Announcement

Collapse
No announcement yet.

Autokuumeilua ja autonvaihtopohdintaa III

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Susiraja
    Bimmer Fanatic
    • Sep 2004
    • 361
    • Helsinki

    Originally posted by nappe74 View Post
    Eikös nuo mersun AMG:t ole vähän niinkuin wannabe motorsporteja verrattuna Bmw:n M-sarjaan...
    Käsittääkseni ainakaan C32:ssa ei saa luistonesto/ajovakausjärjestelmää kokonaan pois ja lukkoperäkin on lisävaruste... miten tuommosella sitten poltat kumia ja vedät kaffa edellä komiasti...?? :think luulis että nuo AMG:t on just vähän niinku tehty sellaseen, aivan kuten äMmätkin...
    Onkohan kaikki AMG:t samanlaisia??
    Heh, provo haisee niin kauas että voi haistaa jo popcornin ja cokiksen näytön ääressä. On miulla tuossa tallissa yks C36 AMG, jolla rattimies veti renkaat ulvoen kaffa edellä komiasti. Puuhun. Lunastin sen takakulma uudelleen muotoiltuna avk:lta.
    Kyllähän tosiasia että amg:t ja ämmykät kärsii nykysin niin pahasta ylipaino-ongelmasta, että parasta kun käyttää niiden yhteydessä motorsportista pelkkää motoria ja jättää sportin pois.

    Nuoruudestani muistan takavetoiset sierrat, starletit, asconat, bemarit, mersut. Katu-uskottavia renkaanpoltto(kytkinpommi) ja kaffa edellä(talvella kapeat ja huonot renkaat) laitteita jumalan armosta Ei ollu liikaa painoa tai liian leveitä renkaita. Niistä vois sit käyttää sitä sport sanaa ja jättää puolestaan motorin pois.

    Autokuumetta herätti nyt Japanin huutokaupoissa 156 alfa romeo GTA. Mersuthan on parhaita autoja, mut alfa on vielä parempi (I'm special kind of stupid)
    Last edited by Susiraja; 21-04-2016, 17:43. Reason: Typoja korjattu
    www.finnishcodriver.blogspot.fi

    Comment

    • nappe74
      Bimmer Enthusiast
      • Jun 2005
      • 2846
      • South Carelia

      Originally posted by Susiraja View Post
      Heh, provo haisee niin kauas että voi haistaa jo popcornin ja cokiksen näytön ääressä. On miulla tuossa tallissa yks C36 AMG, jolla rattimies veti renkaat ulvoen kaffa edellä komiasti. Puuhun. Lunastin sen takakulma uudelleen muotoiltuna avk:lta.
      En missään nimessä provoa vaan hämmästelen kovasti miksi AMG:ssä ei ole vakiona lukkoa eikä saa estoja kokonaan pois !! olin itsekin kiinnostunut yhdessä vaiheessa AMG mersuista ja kiikarissa oli juuri C32 farkku, mutta haluan että tuon tehoista autoa saa viedä kahva edellä miten haluaa ja selvisi että ainakaan kyseisessä autossa ei ollut lukkoperää... ja kun selvisi että ajonvakaus on ja pysyy niin hylkäsin ajatuksen mersuista siihen !!
      Olen nähnyt Top Gearissa kun E55 vai 63 AMG sekä E60 M5 ajavat radalla kilpaa ja komiasti menee luisussa molemmat joten ilmeisesti joissain malleissa saa estot pois... vai onko vaan nypätty sopiva sulake irti...?? :think
      G30 530e xDrive A M-Sport -20

      ex-Bimmerit:
      F10 525dA xDrive M-Sport -13
      E21 316 -80
      E91 330xdA M-Sport -06
      E53 X5 3.0iA Sport -04
      E91 335xiA M-Sport -08
      E60 530iA M-Sport -06
      E36 320i Cabriolet M-Sport -96
      E91 320d -06
      E39 530iAT M-Sport -01
      E36 328iA -96
      E39 528iA -96
      E36 325i -92

      Comment

      • huotski
        Bimmer Rookie
        • Sep 2013
        • 126
        • Nurmijärvi

        Originally posted by nappe74 View Post
        En missään nimessä provoa vaan hämmästelen kovasti miksi AMG:ssä ei ole vakiona lukkoa eikä saa estoja kokonaan pois !! olin itsekin kiinnostunut yhdessä vaiheessa AMG mersuista ja kiikarissa oli juuri C32 farkku, mutta haluan että tuon tehoista autoa saa viedä kahva edellä miten haluaa ja selvisi että ainakaan kyseisessä autossa ei ollut lukkoperää... ja kun selvisi että ajonvakaus on ja pysyy niin hylkäsin ajatuksen mersuista siihen !!
        Olen nähnyt Top Gearissa kun E55 vai 63 AMG sekä E60 M5 ajavat radalla kilpaa ja komiasti menee luisussa molemmat joten ilmeisesti joissain malleissa saa estot pois... vai onko vaan nypätty sopiva sulake irti...?? :think
        Kyllä kait noista saa esp:n pois, tai saa omasta pappamallistakin tolla dyno modella, mutta sitten lähtee abs ja vakkari pois. Niin ja toi pitää tehdä joka käynnistyksen yhteydessä.
        e65 730d lci
        ex.e60 535d e39 523i 540i 528iA

        Comment

        • Juhaska
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2007
          • 3986
          • Suomi

          Originally posted by nappe74 View Post
          Eikös nuo mersun AMG:t ole vähän niinkuin wannabe motorsporteja verrattuna Bmw:n M-sarjaan...
          Käsittääkseni ainakaan C32:ssa ei saa luistonesto/ajovakausjärjestelmää kokonaan pois ja lukkoperäkin on lisävaruste... miten tuommosella sitten poltat kumia ja vedät kaffa edellä komiasti...?? :think luulis että nuo AMG:t on just vähän niinku tehty sellaseen, aivan kuten äMmätkin...
          Onkohan kaikki AMG:t samanlaisia??
          Originally posted by nappe74 View Post
          En missään nimessä provoa vaan hämmästelen kovasti miksi AMG:ssä ei ole vakiona lukkoa eikä saa estoja kokonaan pois !! olin itsekin kiinnostunut yhdessä vaiheessa AMG mersuista ja kiikarissa oli juuri C32 farkku, mutta haluan että tuon tehoista autoa saa viedä kahva edellä miten haluaa ja selvisi että ainakaan kyseisessä autossa ei ollut lukkoperää... ja kun selvisi että ajonvakaus on ja pysyy niin hylkäsin ajatuksen mersuista siihen !!
          Olen nähnyt Top Gearissa kun E55 vai 63 AMG sekä E60 M5 ajavat radalla kilpaa ja komiasti menee luisussa molemmat joten ilmeisesti joissain malleissa saa estot pois... vai onko vaan nypätty sopiva sulake irti...?? :think
          Itsehän en voi puhua tässä, kuin omasta puolestani, niin jotain tuumailuja tässä voisi ajankuluksi rustailla.

          Itsellä on jotenkin tuo kylki edellä autolla meno jäänyt vuosien varrella melkeinpä kokonaan pois, eikä tuo tyhjänpäiväinen kumin polttelukaan oikein iske enää.

          En anna oikeastaan yhtään arvoa enää, jos autoa kehutaan myyntipuheessa: "tällä autolla on ajettu sen ja sen korimalli luokan kierros-ennätys nyrrellä.".

          Onhan se tietenkin jonkunlainen näyte ajettavuuden ja tehon suhteesta, mutta ne onkin sitten eri miehet, jotka niitä aikoja kellottaa, ei perus- Antit ja Pentit, joihin ainakin itse kuulun.

          Mutta se fiilis, kun auton pistää käyntiin, kun Saksalaisen insinöörityön taidonnäyte kehrää pellin alla ja maantie siirtymät sujuu jouhevasti ja mukavasti, sekä mahdolliset ohitukset turvallisesti, niin näille asioille minä annan enemmän arvoa.

          Ei nuo AMG meset nyt minusta mitään "wannabe" motorsportteja ole...
          Eri tehtaan oma näkemys tehokkaasta autosta, jossa löytyy myös mukavuutta ja kulun lisäksi.

          Ja varsinkin kompura malleista saa sitten voimaakin ulos, jos vakio ei riitä.
          Itsellä nyt varmaan riittäisi vakiokin, oli malli sitten W210 tai W211. :think

          Muutaman vuoden tässä on nyt ollut pois Saksalaisten autojen parista, mutta kaipuuta takaisin ilmenee välillä ja tekisi mieli kokeilla taas jotain uutta.
          ex. e39 540i vm-98, ex. audi S8 vm-01. ex. Saab 9-5 aero 2.3t sportcombi vm-05 RE85 stage 5+

          Comment

          • inconel
            Bimmer Rookie
            • Jul 2012
            • 96
            • Sipoo

            Originally posted by nappe74 View Post
            En missään nimessä provoa vaan hämmästelen kovasti miksi AMG:ssä ei ole vakiona lukkoa eikä saa estoja kokonaan pois !!
            Semmosta se nykyään on. Ei saa caymanistakaan kaikkia apuja pois. Vaikka ottaa vakautukset napista pois niin käytännössä auto antaa vain vähän enemmän omia valtuuksia, ei täyttä vapautta. Taitaa olla niin että uutena näitä autoja ostavat eivät enää niin välitä sladittelusta.

            Comment

            • nappe74
              Bimmer Enthusiast
              • Jun 2005
              • 2846
              • South Carelia

              Nii, taitaapi tuo AMG olla enempi sellainen herrasmies-motorsportti... :think
              Pirun tyylikkäitä vehkeitä hyvillä varusteilla !!

              Itsellänikin sen verran jo ikää että ei tule edes talvella kahvattua noita vehkeitä... mutta sen verran taas pikkupoikaa että pelkkä tieto siitä mahdollisuudesta että auton saa omahallintaiseen luisuun, riittää !!
              G30 530e xDrive A M-Sport -20

              ex-Bimmerit:
              F10 525dA xDrive M-Sport -13
              E21 316 -80
              E91 330xdA M-Sport -06
              E53 X5 3.0iA Sport -04
              E91 335xiA M-Sport -08
              E60 530iA M-Sport -06
              E36 320i Cabriolet M-Sport -96
              E91 320d -06
              E39 530iAT M-Sport -01
              E36 328iA -96
              E39 528iA -96
              E36 325i -92

              Comment

              • Kepa
                Bimmer Fanatic
                • Apr 2008
                • 353
                • Nokia

                Kyllä BMW perinteisesti on ollut se sporttisempi vaihtehto, mutta en itse ainakaan anna pahemmin painoarvoa "kuminpoltto-ominaisuuksille" auton valinnassa. Arvostan mukavuutta, varusteita ja sellaista tiettyä herrasmiesmäisyyttä autossa - suorituskykyä kuitenkaan unohtamatta, mutta siitä riittää tieto, että sitä löytyy. Ei sitä tarvitse mitään liikennevalolähtöjä ottaa. Nykypäivänä ottaisin esim. tuollaisen E55 tai C63 AMG:n mielummin, kuin M -sarjalaisen BMW:n.

                Comment

                • Heguli 31
                  BTCF Member
                  • Oct 2004
                  • 10043
                  • KVLA

                  Nyt on alustavasti tullut silmäiltyä autoliikkeistä F30 320/328 bensaverioita nelikolla.Ja täytyy todeta,että kyllä on Suomen tarjonta hyvin pitkälle vain Busines-varustein ruksattuja.Ei huvita edes leikillään ruveta välirahasta kyselemään,kun nykyisen hyvin varustellun E60:n tilalle viitsi karvahattumallia ostaa.

                  Pitääköhän kohta ruveta vanhoja alkaa kaupittelemaan ja harkintaan sitten tuontiautoa...

                  Comment

                  • veku
                    Bimmer Enthusiast
                    • May 2005
                    • 6325
                    • P-Pohjanmaa

                    Originally posted by nappe74 View Post

                    Itsellänikin sen verran jo ikää että ei tule edes talvella kahvattua noita vehkeitä... mutta sen verran taas pikkupoikaa että pelkkä tieto siitä mahdollisuudesta että auton saa omahallintaiseen luisuun, riittää !!
                    Varoituksen sana..ämmän ratissa saattaa joskus vahingossa käsi käydä dcs napilla ja heti perään vahingossa kaasu painu syvemmälle ja rengas vaikeroi...

                    Itselläkin ikää saman verran ku sulla mutta pikkupoika joskus olkapäällä asustelee
                    F11 M550D
                    E39 M5
                    F26 3.0 Da M-Sport
                    E61 535D M-Sport

                    Comment

                    • touring39
                      BTCF Member
                      • May 2005
                      • 3901
                      • Kaarina

                      Originally posted by veku View Post
                      Varoituksen sana..ämmän ratissa saattaa joskus vahingossa käsi käydä dcs napilla ja heti perään vahingossa kaasu painu syvemmälle ja rengas vaikeroi...

                      Itselläkin ikää saman verran ku sulla mutta pikkupoika joskus olkapäällä asustelee
                      Juuri näin. Itsekin tulee talvella sopivan tilaisuuden tullen heitettyä nelikolla piiiitkiä nelipyöräluisuja. Toki vain kun tilanne sallii ja huomaa kääntää kaikki auton nappulat luiston sallivaan asentoon... Kesällä on turha yrittää mitään.

                      E30:ssä riitti aikoinaan nilkan ojennus
                      Porsche Cayenne & VW Touareg V8 TDI 340/800

                      Ex:
                      e90 325iA -2010, F11 530dA X-drive M-Sport -2011, E46 325iA cab, F11 525dA X-drive, F10 530d X-drive M-Sport, E91 320dA x-Drive, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA LCI Individual, e61 530dA LCI Edition Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dA Touring, e39 523iA Touring, e30 320i

                      Comment

                      • pyroz
                        BTCF Member
                        • Nov 2002
                        • 6742
                        • PK-seutu

                        Originally posted by Heguli 31 View Post
                        Pitääköhän kohta ruveta vanhoja alkaa kaupittelemaan ja harkintaan sitten tuontiautoa...
                        Toki parempi vaihtoehto, mutta tuossa tapauksessa naama vääntyy irvistyksen puolelle kun huomaa miten paljon enemmän veroja (isommat päästöt) tulee bensamalleihin
                        S65, S85, H1, N63TU, HA0, IB1

                        Comment

                        • nappe74
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jun 2005
                          • 2846
                          • South Carelia

                          Originally posted by veku View Post
                          Varoituksen sana..ämmän ratissa saattaa joskus vahingossa käsi käydä dcs napilla ja heti perään vahingossa kaasu painu syvemmälle ja rengas vaikeroi...

                          Itselläkin ikää saman verran ku sulla mutta pikkupoika joskus olkapäällä asustelee
                          No näinhän siinä arvatenkin tulee välillä sitten käymään... itseni tuntien !!
                          G30 530e xDrive A M-Sport -20

                          ex-Bimmerit:
                          F10 525dA xDrive M-Sport -13
                          E21 316 -80
                          E91 330xdA M-Sport -06
                          E53 X5 3.0iA Sport -04
                          E91 335xiA M-Sport -08
                          E60 530iA M-Sport -06
                          E36 320i Cabriolet M-Sport -96
                          E91 320d -06
                          E39 530iAT M-Sport -01
                          E36 328iA -96
                          E39 528iA -96
                          E36 325i -92

                          Comment

                          • veku
                            Bimmer Enthusiast
                            • May 2005
                            • 6325
                            • P-Pohjanmaa

                            Originally posted by touring39 View Post
                            Juuri näin. Itsekin tulee talvella sopivan tilaisuuden tullen heitettyä nelikolla piiiitkiä nelipyöräluisuja. Toki vain kun tilanne sallii ja huomaa kääntää kaikki auton nappulat luiston sallivaan asentoon... Kesällä on turha yrittää mitään.

                            E30:ssä riitti aikoinaan nilkan ojennus
                            Originally posted by nappe74 View Post
                            No näinhän siinä arvatenkin tulee välillä sitten käymään... itseni tuntien !!
                            Mukava huomata että kaikissa meissä asuu vielä se pieni poika
                            F11 M550D
                            E39 M5
                            F26 3.0 Da M-Sport
                            E61 535D M-Sport

                            Comment

                            • lj123
                              Bimmer Enthusiast
                              • Nov 2015
                              • 1215
                              • Lohja

                              Originally posted by nappe74 View Post
                              No näinhän siinä arvatenkin tulee välillä sitten käymään... itseni tuntien !!
                              Originally posted by veku View Post
                              Varoituksen sana..ämmän ratissa saattaa joskus vahingossa käsi käydä dcs napilla ja heti perään vahingossa kaasu painu syvemmälle ja rengas vaikeroi...

                              Itselläkin ikää saman verran ku sulla mutta pikkupoika joskus olkapäällä asustelee
                              Noin tuntuu kyllä käyvän välillä. Ja jos on märkä asfaltti, niin se houkuttaa tuohon myös.
                              E39 M5 -99
                              F11 530d Xdrive -14

                              Comment

                              • IKa
                                BTCF Member
                                • Apr 2007
                                • 877
                                • Klaukkala

                                Originally posted by IKa View Post
                                Tänään viimein kättelimme kaupat myyjän kanssa. Tässä lista mitä tuli tilattua:

                                BMW 430i A Business M Sport Cabriolet (F33)...
                                Heh, tuning alkoi jo, vaikka auton toimitukseen on vielä sellaiset pari kuukautta. Quaifen tehdas pystyi vihdoin vahvistamaan mikä lukkoyksikkö tuohon sopii ja sellainen meni sitten heti tilaukseen
                                G22 coupe M440i A xDrive MHEV -22

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎