Penkintunnistimen ohitus ei nyt kumminkaan oo verrattavissa turvavarusteiden ohittamiseen, koska bägit toimivat edelleen ihan normaalisti. Jossain malleissa ton penkintunnistimen saa ihan koodaamallakin pois pelistä.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Turvalaitetestaus avk autoon katsastusta varten
Collapse
X
-
Originally posted by Thuppu View PostEiköhän toi selviä ihan testisoftalla jos kaikki bägit ei oo toiminnassa. Mikäs sen parempi softa tohon hommaan ku bemarin tehdassofta?Tuskin kukaan instanssi joka noita lappuja tekee purkaa autoa sen takia..? Ja ylipäätään, miksikä se liitin tai kytkentä katsomalla muuttuu?
Bmw E30
Bmw 2000Touring Scrap
Ex. Bmw E30 316
Ex. Bmw E36
Comment
-
-
Originally posted by Thuppu View PostPenkintunnistimen ohitus ei nyt kumminkaan oo verrattavissa turvavarusteiden ohittamiseen, koska bägit toimivat edelleen ihan normaalisti. Jossain malleissa ton penkintunnistimen saa ihan koodaamallakin pois pelistä.
ja ihan vaan siksi että "ei niiden turvavarusteiden kanssa nyt niin tarkkaa ole"
jos se bagi on asianmukaisesti koodattu pois käytöstä ja turvavyön kiristin on vaihdettu bagittömään malliin, niin silloinhan kaikki on kuten tehdas on sen suunnitellut eikä kenelläkään ole sellaista piittaamattomuudesta johtuvan vammautumisen/kuoleman riskiä.
ja mitä tulee turvavarusteiden määritelmään, niin eihän se tunnistinmatto ole airbag, mutta se on olennainen osa ajoneuvon turvajärjestelmää. Ei se turhaan sytytä sitä airbagin valoa vikatilanteessa.F46 Gran Tourer -20
Boxster 2.5 -97
Comment
-
-
Originally posted by Thuppu View PostPenkintunnistimen ohitus ei nyt kumminkaan oo verrattavissa turvavarusteiden ohittamiseen, koska bägit toimivat edelleen ihan normaalisti. Jossain malleissa ton penkintunnistimen saa ihan koodaamallakin pois pelistä.Bmw E30
Bmw 2000Touring Scrap
Ex. Bmw E30 316
Ex. Bmw E36
Comment
-
-
Originally posted by ThemeJ View PostTarkastaahan ne komponentit pitää ja niin niissä todistuksissakin pitää lukea. Se että sähköjärjestelmä luetaan läpi ei kerro onko siellä se bägi vai ei. Joko nyt tajuat minkä takia niitä todistuksia melko nihkeesti kirjotellaan muiden kuin korjaamojen itse tekemiin korjauksiin?
Originally posted by BeamR View Postniin. Esim mineissä on automaattinen turvaistuimen tunnistus etupenkillä, jolloin bagi ei laukea kolaritilanteessa. Nyt kun ohitat sen maton ja bagi laukeaa "aina", niin se turvakaukalossa oleva vauva voi kuolla tai loukkaantua vakavasti.
ja ihan vaan siksi että "ei niiden turvavarusteiden kanssa nyt niin tarkkaa ole"
jos se bagi on asianmukaisesti koodattu pois käytöstä ja turvavyön kiristin on vaihdettu bagittömään malliin, niin silloinhan kaikki on kuten tehdas on sen suunnitellut eikä kenelläkään ole sellaista piittaamattomuudesta johtuvan vammautumisen/kuoleman riskiä.
ja mitä tulee turvavarusteiden määritelmään, niin eihän se tunnistinmatto ole airbag, mutta se on olennainen osa ajoneuvon turvajärjestelmää. Ei se turhaan sytytä sitä airbagin valoa vikatilanteessa.
Comment
-
-
Originally posted by Thuppu View PostTottakai ymmärrän ettei haluta tehdä papareita jonku muun tekemästä työstä. Siitä vaan ei ole hajua miten tarkistukset suoritetaan. Hieman silti epäilen et kaikki bägit kaivetaan esille tuota hommaa varten.
Ei todellakaan pidä riskeerata lasta laittamalla turvakaukalon etupenkille luottaen et se on niin kevyt ettei matto tunnista sitä. Huh huh. Nyt valot päälle siellä. Ministä en tiedä onko siinä joku lisävarmistus, mut ainakaan semmoista ei vastaan oo tullu näissä vanhemmissa vehkeissä, esim. e36, e46, e39 jne.
ja tässähän ei ollut kyse sen kummemmin merkeistä tai malleista.
mun mielestä valot pitäisi laittaa päälle jos on valmis tekemään jotain siltauksia ylipäätään.
mutta ilmeisesti olen sitten ainoa ihminen maan päällä jonka mielestä työ, joka on tekemisen arvoinen, kannattaa tehdä kunnolla. Olen varmaan sitten vähän outo.F46 Gran Tourer -20
Boxster 2.5 -97
Comment
-
-
Originally posted by BeamR View Postminissä on, ja toimii silloin kun on kunnossa ilman räpellyksiä. Enemmän luotan valmistajaan joka sanoo että TOIMII kuin autotalliasentajaan joka vakuuttaa sormet ristissä että "toimii".
ja tässähän ei ollut kyse sen kummemmin merkeistä tai malleista.
mun mielestä valot pitäisi laittaa päälle jos on valmis tekemään jotain siltauksia ylipäätään.
mutta ilmeisesti olen sitten ainoa ihminen maan päällä jonka mielestä työ, joka on tekemisen arvoinen, kannattaa tehdä kunnolla. Olen varmaan sitten vähän outo.
Mineissä on muutenkin pääasiassa pikkusten kolmosten sähköt, ekoissa coopereissa E46 vompatin kamaa sisällä.
Alkaa muutenkin tämä topikki jo hiukan rönsyilemään, faktana asiaa heitellään joka on täyttä jargonia.
Jos oikein nusaistaan sitä kuuluisaa, on Trafilla lista, joiden riveillä mm. suurinosa merkkikorjaamoista on noiden hyväksyttyjen turvalaitetestaajien listalla. Mm. Bosch car-service ei ole.
Ne laitteet luetaan testerillä läpi, että bägit löytyy ja järjestelmä muuten pelaa. Lappunen maksaa n. 50-200e, riippuen paikasta ja naamakerroin alennuksesta.
Kolaritilanteessa, jos bägin tilalta löytyy joku vastusviritys, otetaan auton paperit tutkintaan, ja kaivetaan (vastuuseen) se henkilö joka auton korjauksen on suorittanut, ja koitetaan selvittää onko ne bagit oikeasti uusittu vai viritelty niitä vastuksia.
Noi laput myös turvalaitteiden testauksesta menee sellaisenaan trafille, osa konttoreista antaa kopion haluttaessa, osa kieltäytyy.
Ja nämä kyläveijarit, "allekirjoitin itse" jne..Saattanee harmittaa siinä vaiheessa jos siellä jotain hassua onkin ja joku kuolee sen takia kolarissa.Sähköposti.
IG: janzki_
Comment
-
-
Originally posted by BeamR View Postminissä on, ja toimii silloin kun on kunnossa ilman räpellyksiä. Enemmän luotan valmistajaan joka sanoo että TOIMII kuin autotalliasentajaan joka vakuuttaa sormet ristissä että "toimii".
ja tässähän ei ollut kyse sen kummemmin merkeistä tai malleista.
mun mielestä valot pitäisi laittaa päälle jos on valmis tekemään jotain siltauksia ylipäätään.
mutta ilmeisesti olen sitten ainoa ihminen maan päällä jonka mielestä työ, joka on tekemisen arvoinen, kannattaa tehdä kunnolla. Olen varmaan sitten vähän outo.Mut mitenköhän paljon autoja on liikenteessä joissa molemat etubägit laukeaa yhtä aikaa törmäyksessä..? Mutta toki olet oikeassa siinä et kyllä asiat kannattaa laittaa kerralla kunnolla kuntoon. Joskus vaan johonki paalivalmiiseen ritsaan ei jaksa/viitti sijoittaa montaa sataa johonki epäolennaiseen asiaan.
Comment
-
-
Originally posted by BeamR View Postja mitä tulee turvavarusteiden määritelmään, niin eihän se tunnistinmatto ole airbag, mutta se on olennainen osa ajoneuvon turvajärjestelmää. Ei se turhaan sytytä sitä airbagin valoa vikatilanteessa.
Muut viat jättävät valon päälle pysyvästi.
En toki sano että on ok yhtään mitään turvajärjestelmän osaa ohittaa.
Comment
-
-
Useammin tullut niitä vastaan joissa valo tosiaan palaa eikä sammukkaan kun tunnistin matto pimeänä, ihan joktain tapauksia itsekkin tullut tutkittua, vikakoodinluku ja tutkimustilanteessa se vastus on suht näppärä, pääsee vähän paremmin selvittelemään noita bägi vikoja.
muuten en itsekkään suosittele tuota vastuskikkailua muuhun käyttöön kun vian etsintään
Comment
-
-
Originally posted by Thuppu View PostTottakai ymmärrän ettei haluta tehdä papareita jonku muun tekemästä työstä. Siitä vaan ei ole hajua miten tarkistukset suoritetaan. Hieman silti epäilen et kaikki bägit kaivetaan esille tuota hommaa varten.Bmw E30
Bmw 2000Touring Scrap
Ex. Bmw E30 316
Ex. Bmw E36
Comment
-
-
Originally posted by Janzki View PostNo eikä ole, ainakaan ensimmäisissä coopereissa ei ole minkään sortin tunnistuksia edes kuinka monta autossa istuu, laukaisee kaikki bägit tuli kolari sitten vaikka kylkeen. Bägejä niissäkään ei ole kuin ratti ja apumies sekä vyöpaukut.
Jos oikein nusaistaan sitä kuuluisaa, on Trafilla lista, joiden riveillä mm. suurinosa merkkikorjaamoista on noiden hyväksyttyjen turvalaitetestaajien listalla. Mm. Bosch car-service ei ole.
Ne laitteet luetaan testerillä läpi, että bägit löytyy ja järjestelmä muuten pelaa. Lappunen maksaa n. 50-200e, riippuen paikasta ja naamakerroin alennuksesta.
Trafin listaa ei taida enää olla olemassakaan ja jos on niin on päivitetty ehkä vuonna 2005 viimeksi. Lappusien vaatimuksia on nykyään tarkennettu kohtuu paljon. Enää ei kelpaa, tai ei pitäis kelvata, lappu jossa lukee kaikki OK. Pitää lukea mitä on vaihdettu, mihin on vaihdettu ja toimivaksi todettu. Toimivaksi toteaminen tarkottaa käytännössä sitä että katotaan että se tyyny/anturi/verho yms turvavaruste on oikeasti sielä paikallaan. Jos joku siitä työstä ottaa 50e niin eiköhän se ole oma häpeä.Bmw E30
Bmw 2000Touring Scrap
Ex. Bmw E30 316
Ex. Bmw E36
Comment
-
-
Originally posted by ThemeJ View PostMeinaat ettei minissä olis minkäänlaista tunnistusta istuimissa oli vuosimalli mikä tahansa? Kuitenkin hanttarin istuimeen menee johto kuten monessa muussakin ja sen liittimen irrottaminen aiheuttaa bägivalon syttymisen, näin ainakin muistelen mutta täysin varma en ole. Ja btw mineissä on sivutyynyt, ei välttämättä kaikissa.
Trafin listaa ei taida enää olla olemassakaan ja jos on niin on päivitetty ehkä vuonna 2005 viimeksi. Lappusien vaatimuksia on nykyään tarkennettu kohtuu paljon. Enää ei kelpaa, tai ei pitäis kelvata, lappu jossa lukee kaikki OK. Pitää lukea mitä on vaihdettu, mihin on vaihdettu ja toimivaksi todettu. Toimivaksi toteaminen tarkottaa käytännössä sitä että katotaan että se tyyny/anturi/verho yms turvavaruste on oikeasti sielä paikallaan. Jos joku siitä työstä ottaa 50e niin eiköhän se ole oma häpeä.
Sattuu mokoma vehjes pihassa olemaan, ja kun penkit irti nyppäsin tuli tämä huomattua ja hiukan kummasteltua.
Jälleen tullaan, alkupään Coopereissa ei ole, ainakaan Suomeen uutena myydyissä, ellei ole lisävarusteena ottanu - jaa mistäkö tiedän tämänkin? No kun purkasin omastani ovetkin nostimien toimimattomuuden takia.
Ainakin 6kk sitten oli lista, kun selvittelin asiaa..Kun sattui tulemaan vastaan tilanne ettei tästä kylästä löytynytkään valtuutettua pajaa, vaan lähin on Espoossa ko. merkille.
Tilannehan on eri onko korjausehdoissa turvalaitteet, vai turvalaitteet sekä kuitit, mutta tähän asti ei ole edes BMW merkkiliike alkanut purkamaan mitään pois vaan testerillä ajaneet ja lyöneet leiman papruun.
Bmw:llä btw. ko. lappu täälläpäin juurikin tuon 50-100e, Volvoon ja Vagilaisiin pomppii aina tuolla saturaisen paremmalla puolellaSähköposti.
IG: janzki_
Comment
-
Comment