Originally posted by rizzo
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Autokuumeilua ja autonvaihtopohdintaa III
Collapse
X
-
Kesällä: Chevrolet Corvette C6 Z51 6-speed manual
Kesällä: Myydään/vaihdetaan Bmw 320i -95 Cabriolet M-sport "Holsetti laitettu!"
Kauppakassina: Hyundai i30 -21
-Raahe Connection-
-Team Kärppä- limited edition
-
-
Originally posted by rizzo View PostEn tiedä noista mitään, mutta katsoppas huvikseen paljonko noilla päästöillä on verot vuodessa...
edit: Jos nyt katsoin oikein, niin co2 = 264, Trafin taulukosta perusvero 419,38 € / vuosi
Pelkästään tuollainen N62 valvetronic tai N54 suuttimet/hpf viat maksaa helposti tonnejaE39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport
Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja
Comment
-
-
Originally posted by _nixu_ View PostOn kyllä pilkunnussimista jos 20-30ke auton ostossa parin satkun ero veroissa merkkaa mitään :think
Pelkästään tuollainen N62 valvetronic tai N54 suuttimet/hpf viat maksaa helposti tonnejaNäillä mennään:
- BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
- BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
- BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
- BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Comment
-
-
Miten helvetissä tuon quoten saisi toimimaan.
Susiraja: W211 oli vasta sillä kompura padalla ja toki jotkut W210 korimallin virityspajan tekemät versiot.
Itsellä kiinnostaa tuo vaparikoneella oleva ja perus- alustalla, ei airmatic:illa jolla W211 on ikävä kyllä jo varustettu.ex. e39 540i vm-98, ex. audi S8 vm-01. ex. Saab 9-5 aero 2.3t sportcombi vm-05 RE85 stage 5+
Comment
-
-
Originally posted by Juhaska View PostMiten helvetissä tuon quoten saisi toimimaan.
Susiraja: W211 oli vasta sillä kompura padalla ja toki jotkut W210 korimallin virityspajan tekemät versiot.
Itsellä kiinnostaa tuo vaparikoneella oleva ja perus- alustalla, ei airmatic:illa jolla W211 on ikävä kyllä jo varustettu.
Ja pakko mainita, että W211 E55 AMG tai E63 AMG. Tajuttoman upeita autoja ja W211 kori on muutenkin helvetin hieno.
Comment
-
-
Kirjoitinkin jo edellisellä sivulla tuosta, että miksi vierastan mersun airmatic:ia.
Olen nähnyt niin monen tutun tappelevan niiden kanssa ja varsinkin, kun talven pakkaset tulee päälle.
Ja eikös W211 ole sähkövikaisin E-sarjalainen kautta aikain?
En tiedä sitten, että miten facelift mallit, mutta alkupäässä tuntuu olevan monenlaista häikkää.
Airmatic on kyllä todella mukava, kun on vain kunnossa.ex. e39 540i vm-98, ex. audi S8 vm-01. ex. Saab 9-5 aero 2.3t sportcombi vm-05 RE85 stage 5+
Comment
-
-
No ei ainakaan suoli24 höpinöihin.
Jarrujen elektroniikka ongelmat, boksi vikaa (montakohan niitäkin bokseja nyt oli?) ja sitten ne perinteiset anturi jumpat, joita toki on kaikissa nykyään. :think
Siinä nyt jotain mitä tuli mieleen...ex. e39 540i vm-98, ex. audi S8 vm-01. ex. Saab 9-5 aero 2.3t sportcombi vm-05 RE85 stage 5+
Comment
-
-
Originally posted by Juhaska View PostNo ei ainakaan suoli24 höpinöihin.
Jarrujen elektroniikka ongelmat, boksi vikaa (montakohan niitäkin bokseja nyt oli?) ja sitten ne perinteiset anturi jumpat, joita toki on kaikissa nykyään. :think
Siinä nyt jotain mitä tuli mieleen...
Comment
-
-
On kai tämä hommaa. Nykyinen w203 taitaa jäädä vaimolle, että pääsee lasten kanssa liikkeelle. Nyt sitte se kysymys: Millä se halvin, rehellinen f11-520d alle 200tkm. ajettu irtoaa saksasta suomen kilpiin.?Mercedes Benz E -07
BMW 523i -96
Volvo v70t5 -99
Harley Davidson Electra Glide -00
Solifer SM -75
Comment
-
-
Originally posted by Kepa View PostPrefaceliftissä (vm. 03-06) oli ongelmia SBC -jarrujen kanssa, mutta nämäkin aika edullisia nykypäivänä korjata. Ja faceliftissä ei näitä jarruja enää ole. W/S211 facelift on autona melko luotettava.
S211 karkaa AMG:nä aika hintavaks. Viisaammat tosin puhu, että siinä sais näppärämpi kaveri läppärin kanssa autettua SBC-jarrujen ongelmien kanssa. Kaikenmaailman sähköhimmeleitähän niissä jo alkaa olemaan ja ilmajousitus joko toimii tai ei toimi ja sitä mukaa sit joutuu korjaamaan. Itsekin ostin vanhan W220 ässän ilmajousituksella pelkästään kesäkäyttöön ja jätin yksinkertaisen mondeon talviautoks. Nimenomaan sähkövikojen ja ilmajousituksen pelossa. Ilmajousituksessa Arnottsin pumppu jenkeistä alta 300€ + rahti ja tulli. Et ei nuo ihan mahdottomia oo ja varmasti E55:sen tolppakin jotain maksaa, kun ei mikää motonetin 75€ iskari sinne mene.
Comment
-
-
Originally posted by Susiraja View PostNiin joo niinhän se tais mennäkki, et siinä W210:ssä ei vielä ollu sitä kompuraa. Mites olis vaihtoehtona C32? Se on tietysti pienempi autona. Toisaalta sekin on ilman ilmajousitusta, vähillä sähkövermeillä, Japanissa ruosteettomana aika usein tarjolla ja verotkaan ei päätä huimaa. Hintaluokan pitäs osua aika samoihin ku W210:ssä, mutta varmasti ketterämpi pyöritellä ja liikkuu rivakammin.
S211 karkaa AMG:nä aika hintavaks. Viisaammat tosin puhu, että siinä sais näppärämpi kaveri läppärin kanssa autettua SBC-jarrujen ongelmien kanssa. Kaikenmaailman sähköhimmeleitähän niissä jo alkaa olemaan ja ilmajousitus joko toimii tai ei toimi ja sitä mukaa sit joutuu korjaamaan. Itsekin ostin vanhan W220 ässän ilmajousituksella pelkästään kesäkäyttöön ja jätin yksinkertaisen mondeon talviautoks. Nimenomaan sähkövikojen ja ilmajousituksen pelossa. Ilmajousituksessa Arnottsin pumppu jenkeistä alta 300€ + rahti ja tulli. Et ei nuo ihan mahdottomia oo ja varmasti E55:sen tolppakin jotain maksaa, kun ei mikää motonetin 75€ iskari sinne mene.
http://www.ebay.com/itm/FRONT-AIR-SU...JWdGWl&vxp=mtr
C32 AMG on ihan hieno auto kyllä myöskin. Samaten C55 AMG joka on siis samaa 203 -koppaa. Löytyy vielä tähän koppaan C30 AMG joka tosin on diesel.
Ja se on totta, että 211 AMG on melko arvokas, varsinkin hyväkuntoisena vähillä metreillä.
Tarkoitatko SBC -jarrujen laskurin nollausta? Siinäkin on sitten omat riskinsä.
Comment
-
-
Originally posted by Kepa View PostNiin minähän en sitä W210 AMG:ta ollut alunperin ostamassa, mutta vastaan silti.
C32 AMG on ihan hieno auto kyllä myöskin. Samaten C55 AMG joka on siis samaa 203 -koppaa. Löytyy vielä tähän koppaan C30 AMG joka tosin on diesel.
Ja se on totta, että 211 AMG on melko arvokas, varsinkin hyväkuntoisena vähillä metreillä.
Tarkoitatko SBC -jarrujen laskurin nollausta? Siinäkin on sitten omat riskinsä.
En tarkemmin ole perehtynyt noihin SBC-jarruihin. Kysäsin vaan paremmin tietäviltä et eiks niissä ollu jotain ongelmia alkupäässä. Vastaukseksi sain että yksi tunnustettu mersuguru kyllä sorttaa asian eikä niistä tarvitse stressata. En kysellyt sen enempää, koska luotto vastaajaan oli niin kova
Itse kävin mersun ostoprosessissa läpi ehdokkaat C32, S500(W220) ja E500 211. C32 houkutteli koska on aika perusauto konetta ja laatikkoa lukuunottamatta. Perheen kuskaamiseen kuitenkin pieni. S500 on halpa, mutta sähköongelmien ja ilmajousituksen kanssa jonkun starin omistajan kanssa on hyvä olla väleissä. E500:sta jäi mielikuva että sähköjen kanssa tarvitsisi vähemmän tapella kuin W220:ssä. En jaksanut sähköistä ja ilmajousituksesta loppujen lopuksi pahemmin kuitenkaan stressata. Jos koreilla on päästy 300-700tkm, niin ei ne puolta vuotta putkeen voi pajallakaan olla. Sen verran kuitenkin itsekin jännään etten ässääkään talvikäyttöön suunnitellut.
Comment
-
-
Eikös nuo mersun AMG:t ole vähän niinkuin wannabe motorsporteja verrattuna Bmw:n M-sarjaan...
Käsittääkseni ainakaan C32:ssa ei saa luistonesto/ajovakausjärjestelmää kokonaan pois ja lukkoperäkin on lisävaruste... miten tuommosella sitten poltat kumia ja vedät kaffa edellä komiasti...?? :think luulis että nuo AMG:t on just vähän niinku tehty sellaseen, aivan kuten äMmätkin...
Onkohan kaikki AMG:t samanlaisia??G30 530e xDrive A M-Sport -20
ex-Bimmerit:
F10 525dA xDrive M-Sport -13
E21 316 -80
E91 330xdA M-Sport -06
E53 X5 3.0iA Sport -04
E91 335xiA M-Sport -08
E60 530iA M-Sport -06
E36 320i Cabriolet M-Sport -96
E91 320d -06
E39 530iAT M-Sport -01
E36 328iA -96
E39 528iA -96
E36 325i -92
Comment
-
Comment