Originally posted by Gemmi
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Muiden merkkien korjattavuus...
Collapse
X
-
Originally posted by Topi08 View PostJuu vanhemmissa se taitaakin enemmän olla vikana, mutta kiva aina pelotella ja yleistää hiukan
A-mersun huoltoo ei oo kyllä sitten yhtään suunniteltu huolto ystävälliseks, Kerran tullu konepurettua pois ja toiseen kertaan en satana lähde edes mukaan kyseiseen operaatioon. kyseisellä kerralla meinas näkökin lähtee, piti olla kaikki nesteet ja muut laskettu pihalle, mut kummasti tuli ilmastoinnin mehut paineella silmille. Toista kertaa en oo kehenkään luottanu kun oon jotain kysyny että onko asia X tai Y tehty.
Comment
-
-
Originally posted by Gemmi View PostNo juu, 2000vm toi esco nii ei pitäs enää tossa se runkopalkki olla vikana:think. äkkiäkös sen kattoo nosturilla. maagiset 355tkm mittarissa ja konekkin toimii kun ajatus, tosin huoltokirjakin yms kuittia löytyy aika huolella.
Kerran kun kurkkaa tuonne millanen tuo runkopalkki on, niin ei enää ihmettele miksi ruostuu. Mutta eiköhän tää jo käsitelty?
Comment
-
-
Originally posted by Topi08 View Postjuuh, eiköhän ne ole tota 90 alkupäätä, jollain tais zetex? koneetkin tulla.
Kerran kun kurkkaa tuonne millanen tuo runkopalkki on, niin ei enää ihmettele miksi ruostuu. Mutta eiköhän tää jo käsitelty?
Opelin v6:set on kyllä yks saatanan keksintö jakopään/kansien osalta. käytökseltään ihan kivoja kun toimii ja liikutta A vekkulia ihan jees, mutta muuten oikeen mitään hyvää sanottavaa tuu mieleen.
Comment
-
-
Pahimmat huoltohommat oon tehny volkkareihin. Ei siis mitään järkee. T5 transporter vaatisi melko hyvät ohjeet että sitä pystyy huoltaa. Öljynjäähdyttimen vaihto kesti minulta tatti otsassa tehden ~20h. no se onkin todella hankalassa paikassa.
Relluun en suostu koskemaan. Kaikki cliot ota kone pois jakopäätä varten tai kytkinlevyä varten. Vetarin suojakumin vaihto, irrota koko vetari, vaihda suojakumi sisäpään kautta, mutta irrota ensin suojakumin laakeri ehjänä, miten?? Siis sisempi suojakumi ei pyöri vetarin mukana!
No on m60 koneen laturinjohtojenkin irrotus aika jännää... mutta tykkään kovasti siitä miten bmw on tehty, missään ei jää suu auki että miten tää voi olla tämmönen.
Näin jouluna on aikaa tänne postailla kaikkee p..kaaaE34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
E34 525i -90 twinturbo 427/519
N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
Kysy jos tarvetta
Comment
-
-
Originally posted by Urpo_rotta View PostPahimmat huoltohommat oon tehny volkkareihin. Ei siis mitään järkee. T5 transporter vaatisi melko hyvät ohjeet että sitä pystyy huoltaa. Öljynjäähdyttimen vaihto kesti minulta tatti otsassa tehden ~20h. no se onkin todella hankalassa paikassa.
Relluun en suostu koskemaan. Kaikki cliot ota kone pois jakopäätä varten tai kytkinlevyä varten. Vetarin suojakumin vaihto, irrota koko vetari, vaihda suojakumi sisäpään kautta, mutta irrota ensin suojakumin laakeri ehjänä, miten?? Siis sisempi suojakumi ei pyöri vetarin mukana!
No on m60 koneen laturinjohtojenkin irrotus aika jännää... mutta tykkään kovasti siitä miten bmw on tehty, missään ei jää suu auki että miten tää voi olla tämmönen.
Näin jouluna on aikaa tänne postailla kaikkee p..kaaa
- T5, öljynjäähdyttimen vaihtamiseen ei mene työpäivääkään
- Clio ja kone pois? No juu ei kummassakaan hommassa. Vanhassakaan mallissa missä oli apurunko niin kykän kanssa on nopeinta ottaa se edestä pois. Ei konetta. Uudemmissa ei mitään ongelmaa kummankaan pään kanssa.
- Vasemman puolen vetoakselin suojakumissa tulee mukana se uusi laakeri sillä se on KIINNI siinä suojakumissa... Vaihto ei todellakaan ole kaksinen homma.
- Bemarin jätän rauhaan mutta en malta olla kehumatta uudempien neloskoneinen jakopäitäVain vieraita merkkejä ja mopoja tällä hetkellä
Comment
-
-
Vanhan transportterin wasserboxer on melko mielenkiintoinen kone tehdä isompia remontteja. Lisämausteen hommaan tekee se, että ruoste on tehnyt tehtävänsä, esimerkiksi pakosarjan pultit katkeaa melko helposti irroittaessa.
Muutenkin syncromallissa joku etuvetonivelenkumin vaihto on paljon isompi homma mitä äkkiseltään voisi päätellä.
Sähkövikoja sillon tällön on. Kojelauta pistehitsattu kiinni. Jes. Noh tää on varmaan melko pientä verrattuna uudempiin.Last edited by smpovers; 25-12-2014, 01:49.BMW 318i 4d e30 -88 MuseoRek
BMW 330d touring e46 -05
Ford Cortina Mk2 1600 -70
ex: BMW e46, 3x e34, 2x e30, e28, useita e30 varaosa-autoja ja muun merkkisiä autoja
Comment
-
-
Originally posted by Urpo_rotta View PostPahimmat huoltohommat oon tehny volkkareihin. Ei siis mitään järkee. T5 transporter vaatisi melko hyvät ohjeet että sitä pystyy huoltaa. Öljynjäähdyttimen vaihto kesti minulta tatti otsassa tehden ~20h. no se onkin todella hankalassa paikassa.
Ei siinä että jotkut asiat on tehty ahtaaksi, vaikeaksi tai typerästi, mutta jos sinulla menee hommaan useampi tunti, ei tarkoita sitä, että ammattilaisella ja oikeilla työkaluilla siihen menisi.KIA Optima PHEV
Exät:
520i e28 -- 316 e30 -- 530i M60 e34 -- 318iS e30 -- 732i e23 -- 318iS e36 -- 525i e34 -- 530d Touring e39 -- 320i b25 Touring e30 -- 318i e46 -- 530d Touring e39 -- 330i e91 -- 525i e28
Comment
-
-
Originally posted by Skunkki^ View PostJos se tatti otsaan kasvaa itse tehdessä, kannattaisiko viedä auto ammattilaiselle, joka tekee homman neljänneksessä ajasta?
Ei siinä että jotkut asiat on tehty ahtaaksi, vaikeaksi tai typerästi, mutta jos sinulla menee hommaan useampi tunti, ei tarkoita sitä, että ammattilaisella ja oikeilla työkaluilla siihen menisi.E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
E34 525i -90 twinturbo 427/519
N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
Kysy jos tarvetta
Comment
-
-
Originally posted by kimmon View PostTähän on ihan pakko tarttua
- T5, öljynjäähdyttimen vaihtamiseen ei mene työpäivääkään
- Clio ja kone pois? No juu ei kummassakaan hommassa. Vanhassakaan mallissa missä oli apurunko niin kykän kanssa on nopeinta ottaa se edestä pois. Ei konetta. Uudemmissa ei mitään ongelmaa kummankaan pään kanssa.
- Vasemman puolen vetoakselin suojakumissa tulee mukana se uusi laakeri sillä se on KIINNI siinä suojakumissa... Vaihto ei todellakaan ole kaksinen homma.
- Bemarin jätän rauhaan mutta en malta olla kehumatta uudempien neloskoneinen jakopäitä
Tarvikeosassa ei ole laakeri mukana. Ja tässä verrattiin siihen ns. Normaaliin tilanteeseen että ulkopää irti, nivel irti uus kumi, ja takas. Siihen verraten tuo on työläs mielestäni.
Tiedän että portterin kanssa meni taisteluksi mutta siis onhan se keula niin ahdas kun olla voi. Siinä oli puurot ja vellit sekasin putsaus oli melkonen homma.
Mutta kuten sanoin, hyvät ohjeet ja selvittää etukäteen miten homma menee niin ois ollu paljon helpompaa T5 kanssa. Alat ettii mistä lähtee keula purkaantuu kun ei oo hajuakaan niin aikaa menee.E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
E34 525i -90 twinturbo 427/519
N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
Kysy jos tarvetta
Comment
-
-
Originally posted by bimmerE34 View PostTästä tulikin mieleen saab 900, missä etuvedossa on pitkittäin moottori ja kytkin on moottorin etupäässä. Käsijarrulla käännettäessä saattaa myös auton käytös yllättää...
Se miksi pystykeuloissa käsijarru otti etupyöriin ei valjennut kunnolla koskaan itsellenikään, 87-> vinokeuliinhan se siirtyi taakse ja hyvä niin, samalla Girling-jarrut vaihtuivat eikä kuulunut sitä ainaista "KLONK"-ääntä edestä kun peruutti. Kuluessaan niihin tuli vähän väljyyttä, ei haitannut ajoa eikä katsastusta, mutta ilman merkkikolahdustakin olisi voinut olla.
Onhan tuossa E90:ssakin moottori pitkittäin.. Näin kovilla pakkasilla siinä on se hyvä puoli, että lämpenee hiukan nopeammin. OG900 oli vanhaa suunnittelua, mutta kylmä siinä ei tullut. Ex-Renault Mégane ST 1.4Tce valehtelematta alkoi jäähtymään moottoristaan, kun yli -10°C pakkasilla automaatti-ilmastointi alkoi lämmittämään.. Toisaalta, 1.6Tdi Skoda Octavia ei pysynyt yli 100km/h -vauhdissa käyntilämpöisenäkään ilman etupahvia!Last edited by Petteri75; 25-12-2014, 11:50.BMW 530e iPerformance Luxury Line -20
Comment
-
-
Originally posted by Petteri75 View Post
Se miksi pystykeuloissa käsijarru otti etupyöriin ei valjennut kunnolla koskaan itsellenikään, 87-> vinokeuliinhan se siirtyi taakse ja hyvä niin, samalla Girling-jarrut vaihtuivat eikä kuulunut sitä ainaista "KLONK"-ääntä edestä kun peruutti. Kuluessaan niihin tuli vähän väljyyttä, ei haitannut ajoa eikä katsastusta, mutta ilman merkkikolahdustakin olisi voinut olla.
Jos jossain mallissa on kalliit jarrulevyt tai palat?
Jos auto maksaa uutena yli 100 000€ niin voi miettiä onko huolto- ja korjauskustannukset samaa luokkaa kuin uutena 20k maksaneeseen autoon. Pätee merkkiin kuin merkkiin, kannattaa varautua.2015 VW Crafter
1984 BMW 316
2009 Kawasaki Ninja 250RRR
petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Comment
-
-
Originally posted by Antti O View PostEi meidän 2 tai 3 koppasissa clioissa ole tarttenut kyllä konetta nostaa irti että jakopään saa tehtyä.E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
E34 525i -90 twinturbo 427/519
N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
Kysy jos tarvetta
Comment
-
Comment