Announcement

Collapse
No announcement yet.

Muiden merkkien korjattavuus...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Topi08
    Bimmer Enthusiast
    • May 2008
    • 4453
    • .

    #46
    Originally posted by Gemmi View Post
    Käsitääkseni noi oli vanhempien escojen ongelma:think. Toi kun on viimesiä escoja mitä on tehty:think. täytyyki kahtoo ennen kun leimalle menee näyttään Viimeks kylläkin leimattu ilman mitään huomautuksia
    Juu vanhemmissa se taitaakin enemmän olla vikana, mutta kiva aina pelotella ja yleistää hiukan

    Comment

    • Gemmi
      Bimmer Enthusiast
      • Dec 2010
      • 3355
      • Espoo

      #47
      Originally posted by Topi08 View Post
      Juu vanhemmissa se taitaakin enemmän olla vikana, mutta kiva aina pelotella ja yleistää hiukan
      No juu, 2000vm toi esco nii ei pitäs enää tossa se runkopalkki olla vikana:think. äkkiäkös sen kattoo nosturilla. maagiset 355tkm mittarissa ja konekkin toimii kun ajatus, tosin huoltokirjakin yms kuittia löytyy aika huolella.

      A-mersun huoltoo ei oo kyllä sitten yhtään suunniteltu huolto ystävälliseks, Kerran tullu konepurettua pois ja toiseen kertaan en satana lähde edes mukaan kyseiseen operaatioon. kyseisellä kerralla meinas näkökin lähtee, piti olla kaikki nesteet ja muut laskettu pihalle, mut kummasti tuli ilmastoinnin mehut paineella silmille. Toista kertaa en oo kehenkään luottanu kun oon jotain kysyny että onko asia X tai Y tehty.

      Comment

      • Topi08
        Bimmer Enthusiast
        • May 2008
        • 4453
        • .

        #48
        Originally posted by Gemmi View Post
        No juu, 2000vm toi esco nii ei pitäs enää tossa se runkopalkki olla vikana:think. äkkiäkös sen kattoo nosturilla. maagiset 355tkm mittarissa ja konekkin toimii kun ajatus, tosin huoltokirjakin yms kuittia löytyy aika huolella.
        juuh, eiköhän ne ole tota 90 alkupäätä, jollain tais zetex? koneetkin tulla.
        Kerran kun kurkkaa tuonne millanen tuo runkopalkki on, niin ei enää ihmettele miksi ruostuu. Mutta eiköhän tää jo käsitelty?

        Comment

        • Gemmi
          Bimmer Enthusiast
          • Dec 2010
          • 3355
          • Espoo

          #49
          Originally posted by Topi08 View Post
          juuh, eiköhän ne ole tota 90 alkupäätä, jollain tais zetex? koneetkin tulla.
          Kerran kun kurkkaa tuonne millanen tuo runkopalkki on, niin ei enää ihmettele miksi ruostuu. Mutta eiköhän tää jo käsitelty?
          zetecin olis saanu jättää insinöörin kynään .

          Opelin v6:set on kyllä yks saatanan keksintö jakopään/kansien osalta. käytökseltään ihan kivoja kun toimii ja liikutta A vekkulia ihan jees, mutta muuten oikeen mitään hyvää sanottavaa tuu mieleen.

          Comment

          • Urpo_rotta
            BTCF Member
            • May 2012
            • 5223
            • Pirkkala

            #50
            Pahimmat huoltohommat oon tehny volkkareihin. Ei siis mitään järkee. T5 transporter vaatisi melko hyvät ohjeet että sitä pystyy huoltaa. Öljynjäähdyttimen vaihto kesti minulta tatti otsassa tehden ~20h. no se onkin todella hankalassa paikassa.

            Relluun en suostu koskemaan. Kaikki cliot ota kone pois jakopäätä varten tai kytkinlevyä varten. Vetarin suojakumin vaihto, irrota koko vetari, vaihda suojakumi sisäpään kautta, mutta irrota ensin suojakumin laakeri ehjänä, miten?? Siis sisempi suojakumi ei pyöri vetarin mukana!

            No on m60 koneen laturinjohtojenkin irrotus aika jännää... mutta tykkään kovasti siitä miten bmw on tehty, missään ei jää suu auki että miten tää voi olla tämmönen.

            Näin jouluna on aikaa tänne postailla kaikkee p..kaaa
            E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
            E34 525i -90 twinturbo 427/519

            N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
            VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
            Kysy jos tarvetta

            Comment

            • kimmon
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2006
              • 1461
              • Tuusulantien päässä...

              #51
              Originally posted by Urpo_rotta View Post
              Pahimmat huoltohommat oon tehny volkkareihin. Ei siis mitään järkee. T5 transporter vaatisi melko hyvät ohjeet että sitä pystyy huoltaa. Öljynjäähdyttimen vaihto kesti minulta tatti otsassa tehden ~20h. no se onkin todella hankalassa paikassa.

              Relluun en suostu koskemaan. Kaikki cliot ota kone pois jakopäätä varten tai kytkinlevyä varten. Vetarin suojakumin vaihto, irrota koko vetari, vaihda suojakumi sisäpään kautta, mutta irrota ensin suojakumin laakeri ehjänä, miten?? Siis sisempi suojakumi ei pyöri vetarin mukana!

              No on m60 koneen laturinjohtojenkin irrotus aika jännää... mutta tykkään kovasti siitä miten bmw on tehty, missään ei jää suu auki että miten tää voi olla tämmönen.

              Näin jouluna on aikaa tänne postailla kaikkee p..kaaa
              Tähän on ihan pakko tarttua

              - T5, öljynjäähdyttimen vaihtamiseen ei mene työpäivääkään

              - Clio ja kone pois? No juu ei kummassakaan hommassa. Vanhassakaan mallissa missä oli apurunko niin kykän kanssa on nopeinta ottaa se edestä pois. Ei konetta. Uudemmissa ei mitään ongelmaa kummankaan pään kanssa.

              - Vasemman puolen vetoakselin suojakumissa tulee mukana se uusi laakeri sillä se on KIINNI siinä suojakumissa... Vaihto ei todellakaan ole kaksinen homma.

              - Bemarin jätän rauhaan mutta en malta olla kehumatta uudempien neloskoneinen jakopäitä
              Vain vieraita merkkejä ja mopoja tällä hetkellä

              Comment

              • smpovers
                Bimmer Enthusiast
                • Sep 2006
                • 2372
                • Tammela

                #52
                Vanhan transportterin wasserboxer on melko mielenkiintoinen kone tehdä isompia remontteja. Lisämausteen hommaan tekee se, että ruoste on tehnyt tehtävänsä, esimerkiksi pakosarjan pultit katkeaa melko helposti irroittaessa.
                Muutenkin syncromallissa joku etuvetonivelenkumin vaihto on paljon isompi homma mitä äkkiseltään voisi päätellä.
                Sähkövikoja sillon tällön on. Kojelauta pistehitsattu kiinni. Jes. Noh tää on varmaan melko pientä verrattuna uudempiin.
                Last edited by smpovers; 25-12-2014, 00:49.
                BMW 318i 4d e30 -88 MuseoRek
                BMW 330d touring e46 -05
                Ford Cortina Mk2 1600 -70
                ex: BMW e46, 3x e34, 2x e30, e28, useita e30 varaosa-autoja ja muun merkkisiä autoja

                Comment

                • Skunkki^
                  BTCF Member
                  • Jul 2007
                  • 688
                  • Espoo

                  #53
                  Originally posted by Urpo_rotta View Post
                  Pahimmat huoltohommat oon tehny volkkareihin. Ei siis mitään järkee. T5 transporter vaatisi melko hyvät ohjeet että sitä pystyy huoltaa. Öljynjäähdyttimen vaihto kesti minulta tatti otsassa tehden ~20h. no se onkin todella hankalassa paikassa.
                  Jos se tatti otsaan kasvaa itse tehdessä, kannattaisiko viedä auto ammattilaiselle, joka tekee homman neljänneksessä ajasta?
                  Ei siinä että jotkut asiat on tehty ahtaaksi, vaikeaksi tai typerästi, mutta jos sinulla menee hommaan useampi tunti, ei tarkoita sitä, että ammattilaisella ja oikeilla työkaluilla siihen menisi.
                  KIA Optima PHEV

                  Exät:
                  520i e28 -- 316 e30 -- 530i M60 e34 -- 318iS e30 -- 732i e23 -- 318iS e36 -- 525i e34 -- 530d Touring e39 -- 320i b25 Touring e30 -- 318i e46 -- 530d Touring e39 -- 330i e91 -- 525i e28

                  Comment

                  • Urpo_rotta
                    BTCF Member
                    • May 2012
                    • 5223
                    • Pirkkala

                    #54
                    Originally posted by Skunkki^ View Post
                    Jos se tatti otsaan kasvaa itse tehdessä, kannattaisiko viedä auto ammattilaiselle, joka tekee homman neljänneksessä ajasta?
                    Ei siinä että jotkut asiat on tehty ahtaaksi, vaikeaksi tai typerästi, mutta jos sinulla menee hommaan useampi tunti, ei tarkoita sitä, että ammattilaisella ja oikeilla työkaluilla siihen menisi.
                    Pikku jouluhuppeli päällä?
                    E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
                    E34 525i -90 twinturbo 427/519

                    N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
                    VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
                    Kysy jos tarvetta

                    Comment

                    • Urpo_rotta
                      BTCF Member
                      • May 2012
                      • 5223
                      • Pirkkala

                      #55
                      Originally posted by kimmon View Post
                      Tähän on ihan pakko tarttua

                      - T5, öljynjäähdyttimen vaihtamiseen ei mene työpäivääkään

                      - Clio ja kone pois? No juu ei kummassakaan hommassa. Vanhassakaan mallissa missä oli apurunko niin kykän kanssa on nopeinta ottaa se edestä pois. Ei konetta. Uudemmissa ei mitään ongelmaa kummankaan pään kanssa.

                      - Vasemman puolen vetoakselin suojakumissa tulee mukana se uusi laakeri sillä se on KIINNI siinä suojakumissa... Vaihto ei todellakaan ole kaksinen homma.

                      - Bemarin jätän rauhaan mutta en malta olla kehumatta uudempien neloskoneinen jakopäitä

                      Tarvikeosassa ei ole laakeri mukana. Ja tässä verrattiin siihen ns. Normaaliin tilanteeseen että ulkopää irti, nivel irti uus kumi, ja takas. Siihen verraten tuo on työläs mielestäni.

                      Tiedän että portterin kanssa meni taisteluksi mutta siis onhan se keula niin ahdas kun olla voi. Siinä oli puurot ja vellit sekasin putsaus oli melkonen homma.

                      Mutta kuten sanoin, hyvät ohjeet ja selvittää etukäteen miten homma menee niin ois ollu paljon helpompaa T5 kanssa. Alat ettii mistä lähtee keula purkaantuu kun ei oo hajuakaan niin aikaa menee.
                      E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
                      E34 525i -90 twinturbo 427/519

                      N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
                      VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
                      Kysy jos tarvetta

                      Comment

                      • 320bmw
                        Bimmer Rookie
                        • Oct 2009
                        • 150
                        • Turku

                        #56
                        Audi v8 etujarrulevyt. Levyt ovat helppo vaihtaa mutta ne maksavat yli 400e per levy
                        e46 g20e
                        Ex
                        e28 e36 cab
                        e39 m135ix
                        e90 x2 e91 x6
                        f31x2 f11x2
                        e87 f87
                        330e x2 530ex2
                        m140ix g20exmonta

                        Comment

                        • Petteri75
                          Bimmer Enthusiast
                          • Aug 2005
                          • 2539
                          • Kirkkonummi

                          #57
                          Originally posted by bimmerE34 View Post
                          Tästä tulikin mieleen saab 900, missä etuvedossa on pitkittäin moottori ja kytkin on moottorin etupäässä. Käsijarrulla käännettäessä saattaa myös auton käytös yllättää...
                          Itse en koskaan joutunut/päässyt vaihtamaan OG900:n kytkintä, mutta juuri tuosta sijainnista johtuen sen vaihto oli ilmeisesti poikkeuksellisen nopeaa ja helppoa. Ihan miellyttävä se oli ajaa, hyvin vakaa ja rauhallinen. Ja jakoketju oli nimensä mukaisesti ketju, 2000-luvun alkupuolella kun nuo 9-satkut olivat vielä ihan arkiajossa, niin 280-330tkm ajettuinakaan lähinnä mietittiin, pitäisikö kiristintä vaihtaa kun vähän rallattaa, sekin oli aika helpossa kohtaa. H-moottori..60-luvun lopun perussuunnittelua.

                          Se miksi pystykeuloissa käsijarru otti etupyöriin ei valjennut kunnolla koskaan itsellenikään, 87-> vinokeuliinhan se siirtyi taakse ja hyvä niin, samalla Girling-jarrut vaihtuivat eikä kuulunut sitä ainaista "KLONK"-ääntä edestä kun peruutti. Kuluessaan niihin tuli vähän väljyyttä, ei haitannut ajoa eikä katsastusta, mutta ilman merkkikolahdustakin olisi voinut olla.

                          Onhan tuossa E90:ssakin moottori pitkittäin.. Näin kovilla pakkasilla siinä on se hyvä puoli, että lämpenee hiukan nopeammin. OG900 oli vanhaa suunnittelua, mutta kylmä siinä ei tullut. Ex-Renault Mégane ST 1.4Tce valehtelematta alkoi jäähtymään moottoristaan, kun yli -10°C pakkasilla automaatti-ilmastointi alkoi lämmittämään.. Toisaalta, 1.6Tdi Skoda Octavia ei pysynyt yli 100km/h -vauhdissa käyntilämpöisenäkään ilman etupahvia!
                          Last edited by Petteri75; 25-12-2014, 10:50.
                          BMW 530e iPerformance Luxury Line -20

                          Comment

                          • petrolhead
                            Moderator
                            • Feb 2004
                            • 13793
                            • Hyvinkää

                            #58
                            Originally posted by Petteri75 View Post

                            Se miksi pystykeuloissa käsijarru otti etupyöriin ei valjennut kunnolla koskaan itsellenikään, 87-> vinokeuliinhan se siirtyi taakse ja hyvä niin, samalla Girling-jarrut vaihtuivat eikä kuulunut sitä ainaista "KLONK"-ääntä edestä kun peruutti. Kuluessaan niihin tuli vähän väljyyttä, ei haitannut ajoa eikä katsastusta, mutta ilman merkkikolahdustakin olisi voinut olla.
                            Jos ne oli ajatellu että seisontajarru niille pyörille joilla on enemmän painoa päällä? Olen nähnyt senkin ihmeen että seisontajarru kyllä pitää mutta takapyöriltä loppuu pito auton seistessä mäessä. Käkkäri on paikallaan pitämistä, ei käpänderikäännöksiä varten..


                            Jos jossain mallissa on kalliit jarrulevyt tai palat?
                            Jos auto maksaa uutena yli 100 000€ niin voi miettiä onko huolto- ja korjauskustannukset samaa luokkaa kuin uutena 20k maksaneeseen autoon. Pätee merkkiin kuin merkkiin, kannattaa varautua.
                            2015 VW Crafter
                            1984 BMW 316
                            2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                            petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                            "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                            Comment

                            • Antti O
                              Bimmer Enthusiast
                              • May 2005
                              • 6929
                              • N/A

                              #59
                              Ei meidän 2 tai 3 koppasissa clioissa ole tarttenut kyllä konetta nostaa irti että jakopään saa tehtyä.

                              Comment

                              • Urpo_rotta
                                BTCF Member
                                • May 2012
                                • 5223
                                • Pirkkala

                                #60
                                Originally posted by Antti O View Post
                                Ei meidän 2 tai 3 koppasissa clioissa ole tarttenut kyllä konetta nostaa irti että jakopään saa tehtyä.
                                Hmm. Voip olla. talli kaverilla on 16v 1.8 1 koppainen ja siitä kehui että ei onnistu ilman koneen pois ottoa. Tuota apurungon pois ottoa en ole tullut ajatelleeksi. Ehkä vähän hätiköity johtopäätös että ei onnistu missään mallissa. Onneksi en ite joudu noiden kanssa oikein temuamaankaan, lähinnä sivusta seuraamaan ja auttelemaan välillä.
                                E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
                                E34 525i -90 twinturbo 427/519

                                N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
                                VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
                                Kysy jos tarvetta

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎