
    Tiedän - helpommin sanottu kuin tehty ja vaatii malttia.
    Sun auto vois vielä mennä yksityisellekin rahalla hintansa puolesta, en tiedä?
    Nykyisen autoni ostin myymällä omani ensin ja silloin totesin, että vaihtokauppoja en liikkeessä enää tee helpolla.
    Sen verran 'väliraha' pieneni suoralla ostaessa.
    Ja myytyäsi huomaat että sulla on vaihtoehtoina kaikki hintahaarukkaan osuvat ja pyynnistä putoaa aina vähintään 10% jo kättelyssä.

    Yksi esimerkki autosta jota en lopulta ostanut - hyvin samanlaisen kylläkin ja samalla kaavalla.
    Ostettavan auton pyynti 32, omasta olisin saanut hyvitystä 15 = 17 väliä.
    Myin kuitenkin omani 2kk myöhemmin reilu 18 hintaan yksityiselle suoralla, auto oli nettiautossa 2 kk. Soitin liikkeeseen kun huomasin edelleen että sama auto on kaupan, uusi pyynti 30.
    Kysyin mikä on käteishinta, myyjä sanoi soittavansa hetken päästä.
    Soitti ja ilmoitti 28,5 ke on hinta suoralla.
    Eli väliraha olisi ollut reilu 10 ke , vaihtokaupan 17 sijaan.
    Ja ehkä paikanpäällä olis vielä pudottanutkin jonkun satasen.
    Ei vaivaton ja nopea tapa, ehkä oli tuuriakin mukana hieman.
    Joo, tie on ollut ehkä vähän liian pitkä, toisaalta nyt ollaan laittamassa ehkä enemmän kuin koskaan kiinni johonkin niin huonoon sijoituskohteeseen, kuin auto.

    Itse en edelleenkään usko kovin nopeaan liikkeeseen yksityispuolella, en välttämättä edes suoraan ~20k€ hintaan, tämä vain on yksityiselle todella paljon rahaa, kuten allekirjoittaneellekin välirahan muodossa (siksi tarve minimoida sitä). Sitten ollaankin tämän lisäksi hiukan vaikeassa paikassa, nimittäin suurin osa kiinnostavista vaihdokeista on iästä yms johtuen autoliikkeissä. Totta kai käteisalennusta annetaan, mutta ei sekään ääretön ole. Tämän lisäksi, ikään kuin esimerkiksi nuo kiinnostavimmat F10:t ovat liikkuneet nopeasti, vain varustelemattomat ja yli 70tkm ajetut ovat olleet esim. 2kk ajan myymättä.

    Toisin sanoen, vaihtoehto että myyn autoni käteisellä esim. 1k€ alennuksella voi kohdata tässä vaiheessa tilanteen, että se väliraha edelleen on suunnilleen sama. Eivät kaikki vaihtohyvitystarjoukset ole huonoja olleet (jopa nykyistä pyyntiä 22.5k€ enemmän), varsinkin mitä lähemmäksi 20k€ välirahaa mennään. Totta kai se antaisi valinnanvaraa jos olisi lähes 40k€ käteisenä laittaa autoon, mutta kun on tälläinen nusnus-ajomäärää tuijottava, niin ei niitä n. 5-10tkm/vuodessa ajettuja parivuotiaita aivan hirveästi ole ulkomaillakaan.

    Mutta tämä sanottuna, oman auton myyminen ensin suoraan on aivan varmasti järkevin mutta pitkäaikaisin vaihtoehto. Eihän sitä uskalla kuvitellakaan mitä moisen käteiskasan kanssa tekisi yön pimeinä tunteina, Nettiautoa ja sen ulkomaisia vertaissivustoja läpikäyden. Vaihtelu pakottaa jonkinasteiseen järjenkäyttöön. Kai.

    Ei kaikki toivo ole tietenkään mennyt, mutta F30:stä Sport-alustalla ja takavetoisena ei välttämättä ole tarjolla aivan samaan tapaan kuin tuota E90:stä. Joten täytynee käydä kokeilemassa vielä kerran se normialusta, jos se olisi parantunut tässä haun myötä. Uuteen vaaditaan n. 25k€ väliraha, vähänajettuun 1-2 vuoden ikäiseen n. 20k€, 2-3 vuotiaaseen n. 16k€.
    Last edited by Petteri75; 10-03-2015, 22:56.
    BMW 530e iPerformance Luxury Line -20

    Comment

    • BFI18
      BTCF Member
      • Aug 2012
      • 1456
      • Turku

      Originally posted by Petteri75 View Post
      Joo, tie on ollut ehkä vähän liian pitkä, toisaalta nyt ollaan laittamassa ehkä enemmän kuin koskaan kiinni johonkin niin huonoon sijoituskohteeseen, kuin auto.

      Itse en edelleenkään usko kovin nopeaan liikkeeseen yksityispuolella, en välttämättä edes suoraan ~20k€ hintaan, tämä vain on yksityiselle todella paljon rahaa, kuten allekirjoittaneellekin välirahan muodossa (siksi tarve minimoida sitä). Sitten ollaankin tämän lisäksi hiukan vaikeassa paikassa, nimittäin suurin osa kiinnostavista vaihdokeista on iästä yms johtuen autoliikkeissä. Totta kai käteisalennusta annetaan, mutta ei sekään ääretön ole. Tämän lisäksi, ikään kuin esimerkiksi nuo kiinnostavimmat F10:t ovat liikkuneet nopeasti, vain varustelemattomat ja yli 70tkm ajetut ovat olleet esim. 2kk ajan myymättä.

      Toisin sanoen, vaihtoehto että myyn autoni käteisellä esim. 1k€ alennuksella voi kohdata tässä vaiheessa tilanteen, että se väliraha edelleen on suunnilleen sama. Eivät kaikki vaihtohyvitystarjoukset ole huonoja olleet (jopa nykyistä pyyntiä 22.5k€ enemmän), varsinkin mitä lähemmäksi 20k€ välirahaa mennään. Totta kai se antaisi valinnanvaraa jos olisi lähes 40k€ käteisenä laittaa autoon, mutta kun on tälläinen nusnus-ajomäärää tuijottava, niin ei niitä n. 5-10tkm/vuodessa ajettuja parivuotiaita aivan hirveästi ole ulkomaillakaan.

      Mutta tämä sanottuna, oman auton myyminen ensin suoraan on aivan varmasti järkevin mutta pitkäaikaisin vaihtoehto. Eihän sitä uskalla kuvitellakaan mitä moisen käteiskasan kanssa tekisi yön pimeinä tunteina, Nettiautoa ja sen ulkomaisia vertaissivustoja läpikäyden. Vaihtelu pakottaa jonkinasteiseen järjenkäyttöön. Kai.

      Ei kaikki toivo ole tietenkään mennyt, mutta F30:stä Sport-alustalla ja takavetoisena ei välttämättä ole tarjolla aivan samaan tapaan kuin tuota E90:stä. Joten täytynee käydä kokeilemassa vielä kerran se normialusta, jos se olisi parantunut tässä haun myötä. Uuteen vaaditaan n. 25k€ väliraha, vähänajettuun 1-2 vuoden ikäiseen n. 20k€, 2-3 vuotiaaseen n. 16k€.
      Itsekin luulin joskus että ei se hinta juurikaan tipu vaikkei vaihturia olisikaan, mutta olin väärässä, toki ei äärettömiä tiettykään.
      Kyllä kahdenkympin auto vielä yksityiselle saattaa mennäkin.
      Mutta jos jopa 22,5 ke on tarjottu hyvitystä, niin se on kyllä hyvin tai sitten vastapelurin hinnoittelussa on 'ilmaa' reilummin:think
      Monta kertaa vaan homma menee niin, ainakin oman viimeisimmän kokemuksen myötä, että 40 ke autosta ilman vaihturia tippuu hinta jopa 10% heti alkuun ja siitä tulikin 36 ke auto.
      Se vois hieman helpottaa valintaa, kun hiukan tiputtaisit ajomäärävaatimusta, ei nuo F10/F30:t vielä vaikka 40-50 ajettuina loppu ole.

      Toivottavasti pääset hyviin kauppoihin
      G26 i4 M50 Black Sapphire

      Comment

      • TJJ
        Bimmer Enthusiast
        • Jun 2003
        • 7591
        • Jyväskylä

        Originally posted by Petteri75 View Post
        Ei kaikki toivo ole tietenkään mennyt, mutta F30:stä Sport-alustalla ja takavetoisena ei välttämättä ole tarjolla aivan samaan tapaan kuin tuota E90:stä.
        Miksi siinä on pakko olla tuo sport-alusta? Madallus jälkikäteen on kuitenkin helppo tehdä. Ymmärtäisin kyllä jos haluaisit adaptiivisen alustan (jonka itse ehdottomasti haluaisin). http://f30.bimmerpost.com/forums/sho...d.php?t=801767
        E39 528iA

        Comment

        • touring39
          BTCF Member
          • May 2005
          • 3901
          • Kaarina

          Originally posted by TJJ View Post
          Miksi siinä on pakko olla tuo sport-alusta? Madallus jälkikäteen on kuitenkin helppo tehdä. Ymmärtäisin kyllä jos haluaisit adaptiivisen alustan (jonka itse ehdottomasti haluaisin). http://f30.bimmerpost.com/forums/sho...d.php?t=801767
          Sitä minäkin. Ei voi olla tästä kiinni.

          Porsche Cayenne & VW Touareg V8 TDI 340/800

          Ex:
          e90 325iA -2010, F11 530dA X-drive M-Sport -2011, E46 325iA cab, F11 525dA X-drive, F10 530d X-drive M-Sport, E91 320dA x-Drive, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA LCI Individual, e61 530dA LCI Edition Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dA Touring, e39 523iA Touring, e30 320i

          Comment

          • BFI18
            BTCF Member
            • Aug 2012
            • 1456
            • Turku

            Originally posted by touring39 View Post
            Sitä minäkin. Ei voi olla tästä kiinni.

            http://www.btcf.fi/forum/showthread....89#post3513889
            Samaa mieltä.
            Matalampi/jäykempi alusta ja vaikka hifit on helppoa päivittää jälkikäteen jos tarvetta.

            F30:ssa pitäisin ehdottomina varusteina automaattivaihteistoa ja urheiluistuimia, samoin F10:ssä.
            G26 i4 M50 Black Sapphire

            Comment

            • brainsurgery
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2011
              • 1355
              • Helsinki

              Saa korjata, jos olen väärässä, mutta E9x malleihin ei tannut edes saada M-sport alustaa, jos oli nelivedolla varustettu. Itselläkin nyt pikakorjauksena Eibachin Pro-kit joka laskee 10/20mm. Toimii huomattavasti paremmin kuin alkuperäinen.

              Suomen oloissa hieman tehokkaammassa autossa neliveto on ihan kiva varuste käyttöautossa. Harrasteautot sitten erikseen, niillä ei välttämättä tule ajeltua kuin hyvillä säillä.

              Comment

              • rami
                Bimmer Fanatic
                • Dec 2002
                • 707
                • Raahe

                Siinä olisi yksi vaihtoehto jälleen. Mutta mitenkäs tuon kilpiin saamisessa?onko jotain erilaista tai ongelmia kun auto on usa mallia? vai meneekö ihan noin kilpiin suomessa?

                bmw kuskit nyt vain ovat vähän parempia ihmisiä...

                Comment

                • Juh4
                  Moderator
                  • Oct 2004
                  • 5448
                  • Seinäjoki

                  Originally posted by brainsurgery View Post
                  Saa korjata, jos olen väärässä, mutta E9x malleihin ei tannut edes saada M-sport alustaa, jos oli nelivedolla varustettu
                  Ja sama sääntö pätee myös tänä päivänä F30:n osalta.
                  -Official member of BTCF-Sauna team-

                  Comment

                  • baku
                    Bimmer Fanatic
                    • Jun 2006
                    • 346
                    • Kausala

                    En ota kantaa teknisiin eroavaisuuksiin, mutta kannattaa varmistaa että autossa on saksalaiset paperit. Muutenhan siitä menisi Suomessa vielä alv, eikös vaan.
                    F20 116d
                    E63 645
                    E28 528
                    F30 320d x-drive
                    F31 335d x-drive

                    ex. e92 335d, e91 325I pre-lci, e84 X1 2.0d x-drive, e91 320d,e90 320i,e46 316i, e87 118d, e46 320i, e46 330xd, e46 330d, e39 528i, e32 750i, e32 730i, e34 525i

                    KTM 1290 Super Adventure
                    K1200S
                    ex. K1200RS, K1200R, F800S, R1100S

                    Comment

                    • BeamR
                      BTCF Member
                      • Jul 2007
                      • 13363
                      • Espoon takametsät

                      Originally posted by rami View Post
                      Siinä olisi yksi vaihtoehto jälleen. Mutta mitenkäs tuon kilpiin saamisessa?onko jotain erilaista tai ongelmia kun auto on usa mallia? vai meneekö ihan noin kilpiin suomessa?

                      http://home.mobile.de/ONKELAUTOMOBIL...#des_203006225
                      ei mene ihan niin helposti kuin jo valmiiksi EU-alueella rekisteröity auto.
                      tarvitset yhdenmukaisuustodistuksen sekä mahdollisesti autoon pitää tehdä muutoksia (esim ajovaloissa pitää löytyä E-merkintä ja sen semmoista).

                      Muuttoautona tuodut on helpompia, koska niissä on vain muutama kohta jota katsotaan (esim että löytyy vaatimustenmukaiset sumuvalot), mutta muuten vaan tuodut tarvii tosiaan sitten jo enemmän paperityötä (ja myös satoja euroja noihin todistuksiin sekä alvi+tulli jotka on jo helposti aika iso kasa rahaa). Lisäksi: autoon PITÄÄ löytyä alkuperämaan rekisteriote ja kauppakirjat siitä otteesta Suomeen asti, muuten et tod näk saa ikinä sitä Suomessa kilpiin.

                      Lisäksi jälleenmyynti näyttäisi olevan täällä sitten jo ihan oma jumppansa, noita jenkkituonti-E9x:ä näyttäisi aika pitkään roikkuvan tuolla chattiautossa.

                      lyhyesti: on ihan mahdollista saada kilpiin, mutta paljon helpommalla ja halvemmalla pääset jos tuot auton joka on rekattu EU-alueella jo valmiiksi tai vielä parempi: myyty uutena EU -alueelle.
                      F46 Gran Tourer -20
                      Boxster 2.5 -97

                      Comment

                      • MajorDrake
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2006
                        • 7518
                        • Jyväshyvä

                        Originally posted by baku View Post
                        En ota kantaa teknisiin eroavaisuuksiin, mutta kannattaa varmistaa että autossa on saksalaiset paperit. Muutenhan siitä menisi Suomessa vielä alv, eikös vaan.
                        EI mene alvia kun se pitäisi olla jo maksettu kun auto on tuotu EU-alueelle, mutta tulli voi vaatia alvin ja tullin maksusta tositteen.

                        Lisäksi jos autoa ei ole rekisteröity EU-maahan niin tulli verottaa sen nykyisen voimassa olevan verotuksen mukaan ja ei pääse käyttämään käyttöönottohetken verotusta...
                        M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                        Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                        Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                        Comment

                        • Cunttory
                          Bimmer Enthusiast
                          • Feb 2004
                          • 1772
                          • Kuopio

                          Originally posted by rami View Post
                          Siinä olisi yksi vaihtoehto jälleen. Mutta mitenkäs tuon kilpiin saamisessa?onko jotain erilaista tai ongelmia kun auto on usa mallia? vai meneekö ihan noin kilpiin suomessa?

                          http://home.mobile.de/ONKELAUTOMOBIL...#des_203006225
                          Tuossa kannattaa ennakkoon varmistaa onko auto oikeasti rekisteröity mitenkään Saksaan, vaikka lukeekin että juuri katsastettu. En tiedä saako leimaamattomaan autoon siirtokilpiä ulkomaille viedessä.
                          Mielenkiintoista myös että Marokkolainen kauppias myy asiakkaan lukuun tuota autoa
                          Kaikista Pierburgin tuotteista tulee iän myötä paskaa!

                          Comment

                          • MajorDrake
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2006
                            • 7518
                            • Jyväshyvä

                            Originally posted by Cunttory View Post
                            Tuossa kannattaa ennakkoon varmistaa onko auto oikeasti rekisteröity mitenkään Saksaan, vaikka lukeekin että juuri katsastettu. En tiedä saako leimaamattomaan autoon siirtokilpiä ulkomaille viedessä.
                            Mielenkiintoista myös että Marokkolainen kauppias myy asiakkaan lukuun tuota autoa
                            1.4.2015 muuttuu säännöt, mm. 5 päivän keltakilpiä ei enää saa mistään ilman valmistenumeroa ja katsatuksen pitää myös niissä olla voimassa,
                            en tiedä riittääkö se että tien päällä todistaa katsastuksen olevan voimassa vai pitääkö se todistaa jo kilpiä hakiessa...
                            Ts. homma vaikeutuu huomattavasti...
                            M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                            Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                            Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                            Comment

                            • _nixu_
                              Bimmer Enthusiast
                              • Feb 2006
                              • 8972
                              • Kellokoski

                              Originally posted by rami View Post
                              Siinä olisi yksi vaihtoehto jälleen. Mutta mitenkäs tuon kilpiin saamisessa?onko jotain erilaista tai ongelmia kun auto on usa mallia? vai meneekö ihan noin kilpiin suomessa?

                              http://home.mobile.de/ONKELAUTOMOBIL...#des_203006225
                              Kannattaa muuten tsekata ruotsin tarjonta myös. Tosin nyt ei ole yhtään sopivaa väri/varuste yhdistelmää myynnissä mutta sieltä voisi löytyä myös, jopa asiallisella merkkihistorialla varustettuja autoja
                              E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

                              Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

                              Comment

                              • rami
                                Bimmer Fanatic
                                • Dec 2002
                                • 707
                                • Raahe

                                On ruotsi sivusto selailtu ja sieltä löytyi kylläkin sopu hintaan 325i


                                saksaan oli yhteyksissä tästä ja hintakin tippui sen normi 1000e listahinnasta. Autossa olisi kyllä kaikki muu kohdillaan.Huoltokirjaa myöden.Hmm..olisikohan se sit kummiskin tässä?
                                Musta kylläkin... joka on v-mäinen pitää siistinä. Mut ei oikein nyt mikään natsaa, joten joutuu tekeen kompromisseja. Joissain mättää väri, joissain sisusta joka ei saisi olla vaalea.
                                Last edited by rami; 11-03-2015, 12:18.
                                bmw kuskit nyt vain ovat vähän parempia ihmisiä...

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎