Riippuu mitä on kiikarissa. Jos ajelisin suomalaisen keskimääräisen ajosuoritteen ja katselisin uutta niin todennäköisesti bensaan päätyisin. Jossain E6X-ikäluokassa ei paljon merkitystä. Todennäköisesti sopiva diesel on helpompi löytää kuin bensa, niin siksi diesel olisi todennäköisempi vaihtoehto.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Autokuumeilua ja autonvaihtopohdintaa III
Collapse
X
-
Originally posted by Muurahainen View PostItsekkin vaihdoin diiselin pois ja bensan tilalle kun ei sovi hipiälle tuo diisel.F10 523iA 2010
Ex: E39 528iA 1997
Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
Ex: E65 745iA 2003
Ex: E46 318i 1998
Ex: E34 525iA 1989
Comment
-
-
Originally posted by TheRipper View PostKoskaan en ole dieseliä omistanut eikä oikein ole halua semmoiseen ollutkaan kun tietää niiden vikaherkkyyden vs bensoihin, mutta jos tämä Saksan kieltopolitiikka lähtee käyntiin ja hinnat tulee rytisten alas niin kyllä vaan jotenkin rupeaa kiinnostamaan...valinnan varaa on enempi ja jos saa vaikka 3-4 tonnia halvemmalla kuin vastaavan bensan niin onhan siinä jo hieman korjausrahaa ja käyttömaksurahaakin vielä.F11 530d -11
E91 -06 320d
x2 Tuikut
Ex. E60 -05 535d M-Sport 386hv/766nm
Comment
-
-
Originally posted by Mikiis View PostTuossahan tuli sitten kertaheitolla kunnon mutuaF10 523iA 2010
Ex: E39 528iA 1997
Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
Ex: E65 745iA 2003
Ex: E46 318i 1998
Ex: E34 525iA 1989
Comment
-
-
Käytetään tätä ketjua taas tähän autokuumeiluun.. Mahdolliseen auton ostoon liittyen olen selaillut ja ynnäillyt varusteita mitkä miellyttäisi ja olisi hyvä olla jos käytetyn ostaa. Kaikkea harvoin saa kun käytetystä on kyse. Ohjauspyörän lämmitys olisi yksi sellainen varuste mikä olisi kiva jos se olisi, mutta tarjolla olevissa sit uupuu jotain muuta jos tämä varusteet sattuisi olemaan. Joten onko tietoa voiko sen ohjauspyörän lämmityksen asentaa jälkeenpäin? Varmasti vaatii uuden ratin ja katkaisijan ja koodausta. Mutta onko tuo operaatio teknisesti mahdollista? Tai onko kustannukset luokkaa tähtitieteelliset ja järki tuosta hommasta kariutuu siihen. Auto mihin ko. Operaatio voisi tulla kyseeseen olisi e61 530xdnäillä mennään:
Bmw e46 320d
Suzuki Hayabusa 1300R
Ex:
Volvo XC70 D5 AWD -10
Volvo V70 D5 -02
Volvo V70 T5 -98
VW Taro 2.4D -90 about 80hv
BMW E39 530dat -02 Powered by Rica 225hv/530Nm
-----------------------------
Comment
-
-
Originally posted by OneAndOnly View PostOhjauspyörän lämmitys olisi yksi sellainen varuste mikä olisi kiva jos se olisi, mutta tarjolla olevissa sit uupuu jotain muuta jos tämä varusteet sattuisi olemaan. Joten onko tietoa voiko sen ohjauspyörän lämmityksen asentaa jälkeenpäin? Varmasti vaatii uuden ratin ja katkaisijan ja koodausta. Mutta onko tuo operaatio teknisesti mahdollista? Tai onko kustannukset luokkaa tähtitieteelliset ja järki tuosta hommasta kariutuu siihen. Auto mihin ko. Operaatio voisi tulla kyseeseen olisi e61 530xdIB1 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja. Myös etäyhteydellä
Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
Tampere
Comment
-
-
Originally posted by BeamR View PostKova väite. Tai sitten on useampi kuin "jokunen" satku takana.
Eihän tuo kuitenkaan mahdottomia edellytä:
Diesel ~8 eur/100 km
Bensa ~12 eur/100 km
=> Käyttövoimavero huomioiden break even ~10 000 km
=> 30 - 40 tkm vuosittaisella ajosuoritteella taskuun ~1000 eur/vuosi
=> Halvin uusi auto lienee Dacian 9999 eur?
=> 10 v ajoilla on Dacia maksettu.
Toki hyvin yksinkertainen laskentamalli. Varmaan uuden auton kohdalla kulut ovat likempänä toisiaan. Itse kuitenkin ajelen tonnin vagilla päivittäin Hml - Tre - Hml + muut ajot. Kyllä liki puolitoista Daciaa on jo tullut tienattua.
Comment
-
-
Originally posted by JaniLap View PostVastauksena kysymykseen: on mahdollista toteuttaa jälkiasenteisena ja merkittävimmät kustannukset syntyvät ko. ohjauspyörästä ja sen taustapaneelista/kytkimestä, ellet satu sellaisia käytettynä löytämään.näillä mennään:
Bmw e46 320d
Suzuki Hayabusa 1300R
Ex:
Volvo XC70 D5 AWD -10
Volvo V70 D5 -02
Volvo V70 T5 -98
VW Taro 2.4D -90 about 80hv
BMW E39 530dat -02 Powered by Rica 225hv/530Nm
-----------------------------
Comment
-
-
Kysytääs vähän isän puolesta. Pitäs olla neliveto, -11 ja uudempi, mahd vähän ajettu, automaatti, ei saa olla diesel ja keulalla pitäs olla kutonen. Mieluusti porrasperänen.Tuo ei saa olla diesel ja kutonen pitäs olla keulilla, karsii aika hyvin.. mimmosiakohan esim A6 3.0 tfsi ovat? Onkohan tommonen 3.0tfsi mistään kotosin? Bemarilla olis toki joku F10 535ix mut eipä taida kovin viattomia olla nekään, saati niitä ei joka oksalla ole. Onko mersulla mitään tähän kategoriaan?
Comment
-
-
Jos Audia mietit niin aika vähän ajettu sais yksilö olla. Jos huono tsägä niin koko jakopää vaihtoon (moottorin takana), nokkien ohjaimet (kaikkien nokkien päissä) ja remmiahdin, jne, jne. Eli kohtuullisen paljon hajoavaa osaa vaikkakin ei ne kaikilla hajoa. Itselläni oli 3.2 vapari joka on about sama jossa 160tkm vaihdettu kaikki nokkien säätimet (600eur kpl), sitten 180tkm kaikki jakopäästä (5000eur) ja 250tkm oli sitten uudestaan yläpään kiristimien vuoro...2015 Ford Transit Custom Trend, 125hv -> +180hv
2022 X3 Charged Edition Msport
1999 Honda CBR 900 SC33
2009 Husqvarna SMR 510
2017 KTM EXCF 350
Comment
-
Comment