Joku vuosi sitte olin kajanan suunnassa ajelemassa pilistä joskus vähä yhentoista jälkeen illalla. Päätin siinä vielä ajaa kauppakadun kautta vaik siinä ei sais ajaa enää klo 23 jälkeen. Eiku vaan röyhkeesti maijan perässä kohti raatihuoneen toria. Kaikki meni hyvin torille asti, ku yhtä äkkiä maija lyö liinat lukkoon mun edessä ja pollari hyppii ulos koputtelemaan auton ikkunaan. Mä avaan ikkunan ja kysyn et mikä hätänä. Poliisi siihen et etkö nähny kylttiä missä kielletään ajaminen 23 jälkeen. Mä siihen et näin. Pollari siihen et ajoit kumminki. Ja mä siihen et, Sori mä luulin et se koskee vain paikkakuntalaisia. Sakot rapsahti
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Mitä sanoa poliisille?
Collapse
X
-
Tuossa kävi eräälle allekirjoittaneelle pari viikkoa sitten näin:
Tulossa etelästä appiukon corollalla autonhakureissulta ja pakoputkessa pieni pörinää pitävä reikä. 100:n alueella 113km/h ja kissalan poijjat tietysti päätti tarkistaa miehen ja auton ajokunnon. Kaikki muuten ok, ja olisi todennäköisesti selvinnyt pelkällä varoituksella noin pienestä ylinopeudesta, mutta kun tuo turpavärkki kävi nopeammin kuin ajatus...Eli nuorempi poliisi tuli lasille, vanhempi myhäili takana ja ensin nuorempi naljaili nopeudesta ja sitten sanoi: Sulla on muuten reikä pakoputkessa
Vastaus tähän: Niin, eikös sielä jonkinmoinen kuulu ollakkin, ja kassakone kävi oitis. Vanhempi kyllä repes.
Tuuppas käymäs autossa..
et semmosta
Comment
-
-
itse voisin lisätä tähän trehdiin tälläisen tosi jutun...
Omistin joskus aikoinaan tipun keltaisen nissanin (pysäytettiin harvasen päivä), kaveri ajoi vloppuna jonkun auton kylkeen (ei ollut meidän vika) puskuri hajosi ja toinen umpio paskaksi..
Noh meni viikko ja poliisit pysäytti.
Normihommia reilupuhallus ja rek.otteen kyyläys...
Sattui olemaan sama poliisi vuorossa jos on pysäyttänyt minut jo useamman kerran ja aina valittanut jostain pikku asiasta, ja sama valitus alkoi taas "pakki valo ei toimi jne jne Bullshittii...
kyttä rupes kirjoittamaan huomautus lappua roikkuvasta etupuskurista ja etuvalosta joka oli särki ja ei toiminut, luonnollisesti.
aikani kuuntelin tätä saarnaa ja lopulta paloi hermot niin tokaisin poliisille et
"haluatko sinä ostaa tämän auton, kun joka perkeleen viikko pitää pysäyttää"
ilmeisesti ei ollut kovin hyvä päivä poliisilla, huomautus lappu revittiin silmien edessä ja nipponista lähti kilvet
"kerta ei huomautus auta, niin tehdään hankalemman kautta" tuumasi poliisi..
auto olisi pitänyt katsastaa ennen kuin olisin kilvet saanut (en tiedä liekkö mahdollista että poliisit määräävät auton katsastettavaksi vaikka leimaa jäljellä)
noh päätyi paikalliselle purkaamolle kun en viitsinyt leimata ja rahat meni kurkusta alas.
Että tämmöstä idän poliisilta...
edit: muistu toinen juttu mieleen
oltiin 2 penarilla polttamassa kumia paikallisen amiksen takana, hyvä iso asfaltti pyöritellä..
kaverilta hajos perä ja eikun hinaamaan mun kämpän pihaan ja ylläri ylläri poliisit liimautu jostain perään ja seurasivat kämpille asti
toinen veivaa ikkunaa auki ja sanoo hymyssä suin
"tällä tavallako ne bemarit kulkee?"
poliisit nousi autosta ja rupesivat tutkimaan autoja
"ei taida näistä bemareista kumpikaan liikkua ennekuin kumit on vaihdettu, edes hiihtoliitto ei hyväksy näin sileitä"
sinällään hauska juttu...Last edited by Eepo; 02-08-2005, 16:14.-Harley Davidson Sportster - 89-
-Harley Davidson softail -89-
-Suzuki PV50 -86-
Comment
-
-
Kuminpoltosta puheenollen.. Kaveri oli muutamia vuosia sitten kuopiossa nissan sunnylla polttanut kumia ja poliisithan sen olivat nähneet.. Olivat oven tulleet aukasee ja raivonneet "ulos autosta", niin kaveri oli kylmän viileästi siihen "eikö se oo nyt sama polttaa nää kumit loppuun" ja polttanu loppuun renkaat. Kaveri maijaan ja kortti maijan mukana pois. Ja itse on tullut oltua sen verran poliisin kanssa tekemisissä, että sain ujutettua "tyhmyyden" piikkiin sakot, ja suullisella varoituksella selvisin..
///Pumppu Pojat Racing Team
Metaline sport #40
Comment
-
-
sakoilta joskus säästyneenä
Ajelin kerran aamuyöllä silloisen tyttökaverin kanssa käskynhatiantietä pitkin Pukinmäestä Kallioon päin. Kello oli n.4 aamulla ja huomasin vasta juuri ennen Tuuskin valoja että joku paku on ihan takana. Samalla hetkellä välähti mieleen ettei vaan maija, olihan se. No vilkut päälle ja tien sivuun:
Avasin sitten ikkunan ja poliisi huutaa nuppi punaisena, että "Ei kai sitä tarvitse ajaa kuin pulloperseapina, vaikka tehokkaampi auto onkin alla?" No minä siihen nöyränä etten mittariin huommannut katsoa. Poliisi ilmoitti että nopeutta oli 95 ja rajoitus on 50, sekä samaan että anna yksikin hyvä syy miksen vie korttias? Vastasin että Taksia pitäisi ajamaan mennä parin tunnin kuluttua. No pyyteli sitten rekisteriotteen ja ajokortin ja katosi maijaan. Odoteltiin siinä sitten "tuomiota, joka poliisin palattua kuului: Ajellaan sitten sillä taksilla varovaisemmin. Eikä edes sakkoa kirjoittanut.
Koko hommassa hauskinta oli se että viikon kuluttua putosi postiluukusta kirje Akelta, jossa ilmoitettiin auton poistuvan rekisteristä, koska sitä ei ole kahteen vuoteen katsastettu?!?! Autohan oli aina leimattu ajallaan ja asiaa selvitettyäni, vika oli katsastus asemalla joka ei ollut vienyt tietoja AKE:n tietokantaan, josta poliisikin tietonsa onkii... Jäin vain ihmettelemään että miksen saanut sakkoja ja miksei autostani viety kilpiä, kun kuitenkin ajelin autolla jota ei tietojen mukaan ollu kahteen vuoteen leimattu ja ylinopeuttakin oli 45km/h!
Kaikesta voi vain päätellä: POLIISI ON YSTÄVÄ!at the moment: F15 X5 40e M-Sport -18 & I01 i3s 94Ah -20
ex: F11 530xDA -13, F20 118i Sport -12, E70 X5 3.0DA Sport Individual -07, E81 130i M-Sport -07, E53 X5 3.0DA Sport Individual -06, E46 330i touring -01, E91 325i touring -10, E46 325ixA touring -02, E83 X3 3.0DA -06, E39 530DA touring M-Sport -03, E34 540i 6-gang -94, Z3M roadster -00, E30 325ix -87, E46 330D touring M-Sport -02, E36 328i touring M-Sport -96, E21 320 -81, E21 315 -82
Comment
-
-
Kaveri tuossa taannoin ajeli maantiellä reipasta matkanopeutta ja luonnollisesti poliisi siinä sitten tutkaamassa. Nopeutta nyt en ihan tarkasti muista, oli kuitenkin luokkaa +140 satasen alueella. Poliisi sitten ohjaa ystävällisesti tien sivuun ja pyytää tulemaan rupattelemaan maijan puolelle. Tähän kaveri heittää " Ethän meinaa viedä mun korttia, sulla on kuitenkin omakin!"
Comment
-
-
Originally posted by Eepo
Että tämmöstä idän poliisilta...
Mikäs tossa oli kirjoittamisen arvoista? Josset pidä paskojas tieliikennelain edellyttämässä kunnossa, pitääkö niillä sitten teillä ajaa?"Jimi Hendrix poltti kitaransa, mutta te ette pysty polttamaan edes kirjanpitoanne. Excel-taulukko kun ei pala." Valtteri Väkevä
Comment
-
-
Originally posted by Eepoauto olisi pitänyt katsastaa ennen kuin olisin kilvet saanut (en tiedä liekkö mahdollista että poliisit määräävät auton katsastettavaksi vaikka leimaa jäljellä)
Comment
-
-
Originally posted by 9313juhaMikäs tossa oli kirjoittamisen arvoista? Josset pidä paskojas tieliikennelain edellyttämässä kunnossa, pitääkö niillä sitten teillä ajaa?Autossa pitää olla erikoismaalaus motiiveilla, kromatut köykämiinivanteet, säädettävä maavara, sähkölelut, DVD:t, 6 kW poppikoneet ja nahkasisusta. Samaan autoon pitää sitten saada twinturbo ilokaasukone, elämää suuremmat levikkeet ja spoilerit, kisanumerot kylkeen ja 9" varvikello, alupolkimet ja imukuppikiinnitteiset turvakaaret.
Comment
-
-
Mulla oli tossa muutama vuosi sitten kaheksan jätkää autossa ku poliisi pysäytti. Poliisi totesi: "Tolla ylikuormalla ajaminen taitaa tulla kalliiksi." Mä totesin siihen: "Joo syöhän tää tällä lastilla ihan vitusti bensaa."
Poliisin ilme oli jokseenkin hölmistynyt, enkä edes saanu loppujen lopuks sakkoja.
Comment
-
-
Originally posted by nullzweiSäälittävissä/pakottavissa tapauksissa VOI ottaa ylikuormaa. Ja onhan virkamiehellä aina harkintavalta...2020 G20 320i xdrive
Comment
-
-
Originally posted by nullzweiJOS sulla on vaivainen h-a (kyydissä anoppi+sen kolme siskoa) ja sadan asteen pakkasessa, metsätaipaleella, tapaat matkalle hyytyneen riisin, missä viisi pakkaseen kuolemaisillaan olevaa kurjaa... Jätätkö siihen vai otatko kyytiin?BMW Rennsport Racing Motorsport ClubBMW Kilpaurheilu Kilpailu Moottoriurheilu Kerho.
Ach so, je mehr, desto besser!sigpic
Comment
-
Comment