Announcement

Collapse
No announcement yet.

Autokuumeilua ja autonvaihtopohdintaa III

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Laku
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2007
    • 17526
    • Turku

    Originally posted by TheRipper View Post
    Juu juu avosta tottakai...se coupe on niin ruma ettei semmoista voisi edes harkita.
    Olen aika päinvastaista mieltä asiasta .
    Näillä mennään:
    - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
    - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
    - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
    - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


    Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

    Comment

    • Veeksi
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2003
      • 2177
      • Kuopio

      Originally posted by TheRipper View Post
      Juu juu avosta tottakai...se coupe on niin ruma ettei semmoista voisi edes harkita.
      Originally posted by Laku View Post
      Olen aika päinvastaista mieltä asiasta .
      No no. Molemmat on ihan sairaan hienoja. Mutta avo on aina parempi kesäauto kuin kovakattoinen.
      BMW G05 45e xDrive M-Sport '20
      BMW E63 630iA '05

      Comment

      • TheRipper
        Bimmer Enthusiast
        • May 2012
        • 5018
        • Paimio

        Originally posted by Laku View Post
        Olen aika päinvastaista mieltä asiasta .
        Originally posted by Veeksi View Post
        No no. Molemmat on ihan sairaan hienoja. Mutta avo on aina parempi kesäauto kuin kovakattoinen.
        Tämän takia molempia korimalleja valmistettinkin!
        F10 523iA 2010

        Ex: E39 528iA 1997
        Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
        Ex: E65 745iA 2003
        Ex: E46 318i 1998
        Ex: E34 525iA 1989

        Comment

        • Laku
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2007
          • 17526
          • Turku

          Originally posted by TheRipper View Post
          Tämän takia molempia korimalleja valmistettinkin!
          Totta !
          Näillä mennään:
          - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
          - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
          - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
          - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


          Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

          Comment

          • Ju11i
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2007
            • 1254
            • Oulu

            Originally posted by Kepa View Post
            Kyllä sitä tällä hintatasolla katselee jo esim. E9X 335i:tä missä on tehoakin helposti ulosmitattavissa enemmän.
            On aika eri autoja tuo E46 M3 ja 335, kannattaa ajaa molempia. (Kunnossa olevia) Itse vaihdoin aikanaan E46 M3 -> 335i ja minulle se ei kyllä ollut se juttu, en saanut samaa fiilistä mitä M-sarjan tuotteista.
            G21 330e xDrive M-sport -23
            E46 M3 -02

            Comment

            • Smistik
              Bimmer Enthusiast
              • Jan 2009
              • 1130
              • Kanta-Häme

              E9X 335i hintahaitari tällä hetkellä korimallista riippumatta vajaa 18900€ -> 57900€. Tietenkin kilometrit ja kunto sanelee, mutta mitä vittua? Halvin on coupe ja kallein coupe on 47900€ pyynnillä Korimalli jo niin vanha myös LCI:nä että en arvostaisi yli 30tuhatta €.
              ex E91 320d käsiaskilla
              ex E46 330dat
              japski
              ranu

              ex E30 316i 4d

              Comment

              • rakkuj
                Bimmer Fanatic
                • Aug 2011
                • 306
                • Turun seutu

                Originally posted by TheRipper View Post
                Lauantaina saapuu auto pihaan niin sitten saan kuvia.
                Jokos kuvia on jossakin näytillä?
                G31 520xd
                F39

                Comment

                • TheRipper
                  Bimmer Enthusiast
                  • May 2012
                  • 5018
                  • Paimio

                  Originally posted by rakkuj View Post
                  Jokos kuvia on jossakin näytillä?
                  Ei ole vielä. Ei ole kerennyt ottaa. Katsotaan josko huomenna jos menee katsastuksesta läpi!
                  F10 523iA 2010

                  Ex: E39 528iA 1997
                  Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
                  Ex: E65 745iA 2003
                  Ex: E46 318i 1998
                  Ex: E34 525iA 1989

                  Comment

                  • TheRipper
                    Bimmer Enthusiast
                    • May 2012
                    • 5018
                    • Paimio

                    No nyt tuli muutama kuva nopsaan räpsittyä pesun jälkeen...

                    http://s89.photobucket.com/user/Char...MW%20Z4%202008

                    En tiedä onko tämä nyt ihan oikea paikka kuvia postata mutta täältä niitä tiedusteltiin.
                    F10 523iA 2010

                    Ex: E39 528iA 1997
                    Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
                    Ex: E65 745iA 2003
                    Ex: E46 318i 1998
                    Ex: E34 525iA 1989

                    Comment

                    • Tomppa80
                      Bimmer Enthusiast
                      • Dec 2006
                      • 2088
                      • Raahe

                      Vanhahko vähänajettu diiseli hakusessa. Saisi maksatettua sen työnantajalla kilometrikorvausten muodossa. Yksi olisi kiikarissa, mutta ei raskisi kelata siihen 30tkm. vuodessa, eli liian hyvä peli käyttöön. On taas vaikeaa...
                      Mercedes Benz E -07
                      BMW 523i -96
                      Volvo v70t5 -99
                      Harley Davidson Electra Glide -00
                      Solifer SM -75

                      Comment

                      • Juhaska
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jan 2007
                        • 3986
                        • Suomi

                        Näkemyksiä ja kokemuksia W210 korimallin e55 AMG mersusta?

                        Tiedossa on, että ruosteen kanssa saa olla tarkkana ja varaosissa on melko suolaisen hintaisia osia, mm: jarrut ja pakoputki/pakosarjat.

                        Ja sekin on hyvin tiedossa, että esim, E39 bmw M5 on nopeampi ja ketterämpi yms kivaa, mutta ei tässä olekkaan tarkoitus mitään ratojen kierrosaikoja rikkoa.

                        Tässä yrittänyt huonoin tuloksin pähkäillä, että mihin vaihtaisi nykyisen kehonliikuttimen, kun näissä "uusissa" autoissa tuntuu olevan häikkää enemmän ja vähemmän (sähköpuoli ja nämä oudot "haamu viat") ja tämän seurauksena kävi mielessä, että mitäpä jos vaihtaisikin auton vähän vanhempaan ja yksinkertaisempaan.

                        Tuon ikäinen mersu lähinnä sen vuoksi, että vierastan kaikkea airmatic:illa varustettua.
                        Nähnyt liian monta tapausta livenä ja lukenut vielä useammasta tapauksesta, kun talvi tulee ja sen mukana ongelmat, tuon ilma-alustan kanssa.
                        ex. e39 540i vm-98, ex. audi S8 vm-01. ex. Saab 9-5 aero 2.3t sportcombi vm-05 RE85 stage 5+

                        Comment

                        • Arppa
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jun 2006
                          • 1049
                          • Lumbriver

                          Tarkoitus oli etsiskellä "normaali" käyttöauto linjalla e9X 325-330i... Mutta sattuneesta syystä Mobilen haut on käsitellyt viimepäivinä e6x 545i mallia, tuossa yksi mielenkiintoinen.



                          Kuinkahan syvälle itsensä hautaa jos tuollaisen haettaa vaivoiksi, eniten mietityttää valvetronic-ongelmat mitä noissa n62-koneissa on ollut :think
                          Kesällä: Chevrolet Corvette C6 Z51 6-speed manual
                          Kesällä: Myydään/vaihdetaan Bmw 320i -95 Cabriolet M-sport "Holsetti laitettu!"
                          Kauppakassina: Hyundai i30 -21
                          -Raahe Connection-
                          -Team Kärppä- limited edition

                          Comment

                          • b mutteri kasa
                            Bimmer Enthusiast
                            • Oct 2006
                            • 1462
                            • Area 03

                            Originally posted by Smistik View Post
                            E9X 335i hintahaitari tällä hetkellä korimallista riippumatta vajaa 18900€ -> 57900€. Tietenkin kilometrit ja kunto sanelee, mutta mitä vittua? Halvin on coupe ja kallein coupe on 47900€ pyynnillä Korimalli jo niin vanha myös LCI:nä että en arvostaisi yli 30tuhatta €.
                            Itse ihmetellyt samaa E9x 335:sen osalta.Autot jo korimalliltaan vanhentuneita,ikä luokkaa 9-7 vuotta ja yli 25k€ pyyntejä mitä v...tua.No hullu ei ole se kuka pyytää vaan kuka...

                            Kumminkin tuo 335 ei eroa 330,325 (Pre LCI ja LCI moottorilla varustettusta 325:sta) kuin sen kahden turbon (vaihtoehtoisesti yhden Twinscroll) verran. DKG nyt tullut -09 alkaen saataville 335:seen...

                            Itse olisin valmis maksamaan 335:sta coupe/cabrioista korkeintaan luokkaa 18k€/22k€
                            BMW F11 530 dA VOLL
                            Carbon-schwarz Metallic

                            BMW E30 325i Sport

                            Comment

                            • rizzo
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jun 2007
                              • 5418
                              • Oulu

                              Originally posted by Arppa View Post
                              Kuinkahan syvälle itsensä hautaa jos tuollaisen haettaa vaivoiksi, eniten mietityttää valvetronic-ongelmat mitä noissa n62-koneissa on ollut :think
                              En tiedä noista mitään, mutta katsoppas huvikseen paljonko noilla päästöillä on verot vuodessa...

                              edit: Jos nyt katsoin oikein, niin co2 = 264, Trafin taulukosta perusvero 419,38 € / vuosi
                              Last edited by rizzo; 20-04-2016, 09:45.

                              Comment

                              • Susiraja
                                Bimmer Fanatic
                                • Sep 2004
                                • 361
                                • Helsinki

                                Originally posted by Juhaska View Post
                                Näkemyksiä ja kokemuksia W210 korimallin e55 AMG mersusta?

                                Tiedossa on, että ruosteen kanssa saa olla tarkkana ja varaosissa on melko suolaisen hintaisia osia, mm: jarrut ja pakoputki/pakosarjat.
                                Ei oo kokemusta, mutta luulis sen ihan kiva laite olevan kompurakoneella. En oo tarkemmin tutkinu E55 jarruja, mut esim C36:ssa on ihan samat levyt kuin monessa muussakin mersun kutosessa kun katsoo varaosanumerolla. Pakoputkiahan saa maailmalta jos jonkin näköstä ja on Suomessakin pajoja jotka vääntää niitä putkia, jos ei oo pakko olla orkkisputki. Ruostehan noissa riesana samoin kuin muissakin samanikäsissä saksalaisissa. Japanista saa ruosteettomia ja noita E55 väyrysiä on siellä tasaseen tahtiin huutokaupoissa.
                                www.finnishcodriver.blogspot.fi

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎