Announcement

Collapse
No announcement yet.

Autokuumeilua ja autonvaihtopohdintaa III

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • miyli
    BTCF Member
    • Dec 2008
    • 2089
    • Naantali

    Originally posted by TheRipper View Post
    Niin tuota 335stakin miettisin, mutta päästöissä on aikamoinen harppaus 330 (177g) tuohon 228g ja tehoja kuitenkin "vain" se 30 enemmän...Tämä on taas näitä...

    Tuo päästöharppihan tekee veroihin (saksan tuontia ajatellen siis) myös aikasmoisen harppauksen.

    Myyntihinnoissahan tuolla ei paljoa eroja näytä olevan.

    Kaipa tuon 330senkin saa ohjelmoitua jos lisä hummia tulee kaipaamaan?:think
    330 Ja 335 ei voi Verrata mitenkään vaikka vaan 30hv eroa. 330 ei tapahdu mitään alle 5000 kierroksen kun 335 vääntää heti alhaalta Ja nyt ei puhuta mistään viritetyistä vehkeistä vaan Aivan vakioista.
    Käypä kokeilemassa molempia ennen kuin teet päätöksen. 335 paljon miellyttävämpi ajaa alhaisen vääntönsä takia.
    Ps. Vanha mies täälläkin.

    Tänään voit tulla Turun miitissä repimään hihasta Ja kyselemään, sit jos kyytiin haluaa tulla 600hv niin sekin onnistuu, siis Jos Satut paikalla olemaan.
    Last edited by miyli; 10-09-2016, 09:04.
    Käyttis: BMW IX3 G08 Lci Mineral Weiss Metallic
    Harraste: BMW Z4 G29 M-Sport Alpinweiss 3 "with all equipment"
    Talviprojekti: BMW E91 330ix "manual"

    Talviharraste: BMWe36 vompatti (jäärata vehje)
    Ex Harraste: BMW Z4 35i DCT M-Sport Alpinweiss 534hv/803Nm



    Ex: BMW e92 335iA 600hv/719nm
    1/4 maili 11.8 / 205 km/h
    0-200km/h 11.40s
    100-200km/h 6,00s
    http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=309354

    Exät: 19 kpl BMW, 17 kpl muita mielenhäiriöitä ja 6 kpl prätkää

    Comment

    • b mutteri kasa
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2006
      • 1462
      • Area 03

      Originally posted by TheRipper View Post
      Niin tuota 335stakin miettisin, mutta päästöissä on aikamoinen harppaus 330 (177g) tuohon 228g ja tehoja kuitenkin "vain" se 30 enemmän...Tämä on taas näitä...

      Tuo päästöharppihan tekee veroihin (saksan tuontia ajatellen siis) myös aikasmoisen harppauksen.

      Myyntihinnoissahan tuolla ei paljoa eroja näytä olevan.

      Kaipa tuon 330senkin saa ohjelmoitua jos lisä hummia tulee kaipaamaan?:think
      Originally posted by miyli View Post
      330 Ja 335 ei voi Verrata mitenkään vaikka vaan 30hv eroa. 330 ei tapahdu mitään alle 5000 kierroksen kun 335 vääntää heti alhaalta Ja nyt ei puhuta mistään viritetyistä vehkeistä vaan Aivan vakioista.
      Käypä kokeilemassa molempia ennen kuin teet päätöksen. 335 paljon miellyttävämpi ajaa alhaisen vääntönsä takia.

      Tänään voit tulla Turun miitissä repimään hihasta Ja kyselemää, sit jos kyytiin haluaa tulla 600hv niin sekin onnistuu.
      Itse ostin E90 330:sen -08 vuonna,sitten koeajoin E92 335:sen vuoden päästä,niin vaihtoon meni.Vaikka 335 oli vakio,niin ero 330:seen oli huomattava.Moni menee tuohon että vain n.30hp eroa,mutta käytännössä se tuntuu 100hp erolta,aivan kuin 320 vs 330

      Harmittelinkin silloin kun en edes koeajanut 335:sta ennen tilausta,kun menin vastaavaan vipuun.Eli tilasin 330:sen ja satsasin välirahan 330 vs 335 varusteisiin.
      Last edited by b mutteri kasa; 10-09-2016, 07:22.
      BMW F11 530 dA VOLL
      Carbon-schwarz Metallic

      BMW E30 325i Sport

      Comment

      • TheRipper
        Bimmer Enthusiast
        • May 2012
        • 5030
        • Paimio

        Originally posted by miyli View Post
        330 Ja 335 ei voi Verrata mitenkään vaikka vaan 30hv eroa. 330 ei tapahdu mitään alle 5000 kierroksen kun 335 vääntää heti alhaalta Ja nyt ei puhuta mistään viritetyistä vehkeistä vaan Aivan vakioista.
        Käypä kokeilemassa molempia ennen kuin teet päätöksen. 335 paljon miellyttävämpi ajaa alhaisen vääntönsä takia.
        Ps. Vanha mies täälläkin.

        Tänään voit tulla Turun miitissä repimään hihasta Ja kyselemään, sit jos kyytiin haluaa tulla 600hv niin sekin onnistuu, siis Jos Satut paikalla olemaan.
        Originally posted by b mutteri kasa View Post
        Itse ostin E90 330:sen -08 vuonna,sitten koeajoin E92 335:sen vuoden päästä,niin vaihtoon meni.Vaikka 335 oli vakio,niin ero 330:seen oli huomattava.Moni menee tuohon että vain n.30hp eroa,mutta käytännössä se tuntuu 100hp erolta,aivan kuin 320 vs 330

        Harmittelinkin silloin kun en edes koeajanut 335:sta ennen tilausta,kun menin vastaavaan vipuun.Eli tilasin 330:sen ja satsasin välirahan 330 vs 335 varusteisiin.
        Jaahas. Tämähän olikin mielenkiintoista tietoa taasen. :think

        Tokihan turbohevoset on hieman ärhäkämpiä varmasti.

        Mutta miten sitten on tekniikan kestävyyden laita? Eikös näistä noita turboja ole jonkin verran kuitenkin mennyt?
        Olivatkos nämä vanhat tuplaturbot sentään kiinteäsiipisiä vanhan ajan turboja vai joko näissäkin olivat ne juuttuvasiipiset turbot?

        Jotenkin vaan tekisi mieli luottaa enemmän tuohon vanhan hyvän ajan vaparikutostekniikkaan.

        Miittiin olisi voinut olla hauska tuolla zetorilla tulla, mutta se meni jo ja en ole myöskään jäsen joten en tiedä olisinko päässyt mukaan muutenkaan kun eikös nämä miitit ole vain jäsenille?
        F10 523iA 2010

        Ex: E39 528iA 1997
        Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
        Ex: E65 745iA 2003
        Ex: E46 318i 1998
        Ex: E34 525iA 1989

        Comment

        • MajorDrake
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2006
          • 7531
          • Jyväshyvä

          Originally posted by TheRipper View Post
          Olivatkos nämä vanhat tuplaturbot sentään kiinteäsiipisiä vanhan ajan turboja vai joko näissäkin olivat ne juuttuvasiipiset turbot?
          Bensoissa ei ole VNT turboja oikastaan missään mallissa kellään mulla kuin Porschella...
          M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
          Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
          Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

          Comment

          • b mutteri kasa
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2006
            • 1462
            • Area 03

            No niin,tuli sitten koeajettua Volvo V90 tänään.Neljän tunnin ajelun ja ihmettelyn jälkeen tuli kyllä hankinta haluja.Täytyy myöntää että oli aika maukas paketti,jossa jo vakiovarusteena aika paljon mitä MB/Audi/BMW täytyy ruksia lisävarusteena.
            BMW F11 530 dA VOLL
            Carbon-schwarz Metallic

            BMW E30 325i Sport

            Comment

            • touring39
              BTCF Member
              • May 2005
              • 3901
              • Kaarina

              Originally posted by b mutteri kasa View Post
              No niin,tuli sitten koeajettua Volvo V90 tänään.Neljän tunnin ajelun ja ihmettelyn jälkeen tuli kyllä hankinta haluja.Täytyy myöntää että oli aika maukas paketti,jossa jo vakiovarusteena aika paljon mitä MB/Audi/BMW täytyy ruksia lisävarusteena.
              4-pyttyinen kiinalaisetuveto. Ookko tosissas...?
              Porsche Cayenne & VW Touareg V8 TDI 340/800

              Ex:
              e90 325iA -2010, F11 530dA X-drive M-Sport -2011, E46 325iA cab, F11 525dA X-drive, F10 530d X-drive M-Sport, E91 320dA x-Drive, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA LCI Individual, e61 530dA LCI Edition Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dA Touring, e39 523iA Touring, e30 320i

              Comment

              • b mutteri kasa
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2006
                • 1462
                • Area 03

                Originally posted by touring39 View Post
                4-pyttyinen kiinalaisetuveto. Ookko tosissas...?
                Olen.Ei kaikki paska mitä BMW suoltaa ulos ole überiä.Käyttöautoksi ei V90 kalpene yhtään esim.F11 (vaikka kuus pyttyisen) rinnalla.Oli aika dynaamisen näköinen tuo Volvo kun ajoin V90 ja F11 vastakkain ja tarkastelin sivuprofiilia.Toivottavasti G30:seen keksitään jotain,ettei apinoida F30:stä,mihin MB sortui kun suunnitteli uuden E-sarjan (C sarja inan isommassa koossa)

                Harrastejutut erikseen esim.sigun M3:sta ei Volvo korvaa
                Last edited by b mutteri kasa; 13-09-2016, 20:03.
                BMW F11 530 dA VOLL
                Carbon-schwarz Metallic

                BMW E30 325i Sport

                Comment

                • GameOver
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jun 2005
                  • 3027
                  • Sjundeå

                  Originally posted by b mutteri kasa View Post
                  No niin,tuli sitten koeajettua Volvo V90 tänään.Neljän tunnin ajelun ja ihmettelyn jälkeen tuli kyllä hankinta haluja.Täytyy myöntää että oli aika maukas paketti,jossa jo vakiovarusteena aika paljon mitä MB/Audi/BMW täytyy ruksia lisävarusteena.
                  Tekis kyllä kovasti mieli käydä kokeilemassa moinen laite. Maaliskuussa ajelin Levillä pari päivää XC90 T8:n kanssa ja se oli kyllä todella hieno vekotin.

                  Siinä saattaa vaan yllättyä positiivisesti kun jättää ennakkoluulot himaan ja käy koittamassa kaikenlaisia kiuluja .
                  Last edited by GameOver; 13-09-2016, 22:42.
                  -25 Toyota Proace City Verso
                  -23 Nissan Leaf

                  ...ja toiset on niin köyhii ettei niil oo muut ku rahaa…

                  Comment

                  • b mutteri kasa
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2006
                    • 1462
                    • Area 03

                    Originally posted by GameOver View Post
                    Tekis kyllä kovasti mieli käydä kokeilemassa moinen laite. Maaliskuussa ajelin Levillä pari päivää XC90 T8:n kanssa ja se oli kyllä todella hieno vekotin.

                    Siinä saattaa vaan yllättyä positiivisesti kun jättää ennakkoluulot himaan ja käy koittamassa kaikenlaisia kiuluja .
                    Itsekin XC90 kokeilleena haluaisin koeajaa V90:sen ja yhtä hyvä maku ja fiilis jäi.En ole ollut ikinä Vovoihin päin,mutta nyt on onnistuneet vekottimet nuo XC90,S90 ja V90

                    Odotellaan nyt hetki kun tuo G30 tulee,mutta jotain mykistävää täytyy 5-sarjassa tulla jotta Volvon hankinta jää väliin,sen verran kovan näytön tuo V90 teki.Hinta/varustelu/ulkonäkö ja ajettavuus
                    Last edited by b mutteri kasa; 14-09-2016, 07:41.
                    BMW F11 530 dA VOLL
                    Carbon-schwarz Metallic

                    BMW E30 325i Sport

                    Comment

                    • Jii_Koo
                      Bimmer Fanatic
                      • Jul 2013
                      • 785
                      • Jkl

                      Ylempiin pakko lisätä, että tyylillisesti Volvo on mennyt IMO suuria harppauksia eteenpäin. Nätimpää sisustaa täytyy hakea jostain uusimman S-Mercedeksen tyylisestä (ja hintaisesta) autosta. Tuon rinnalla F10/11 sisätilat alkavat näyttää jo antiikkiselta.

                      Ajamista en pysty kommentoimaan, uusimmat kokemukset Volvoista ovat edellisen sukupolven vehkeistä, mistä en oikein ole tykännyt yhdestäkään.
                      '00 Audi TT 1.8T Quattro//'92 Lexus LS400//'89 205 Green//'96 Ford Bronco Eddie Bauer//'99 Xsara VTS "Endurance Saloon" Project

                      Comment

                      • protoni
                        Bimmer Enthusiast
                        • Sep 2008
                        • 1366
                        • Tampere

                        Ei parane mennä koeajamaan tommosia kerrostalokämpän hintaisia autoja. Varmasti kyydit on hyvät ja kuume on kova. Omaa silmää nuo uudet vulvat ei oikein miellytä. XC90 vielä menettelee, mutta S/V90 tökkii. Ehkä ajan kanssa silmä tottuu.

                        Comment

                        • Boiga
                          BTCF Member
                          • Jul 2007
                          • 1773
                          • Ylöjärvi

                          Originally posted by jaykayarel View Post
                          Ylempiin pakko lisätä, että tyylillisesti Volvo on mennyt IMO suuria harppauksia eteenpäin. Nätimpää sisustaa täytyy hakea jostain uusimman S-Mercedeksen tyylisestä (ja hintaisesta) autosta. Tuon rinnalla F10/11 sisätilat alkavat näyttää jo antiikkiselta.

                          Ajamista en pysty kommentoimaan, uusimmat kokemukset Volvoista ovat edellisen sukupolven vehkeistä, mistä en oikein ole tykännyt yhdestäkään.
                          Pakkohan se oli käydä testaamassa tuo uusi s90.... Ja kieltämättä aika kova vastus bmw audi mersu linjalle! Toki kyllähän tuollekin hintaa tuli kun tarpeelliset varusteet, nelikko ja d4 niin 80ke tuli viimeiselle riville...

                          Mulla nyt toki on verrokkina vain seiska näin suoraan verrattavaksi mutta kieltämättä mukava, alusta omaan makuun ehkä liian pintakova (ajelen comfortilla seiskassa) ja äänentoisto vaatisi varmaan sisäänajon sekä penkit niskalle enemmän tukea. Muuten aika miellyttävä kokemus ja itse pidän ulkonäöstä. Yllätyin kuinka iso auto on kun 20 vanteet ei näytä miltään tuolla alla! Mukavan kliini kojelauta kun kaikkea ohjataan näytöltä ja mukava kun nyt muiltakin merkeiltä saa tummaa kattoa, hudia ja muuta erikoisempaakin varustetta

                          Hyvä kuva jäi, toki e39:llä kävin pyörähtämässä että suoraan ei päässyt seiskan rattiin takaisin mutta en usko että harmittaa vielä omalla ajella..
                          Ajaisin jollain muulla merkillä jos löytyisi kokonaisuutena paremmin itselle sopiva jotain muulta merkiltä.. 😎

                          Comment

                          • b mutteri kasa
                            Bimmer Enthusiast
                            • Oct 2006
                            • 1462
                            • Area 03

                            Originally posted by Boiga View Post
                            Pakkohan se oli käydä testaamassa tuo uusi s90.... Ja kieltämättä aika kova vastus bmw audi mersu linjalle! Toki kyllähän tuollekin hintaa tuli kun tarpeelliset varusteet, nelikko ja d4 niin 80ke tuli viimeiselle riville...
                            Itse ihan V90 D4 aut, niin nippa nappa saa kaikki haluaamat varusteet 65k€

                            Jos BMW F11 hintaa katsoo,niin vastaava tehomalli ja vastaavat varusteet niin hinta 80k€ kieppeillä.
                            BMW F11 530 dA VOLL
                            Carbon-schwarz Metallic

                            BMW E30 325i Sport

                            Comment

                            • nupaha
                              Bimmer Fanatic
                              • Aug 2008
                              • 275
                              • Pohojanmaa

                              Originally posted by touring39 View Post
                              4-pyttyinen kiinalaisetuveto. Ookko tosissas...?
                              Tää on nykyään niin kulunut vitsi, kun Volvoista puhutaan.
                              Vaikka pääoma/raha on tullutkin Kiinasta niin kyllä valmistus on edelleen isoissa Volvoissa Ruotsissa ja pienemmät tehdään Belgiassa.
                              Viikonloppuna kävin Volvo-näyttelyssä ja kyllä vissiin se V90 on saatava. Oli sen verran hyvännäköinen, vaikka vertaisi F11:een, puhumattakaan omasta E61:stä. Ei silti ihan ok vehkeitä edellä mainitukin, mutta tuo V90 tuo vähän uusia tuulia muotoiluun erityisesti keulan puolesta. Toiset tykkää, toiset ei...
                              työmatkakiiturina BMW 530e Xdrive ///M Performance
                              kauppakassina Audi A3 sedan
                              kesäkissana Jaguar XKR

                              Comment

                              • TheRipper
                                Bimmer Enthusiast
                                • May 2012
                                • 5030
                                • Paimio

                                Sen verran täytyy tähän Volvo keskusteluun ottaa myös osaa että TM:n koeajojutun perusteella varmaankin ihan hyvä auto tämä S/V90 on mutta ei se kyllä mikään kaunistus ole..varsinkin tuo sedanin peräpää on suoraan sanoen ihan perseestä.

                                Kojetaulu näyttää tuon hömelön pystyyn laitetun näytön myötä vaan lähinnä wannabe Teslalta.

                                Myös se seikka että näin isoon autoon ei saa kuin kaksilitraisia nelosia on myöskin kyllä täysi pyhäinhäväistys. Ja kyllä veikkaan että vanhemmiten ongelmia sitten riittää näissä kireäviritteisissä pikkumoottoreissa merkillä kuin merkillä.

                                Ei kyllä meikäläisestä Volvomiestä tuon 90:n perusteella ainakaan saisi tekemälläkään...mutta makuasioista nyt ihan turha sen enempää kiistellä
                                F10 523iA 2010

                                Ex: E39 528iA 1997
                                Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
                                Ex: E65 745iA 2003
                                Ex: E46 318i 1998
                                Ex: E34 525iA 1989

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎