Announcement

Collapse
No announcement yet.

Autokuumeilua ja autonvaihtopohdintaa III

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • protoni
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2008
    • 1365
    • Tampere

    Riippuu tietenkin minkä ikäisiä, montako ja mitä tarvii kantaa mukana. Jos tavaraa kertyy, niin kyllä se farkku elämää helpottaa vaikkei pakollinen olisikaan. Jos joka tapauksessa auto on menossa vaihtoon, niin farkku alle.

    Itsellä nyt transporterin minibussi ja seat leon. Ai että mitä luksusta lähteä folkkarilla kun kaikki mahtuu heittämällä. Seatissa sitten sovitellaan ja irrotellaan emmaljungan renkaita ja jätetään osa kamoista ottamatta. Molemmilla siis onnistuu, mutta meininki hieman eri.

    Comment

    • konsumies
      Bimmer Enthusiast
      • Jan 2004
      • 1046
      • Turkkussesss

      Originally posted by hander View Post
      Farkku ei ole millään tavalla pakollinen kun on lapsi(a). Sedaniin menee ihan heittämällä kaikki tuttipullot ja megaisot emmaljungat ym. Viikonlopun mummolareissuun tarvittavat kamat. T: 2 lasta ja e39 sedan, tilaa on. Tosin maasturi/pick up haaveissa koska omat harrastukset alkaa vaatimaan

      Pointtina vaan se, että valinnanvaraa riittää. Jopa viistoperä menee helposti lapsen kanssa.
      Tähän on tullut hieman muutosta.
      Rouva innostui 1-sarjasta. Kun en nyt suoraan muista kysellään (taas) täältä;
      Oliko se niin, että neloskoneista bensaa ei kannata ostaa? N47 jakopäämurheet tms? Tästä nyt ainakin innostui http://www.nettiauto.com/bmw/120/8297374 .
      Ei siis tarvitse olla tuo yksilö, positiivista on että se voisikin olla bemari

      Ja joo, toinen auto meillä on joka tapauksessa farkku eli sedan / viistoperä passaa mainiosti
      Seat Leon Cupra ST
      F20 116d
      e87 116i

      Comment

      • TheRipper
        Bimmer Enthusiast
        • May 2012
        • 5018
        • Paimio

        Originally posted by konsumies View Post
        Tähän on tullut hieman muutosta.
        Rouva innostui 1-sarjasta. Kun en nyt suoraan muista kysellään (taas) täältä;
        Oliko se niin, että neloskoneista bensaa ei kannata ostaa? N47 jakopäämurheet tms? Tästä nyt ainakin innostui http://www.nettiauto.com/bmw/120/8297374 .
        Ei siis tarvitse olla tuo yksilö, positiivista on että se voisikin olla bemari

        Ja joo, toinen auto meillä on joka tapauksessa farkku eli sedan / viistoperä passaa mainiosti
        Ei vaan neloskoneista DIESELIÄ. Bensat ihan ookoo.
        F10 523iA 2010

        Ex: E39 528iA 1997
        Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
        Ex: E65 745iA 2003
        Ex: E46 318i 1998
        Ex: E34 525iA 1989

        Comment

        • huupi
          BTCF Member
          • Aug 2007
          • 1199
          • Tyrnävä

          Originally posted by konsumies View Post
          Oliko se niin, että neloskoneista bensaa ei kannata ostaa? N47 jakopäämurheet tms?
          Originally posted by TheRipper View Post
          Ei vaan neloskoneista DIESELIÄ. Bensat ihan ookoo.
          No eipä nyt ihan niinkään. Pre-LCI nelosBENSAT taitaa olla ne surullisimmat vaihtoehdot (N45, N46, ?), LCI N43 pikkuisen parempi, mutta ei hyvä sekään. LCI:n diesel on juurikin N47, joka nyt on mitä on. Paras, ja ainoa, hyväksyttävä neloskone mielestäni E8x-sarjaan on pre-LCI:n M47 diesel. Kävin tämän ajatusleikin itseni kanssa ajatuksella tässä ihan vast'ikään.
          I01 i3s 94

          Comment

          • hander
            Bimmer Rookie
            • Sep 2013
            • 152
            • Mylly

            Originally posted by huupi View Post
            No eipä nyt ihan niinkään. Pre-LCI nelosBENSAT taitaa olla ne surullisimmat vaihtoehdot (N45, N46, ?), LCI N43 pikkuisen parempi, mutta ei hyvä sekään. LCI:n diesel on juurikin N47, joka nyt on mitä on. Paras, ja ainoa, hyväksyttävä neloskone mielestäni E8x-sarjaan on pre-LCI:n M47 diesel. Kävin tämän ajatusleikin itseni kanssa ajatuksella tässä ihan vast'ikään.
            Jakoketjujakin saa nykyään vaihtaa joka autosta. N43:ssa sen kesto näyttää olevan hieman parempi kuin edeltäjässään ja tuon lisäksi ei muuta kummempaa taida ko. pannussa olla kuin nox sensorien vaihtoa silloin tällöin.
            - vw

            Menneet:
            e34 520, vw, vw, e36 318, vw, vw, e38 740,
            vw, vw, e39 540, vw, vw, 1966 Ford Fairlane, vw.

            Comment

            • pyroz
              BTCF Member
              • Nov 2002
              • 6742
              • PK-seutu

              Originally posted by konsumies View Post
              Tähän on tullut hieman muutosta.
              Rouva innostui 1-sarjasta. Kun en nyt suoraan muista kysellään (taas) täältä;
              Oliko se niin, että neloskoneista bensaa ei kannata ostaa? N47 jakopäämurheet tms? Tästä nyt ainakin innostui http://www.nettiauto.com/bmw/120/8297374 .
              Ei siis tarvitse olla tuo yksilö, positiivista on että se voisikin olla bemari

              Ja joo, toinen auto meillä on joka tapauksessa farkku eli sedan / viistoperä passaa mainiosti
              Bensoissa uudempi parempi, daiselissa päinvastoin. M47 voi ostaa, uudempia ei. Bensana 2007 tai uudempi, dieselinä vanhempi.
              S65, S85, H1, N63TU, HA0, IB1

              Comment

              • *makke*
                Bimmer Fanatic
                • Mar 2007
                • 884
                • Klaukkala

                Originally posted by pyroz View Post
                Bensoissa uudempi parempi, daiselissa päinvastoin. M47 voi ostaa, uudempia ei. Bensana 2007 tai uudempi, dieselinä vanhempi.
                N47:sta jakopää uusiksi tehtaan piikkiin, muuten aivan loistava moottori, puolittaa öljynvaihtovälin niin kestänee. 20d vie ainakin tätä kevyttä koppaa oikein hienosti. Lci:ssä tulee uudet valot, nuorentaa ihan kivasti+Rupeaa noi m47 olemaan vanhoja ja paljon ajettuja. Bensana ainoastaan 6-mukinen

                Comment

                • MajorDrake
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2006
                  • 7527
                  • Jyväshyvä

                  Originally posted by *makke* View Post
                  N47:sta jakopää uusiksi tehtaan piikkiin, muuten aivan loistava moottori, puolittaa öljynvaihtovälin niin kestänee. 20d vie ainakin tätä kevyttä koppaa oikein hienosti. Lci:ssä tulee uudet valot, nuorentaa ihan kivasti+Rupeaa noi m47 olemaan vanhoja ja paljon ajettuja. Bensana ainoastaan 6-mukinen
                  Ei vain valtaosa autoista mene tehtaan piikkiin,
                  kamppanja koskee vain alkupään N47 koneisia.
                  Jos uudempi N47 paukahtaa esim. 200 tkm ajettuna niin se on omistajan murhe...
                  M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                  Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                  Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                  Comment

                  • -Markus-
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jan 2005
                    • 1463
                    • Ihan Savossa

                    No jopas... Tuli mieleen serkkupojalle tarjota, että osta E39 facelift 530d diesel sedan manuaalina, kun oli 220 cdi w211 mersua miettiny. Ei ainakaan nettiautossa noita oikeestaan ollu yhtään "järkevää". Hieman yllätyin kapeasta tarjonnasta.

                    Ford Mondeo Mk3 STW
                    VW E-Golf 2015
                    BMW 325i Cabriolet -87, pitkän ajan harrastus/sijoitus

                    Comment

                    • ka00z
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jan 2006
                      • 1805
                      • Varsinais-Suomi

                      W211 kanssa saa sitten varautua SBC-jumppaan. Faceliftissä ei moisia murheita. Tosin jos hinta on oikea suhteutettuna riskiin, niin w211 tarjoaa hyvää vastinetta rahalle.
                      W124 voll, markalla pidemmälle

                      Comment

                      • Jii_Koo
                        Bimmer Fanatic
                        • Jul 2013
                        • 785
                        • Jkl

                        Onko täysin hullu ajatus, että ostaisi c215 CL-mersun ja ihan oikeasti ajelisi sillä? 500 tekniikalla tuo kävi mielessä, eikä se moottori tai laatikko varmaan aiheuta mitään sen suurempia. Ovien johtosarjat kai siellä menee, muttei tuo nyt ole farmaribemarin jälkeen mitään ihmeellistä. Lähinnä mietityttää tuo monimutkainen alusta. Mikä siellä on se "the osa", joka maksaa miljoonan ja pitää vaihtaa joka autoon, vai onko siellä vaan yksinkertaisesti kaikki vähän sellaista kokeellista ja kallista..? Onkohan noissa W220 sarjan kanssa yhteensopivia osia tuon alustan (ja miksei muunkin tekniikan) suhteen?
                        Ruostetta tuskin on, eikös nuo ole kaikista (aikakaudelleen) erikoisista materiaaleista valmistettuja koreja?
                        '00 Audi TT 1.8T Quattro//'92 Lexus LS400//'89 205 Green//'96 Ford Bronco Eddie Bauer//'99 Xsara VTS "Endurance Saloon" Project

                        Comment

                        • ka00z
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jan 2006
                          • 1805
                          • Varsinais-Suomi

                          Oliko viissatkut kaikki vakiona airmaticeja? Hiukan normi rautajousia kalliimmat rempat alustana, muttei niitä nyt jatkuvasti tarvi olla vaihtamassa. Ainakin w211 500 bensa on airmaticilla jo.
                          W124 voll, markalla pidemmälle

                          Comment

                          • Kemppainen.P
                            Bimmer Rookie
                            • Sep 2004
                            • 37
                            • Nummela

                            CL.ssä on ABC alusta .https://en.wikipedia.org/wiki/Active_Body_Control

                            Se on ihan eri juttu kuin Airmatic ilmajoustus .

                            Comment

                            • Juhaska
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jan 2007
                              • 3986
                              • Suomi

                              Originally posted by ka00z View Post
                              Oliko viissatkut kaikki vakiona airmaticeja? Hiukan normi rautajousia kalliimmat rempat alustana, muttei niitä nyt jatkuvasti tarvi olla vaihtamassa. Ainakin w211 500 bensa on airmaticilla jo.
                              Originally posted by Kemppainen.P View Post
                              CL.ssä on ABC alusta .https://en.wikipedia.org/wiki/Active_Body_Control

                              Se on ihan eri juttu kuin Airmatic ilmajoustus .
                              Molemmat hienoja alustoja, kun ovat kunnossa ja huollettaessa hintavia, mutta ABC "Active Body Control" on kalliimpi...
                              Mersu tietäjät saa taas oikaista uumoilut.
                              Oikeasta paikasta, kun hankkii osat ja etsii käsiinsä henkilön jolla on STAR käytössä, niin alkaa hinta tippua.

                              Joku kokeneempi väitti kerran, että CL-, SL- ja S-sarjalaiset on kalleimpia mersuja omistaa, mutta ei se ihan jokaisen auton ja osan kohdalla pidä paikkaansa.

                              Autonahan tuo kyseinen malli on kyllä nätti.
                              ex. e39 540i vm-98, ex. audi S8 vm-01. ex. Saab 9-5 aero 2.3t sportcombi vm-05 RE85 stage 5+

                              Comment

                              • burtsi
                                Bimmer Rookie
                                • Aug 2004
                                • 67
                                • Espoo

                                Originally posted by jaykayarel View Post
                                Onko täysin hullu ajatus, että ostaisi c215 CL-mersun ja ihan oikeasti ajelisi sillä? 500 tekniikalla tuo kävi mielessä, eikä se moottori tai laatikko varmaan aiheuta mitään sen suurempia. Ovien johtosarjat kai siellä menee, muttei tuo nyt ole farmaribemarin jälkeen mitään ihmeellistä. Lähinnä mietityttää tuo monimutkainen alusta. Mikä siellä on se "the osa", joka maksaa miljoonan ja pitää vaihtaa joka autoon, vai onko siellä vaan yksinkertaisesti kaikki vähän sellaista kokeellista ja kallista..? Onkohan noissa W220 sarjan kanssa yhteensopivia osia tuon alustan (ja miksei muunkin tekniikan) suhteen?
                                Ruostetta tuskin on, eikös nuo ole kaikista (aikakaudelleen) erikoisista materiaaleista valmistettuja koreja?


                                Yllä olevasta linkistä löydät kaiken tarvittavan tiedon ABC-alustaan liittyen. Kalleimmat osat järjestelmässä ovat tandem-pumppu, valve blockit sekä strutsit eli varsinaiset iskari/jousiyksiköt. Systeemin ongelmat liittyvät siihen, että öljynvaihdot on laiminlyöty. ABC:n öljyt pitäisi vaihtaa 30tkm välein, jos haluaa pitää systeemin kunnossa.

                                Muutoin C215 on hieno auto ja viisisatasen tekniikka on pomminvarma.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎