Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bemarin ostamisen sietämätön vaikeus Vol2

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • _nixu_
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2006
    • 8972
    • Kellokoski

    Originally posted by Petteri75 View Post
    Tässä on vähän koko autosuuntautuneisuus murrostilassa. Eilen vietiin käsivarasto-autolehdet varastoon ja taitaa olla aivan 1. kerta tässä elämässä, että asuintilassa ei ole ainuttakaan autolehteä käsillä. Eihän se onneksi nettiautoselaamista estä, mutta kun kohteena on

    a) takavetoinen F30 328i (tai A, tässä järjestyksessä) M-sport alustalla yms herkuilla tai

    b) F10 535 vähän ajettuna

    tai tulevaisuudessa

    c) F30 320i facelift (uudemman koneen vuoksi),

    niin ei tässä ole tarvinnut tänä kevään kovinkaan montaa tarjouspyyntöä lähetellä. Ei siinä mitään, mutta jos tätä menoa jatkuu, niin kohta tuolla on ajeltu yli 150tkm ja olemme 2020-luvulla. Jos F30 328 on vähänkään kohtuullisemmin varusteltu ja vähänajettu, niin se on hyvin lähellä 50k€:n hintaa, joka on palkansaajan autosta vähän liikaa. Pääomatuloja nauttivalle sehän on vain portfoliopainotuksen uudelleenarviointia.

    Mikään harrastevaihtoehtokaan ei innosta, ehkä 1980-luvun SL-avo tai esim E38 (hinta/laatusuhteeltaan lyömätön!), ei säilytystilaa eikä oikein aikaakaan. Sitä vain kaipaisi, että istuisi nahkapenkillä ja starttauksen yhteydessä hörähtäisi vaikka V8 käyntiin ja ihan työmatkustaminenkin olisi muutakin kuin siirtymää A:sta -> B:hen, mitä se oli ex-E34 M5 3.8:n kanssa.
    Kun vaan pääsisit eroon tuosta pakosta ostaa se auto suoraan liikkeestä niin vaihtoehtoja alkaisi löytyä :think



    Ei nuo F30 335:kaan enää ole ihan tavoittamattomissa ja ainahan sellaisen voi tuottaa vaikka saksasta itsekkin :think

    Ja harrasteauton talvisäilytys maksaa 2-300e / kausi joten ei sen osto voi siitä jäädä kiinni? Toki parkkipaikat on ympärivuoden kortilla joten kahden auton säilytys kesällä omalla pihalla tai läheisyydessä voi olla haastavaa :think
    E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

    Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

    Comment

    • Petteri75
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2005
      • 2540
      • Kirkkonummi

      Originally posted by _nixu_ View Post
      Kun vaan pääsisit eroon tuosta pakosta ostaa se auto suoraan liikkeestä niin vaihtoehtoja alkaisi löytyä :think



      Ei nuo F30 335:kaan enää ole ihan tavoittamattomissa ja ainahan sellaisen voi tuottaa vaikka saksasta itsekkin :think

      Ja harrasteauton talvisäilytys maksaa 2-300e / kausi joten ei sen osto voi siitä jäädä kiinni? Toki parkkipaikat on ympärivuoden kortilla joten kahden auton säilytys kesällä omalla pihalla tai läheisyydessä voi olla haastavaa :think
      Kyllähän sen edullisinta olisi keskittää autonpito yhteen hyvään jopa harrastekelpoiseen yksilöön, F30 335 olisi tälläinen kyllä monessakin mielessä. Valitettavan harvinainen ainakin täällä härmässä, mutta onhan se hintaero mopo-320:een ollut uutena jo aivan kohtuullinen + varustelu päälle Mutta silti, Nettiautossa on nyt 5 bensa F30 335:sta ja 4 Ferraria vm 2012->..ei kai se nyt niin kallis ole voinut olla?
      BMW 530e iPerformance Luxury Line -20

      Comment

      • Antti O
        Bimmer Enthusiast
        • May 2005
        • 6935
        • N/A

        Hitto toi 335i ois komea. Automaattina tietysti sais olla.

        Comment

        • Hanza
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2002
          • 1931
          • Juvan Shell. Requiescat in pace

          Hakusalla 2014-> 320i m-sport MANUAALINA sedani tai touringi aivan sama.
          Vähän niinkuin yksisarvista etsis.
          Taidan ostaa uuden rs octavian tai jotain muuta kohta.
          Itehän pilikon aina kokonaisen poppamiehen leivälle koska a) ne on tulisia ja b) nee kerit pois isäm maasta

          t: luft waffel

          "Vitun penaristit. Melkein kun nissanistit mutta homompia"

          Comment

          • _nixu_
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2006
            • 8972
            • Kellokoski

            Originally posted by Hanza View Post
            Hakusalla 2014-> 320i m-sport MANUAALINA sedani tai touringi aivan sama.
            Vähän niinkuin yksisarvista etsis.
            Taidan ostaa uuden rs octavian tai jotain muuta kohta.

            E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

            Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

            Comment

            • Petteri75
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2005
              • 2540
              • Kirkkonummi

              Originally posted by Hanza View Post
              Hakusalla 2014-> 320i m-sport MANUAALINA sedani tai touringi aivan sama.
              Vähän niinkuin yksisarvista etsis.
              Taidan ostaa uuden rs octavian tai jotain muuta kohta.
              Se on se 4-vetoisuus, poistaa tehokkaasti M-sport -alustan käytöstä. Tietenkin voi ostaa paketista kaikki muut korisarjaa ja rattia myöten, mutta kun alusta on se normaali, niin onko se "oikeasti" M-sport, vai mersua mukaillen, M-sport "styling"? M-paketti ei ole aivan halpa, oliko se nyt vajaa 6k€ lisää hintaa joten ei ihme, että aivan usein ei vastaan kävele.

              F30, 2-litrainen -> 164 automaattia ja 11 manuaalia. Jösses, en itsekään kuvitellut olleen noin harvinainen.

              Tässä toisenlainen harvinaisuus, adaptiivisella M-sport -alustalla oleva 320iAx:
              BMW 530e iPerformance Luxury Line -20

              Comment

              • Jookuj
                Bimmer Fanatic
                • Jan 2009
                • 938
                • Kemi

                e61 530d/535d ollu hakusessa ja kaikissa autoliikkeiden autoissa mitä oon kyselly, on ollu joko etukulmat ajettu johonki että niissä on syviä jälkiä tai sitten kyljet lommoilla ja keula täynnä kiven iskemiä.. Voihan se olla että se "kuuluu vuosimalliin" jo.. Ehkä se joskus vielä löytyy hyvä kohalle.
                ___________________
                BMW G30 520d -17
                ----------------------------------------------------------------------
                MB c350 -11
                BMW F11 M550D -14
                Volvo s60 -13 R-Design Rebel Blue
                MB w211 -07
                BMW e39 525i -01
                BMW e36 325i -93
                BMW e36 320i -92

                Comment

                • Antti O
                  Bimmer Enthusiast
                  • May 2005
                  • 6935
                  • N/A

                  Originally posted by Jookuj View Post
                  e61 530d/535d ollu hakusessa ja kaikissa autoliikkeiden autoissa mitä oon kyselly, on ollu joko etukulmat ajettu johonki että niissä on syviä jälkiä tai sitten kyljet lommoilla ja keula täynnä kiven iskemiä.. Voihan se olla että se "kuuluu vuosimalliin" jo.. Ehkä se joskus vielä löytyy hyvä kohalle.
                  Tämä koskee monia muitakin bemarin malleja. Itsekin olen etsinyt uudempaa käyttöautoa tilalle ja kierrellyt välistä autokauppoja. Valitettavasti suurin osa käytetyistä autoista on todella huonossa kunnossa juuri keulan osalta, puskuri, konepelti, etuvalot, tuulilasi on täynnä kiveniskuja tai himmeitä. Tuntuu vähän tympeältä vaihtaa siistiä autoa missä noita asioita ei ole (toki on rahalla laitettu) niin epäsiistimpään. Monia muita ostajiahan nuo ei varmaan haittaa, mutta itse kun on niin tarkkaa sorttia se harmittaa. Alkaa melkein olla kohta pakko harkita jotain tosi uutta ja vähän ajettua (lue tylsää) autoa mihin budjetti riittää. E90 malleissakin olisi varmaan katsottava LCI malleja, alle 100tkm ajettuina että ne olisi siistissä kunnossa, sekin on niin yksilöstä kiinni. Jotkut kuskit saa autot jo alle 50tkm todella epäsiisteiksi, ja toisten pidossa ne pysyy kuin uutena.

                  Olen tossa miettinyt noita laseja miten lähellä ne on ajettu että ne on saatu tuohon kuntoon. Itsellä nyt vuoden vanha /15tkm ajettu tuulilasi ja aurinkoa vasten pieniä pisteitä vähän näkyy ja yksi pieni nastanjälki, mutta käytännössä se lasi on kuin uusi vieläkin.

                  Comment

                  • jukkae
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2006
                    • 3506
                    • 70800

                    Meillä ostettiin E91 joka oli kohdannu motarilla rusakon, kaikki keulassa uutta "kolariauto"...

                    Comment

                    • Zeta
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jun 2004
                      • 7513
                      • Kotona

                      Originally posted by jukkae View Post
                      Meillä ostettiin E91 joka oli kohdannu motarilla rusakon, kaikki keulassa uutta "kolariauto"...
                      Näitkö kuvia? Ettei vaan rusakko ollut joku luokkaa isompi eläin vaikkapa metsäkauris...

                      Eihän tuolla mitään väliä ole mutta helposti saattaa myyjä hieman vähätellä vaurioita tai mistä ne syntyivät.
                      -
                      Käyttöautona: F20
                      Myydään: DELL pöytätietokone **120e**
                      Myydään: HP 14" kannettava **90e**
                      -

                      Comment

                      • Smistik
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jan 2009
                        • 1130
                        • Kanta-Häme

                        Täälläkin on automyyjiä tai vastaavia, niin mikäs noissa F31 sarjalaisissa pitää noita hintoja ylhäällä? E91 hinnat oli viisi vuotta sitten oikeastaan malli kuin malli yli 23t€. Ja nyt saa 7t€ halvimpia. Ei uskalla hankkia, kun hinnat tippuu vain tonnin pari vuodessa ja jos menee ja itse ostaa, niin muutaman vuoden päästä E46 maksaa enemmän. Onko vaihdokkien hyvitykset kuitenkaan tuolla 30t€ tuntumassa noissa F-sarjalaisissa? Vai katteet kohdillaan? :think Paljon autoja jotka ei liiku mihinkään eikä hinta laske. Puhun siis bensamalleista. Taitaa nuo kaksilitraiset dieselit tiputella hintaa aika lailla kun on varmaan pääosin entisiä liisareita vaihdokit ja paljon tulee markkinoille. Aika väliinputoajamalli tuokin eli ei kannata kenenkään ostaa.
                        Last edited by Smistik; 29-06-2016, 22:00.
                        ex E91 320d käsiaskilla
                        ex E46 330dat
                        japski
                        ranu

                        ex E30 316i 4d

                        Comment

                        • Ioni79
                          Bimmer Fanatic
                          • Jul 2006
                          • 738

                          Originally posted by Smistik View Post
                          Täälläkin on automyyjiä tai vastaavia, niin mikäs noissa F31 sarjalaisissa pitää noita hintoja ylhäällä? E91 hinnat oli viisi vuotta sitten oikeastaan malli kuin malli yli 23t€. Ja nyt saa 7t€ halvimpia. Ei uskalla hankkia, kun hinnat tippuu vain tonnin pari vuodessa ja jos menee ja itse ostaa, niin muutaman vuoden päästä E46 maksaa enemmän. Onko vaihdokkien hyvitykset kuitenkaan tuolla 30t€ tuntumassa noissa F-sarjalaisissa? Vai katteet kohdillaan? :think Paljon autoja jotka ei liiku mihinkään eikä hinta laske.
                          Itsekin ihmetellyt hintoja jo vuoden ja niiden takia päädyin vääränmerkkiseeen. Mitään syytä noille hinnoille ei ole, vertaa saksan hintoihin niin 328 saa 10k€ halvemmalla ja ihan eritason varusteilla.

                          En myöskään ymmärrä miten sähköpenkit muistilla voi olla niin harvinaiset F3X malleissa.

                          Ja miksi en hakenut saksasta, oli vajaan 30k€ auto vaihdossa jota ei käteisellä kaupaksi saanut. Tuttu ongelma monelle..

                          Comment

                          • Petteri75
                            Bimmer Enthusiast
                            • Aug 2005
                            • 2540
                            • Kirkkonummi

                            Ainakin omalla kohdalla hyvitystarjoukset ovat olleet tuota, tosin nyt on ollut vähän työkiireitä ja automyyjillä näemmä lomaa, joten markkinakatsaus on puutteellinen. Aivan varmasti laskee kun päästään yli 60tkm.. Oman näkemyksen mukaan F3x vaikuttaa kovasti ajomäärä ja varustetaso. Peruspenkit melkein missä tahansa -> 3-4k€ pois heti. Onko edes nelivedon "puute" samanlainen vaikutukseltaan hintaan? Ehkä ei?

                            Sport-penkit tulevat aika usein mukaan, mutta BMW autoilijan ystävänä ei laita turhaan esim. ristiselän tukea (lisävaruste) tai sähkösäätöä (lisävaruste). F30:n alkaa hyvin nopeasti lähenemään uutena 50k€ rajaa, niin kuten aina autonostossa, viimeisten tonnien käyttö on todella tarkkaa.

                            Hyvitykseen vaikuttaa myös liike. Yllättäen Laakkonen / Autokeskus parhaimmat, ALD ja varsinkin pienet tuontiputkat..voi jösses. Aivan sama oli jo parisen vuotta sitten kun oli vaihtamassa takaisin Renaultista bemariin.

                            Pitäisi käydä taas kokeilemassa joku 518d tai yleensäkin diesel-malli. Ehkä jopa 520i? Tosin eikös F1x seuraaja ole tulossa täysin varmasti jo 2017, eli nykyistä tuotantoa diskontataan jo nyt? Vastahan se auto tuli, 2010..aika lentää.
                            BMW 530e iPerformance Luxury Line -20

                            Comment

                            • BFI18
                              BTCF Member
                              • Aug 2012
                              • 1456
                              • Turku

                              Originally posted by Ioni79 View Post
                              Itsekin ihmetellyt hintoja jo vuoden ja niiden takia päädyin vääränmerkkiseeen. Mitään syytä noille hinnoille ei ole, vertaa saksan hintoihin niin 328 saa 10k€ halvemmalla ja ihan eritason varusteilla.

                              En myöskään ymmärrä miten sähköpenkit muistilla voi olla niin harvinaiset F3X malleissa.

                              Ja miksi en hakenut saksasta, oli vajaan 30k€ auto vaihdossa jota ei käteisellä kaupaksi saanut. Tuttu ongelma monelle..
                              Niin ja sitten on tämä F3X 320i vs 328i case. Hintaero uutena jotain 10 keur luokkaa.
                              Koneissa on joo eroa (tietääkseni imusarja, puristussuhde ym), mutta nyt kun jo hyvän aikaa on saanut N20 moottoriin ohjelmoinnilla tai bokseilla voimaa lisää, niin käytettynä 328i (suurta) hintaeroa 320i:hin on vaikea perustella kun muutamalla satasella 320i on samantehoinen.
                              Jos siis neloskonekoneinen saattuu kiinnostamaan
                              Last edited by BFI18; 30-06-2016, 10:28.
                              G26 i4 M50 Black Sapphire

                              Comment

                              • Petteri75
                                Bimmer Enthusiast
                                • Aug 2005
                                • 2540
                                • Kirkkonummi

                                Originally posted by BFI18 View Post
                                Niin ja sitten on tämä F3X 320i vs 328i case. Hintaero uutena jotain 10 keur luokkaa.
                                Koneissa on joo eroa (tietääkseni imusarja, puristussuhde ym), mutta nyt kun jo hyvän aikaa on saanut N20 moottoriin ohjelmoinnilla tai bokseilla voimaa lisää, niin käytettynä 328i (suurta) hintaeroa 320i:hin on vaikea perustella kun muutamalla satasella 320i on samantehoinen.
                                Jos siis neloskonekoneinen saattuu kiinnostamaan
                                F3x 328i liikkuu kyllä pirteästi. Kone on sama, erona männät ja ohjelma. Ahdinkin on sama, mutta jos staattinen puristussuhde on jo eri, niin lähtökohtaisestikin viritetty 320i (11:1) ei ole aivan sama eläin kuin vakio 328i (10:1)? Tietoa ei ole, mutta voisi kuvitella, että 328i:n vakiomännät ovat taottuja tai kestävät muuten paremmin. Onko koneessa nakutusanturia?

                                Kutonen olisi kiva, mutta se on kallis..
                                BMW 530e iPerformance Luxury Line -20

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎