Announcement

Collapse
No announcement yet.

Autokuumeilua ja autonvaihtopohdintaa III

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Kanerv4
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2009
    • 976
    • Tampere

    Originally posted by bmw323it View Post
    Ei taida olla ihan ilmaista tuokaan, sadalle tonnille 7 ylimääräistä öljynvaihtoa huuhteluineen ...

    Vähän veikkaan, että loppujen lopuksi noita ongelmia on vain murto-osassa koneita, mutta niistä vioista raportoidaan herkästi ja kuuluvasti (kuten kuuluukin). Lankomiehelläkin on 400tkm ajettu 320d eikä siinä ole ollut yhtään mitään ongelmia... ja käy niin nätisti kun diesel nyt yleensä voi.
    Sama. Itsellä on noita bemareita ollut sen verran paljon ettei taida olla kuin Majordrakella täällä enemmän tai jollain muulla kauppurilla niin ainoa mistä on ketjuja mennyt poikki niin on ollut 6-koneinen diesel Nyttekin yksi f11 makaa pihassa ja ehkä ketju poikki. Noista pikkukoneisista ei ole mennyt yhdestäkään minulla ja ovat pelanneet sekä myynyt kavereille jotka ovat päästäneet niillä sen 150tkm ja tuoneet vaihtoon. Mitään ole tarvinnut tehdä. Toki on ollut niitäkin missä se on ollut jo vaihdettuna valmiiksi mutta en allekirjoita kyllä tuota ihan noin kärkkäästi että ovat susia kaikki. Eikä se ketju maailmanloppu ole, vaihtaa vaan ja kovaa ajoa. Korjattavaksi noi kaikki Vessat on muutenkin tehty, toinen myöhemmin ja toinen aiemmin.

    Comment

    • Zeta
      Bimmer Enthusiast
      • Jun 2004
      • 7544
      • Kotona

      Originally posted by Kanerv4 View Post
      Eikä se ketju maailmanloppu ole, vaihtaa vaan ja kovaa ajoa. Korjattavaksi noi kaikki Vessat on muutenkin tehty, toinen myöhemmin ja toinen aiemmin.
      Jep ja jos nyt sattuu katkeamaan ajossa niin vaihtaa vaan koko koneen.
      -
      Käyttöautona: F20
      Myydään: DELL pöytätietokone **120e**
      Myydään: HP 14" kannettava **90e**
      Myydään: HP 12.5" kannettava **230e**
      -

      Comment

      • TheRipper
        Bimmer Enthusiast
        • May 2012
        • 5018
        • Paimio

        Originally posted by Zeta View Post
        Jep ja jos nyt sattuu katkeamaan ajossa niin vaihtaa vaan koko koneen.
        Näinpä! Mitäs se muutama tonttu sinne tänne rahamiesten keskuudessa!
        F10 523iA 2010

        Ex: E39 528iA 1997
        Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
        Ex: E65 745iA 2003
        Ex: E46 318i 1998
        Ex: E34 525iA 1989

        Comment

        • Kanerv4
          Bimmer Fanatic
          • Feb 2009
          • 976
          • Tampere

          Originally posted by Zeta View Post
          Jep ja jos nyt sattuu katkeamaan ajossa niin vaihtaa vaan koko koneen.
          Näitäkin sattuu, viime viikolla yhteen audiin meni uusi mosa kun syttyi öljynpainevalo ja mosa kilkkas. Senkin piti olla aika varma kombo mutta ei ole kristallipalloa niin minkäs teet. En uskalla edes kehua 124 mesee kun mun tuurilla siitä pärähtää joku rikki Noista mitkä suurella todennäköisyydellä on puheiden ja suomi24 tasossa kuraa niin ne sitten taas on toiminut. Tää on tätä.
          Last edited by Kanerv4; 23-04-2018, 00:23.

          Comment

          • asse21
            Bimmer Enthusiast
            • Dec 2005
            • 1243
            • Tampere

            Originally posted by Zeta View Post
            Joo tiedän pikkunelosten ongelmat, siksi ihmetyttääkin miksei noissa ole enempää mainintaa rempoista. Luulisi ainakin puoleen olevan korjattu...
            Onhan näitä ketjuja joskus bmw:n kampanjaan uusittu. Näin kuulin, että joissakin esim 177hv dieseleissä on myös käytetty parempilaatuisia ketjuja, joita ei kampanjaan hyväksytty.:think

            Edit: ja ääntää tosi monessa pikkudieselissä nuo ketjut, mutta esim työpaikkani kautta myytyihin on taidettu tasan kahteen uusia jälkikuluina ketju. Ja melkoinen määrä niitä on myyty...
            E39 523i
            i3

            Comment

            • Juh4
              Moderator
              • Oct 2004
              • 5450
              • Seinäjoki

              Originally posted by asse21 View Post
              Edit: ja ääntää tosi monessa pikkudieselissä nuo ketjut, mutta esim työpaikkani kautta myytyihin on taidettu tasan kahteen uusia jälkikuluina ketju. Ja melkoinen määrä niitä on myyty...
              Juuri näin. Joskus huvittaa lukea täältäkin tätä absoluuttista tietoa, kuinka kaikki N47 koneiset ovat tikittäviä aikapommeja ja jos sellaisen erehtyy vielä ostamaan, niin se on vähintäänkin konkurssi, talo alta ja loppuelämän mittainen huumeriippuvuus. Kuitenkin noita autoja on tehty aika perkeleen monta AG:n toimesta Suomeenkin ja itsellä on tiedossa tasan yksi auto mihin ketju on jouduttu vaihtamaan tässä 5-vuoden aikana mitä minä olen tätä hommaa harjoittanut.
              Last edited by Juh4; 28-04-2018, 10:08.
              -Official member of BTCF-Sauna team-

              Comment

              • protoni
                Bimmer Enthusiast
                • Sep 2008
                • 1365
                • Tampere

                Eihän se jokaisen kohdalle osu, mutta on todennäköisempää kuin monen muun moottorin yhteydessä. Ei aiheuta konkurssia, mutta useiden tuhansien lisälaskun. Kohtuuton rasite tuon ikäisiin ja hintaisiin autoihin. Ei jatkoon.

                Comment

                • MajorDrake
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2006
                  • 7527
                  • Jyväshyvä

                  Originally posted by Juh4 View Post
                  Juuri näin. Joskus huvittaa lukea täältäkin tätä absoluuttista tietoa, kuinka kaikki N47 koneiset ovat tikittäviä aikapommeja ja jos sellaisen erehtyy vielä ostamaan, niin se on vähintäänkin konkurssi, talo alta ja loppuelämän mittainen huumeriippuvuus. Kuitenkin noita autoja on tehty aika perkeleen monta AG:n toimesta Suomeenkin ja itsellä on tiedossa tasan yksi auto mihin ketju on jouduttu vaihtamaan tässä 5-vuoden aikana mitä minä olen tätä hommaa harjoittanut.
                  No jaa, mulla oli vuosi sitten 5 kpl N47 koneisia pihassa, 2 oli ketju vaihdettu, yhteen se oli edessä ja vain yksi oli sellainen mihin sitä ei vielä pitänyt vaihtaa... JA iältään autot oli 2007-2012 mallisia ja tämä ehyt oli 2009 tehty...
                  M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                  Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                  Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                  Comment

                  • Zeta
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jun 2004
                    • 7544
                    • Kotona

                    Originally posted by MajorDrake View Post
                    No jaa, mulla oli vuosi sitten 5 kpl N47 koneisia pihassa, 2 oli ketju vaihdettu, yhteen se oli edessä ja vain yksi oli sellainen mihin sitä ei vielä pitänyt vaihtaa... JA iältään autot oli 2007-2012 mallisia ja tämä ehyt oli 2009 tehty...
                    Kuulostaa suurinpiirtein sellaisille lukemille mitä N47 voi olettaakin
                    -
                    Käyttöautona: F20
                    Myydään: DELL pöytätietokone **120e**
                    Myydään: HP 14" kannettava **90e**
                    Myydään: HP 12.5" kannettava **230e**
                    -

                    Comment

                    • pexodus
                      Bimmer Enthusiast
                      • Feb 2009
                      • 1577
                      • Leppävirta/Oravikoski

                      Minua ei omassa N47:ssa juurikaan kiinnosta tai pelota ketjun katkeaminen, lähinnä tuo alaväännön puute ja käyntiääni, varsinkin punarajalla on M/N57:lla aina ennen ajaneena jotain käsittämättömän mihin ei vaan tunnu tottuvan.

                      Tyhjäkäyntiä minun vessa ainakin rakuttaa ihan tasaisesti ilman kummempia rahinoita. 0-190tkm menty öljynvaihdoissa marmorin mukaan, sittemin puolitettu vaihtoväli.

                      Itseäni kiinnostaisi kovasti alkaa vaihdella tuota 330eehen, vaan ei taida olla niissäkään jakopää sen parempi? Alaväännönpuute ei kyllä vaivaa tuota mallia
                      BMW F11 LCI 530da x-drive
                      Opel Vivaro biturbo - 18 vuokrattavana

                      Comment

                      • Tyko
                        Bimmer Rookie
                        • Aug 2010
                        • 74
                        • Lieto


                        Olisko tästä ämmästä kellään parempaa tietoa tai joku käynyt muuten vaan renkaita potkimassa? Kk-laakeriremppa pitäisi olla hiljattain tehtynä ainakin. Auto kun on toispual suomea niin pakko kysellä josko foorumilta löytyisi tietoa.
                        Cayenne S E-Hybrid -15

                        Comment

                        • eemi
                          Bimmer Fanatic
                          • Aug 2006
                          • 301
                          • Heinola

                          Originally posted by Tyko View Post
                          https://m.nettiauto.com/bmw/m5/95571...unt=1&vifNav=Y
                          Olisko tästä ämmästä kellään parempaa tietoa tai joku käynyt muuten vaan renkaita potkimassa? Kk-laakeriremppa pitäisi olla hiljattain tehtynä ainakin. Auto kun on toispual suomea niin pakko kysellä josko foorumilta löytyisi tietoa.
                          Kävin tuon renkaita potkimassa ku liikkeessä asioin. Vähän oli nuhjuisen oloinen ja vanteet oli todella ruvella, hierottu katukiveyksiin. En sen tarkemmin osaa sanoa.
                          Nyt: G31 520d X-drive -18 M-sport Carbon schwarz

                          ex:
                          e70 X5 30d -08 M-sport Individual Ruby Schwarz
                          e91 320d -11 Alpinweiss III
                          e61 530xd LCI -07 M-sport Titansilber
                          e46 320d -03 touring M-Sport II Black Sapphire Metallic
                          e39 520i -97 touring Schwarz II
                          e34 525i -89 Luxorbeige metallic
                          e34 520i -89 Diamantschwarz

                          Comment

                          • juha77
                            BTCF Member
                            • Apr 2003
                            • 749
                            • Vaasa

                            Originally posted by Tyko View Post
                            https://m.nettiauto.com/bmw/m5/95571...unt=1&vifNav=Y
                            Olisko tästä ämmästä kellään parempaa tietoa tai joku käynyt muuten vaan renkaita potkimassa? Kk-laakeriremppa pitäisi olla hiljattain tehtynä ainakin. Auto kun on toispual suomea niin pakko kysellä josko foorumilta löytyisi tietoa.
                            Ei tietoa autosta, mutta näyttäs olevan Italiasta alunperin...Kannattaa tarkastaa avainlukuhistoriat ja huoltokirja tarkasti!
                            Last edited by juha77; 02-05-2018, 21:34.
                            e90 330ia
                            E36 328i touring
                            Ex:
                            e46 330i touring facelift
                            e46 318ci facelift
                            e36 320i cab M-Sport
                            e36 325i coupe
                            e30 318i

                            Comment

                            • Noppe
                              Bimmer Fanatic
                              • Dec 2006
                              • 535
                              • Veneen alla

                              Voi voi tätä valinnan vaikeutta taas. Parin hairahduksen jälkeen bemari taas etsinnässä, mutta mikä malli?

                              F3x haukutaan äänekkääksi ja halvan oloiseksi, vaikka kyllä miellyttäisi silmää eniten vrt. 5/7 ja saisi muutaman vuoden uudemman ja vähemmän ajetun samalla rahalla. F01 kyllä myös kuumottelisi, mutta pre-LCIssä tökkii halogeenipäivävalot jostain syystä erityisesti ja LCI taas meinaa karata yli budjetin:think Ja vitonen taas... noh, jotenki se ei säväytä niin kuin nuo toiset korit, vaikka kai järkevin vaihtoehto olisikin.

                              Comment

                              • pyroz
                                BTCF Member
                                • Nov 2002
                                • 6742
                                • PK-seutu

                                Originally posted by Noppe View Post
                                Voi voi tätä valinnan vaikeutta taas. Parin hairahduksen jälkeen bemari taas etsinnässä, mutta mikä malli?

                                F3x haukutaan äänekkääksi ja halvan oloiseksi, vaikka kyllä miellyttäisi silmää eniten vrt. 5/7 ja saisi muutaman vuoden uudemman ja vähemmän ajetun samalla rahalla. F01 kyllä myös kuumottelisi, mutta pre-LCIssä tökkii halogeenipäivävalot jostain syystä erityisesti ja LCI taas meinaa karata yli budjetin:think Ja vitonen taas... noh, jotenki se ei säväytä niin kuin nuo toiset korit, vaikka kai järkevin vaihtoehto olisikin.
                                F3x kun on sopivalla varustetasolla niin en allekirjoita halvan tunnetta. Rengasmeteli on ihan todellinen haaste niissä, mutta kaikkeen tottuu ja asialle voi tehdäkin jotain eikä ole tuhansien eurojen savotta.
                                S65, S85, H1, N63TU, HA0, IB1

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎