Announcement

Collapse
No announcement yet.

Autokuumeilua ja autonvaihtopohdintaa III

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • veku
    Bimmer Enthusiast
    • May 2005
    • 6325
    • P-Pohjanmaa

    Originally posted by SNK View Post
    Eli BMW vai Honda??

    Ota kumpikin, BMW autoksi ja Honda perämoottoriksi tai moottoripyöräksi..
    F11 M550D
    E39 M5
    F26 3.0 Da M-Sport
    E61 535D M-Sport

    Comment

    • protoni
      Bimmer Enthusiast
      • Sep 2008
      • 1365
      • Tampere

      Meinasin vastata samaan tapaan, mutta honda käyttikseks ja penari harrasteeks.

      Comment

      • Grapes
        BTCF Member
        • Jul 2008
        • 601
        • Hämeenlinna

        Originally posted by SNK View Post
        Autokuumetta pukkaa ja pohdiskellut muutaman välillä josta vaihtoehdot ovat
        BMW 525D E61,BMW 530D E61 tai sitten Honda accord 2.2 diesel Farmari 2003->
        kuskaan työnpuolesta kaikenlaista tavaraa jatkuvasti ja tällä hetkellä E220 CDI 2003 Farmarina.
        ajanu vuosia erinlaisilla pakuilla mutta itsensä kiduttamistahan se enemmän tai vähemmän on... kilsoja tulee vuoteen 45-50tkm niin saa kyllä matkustaa riittävästi.
        Eli BMW vai Honda??
        Noilla kilsoilla tulee äitiä ikävä Hondassa eli 530dA bemua alle vaan tai jos mahikset niin 535d kunnon optimoinnin kera
        F11 M550d -13

        ex:
        E60 535d -08 405/800
        E39 M5 -99
        E60 530dA -03 302/660
        E39 523iA -98
        Lada 1600 -91
        Ford Escort Sport -72

        Comment

        • lj123
          Bimmer Enthusiast
          • Nov 2015
          • 1215
          • Lohja

          Tuli sitten ostettua -04 Passat Variant. 2.8 V6 automaatti neliveto. Ei tullut mitään bensapihiä, mutta on suht huollettu, vaikka paljon ajettu onkin. Hintakin onneksi sen mukainen.

          Ensivaikutelma on yllättävän hyvä. Kulkee vakaasti ja on aika mukava ajaa ja istuinkin ok. Aika kulunut ja todella likainen vielä sisältä, mutta silti vähemmän muovinen vaikutelma kuin uudessa Skodassa. Nelivetoa ei paljon vielä päässyt kokeilemaan, mutta hyvältä tuntuu sekin ominaisuus.

          Hinta oli halpa, joten sillä maksaa jo muutaman tankillisen bensaa 1.8:iin verrattuna ja dieseliä en vain nyt halunnut. Ja kyllä se maantiellä ihan ok lukemilla taitaa mennä. Ei paljonkaan enempää kuin vaikka aiemmin omistuksessa ollut 2.2 Direct Vectra.

          Heti tuli kyllä tarve alkaa metsästää puuttuvia tai rikkinäisiä pikkunappeleita ym. Tuon arvoisessa ehkä vähän turhaa, mutta muutamalla eurolla saa itselle hyvän mielen.
          E39 M5 -99
          F11 530d Xdrive -14

          Comment

          • Jarza
            Bimmer Fanatic
            • Nov 2003
            • 923

            Jonkin verran on tullut ajettua kaverin 2003 2.8 v6 manuaali passatilla. Kulutus 10-11l välillä, matka-ajossa vakkari päällä 9l tai jopa alle. Ihan hyvä peli ajella, talvella varsinkin ihan kiva ajella pienessä sladissa ja eikä jää turhia sutimaan risteyksissä.
            Uudemmissa ->06 passat malleissa onkin sitte nelivedot oikeasti nelivetoja vain huonolla kelillä kun sutimista ilmenee.
            Suuren co2 lukeman takia isot verot ja ensivuonna vieläkin suuremmat ja kuluttaa liikaa niin itse en enää innostu itselleni 2.8 passattia ostamaan vaikka halvalla saisi.

            Comment

            • lj123
              Bimmer Enthusiast
              • Nov 2015
              • 1215
              • Lohja

              Originally posted by Jarza View Post
              Jonkin verran on tullut ajettua kaverin 2003 2.8 v6 manuaali passatilla. Kulutus 10-11l välillä, matka-ajossa vakkari päällä 9l tai jopa alle. Ihan hyvä peli ajella, talvella varsinkin ihan kiva ajella pienessä sladissa ja eikä jää turhia sutimaan risteyksissä.
              Uudemmissa ->06 passat malleissa onkin sitte nelivedot oikeasti nelivetoja vain huonolla kelillä kun sutimista ilmenee.
              Suuren co2 lukeman takia isot verot ja ensivuonna vieläkin suuremmat ja kuluttaa liikaa niin itse en enää innostu itselleni 2.8 passattia ostamaan vaikka halvalla saisi.
              Kuluttaahan tuo, eli jos bensoissa haluaa kunnolla säästää niin ei ole paras vaihtoehto. Diesel ei itselle taas verojen ja kilometrien suhteen tullut vielä kuitenkaan halvemmaksi niin ennemmin sitten tuo V6 nelikko. Pari kiinnostavaa 330xd:tä oli, mutta hankintahinta olisi ollut melkein tuplat.

              Eikä ne varmaan enää tuon kesäauton jälkeen olisi tarpeeksi bemarinakaan säväyttäneet. Ja siinä on verot vielä kovemmat
              E39 M5 -99
              F11 530d Xdrive -14

              Comment

              • Ceeray
                Bimmer Enthusiast
                • Sep 2005
                • 1400
                • Kuopio

                Sigun suth täyteen lastatussa tulee 174tkm täyteen just.. Mietin tässä että missä vaiheessa tää pitää hukata että siitä jotain saisikin. Tietty kun pelaa tällä hetkellä kun se entinen junan vessa niin ajatuksena että pitäs latoa 20k€ tiskiin vain vuosimallin parannuksesta ja pienemmistä kilsoista hieman mietityttää. Tai siis aika paljonki.. Miten toi 200tkm rajapyykki iskee autojen hintoihin?

                Hankalaa..
                Bemariton..Jagge I-Pace HSE alla..

                Comment

                • pyroz
                  BTCF Member
                  • Nov 2002
                  • 6742
                  • PK-seutu

                  Originally posted by Ceeray View Post
                  Sigun suth täyteen lastatussa tulee 174tkm täyteen just.. Mietin tässä että missä vaiheessa tää pitää hukata että siitä jotain saisikin. Tietty kun pelaa tällä hetkellä kun se entinen junan vessa niin ajatuksena että pitäs latoa 20k€ tiskiin vain vuosimallin parannuksesta ja pienemmistä kilsoista hieman mietityttää. Tai siis aika paljonki.. Miten toi 200tkm rajapyykki iskee autojen hintoihin?

                  Hankalaa..
                  "suht täyteen lastattu" ilman vuosimalliakin ei kyllä kerro oikein mitään.
                  S65, S85, H1, N63TU, HA0, IB1

                  Comment

                  • Smistik
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jan 2009
                    • 1130
                    • Kanta-Häme

                    Jos nyt mobilessa on tuollainen 170k ajettu 26000€ ja 250k ajettu 17000€, niin siinä eroa. Veikkaisin, että arvo laskee suomessa n. 4000€ vuodessa, mutta arvonlasku hidastuu siinä parin kympin päällä jos kilsat alle 300tkm ja sitten yli 300tkm putoaa hinnat sinne kympin päälle josta ei tipu alemmas ennen kuin paalissa.
                    ex E91 320d käsiaskilla
                    ex E46 330dat
                    japski
                    ranu

                    ex E30 316i 4d

                    Comment

                    • Ceeray
                      Bimmer Enthusiast
                      • Sep 2005
                      • 1400
                      • Kuopio

                      Originally posted by pyroz View Post
                      "suht täyteen lastattu" ilman vuosimalliakin ei kyllä kerro oikein mitään.
                      1CB Co2 Content Co2 Umfang
                      2NB M Lm L.a. Wheels Doub.sp. 351 M,19" M Lm Raeder Doppelspeiche 351 M,19"
                      2TB Sport Automatic Transmission Sport-automatik Getriebe
                      2VA Adaptive Drive Adaptive Drive
                      223 Dynamic Damper Control Dynamische Daempfer Control
                      229 Dynamic Drive Dynamic Drive
                      230 Eu Specific Additional Equipment Eu Spezifische Zusatzumfaenge
                      258 Runflat Tyres Bereifung Mit Notlaufeigenschaften
                      3AG Backup Camera Rueckfahrkamera
                      3MC Ind.roof Rails High-gloss Shadow L Indiv.dachreling Hochgl.shadow Line
                      302 Alarm System Alarmanlage
                      316 Automatic Tailgate Operation Automatische Heckklappenbetaetigung
                      320 Model Designation, Deletion Modellschriftzug Entfall
                      337 M Sport Package M Sportpaket
                      358 Climate Comfort Windscreen Klimakomfort-frontscheibe
                      4CE Fine-wood Trim Fineline Anthracite Edelholzausf.fineline Anthrazit
                      4NB Aut.air Conditioning 4-zone Control Klimaautomatik Mit 4-zonenregelung
                      4UR Ambient Light Ambientes Licht
                      402 Panorama Glass Roof Panorama Glasdach
                      417 Roller Sunblind, Rear Side Windows Sonnenschutzrollo Hintere Tuersch.
                      418 Luggage Compartment Package Gepaeckraumpaket
                      423 Floor Mats, Velour Fussmatten In Velours
                      428 Warning Triangle Warndreieck
                      430 Int/ext Rr Vw Mirror W Aut Anti-dazzle Innen-/aussenspiegel Aut.abblendend
                      431 Interior Rr Vw Mirror W Aut Anti-d Innenspiegel,automatisch Abblendend
                      441 Smokers Package Raucherpaket
                      456 Comfort Seats, Electric. Adjustable Komfortsitze Elektrisch Verstellbar
                      488 Lumbar Support Driver/front Passenger Lordosenstuetze Fahrer/beifahrer
                      494 Seat Heating F Driver/front Passenger Sitzheizung Fuer Fahrer/beifahrer
                      496 Seat Heating For Rear Seats Sitzheizung Fuer Fondsitze
                      502 Headlight Washer System Scheinwerfer-waschanlage
                      508 Park Distance Control (pdc) Park Distance Control (pdc)
                      522 Xenon Light Xenon-licht
                      524 Adaptive Headlights Adaptives Kurvenlicht
                      536 Auxiliary Heating Standheizung
                      575 Additional 12v Power Socket Zusaetzliche 12-v-steckdose
                      6AA Bmw Teleservices Bmw Teleservices
                      6AB Control Teleservices Steuerung Teleservices
                      6FL Usb-/audio Interface Usb-audio-schnittstelle
                      6NF Ext.con.of The Music Play.i.mobilph Music-schnittstelle Fuer Smartphone
                      6NR Apps Apps
                      6VC Control Combox Steuerung Combox
                      6WA Instrument Cluster W. Extended Cont Instrumentenkombi. M. Erw. Umf.
                      609 Navigation System Professional Navigationssystem Professional
                      610 Head Up Display Head-up Display
                      612 Bmw Assist Bmw Assist
                      614 Internet Preparation Internet Vorbereitung
                      615 Extended Bmw Online Information Erweiterte Bmw Online Information
                      616 Bmw Online Bmw Online
                      620 Voice Input System Spracheingabesystem
                      633 Prep.mob. Ph. Business Bluet.interf. Handy Vorb. Business/bluetooth-sch.
                      677 Hifi System Professional Hifi System Professional
                      698 Area-code 2 Area-code 2
                      7A2 Innovation Package Ii Innovationspaket Ii
                      7SP Navi Professinal W.handyprep.bluetooth Navi Professinal M.handyvorb.bluetooth
                      710 M Leather Steering Wheel M Lederlenkrad
                      715 M Aerodynamics Package M Aerodynamikpaket
                      760 Individual High-gloss Satin Chrome Individual Hochglanz Shadow Line
                      761 Individual Sun Protection Glazing Individual Sonnenschutzverglasung
                      775 Individual Roof-lining Anthracite Individual Dachhimmel Anthrazit
                      8KA Oelservice Int. 30.000 Km/24 Months Oelwartungsint. 30.000km/24monate
                      8SC Country Spec. Release Of Teleservice Laenderspez. Teleservicefreisch.
                      8TF Active Protection For Pedestrians Aktiver Fussgaengerschutz.
                      8TH Speed Limit Info Speed Limit Info
                      8TL Daytime Lights Front And Rear Aktiv Tagfahrlicht Front Und Heck Aktiv
                      8TN Daytime Driving Lights Selectable B Tagfahrlicht Ueber Lichtmenue Einst
                      8V1 Ncap Label Hinweisschild Ncap
                      801 Germany Version Deutschland-ausfuehrung
                      879 German / On-board Documentation Deutsch / Bordliteratur
                      Individual

                      Steuerung Individual
                      Hinweisschild BMW Individual

                      ZAWT BMW Individual erweiterte Lederausstattung Cohibabraun
                      Erweiterte Lederausstattung Merino Feinnarbe cohibabraun
                      (Nr. 7 975 329 / Sun Reflective Technology).
                      Naehfaden in tabak (Nr. 6 974 854), Farb Nr. 0966 D.
                      Steppzwirn in tabak (Nr. 6 978 114), Farb Nr. 0966 D.
                      Nahtbild der Sitze vorne und hinten wie Komfortsitz Individual.
                      Restliche Innenausstattung wie bei Leder Dakota schwarz,
                      Schl.Nr. LCSW.
                      Last edited by Ceeray; 04-01-2017, 19:33.
                      Bemariton..Jagge I-Pace HSE alla..

                      Comment

                      • Noppe
                        Bimmer Fanatic
                        • Dec 2006
                        • 535
                        • Veneen alla

                        Nyt on tenkkapoo. E70, F25 tai Jeep Grand Cherokee. Bemuissa pelottaa kova alusta, ainakin lukemieni testien perusteella, ajamaan en ole päässyt noilla. E91 hävitin juuri sen takia kun ei sillä pystynyt hiekkateitä ajamaan, naamattoman kova vakionakin. Vai olisiko ML mersu hyvä? :think

                        Comment

                        • Kanerv4
                          Bimmer Fanatic
                          • Feb 2009
                          • 976
                          • Tampere

                          Originally posted by Noppe View Post
                          Nyt on tenkkapoo. E70, F25 tai Jeep Grand Cherokee. Bemuissa pelottaa kova alusta, ainakin lukemieni testien perusteella, ajamaan en ole päässyt noilla. E91 hävitin juuri sen takia kun ei sillä pystynyt hiekkateitä ajamaan, naamattoman kova vakionakin. Vai olisiko ML mersu hyvä? :think
                          Ml 2006--> on erittäin mukava auto päästellä. Itsellä on semmoinen käyttiksenä ja oon aina digannu tosta korimallista, koneesta sekä muutenkin ajoltaan se on letkeä. Vikoja siinä nyt alkaa ajan kanssa tulemaan sähköjen ja milloin minkäkin boxin kanssa mutta noita saa jo purkaamoilta sopivasti sekä noita mersu hessuja tuntee jokainen ainakin yhden jolla on pätevyys noiden diagnosoimiseen. Ilma-alusta on osalle murheenkryyni mutta itsellä ei ole kertaakaan se hajonnut tai ollutkaan mitään ongelmaa niiden kanssa niin ite ainakin pidän tätä pakollisena noissa. Amg paketti plussaa mutta on harvinainen sekä ei muuta eroa ole käytännössä kuin puskurit. Ihme kyllä itsellä noi meset on kestäny aina, joskus joku anturi huomauttaa olemassa olostaan moottorin valolla mutta on kadonnut kun auton on startannut uudestaan

                          Comment

                          • Vibex
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jul 2014
                            • 1996
                            • Lohja

                            Originally posted by escort View Post
                            Ahdistaa taas autokuumeilu,miten sitä löytää itseään miellyttävän auton kun käytettävissä on joku tietty summa rahaa,ikäluokka on kuitenkin sellainen että aina noissa on jotain vikaa ja käytön jälkiä.
                            en ole kovin tiheästi autoa vaihtanutkaan,mutta?

                            ekaa bemaria ostaessa olisiko ollut 2003-2004? Ei 11k €urolla päässyt edes koeajamaan e36coupea missä oli takaluukku ruosteessa ja sisusta repsotti.
                            silloin ostin tampereelta -93 e36 325 coupen M varusteilla 10800€ laturi oli paskana ja myöhemmin kuskin ovesta kesi maalit pois,joku ruttu oli huonosti korjattu,peltiä oli nypitty ja siihen oli tullut reikiä mitkä pakkeloitu yli ja väri päälle,kilsoja 200000,iskarit ja puslia sai vaihtaa heti,ruostetta alkoi myös puskemaan.

                            vaihtui hiaceen mikä lahosi käsiin ja kämppä remontin jälkeen lähti afrikkaan.
                            hiace rahoilla -98 323ti compact kaikilla M heebeleillä,täysi musta sportti nahkasisusta,webastokin löytyy ja vaikka kuinka pitkä lista kaiken näköistä,auto vedetty joskus tuulilasia myöten linttaan,mutta aika hyvin korjattu, auto oli sisältä kuin uusi ja kaikki muu paitsi webasto toimi,koko auto oli myös ylimaalattu.
                            tuota on nyt tullut korjattua ja tuunattu ajettavuutta.
                            ruoste taas alkaa raiskaamaan ja koneelle kelpaa öljy 381000km mittarissa😅😅
                            nyt sitten tarvitsisi tuoreemman auton.
                            eilenkin yhtä autoa kävin katsomassa,tekniikka pelasi,paikka maalailtu,lommoja,sisältä norsun nussima ym.

                            en tiedä mistä nyt löytyisi 2 ovinen,suorituskykyinen takaveto auto mikä olisi suht siisti,kunnon penkit,ruosteeton kun tuntuu että kaikki autot ruostuu käsiin.
                            nissan 350z kiinnostaisi ovat vaan niin kalliita ja kuitenkin yli 10v ikäisiä.
                            Vähän tulee myöhässä, mut 2.8l z3 tai sit nuorempaa z4 Näitä ei paljoa ole suolassa pyöritelty, omassa -96 vuoden zetassa oli helmikuussa ostettaessa 124tkm. Myös porsche boxter vois olla hyvä vaihtoehto. Toki on 3-sarjan coupe ja muita, mutta niissä on pääasiassa paljon enemmän kilometrejä ja mahdollisia ruosteenalkuja. e85 alkaa kylläkin olemaan vanha kori sekin, mutta tuo kaksiovisuus, takavetoisuus, suorituskykyinen ja nuorempi ikä tarkoittaa sitä että kättä taskuun vain :think
                            Nämä kaikki tavoiteltavissa siinä alle 15k€ Nelipaikkaisuus usein tarkoittaa sitä että on ajossakin enemmän jne, mutta ymmärrän jos kaksipaikkaisuus ei ole vaihtoehto.. Toivottavasti löytyy itseäsi miellyttävä rassi!
                            Husqvarna Svartpilen
                            BMW e36 318iA

                            Ex:

                            BMW e85 Z4 3,0
                            BMW e36 316ti
                            MINI Cooper S
                            BMW Z3 Coupé
                            BMW e46 325iA
                            BMW Z3 Roadster
                            BMW e46 328ci
                            BMW e36 316ti

                            Comment

                            • Noppe
                              Bimmer Fanatic
                              • Dec 2006
                              • 535
                              • Veneen alla

                              Originally posted by Kanerv4 View Post
                              Ml 2006--> on erittäin mukava auto päästellä. Itsellä on semmoinen käyttiksenä ja oon aina digannu tosta korimallista, koneesta sekä muutenkin ajoltaan se on letkeä. Vikoja siinä nyt alkaa ajan kanssa tulemaan sähköjen ja milloin minkäkin boxin kanssa mutta noita saa jo purkaamoilta sopivasti sekä noita mersu hessuja tuntee jokainen ainakin yhden jolla on pätevyys noiden diagnosoimiseen. Ilma-alusta on osalle murheenkryyni mutta itsellä ei ole kertaakaan se hajonnut tai ollutkaan mitään ongelmaa niiden kanssa niin ite ainakin pidän tätä pakollisena noissa. Amg paketti plussaa mutta on harvinainen sekä ei muuta eroa ole käytännössä kuin puskurit. Ihme kyllä itsellä noi meset on kestäny aina, joskus joku anturi huomauttaa olemassa olostaan moottorin valolla mutta on kadonnut kun auton on startannut uudestaan
                              Joo, nuo mersun ilmapussit taisikin olla hyvissä hinnoissa. Ei kai se auta kuin lähteä etelään kiertelemään liikkeitä ja koeajamaan mikä miellyttäisi.

                              Comment

                              • jluoma
                                Bimmer Fanatic
                                • Mar 2015
                                • 685
                                • Lappeenranta

                                Työkaveri kyllästyi TSI Golffinsa jakopää ongelmiin, ja arvatkaas mitä se osti tilalle. E46 318i touring N42B20.
                                Jos olisi kysyny niin olisin kertonu, mutta nyt ei voi muuta kun toivoa parasta.
                                Saattaa saada poloinen ikuiset traumat saksalaisia autoja kohtaan.
                                Takavetoinen on erinomainen talviauto, kunhan kuljettajalla on kädet.

                                325d e91 -08 M-Sport, vaimolla 118d e87 -05,

                                Ex. 316i e46 Sedan -00, 320i touring M-Sport -04

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎