Announcement

Collapse
No announcement yet.

Autokuumeilua ja autonvaihtopohdintaa III

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • protoni
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2008
    • 1365
    • Tampere

    Riippuu mitä on kiikarissa. Jos ajelisin suomalaisen keskimääräisen ajosuoritteen ja katselisin uutta niin todennäköisesti bensaan päätyisin. Jossain E6X-ikäluokassa ei paljon merkitystä. Todennäköisesti sopiva diesel on helpompi löytää kuin bensa, niin siksi diesel olisi todennäköisempi vaihtoehto.

    Comment

    • BMW525Xda
      BTCF Member
      • Feb 2014
      • 8681
      • Xxxxxx

      Ajaisin mielellään V12 koneisella bensalla mutta vuotuiset 80tkm rajoittaa pahasti valikoimaa joka kuluttaisi sekalaisessa ajossa alle 7 litraa/100km ja maksaisi uutena alle 35k€ nelivetoisena.

      Suomi on paska maa.

      Comment

      • Muurahainen
        BTCF Member
        • Dec 2006
        • 9194
        • Nurmijärvi

        Originally posted by BeamR View Post
        Bensa on pop. Taloudesta löytyy 4-, 5-, 6-, ja 8-mukisia bensavehkeitä: vaparina, kompuralla ja turbolla. Ei mitään tarvetta siirtyä dieseliin.
        Itsekkin vaihdoin diiselin pois ja bensan tilalle kun ei sovi hipiälle tuo diisel.

        Comment

        • TheRipper
          Bimmer Enthusiast
          • May 2012
          • 5018
          • Paimio

          Originally posted by Muurahainen View Post
          Itsekkin vaihdoin diiselin pois ja bensan tilalle kun ei sovi hipiälle tuo diisel.
          Koskaan en ole dieseliä omistanut eikä oikein ole halua semmoiseen ollutkaan kun tietää niiden vikaherkkyyden vs bensoihin, mutta jos tämä Saksan kieltopolitiikka lähtee käyntiin ja hinnat tulee rytisten alas niin kyllä vaan jotenkin rupeaa kiinnostamaan...valinnan varaa on enempi ja jos saa vaikka 3-4 tonnia halvemmalla kuin vastaavan bensan niin onhan siinä jo hieman korjausrahaa ja käyttömaksurahaakin vielä.
          F10 523iA 2010

          Ex: E39 528iA 1997
          Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
          Ex: E65 745iA 2003
          Ex: E46 318i 1998
          Ex: E34 525iA 1989

          Comment

          • Mikiis
            Bimmer Fanatic
            • Mar 2013
            • 906
            • Oulu

            Originally posted by TheRipper View Post
            Koskaan en ole dieseliä omistanut eikä oikein ole halua semmoiseen ollutkaan kun tietää niiden vikaherkkyyden vs bensoihin, mutta jos tämä Saksan kieltopolitiikka lähtee käyntiin ja hinnat tulee rytisten alas niin kyllä vaan jotenkin rupeaa kiinnostamaan...valinnan varaa on enempi ja jos saa vaikka 3-4 tonnia halvemmalla kuin vastaavan bensan niin onhan siinä jo hieman korjausrahaa ja käyttömaksurahaakin vielä.
            Tuossahan tuli sitten kertaheitolla kunnon mutua
            F11 530d -11
            E91 -06 320d
            x2 Tuikut
            Ex. E60 -05 535d M-Sport 386hv/766nm

            Comment

            • TheRipper
              Bimmer Enthusiast
              • May 2012
              • 5018
              • Paimio

              Originally posted by Mikiis View Post
              Tuossahan tuli sitten kertaheitolla kunnon mutua
              Niin tuli, mutta siksipä käytinkin sanaa JOS tämä Saksan kieltopolitiikka lähtee käyntiin.
              F10 523iA 2010

              Ex: E39 528iA 1997
              Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
              Ex: E65 745iA 2003
              Ex: E46 318i 1998
              Ex: E34 525iA 1989

              Comment

              • OneAndOnly
                Bimmer Fanatic
                • Jul 2009
                • 441
                • Nurmes

                Käytetään tätä ketjua taas tähän autokuumeiluun.. Mahdolliseen auton ostoon liittyen olen selaillut ja ynnäillyt varusteita mitkä miellyttäisi ja olisi hyvä olla jos käytetyn ostaa. Kaikkea harvoin saa kun käytetystä on kyse. Ohjauspyörän lämmitys olisi yksi sellainen varuste mikä olisi kiva jos se olisi, mutta tarjolla olevissa sit uupuu jotain muuta jos tämä varusteet sattuisi olemaan. Joten onko tietoa voiko sen ohjauspyörän lämmityksen asentaa jälkeenpäin? Varmasti vaatii uuden ratin ja katkaisijan ja koodausta. Mutta onko tuo operaatio teknisesti mahdollista? Tai onko kustannukset luokkaa tähtitieteelliset ja järki tuosta hommasta kariutuu siihen. Auto mihin ko. Operaatio voisi tulla kyseeseen olisi e61 530xd
                näillä mennään:
                Bmw e46 320d
                Suzuki Hayabusa 1300R

                Ex:
                Volvo XC70 D5 AWD -10
                Volvo V70 D5 -02
                Volvo V70 T5 -98
                VW Taro 2.4D -90 about 80hv
                BMW E39 530dat -02 Powered by Rica 225hv/530Nm
                -----------------------------

                Comment

                • JaniLap
                  BTCF Member
                  • Sep 2012
                  • 2724
                  • Tampere

                  Originally posted by OneAndOnly View Post
                  Ohjauspyörän lämmitys olisi yksi sellainen varuste mikä olisi kiva jos se olisi, mutta tarjolla olevissa sit uupuu jotain muuta jos tämä varusteet sattuisi olemaan. Joten onko tietoa voiko sen ohjauspyörän lämmityksen asentaa jälkeenpäin? Varmasti vaatii uuden ratin ja katkaisijan ja koodausta. Mutta onko tuo operaatio teknisesti mahdollista? Tai onko kustannukset luokkaa tähtitieteelliset ja järki tuosta hommasta kariutuu siihen. Auto mihin ko. Operaatio voisi tulla kyseeseen olisi e61 530xd
                  Vastauksena kysymykseen: on mahdollista toteuttaa jälkiasenteisena ja merkittävimmät kustannukset syntyvät ko. ohjauspyörästä ja sen taustapaneelista/kytkimestä, ellet satu sellaisia käytettynä löytämään.
                  IB1 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
                  BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja. Myös etäyhteydellä
                  Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
                  Tampere

                  Comment

                  • protoni
                    Bimmer Enthusiast
                    • Sep 2008
                    • 1365
                    • Tampere

                    Jokunen satatuhatta dieseleillä ajanut eikä vielä yhtään "diesel-vikaa" ole osunut kohdalle. Yhden uuden auton hinnan verran on polttoainekuluissa säästynyt. Haiseehan se vähän pahemmalle, mutta ei tuo ole haitannut. Uskallan suositella jos kilometrejä karttuu.

                    Comment

                    • BeamR
                      BTCF Member
                      • Jul 2007
                      • 13363
                      • Espoon takametsät

                      Originally posted by protoni View Post
                      Yhden uuden auton hinnan verran on polttoainekuluissa säästynyt.
                      Kova väite. Tai sitten on useampi kuin "jokunen" satku takana.
                      F46 Gran Tourer -20
                      Boxster 2.5 -97

                      Comment

                      • TFV
                        Bimmer Enthusiast
                        • Mar 2006
                        • 3080
                        • Nurmijärvi

                        Dieselit nyt on aina jossain vikatilassa. Se on sitä väkisin voimaa.
                        On mulla niitä ollut. Satojatuhansia menty niilläkin.
                        E70, koska siihen piti olla helppo istua. Astinlaudat.

                        Comment

                        • protoni
                          Bimmer Enthusiast
                          • Sep 2008
                          • 1365
                          • Tampere

                          Originally posted by BeamR View Post
                          Kova väite. Tai sitten on useampi kuin "jokunen" satku takana.
                          Ei sentään vielä uuden bemarin hintaa. Tahdin jatkuessa samana varmaan sekin joku päivä menee puhki.

                          Eihän tuo kuitenkaan mahdottomia edellytä:

                          Diesel ~8 eur/100 km
                          Bensa ~12 eur/100 km

                          => Käyttövoimavero huomioiden break even ~10 000 km
                          => 30 - 40 tkm vuosittaisella ajosuoritteella taskuun ~1000 eur/vuosi
                          => Halvin uusi auto lienee Dacian 9999 eur?
                          => 10 v ajoilla on Dacia maksettu.

                          Toki hyvin yksinkertainen laskentamalli. Varmaan uuden auton kohdalla kulut ovat likempänä toisiaan. Itse kuitenkin ajelen tonnin vagilla päivittäin Hml - Tre - Hml + muut ajot. Kyllä liki puolitoista Daciaa on jo tullut tienattua.

                          Comment

                          • OneAndOnly
                            Bimmer Fanatic
                            • Jul 2009
                            • 441
                            • Nurmes

                            Originally posted by JaniLap View Post
                            Vastauksena kysymykseen: on mahdollista toteuttaa jälkiasenteisena ja merkittävimmät kustannukset syntyvät ko. ohjauspyörästä ja sen taustapaneelista/kytkimestä, ellet satu sellaisia käytettynä löytämään.
                            Kiitos vastauksesta. Ratteja varsin kahtelin, niin aika kermaisen hintaisia näyttävät olevan.
                            näillä mennään:
                            Bmw e46 320d
                            Suzuki Hayabusa 1300R

                            Ex:
                            Volvo XC70 D5 AWD -10
                            Volvo V70 D5 -02
                            Volvo V70 T5 -98
                            VW Taro 2.4D -90 about 80hv
                            BMW E39 530dat -02 Powered by Rica 225hv/530Nm
                            -----------------------------

                            Comment

                            • Jani_88
                              Bimmer Fanatic
                              • Dec 2010
                              • 367
                              • jkl

                              Kysytääs vähän isän puolesta. Pitäs olla neliveto, -11 ja uudempi, mahd vähän ajettu, automaatti, ei saa olla diesel ja keulalla pitäs olla kutonen . Mieluusti porrasperänen.Tuo ei saa olla diesel ja kutonen pitäs olla keulilla, karsii aika hyvin.. mimmosiakohan esim A6 3.0 tfsi ovat? Onkohan tommonen 3.0tfsi mistään kotosin? Bemarilla olis toki joku F10 535ix mut eipä taida kovin viattomia olla nekään, saati niitä ei joka oksalla ole. Onko mersulla mitään tähän kategoriaan?

                              Comment

                              • jokes911
                                Bimmer Fanatic
                                • May 2008
                                • 875
                                • Espoo

                                Jos Audia mietit niin aika vähän ajettu sais yksilö olla. Jos huono tsägä niin koko jakopää vaihtoon (moottorin takana), nokkien ohjaimet (kaikkien nokkien päissä) ja remmiahdin, jne, jne. Eli kohtuullisen paljon hajoavaa osaa vaikkakin ei ne kaikilla hajoa. Itselläni oli 3.2 vapari joka on about sama jossa 160tkm vaihdettu kaikki nokkien säätimet (600eur kpl), sitten 180tkm kaikki jakopäästä (5000eur) ja 250tkm oli sitten uudestaan yläpään kiristimien vuoro...
                                2015 Ford Transit Custom Trend, 125hv -> +180hv
                                2022 X3 Charged Edition Msport
                                1999 Honda CBR 900 SC33
                                2009 Husqvarna SMR 510
                                2017 KTM EXCF 350

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎