Announcement

Collapse
No announcement yet.

Autokuumeilua ja autonvaihtopohdintaa II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • TheRipper
    Bimmer Enthusiast
    • May 2012
    • 5018
    • Paimio

    Originally posted by _nixu_ View Post
    Kannattaa muuten tsekata ruotsin tarjonta myös. Tosin nyt ei ole yhtään sopivaa väri/varuste yhdistelmää myynnissä mutta sieltä voisi löytyä myös, jopa asiallisella merkkihistorialla varustettuja autoja
    Täytyy vaan noissa ruotsin autoissa muistaa se että siellä sitten tosiaan käytetään sitä suolaa ja PALJON.

    Häkellyttävän pahasti ruostuneita yksilöitä sieltä on löytynyt yllättävänkin tuoreista autoista.
    F10 523iA 2010

    Ex: E39 528iA 1997
    Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
    Ex: E65 745iA 2003
    Ex: E46 318i 1998
    Ex: E34 525iA 1989

    Comment

    • _nixu_
      Bimmer Enthusiast
      • Feb 2006
      • 8972
      • Kellokoski

      Originally posted by TheRipper View Post
      Täytyy vaan noissa ruotsin autoissa muistaa se että siellä sitten tosiaan käytetään sitä suolaa ja PALJON.

      Häkellyttävän pahasti ruostuneita yksilöitä sieltä on löytynyt yllättävänkin tuoreista autoista.
      Ja niin käytetään Saksassakin. Siksi kai se auto pitää tutkia ennen ostamista ja jättää ruosteiset väliin. Myi niitä saksan turkkilainen tai tukholman svenssoni.

      Mulla on tossa pihassa ruosteeton ruotsintuonti E36:nen ja pari muutakin on sieltä tuotu. E39:t oli ihan yhtä ruosteisia kuin suomessa kaupan olleet vertailukohteet.. Eli ei juuri ollenkaan.
      E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

      Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

      Comment

      • Zeta
        Bimmer Enthusiast
        • Jun 2004
        • 7543
        • Kotona

        Originally posted by rami View Post
        On ruotsi sivusto selailtu ja sieltä löytyi kylläkin sopu hintaan 325i
        Perusmalli, ostohinta 10 150e + hakuihin/rekisteröintiin 400e + 3000-3500e verot.... Suomesta vähemmän ajettu perusmalli varmasti tingittynä edullisemmin http://www.nettiauto.com/bmw/325/7069092

        Kannattaako hakea? :think
        -
        Käyttöautona: F20
        Myydään: DELL pöytätietokone **120e**
        Myydään: HP 14" kannettava **90e**
        Myydään: HP 12.5" kannettava **230e**
        -

        Comment

        • TheRipper
          Bimmer Enthusiast
          • May 2012
          • 5018
          • Paimio

          Originally posted by _nixu_ View Post
          Mulla on tossa pihassa ruosteeton ruotsintuonti E36:nen ja pari muutakin on sieltä tuotu. E39:t oli ihan yhtä ruosteisia kuin suomessa kaupan olleet vertailukohteet.. Eli ei juuri ollenkaan.
          Tokihan vähän riippuu mistä päin ruotsia, mutta jos etelästä on niin suosiolla kannattaa unohtaa, sitä suolan määrää siellä ei voi edes näkemättä käsittää...
          F10 523iA 2010

          Ex: E39 528iA 1997
          Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
          Ex: E65 745iA 2003
          Ex: E46 318i 1998
          Ex: E34 525iA 1989

          Comment

          • Petteri75
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2005
            • 2550
            • Kirkkonummi

            Originally posted by TJJ View Post
            Miksi siinä on pakko olla tuo sport-alusta? Madallus jälkikäteen on kuitenkin helppo tehdä. Ymmärtäisin kyllä jos haluaisit adaptiivisen alustan (jonka itse ehdottomasti haluaisin). http://f30.bimmerpost.com/forums/sho...d.php?t=801767
            1. koeajokokemus F30 normialustalla ei ollut kaikkein paras muutenkaan, mutta alusta ei vakuuttanut, ehkä talvirenkaat olivat huonot tms. Toinen kerta oli sitten sillä M-sport -alustalla, joka oli tukeva JA mukavampi kuin E90:ssä. Mitään jälkikäteen tehtyä madallusta en kertakaikkiaan halua, se ei lisää ainakaan omalla kohdalla mitenkään jälleenmyyntiarvoa. Ehkä se on pelkkää harhaluuloa, mutta uskon tuon 1cm madalluksen ja muun alustanvirityksen olevan onnistuneinta tehtaan jäljiltä.

            Adaptiivinen M-sport.. Se olisi kyllä erittäinkin mielenkiintoinen käydä kokeilemassa, mutta vieläkin harvinaisempi ja yleensä vielä muutenkin voll-voll -autossa, mikä vain lisää hintaa. Totta kai oma kulkine on edelleen kaupan, mutta paras tiukka välirahatarjous on ollut 23.5k€ -11 F10:iin, huonoin 15k€ (Autocorner). Ovat pyörineet siinä 21-23k€ välillä. F10:t 2010-2011, F30 2012-2014.

            Kohteena on siis automaattivaihteinen F30 pienellä ajomäärällä ja Sport-penkeillä, Hifi-pakettia ei tässä vaiheessa enää hirveästi haaveilla, sitä ei tunnuta arvostavan. Toivomuksena olisi lisäksi pelkkä takaveto, ristiselän tuki ja näkyvyyspaketti. Ei siis mitään ihmeellistä, mutta se tiukka väliraha on ainakin vielä paljon, kun painottaa sitä pientä ajomäärää. F10 Comfort-penkit olivat kyllä mukavat, mutta oliko se täyttä harhaa, että ne ovat paksumpia kuin normipenkit..? Ja kyllä ne F10-normi kangaspenkitkin ovat ihan OK:t istua.

            Etsintä jatkuu, pari kohdetta tullut lisää. Täytyy pitää kiirettä, kohta voisi vaihtaa kesärenkaat alle ja sen joutuu pian tekemään itse.
            Last edited by Petteri75; 11-03-2015, 21:00.
            BMW 530e iPerformance Luxury Line -20

            Comment

            • BFI18
              BTCF Member
              • Aug 2012
              • 1456
              • Turku

              Originally posted by Petteri75 View Post
              1. koeajokokemus F30 normialustalla ei ollut kaikkein paras muutenkaan, mutta alusta ei vakuuttanut, ehkä talvirenkaat olivat huonot tms. Toinen kerta oli sitten sillä M-sport -alustalla, joka oli tukeva JA mukavampi kuin E90:ssä. Mitään jälkikäteen tehtyä madallusta en kertakaikkiaan halua, se ei lisää ainakaan omalla kohdalla mitenkään jälleenmyyntiarvoa. Ehkä se on pelkkää harhaluuloa, mutta uskon tuon 1cm madalluksen ja muun alustanvirityksen olevan onnistuneinta tehtaan jäljiltä.

              Adaptiivinen M-sport.. Se olisi kyllä erittäinkin mielenkiintoinen käydä kokeilemassa, mutta vieläkin harvinaisempi ja yleensä vielä muutenkin voll-voll -autossa, mikä vain lisää hintaa. Totta kai oma kulkine on edelleen kaupan, mutta paras tiukka välirahatarjous on ollut 23.5k€ -11 F10:iin, huonoin 15k€ (Autocorner). Ovat pyörineet siinä 21-23k€ välillä. F10:t 2010-2011, F30 2012-2014.

              Kohteena on siis automaattivaihteinen F30 pienellä ajomäärällä ja Sport-penkeillä, Hifi-pakettia ei tässä vaiheessa enää hirveästi haaveilla, sitä ei tunnuta arvostavan. Toivomuksena olisi lisäksi pelkkä takaveto, ristiselän tuki ja näkyvyyspaketti. Ei siis mitään ihmeellistä, mutta se tiukka väliraha on ainakin vielä paljon, kun painottaa sitä pientä ajomäärää. F10 Comfort-penkit olivat kyllä mukavat, mutta oliko se täyttä harhaa, että ne ovat paksumpia kuin normipenkit..? Ja kyllä ne F10-normi kangaspenkitkin ovat ihan OK:t istua.

              Etsintä jatkuu, pari kohdetta tullut lisää. Täytyy pitää kiirettä, kohta voisi vaihtaa kesärenkaat alle ja sen joutuu pian tekemään itse.
              Tuosta?

              G26 i4 M50 Black Sapphire

              Comment

              • Tenojono
                Bimmer Enthusiast
                • May 2012
                • 1753
                • Pohjanmaa

                Originally posted by TheRipper View Post
                Täytyy vaan noissa ruotsin autoissa muistaa se että siellä sitten tosiaan käytetään sitä suolaa ja PALJON.

                Häkellyttävän pahasti ruostuneita yksilöitä sieltä on löytynyt yllättävänkin tuoreista autoista.
                Originally posted by _nixu_ View Post
                Ja niin käytetään Saksassakin. Siksi kai se auto pitää tutkia ennen ostamista ja jättää ruosteiset väliin. Myi niitä saksan turkkilainen tai tukholman svenssoni.

                Mulla on tossa pihassa ruosteeton ruotsintuonti E36:nen ja pari muutakin on sieltä tuotu. E39:t oli ihan yhtä ruosteisia kuin suomessa kaupan olleet vertailukohteet.. Eli ei juuri ollenkaan.
                Originally posted by TheRipper View Post
                Tokihan vähän riippuu mistä päin ruotsia, mutta jos etelästä on niin suosiolla kannattaa unohtaa, sitä suolan määrää siellä ei voi edes näkemättä käsittää...
                Tässä tuli niin paljon urbaania legendaa että ajattelin hieman oikaista.
                Yksikään tiealue euroopassa ei kuluta tonnimäärällisesti sen enempää kuin toinenkaa. Annostelu riippuu ennenkaikkea sääolosuhteista.
                Suola tien pinnassa ei ruostuta autoa. Se on tehtaalta asti lähtiessään tuomittu jota edesauttaa maalin ja/tai sinkin penetraatio.
                suola kyllästystestissä ollut pösö 406 on nyt ollut yli vuoden niin että lokasuoja puhkottuna ilman että ruoste on silmämääräisesti havaittuna lähtenyt liikkeelle.

                Ja takaisin topic.
                kuumeiluni kohteena 130i
                Työmatkat: E46 preface 323 4d
                Työn alla: ae86 4age https://www.instagram.com/tenojono/
                Entiset: E87 E39 E60 E61 F10

                Comment

                • TJJ
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jun 2003
                  • 7591
                  • Jyväskylä

                  Siinäpä olisi tuo adaptiivinen alusta ja sport-ohjaus. Hifit puuttuu, mutta olisi HUD, pro navi ja peruutuskamera. Mutta tuo taitaa olla Italian-ihme, joten puuttuuko penkinlämmittimet yms.?
                  E39 528iA

                  Comment

                  • Petteri75
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2005
                    • 2550
                    • Kirkkonummi

                    Originally posted by TJJ View Post
                    Siinäpä olisi tuo adaptiivinen alusta ja sport-ohjaus. Hifit puuttuu, mutta olisi HUD, pro navi ja peruutuskamera. Mutta tuo taitaa olla Italian-ihme, joten puuttuuko penkinlämmittimet yms.?
                    Tuli jaettua bongaus tuolla Nettiauto-ketjussa. ACC puuttuu. 44k€ auto, jossa on manuaali-ilmastointi.. No, nyt näitä on ainakin kolme Suomessa. Ja kyllä, automaatti-ilmastointi bemareissa on pakollinen, se toimii sen verran hyvin. Toivottavasti joku kävisi katsomassa jotain yksilöä näistä, olisi mielenkiintoista kuulla miten se ACC:ttomuus ohitetaan ammattilaismyyjän toimesta? Omilla haku-preferensseillä on ollut tähän asti 5 +1 italialaistuontia, mikä on paljon suhteessa muihin.

                    Yritetään nyt hinnanalennuksella sitä omamyyntiä vielä kerran!
                    Last edited by Petteri75; 11-03-2015, 22:34.
                    BMW 530e iPerformance Luxury Line -20

                    Comment

                    • _nixu_
                      Bimmer Enthusiast
                      • Feb 2006
                      • 8972
                      • Kellokoski

                      Originally posted by Petteri75 View Post
                      Tuli jaettua bongaus tuolla Nettiauto-ketjussa. ACC puuttuu. 44k€ auto, jossa on manuaali-ilmastointi.. No, nyt näitä on ainakin kolme Suomessa. Ja kyllä, automaatti-ilmastointi bemareissa on pakollinen, se toimii sen verran hyvin. Toivottavasti joku kävisi katsomassa jotain yksilöä näistä, olisi mielenkiintoista kuulla miten se ACC:ttomuus ohitetaan ammattilaismyyjän toimesta? Omilla haku-preferensseillä on ollut tähän asti 5 +1 italialaistuontia, mikä on paljon suhteessa muihin.

                      Yritetään nyt hinnanalennuksella sitä omamyyntiä vielä kerran!
                      Myy oma ja sitten vaan ulkomailta hakemaan? Vai pitääkö saada autoliikkeen rahoitus?



                      Luulis tuon saavan n.28ke käteishintaan, 500e tuontikuluihin ja verot lienee 9ke luokkaa :think

                      Tuossa toinen jos manuaali kelpaa :



                      Ei kai tarvitse ihmettelä miksi autoja tuodaa esim italiasta jos ovat selvästi Ruotsin/Saksan hintoja edullisempia. Jää myyjälle parempi kate
                      Last edited by _nixu_; 12-03-2015, 10:50.
                      E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

                      Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

                      Comment

                      • BFI18
                        BTCF Member
                        • Aug 2012
                        • 1456
                        • Turku

                        Originally posted by _nixu_ View Post
                        Myy oma ja sitten vaan ulkomailta hakemaan?
                        Samaa mieltä.
                        G26 i4 M50 Black Sapphire

                        Comment

                        • Petteri75
                          Bimmer Enthusiast
                          • Aug 2005
                          • 2550
                          • Kirkkonummi

                          Originally posted by _nixu_ View Post
                          Myy oma ja sitten vaan ulkomailta hakemaan? Vai pitääkö saada autoliikkeen rahoitus?



                          Luulis tuon saavan n.28ke käteishintaan, 500e tuontikuluihin ja verot lienee 9ke luokkaa :think

                          Tuossa toinen jos manuaali kelpaa :



                          Ei kai tarvitse ihmettelä miksi autoja tuodaa esim italiasta jos ovat selvästi Ruotsin/Saksan hintoja edullisempia. Jää myyjälle parempi kate
                          Kahden auton loukku ei innosta, kyllä niitä koslia sen verran maailmassa riittää, että kannattaa myydä ensin nykyinen pois. Manuaali menee, jos näkyy hinnassa, tähän asti ei ole tuntunut välirahassa.

                          Kansalliset mallikohtaiset erot preferensseissä ovat ymmärrettäviä, esim. suomalainen perversio pakettiautoihin (farmarit), mutta miksi Italia on sitten parivuotiaille bemareille halvempi kuin esim. Saksa?

                          Nuo ovat kyllä ihan hyviä vaihtoehtoja, 320iA on riittävä, 328iA olisi jos suorastaan turvallinen. Automaatti on kyllä lähes pakollinen, sen verran eleettömästi hoitaa asiansa!
                          BMW 530e iPerformance Luxury Line -20

                          Comment

                          • veku
                            Bimmer Enthusiast
                            • May 2005
                            • 6325
                            • P-Pohjanmaa

                            Originally posted by Petteri75 View Post
                            Kahden auton loukku ei innosta, kyllä niitä koslia sen verran maailmassa riittää, että kannattaa myydä ensin nykyinen pois. Manuaali menee, jos näkyy hinnassa, tähän asti ei ole tuntunut välirahassa.

                            Kansalliset mallikohtaiset erot preferensseissä ovat ymmärrettäviä, esim. suomalainen perversio pakettiautoihin (farmarit), mutta miksi Italia on sitten parivuotiaille bemareille halvempi kuin esim. Saksa?

                            Nuo ovat kyllä ihan hyviä vaihtoehtoja, 320iA on riittävä, 328iA olisi jos suorastaan turvallinen. Automaatti on kyllä lähes pakollinen, sen verran eleettömästi hoitaa asiansa!
                            Katoppa viacar,siellä ois nätti F30 mukavilla mausteilla
                            F11 M550D
                            E39 M5
                            F26 3.0 Da M-Sport
                            E61 535D M-Sport

                            Comment

                            • Jii_Koo
                              Bimmer Fanatic
                              • Jul 2013
                              • 785
                              • Jkl

                              Kevät...
                              Z3 roadsteri pyörii vahvasti mielessä, ajatuksena 2.8 tai 3.0.
                              3.0i:tä olen koeajanut ja kulki ihan kiitettävästi, erityisesti (käsittääkseni vakio) putkiston äänet jäivät mieleen. Oli kylläkin automaatti mutta jotenkin perverssillä tavalla sopi tuo laatikkokin siihen. Tuntuuko tuo 2.8 enää tuon jälkeen miltään?

                              Niin ja sitten vielä... Onko täysin vinksahtanut ajatus ajaa moisella kova katto kiinnitettynä myös talvella pientä ajoa?

                              Saksassa näkyis oleva 2.8:a pilvin pimein, jokunen hyvänoloinen 3.0i:kin.
                              '00 Audi TT 1.8T Quattro//'92 Lexus LS400//'89 205 Green//'96 Ford Bronco Eddie Bauer//'99 Xsara VTS "Endurance Saloon" Project

                              Comment

                              • rami
                                Bimmer Fanatic
                                • Dec 2002
                                • 707
                                • Raahe

                                Onko tästä autosta kenelläkään kerrottavaa?

                                bmw kuskit nyt vain ovat vähän parempia ihmisiä...

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎