Announcement

Collapse
No announcement yet.

Autokuumeilua ja autonvaihtopohdintaa III

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • miyli
    BTCF Member
    • Dec 2008
    • 2089
    • Naantali

    Originally posted by Tojopa View Post
    Diesel ei oikein kiinnosta, kun kilsoja tulee sen verran vähän, enkä toisaalta ole koskaan dieselistä innostunut, vaikka paljon bemun kutosdieselillä olenkin ajanut. Nuo tekniikkapuolen murheet jarruttaa E93 hankintaa. Tuo korimalli kiinnostaisi ja vähän ajettujakin kivasti tarjolla, mutta monenmoista murhetta noille satkun tuntumassa oleville kilsoille jo mahtuu, kun ikää sen 10 vuotta.
    Itsellä jo toinen n54 menossa. Ekalla oli ajettu 167 tkm kun sen myin ja kaikki noi n54 tyyppiviat tuli eteen 145tkm kohdalla. Tällä nykyisellä nyt 107tkm takana ja suuttimet vaihdettu 3 tkm sitten, muuten ei mitään muuta vikaa ole ollut. Moottorinahan n54 on varsin mukava hyvän alavääntönsä takia verrattuna n53. Kaverilla oli e93 330i n53 ja autolla oli ajettu jotain 100 tkm kun vaihtoi pois, kun oli jatkuvaa suutin, nox/ lamda anturi vikaa ja korkeapainepumppukin vaihtui 2 kertaa ennen 100 tkm.
    Tosin merkkiliikkeessä tapana kun n53 tulee vika vaihdetaan kaikki tyyppivikaiset osat kerralla ja usein ehjiä osiakin vaihdetaan turhaan.
    Käyttis: BMW IX3 G08 Lci Mineral Weiss Metallic
    Harraste: BMW Z4 G29 M-Sport Alpinweiss 3 "with all equipment"
    Talviprojekti: BMW E91 330ix "manual"

    Talviharraste: BMWe36 vompatti (jäärata vehje)
    Ex Harraste: BMW Z4 35i DCT M-Sport Alpinweiss 534hv/803Nm



    Ex: BMW e92 335iA 600hv/719nm
    1/4 maili 11.8 / 205 km/h
    0-200km/h 11.40s
    100-200km/h 6,00s
    http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=309354

    Exät: 19 kpl BMW, 17 kpl muita mielenhäiriöitä ja 6 kpl prätkää

    Comment

    • rizzo
      Bimmer Enthusiast
      • Jun 2007
      • 5418
      • Oulu

      Originally posted by Tojopa View Post
      Onko minkä verran ajettu tuo sinun E93? Joko on ehtinyt tulla tuntumaa tekniikan luotettavuuden suhteen? 335 kiinnostaisi myös, mutta toisaalta auto on suurimman osan ajasta vaimon ajossa, mihin riittäisi 320 tehotkin. Tärkeintä olisi löytää luotettavin tekniikka, mikä olisi ehkä tuo N53. Vai onko..? Auton avo-ominaisuuksia ja talvikäyttöä en niinkään epäile ja uskoisin pärjääväni E88-korin rättikatonkin kanssa, mutta tekniikkapuolen mahdolliset murheet mietityttää siinäkin.
      150 tkm ja ei ole vielä mitään tuntumaa kun ollut niin vähän aikaa. Tekniikkapuoli ei stressaa, osia saa kaupasta ja korjaamot laittaa kiinni. Suuttimet ja korkeapainepumppu tuohno olikin jo vaihdettu Saksassa.

      Comment

      • ommiK
        Bimmer Rookie
        • May 2012
        • 147
        • Helsinki

        Originally posted by Tojopa View Post
        Edellinen bemu meni käsistä ja nyt pitäisi keksiä mitä tilalle. Uskaltaako käyttiksen ja kesäauton yhdistää E93-korimallin ja N53-koneen muodossa, vai pitääkö tällöin laskea yhtälöön kuitenkin vielä yksi auto (jolla pääsee paikasta A paikkaan B 99% varmuudella), jolloin avo olisi jotain vanhempaa vuosikertaa... :think
        Itse vetelin oliko nyt melkein kolme vuotta tommoisella. Mulla tosin lämmin halli himassa joten sikäli huijausta talviautoiluun. Ei mitään ongelmaa, kyselin joskus ennen ostoa Laakkoselta ja ainoa vinkki oli että kattoa kannattaa verrytellä kuukauden, parin välein talvellakin. Suuttimet meni joskus takuuseen kampanjana, mitään korkeapainepumppuja yms ei mennyt mun aikana.

        Ajettavuus.. kun toi 325i-mallisenakin on 1750-kiloisen kevyt niin pieni sohjo motarilla kaistanvaihdossakaan ei tunnu. Ainoa kerta missä piti joskus ottaa vauhtia oli kaupan parkkipaikka jossa oli 20cm paksua suolasohjoa. Ainoa potentiaalisesti isompi huono puoli on vakiojousituksellakin mataluus, pk-seudulla paska talvikunnossapito raapii etulippaa.
        ex-E93

        -- I'll do the stupid thing first and then you shy people follow. --

        Comment

        • wibzu
          Bimmer Rookie
          • Jan 2010
          • 149
          • Muurame

          Haussa raksapaku, joku kohtuullisen iso jotta ei tarvitse 3m ylityksillä ajella. Hintaluokkana alle 10 000e

          Tällä hetkellä kiikarissa ollut pääosin Sprinter ja Crafter, toki myös Ducatoja ja Transitteja tullut katseltua sivusilmällä. Onko väellä heittää kokemuksia suuntaan tai toiseen näistä? Kilometrit ei sinänsä pelota jos pidetty ok.

          Onko kukaan hakenut näitä halppiksia Saksasta, Virosta, Ruotsista?
          E91 320dA -06

          Comment

          • Heguli 31
            BTCF Member
            • Oct 2004
            • 10043
            • KVLA

            Originally posted by wibzu View Post
            Haussa raksapaku, joku kohtuullisen iso jotta ei tarvitse 3m ylityksillä ajella. Hintaluokkana alle 10 000e
            Jos löytyy C-kortti,niin harkitsisin vaihtoehtona kevyt kuorma-autoa vs.saman kokoinen paku. Kulut on paljon pienemmät ja yleensä vastaavaa pakua hieman hinnaltaan halvempiakin.

            Comment

            • zeniitti
              Bimmer Fanatic
              • Oct 2011
              • 575
              • 127.0.0.1

              Originally posted by Heguli 31 View Post
              Jos löytyy C-kortti,niin harkitsisin vaihtoehtona kevyt kuorma-autoa vs.saman kokoinen paku. Kulut on paljon pienemmät ja yleensä vastaavaa pakua hieman hinnaltaan halvempiakin.
              Tai saksasta/hollannista iso ducato ja sinne takapaksiin laveri+keittolevy/mikro ja rekkaus matkailuautoksi. Ei veroja, alle kympillä varmaan saa ihan pätevän pelin.

              Comment

              • Heguli 31
                BTCF Member
                • Oct 2004
                • 10043
                • KVLA

                Originally posted by zeniitti View Post
                Tai saksasta/hollannista iso ducato ja sinne takapaksiin laveri+keittolevy/mikro ja rekkaus matkailuautoksi. Ei veroja, alle kympillä varmaan saa ihan pätevän pelin.
                Mites tuo toimisi kysyjällä raksapakuna,kun tavaratila oli täynnä "huonekaluja" ja "keittiötarvikkeita"? Ei sillä enää mitään raksalle tavaraa kuskailtaisi.

                Kyselee nimimerkillä: "Kaksi omakotitaloa peruskorjannut"
                Last edited by Heguli 31; 09-02-2018, 09:50.

                Comment

                • wibzu
                  Bimmer Rookie
                  • Jan 2010
                  • 149
                  • Muurame

                  Valitettavasti ei ole C -korttia, mielessä kyllä on käynyt että ajelisi sen. Kyllähän se jossain vaiheessa itsensä takaisin makselisi.

                  Matkailuautoksi meinasin rekisteröidä rakennushommien jälkeen jos auto sellaisessa kunnossa että kehtaa pitää.
                  E91 320dA -06

                  Comment

                  • GARFFi
                    Bimmer Enthusiast
                    • Mar 2006
                    • 5546
                    • Kankaanpää

                    Kylä ransiitti taitaa olla kovin peli täs kategorias nyt.
                    MB E220 CDI -10
                    Ex.VW T5.1 -11
                    Ex. Ford Transit Custom -14
                    Ex. VW Passat 2.0FSI -06
                    Ex. VW Golf+ -06
                    Ex. Toyota Corolla -02 Wagon
                    Ex. Honda CBR900RR -96
                    Ex. E36 325i Coupé -94
                    Ex. LADA 2105 1200S -89
                    Ex. LADA 2107 1300S -87
                    Ex. E36 320i -91

                    Comment

                    • zeniitti
                      Bimmer Fanatic
                      • Oct 2011
                      • 575
                      • 127.0.0.1

                      Originally posted by Heguli 31 View Post
                      Mites tuo toimisi kysyjällä raksapakuna,kun tavaratila oli täynnä "huonekaluja" ja "keittiötarvikkeita"? Ei sillä enää mitään raksalle tavaraa kuskailtaisi.

                      Kyselee nimimerkillä: "Kaksi omakotitaloa peruskorjannut"
                      Oikeastaan aika pirun hyvin. Ei tietenkään sovi ottaa sellaista ns. double cab-verisoita vaan raakasti kolmepaikkainen versio. Siihen vaan tekeseinään lain vaatimet matkailuautovarusteet ja homma bueno. Just jokunen vuosi sitten haettiin juurikin ducato hollannista. Oli nätisti vielä jonkun panimon jakeluauto tms. joten asiallisesti koko kuljen kokosen kaljamainokset löytyi tietty molemmilta puolilta

                      Comment

                      • jokes911
                        Bimmer Fanatic
                        • May 2008
                        • 875
                        • Espoo

                        BMW:n nelivetokiertue...kiertäkää kaukaa. Aiheuttaa täysin mittaamatonta ketutusta koeajaa niitä omalle kukkarolle sopivia autoja kun on käynyt esim. 540d: ja varsinkin M550i:n koe-ajamassa.
                        2015 Ford Transit Custom Trend, 125hv -> +180hv
                        2022 X3 Charged Edition Msport
                        1999 Honda CBR 900 SC33
                        2009 Husqvarna SMR 510
                        2017 KTM EXCF 350

                        Comment

                        • Thmas
                          Bimmer Fanatic
                          • Feb 2008
                          • 531
                          • HEL

                          Sigun 4-sarjan Coupe lähti perjantaina uudelle omistajalleen.

                          Armotonta netin selausta takana pari päivää. Ensisijaisina vaihtoehtoina 430dA xDrive M Sport Gran Coupe, F10 530dA xDrive M Sport LCI tai ulkopuolisena haastajana 2015 A6 3.0tdi quattro S line sedan.

                          Ulkonäöllisesti 4-sarja osuu parhaiten omaan silmään. Toisaalta siitä puuttuu vähän ison auton tuntua, jota F10 tarjoaisi. Yhdestä A6:sesta on aiempaakin kokemusta, oli pirun hyvä auto kelissä kuin kelissä.

                          :think
                          Audi e-tron 55

                          Exiä:
                          1999 E46 316i, 2005 E46 316i, 2008 E87 120d, 2011 E90 320i, 2012 F30 320iA, 2013 F30 318dA, 2014 F32 435dA, 2014 F30 320d, 2015 F10 530dA, 2014 F32 435iA, 2013 730dA, 2015 520dA + muita merkkejä.

                          Comment

                          • zener
                            Moderator
                            • Oct 2004
                            • 14446
                            • Oulu

                            Mikähän tuo kun tässä viikon sisään alkanu E65 houkutella.
                            E65 730dA '04 klick
                            F10 520dA '11 klick
                            E34 520iA (2.8l) '91 klick

                            Instagram


                            "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

                            Comment

                            • TFV
                              Bimmer Enthusiast
                              • Mar 2006
                              • 3080
                              • Nurmijärvi

                              Originally posted by zener View Post
                              Mikähän tuo kun tässä viikon sisään alkanu E65 houkutella.
                              Ei se väärin ole. Kiva auto.
                              E70, koska siihen piti olla helppo istua. Astinlaudat.

                              Comment

                              • Tojopa
                                BTCF Member
                                • Mar 2004
                                • 1592
                                • Kuopio

                                Originally posted by zener View Post
                                Mikähän tuo kun tässä viikon sisään alkanu E65 houkutella.
                                Eikös tuo ole normaalia E38 jälkeen..

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎