memebuy23buy

Viikon munakuski III

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • bemmeri
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2006
    • 4180

    Originally posted by bmw911 View Post
    http://www.iltalehti.fi/kotimaa/2017...69895_u0.shtml
    Olitko sinä?

    Olisikohan autojen merkkejä korostettu noin paljoa jos kyseessä olisi olleet Toyota ja Peugeot..
    Originally posted by Iltalehti
    Siitä edempänä ojassa virui keula tulosuuntaan vanha sininen BMW 521.
    Mikä malli on BMW 521?
    EVERYTHING | WORKS

    Comment

    • Heguli 31
      BTCF Member
      • Oct 2004
      • 10114
      • KVLA

      Originally posted by bemmeri View Post
      Mikä malli on BMW 521?
      Laita googlen hakuun BMW 521,voit yllättyä

      Comment

      • jani73
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2004
        • 4339
        • Turku

        Yks pyöräilijänainen tuossa töppäili.
        Olin kotiinpäin tulossa tänne kerrostalojen keskelle kadulta, vilkku tietenkin vasemmalle. No yhtäkkiä edessä joku pyöräilijä tunki ajaen suojatielle, pysäytti kuitenkin niin että etupyörä jäi siihen ajotielle. Tien toisella puolella ei ole kevyen liikenteen väylää, joten ei tuo voi pyörätien jatkekaan olla, joilla käsittääkseni saa pyöräillä, silloinkin pitää ajojärjestyksen olla selvä pyörä vs auto. Normaali suojateillähän pitäisi taluttaa, jos haluaa mennä liikennesääntöjen mukaan.

        No tämä nainen pyöräili pihalle perässä, vähän jo jäinkin odottelemaan että tuleeko se perässä. Jotain rupesi kyselemään että huomasinko että meinasin ajaa päälle ja sen jälkeen tuli jotain että mä olin kuulemma laittanut vilkun liian aikaisin päälle.

        Pakkohan se vilkku on ajoissa laittaa että siitä on hyötyä, ei sitä voi edellisen kadunkaan jälkeen laittaa, koska ei se ehdi vilahtaa kuin korkeintaan kerran.

        No käskin soittaa poliisille, niin se kertoo miten asia on ja koitin selvittää myös että ei siitä saa ajaa fillarilla jne.

        Comment

        • Loud
          Bimmer Rookie
          • Oct 2015
          • 79
          • fin

          Originally posted by jani73 View Post
          Yks pyöräilijänainen tuossa töppäili.
          Olin kotiinpäin tulossa tänne kerrostalojen keskelle kadulta, vilkku tietenkin vasemmalle. No yhtäkkiä edessä joku pyöräilijä tunki ajaen suojatielle, pysäytti kuitenkin niin että etupyörä jäi siihen ajotielle. Tien toisella puolella ei ole kevyen liikenteen väylää, joten ei tuo voi pyörätien jatkekaan olla, joilla käsittääkseni saa pyöräillä, silloinkin pitää ajojärjestyksen olla selvä pyörä vs auto. Normaali suojateillähän pitäisi taluttaa, jos haluaa mennä liikennesääntöjen mukaan.
          En oikein saanut kiinni millainen paikka tämä oli, mutta jos pyöräilijän käyttämä alue oli pyörätie ja se jatkui suojatienä risteyksen yli ja sitten muuttui jalkakäytäväksi, niin silloin pyörätie jatkuu pyörätien jatkeena risteyksen yli ja sille saa ajaa pyörällä. Tuolloin kääntyvä autoilija on väistämisvelvollinen.
          Last edited by Loud; 12-12-2017, 05:51.

          Comment

          • MPV
            Bimmer Enthusiast
            • Nov 2002
            • 1194
            • Muhos

            Originally posted by Loud View Post
            En oikein saanut kiinni millainen paikka tämä oli, mutta jos pyöräilijän käyttämä alue oli pyörätie ja se jatkui suojatienä risteyksen yli ja sitten muuttui jalkakäytäväksi, niin silloin pyörätie jatkuu pyörätien jatkeena risteyksen yli ja sille saa ajaa pyörällä. Tuolloin kääntyvä autoilija on väistämisvelvollinen.
            Enpä saanut kiinni minäkään siitä, että millainen paikka oikeasti oli kyseessä. Se että onko suojatie samalla pyörätien jatke, ei sinällään muuta väistämissääntöjä. Pyöräilijä väistää aina tullessaan ajoradalle, paitsi niissä kahdessa poikkeuksessa: ajorataa ajava ajoneuvo on kääntymässä risteävälle tielle, tai väistämisvelvollisuus on liikennemerkeillä osoitettu toisin.

            Jos tilanne oli liitteen mukainen, nin tietenkin pyöräilijä väistää. Jos pyöräilijä taas ajaisi tuon poikittain menevän tien yli, pystysuoraan, niin autoilija väistää.

            Tuossa lähistöllä on yksi risteys missä minulla on usein juuri kuvan mukainen tilanne. Joskus on käynyt niin että pyöräilijä on pysähtynyt väistämään tulevaa autoa, mutta kun huomaa vilkun, niin lähteekin ylittämään tietä. Väistämisvelvollisuus kun ei riipu siitä että meneekö kuvan tilanteessa auto suoraan, vai kääntyykö mihinkään. Silloin on tullut mieleen että pitäisikö se vilkun käyttö jättää myöhäisemmäksi, jos kerran pyöräilijät (tai osa heistä) luulee että jo vilkun päälle laitto muuttaa väistämisvelvollisuutta.
            Attached Files
            Last edited by MPV; 12-12-2017, 08:30. Reason: vähän muokkasin

            Comment

            • bmw323it
              BTCF Member
              • Mar 2008
              • 1860
              • N/A

              Tuossa aika yksinkertainen summeeraus:


              Kattavampi kuvaus:


              Jälkimmäisessä summeeraus:
              - Älä oleta, että kukaan osaa väistämissäännöt. Autoilijat eivät osaa niitä sen paremmin kuin pyöräilijätkään.
              - Väistä oletusarvoisesti kaikkia: älä luota siihen, että joku on väistämisvelvollinen.
              - Jos joku väistää ja osoittaa selvästi väistävänsä, mene ensin vaikka olisitkin väistämisvelvollinen.

              Oma havaintoni on, että
              - suurin osa autoilijoista ei ymmärrä, että heidän pitää kääntyessään väistää risteävää tietä ylittävää pyöräilijää, ja että kärkikolmio edellyttää väistämään myös pyöräilijöitä
              - suurin osa pyöräilijöistä ei ymmärrä, että vaatimus antaa suojatien käyttäjille esteetön kulku koskee vain jalankulkijoita, ja että pyöräilijän on väistettävä molemmista suunnista tulevia autoja ylittäessään tietä pyörätietä pitkin
              Last edited by bmw323it; 12-12-2017, 11:59.
              Nyt:
              BMW X3 xDrive30e (g01)
              BMW 335i (e90)
              BMW 323iC (e36)
              BMW 850i (e31)
              BMW 320i (e30)
              Golf GTE
              ex: bemareita katkeamattomana jonona vuodesta ’95 mallisarjoista r50, r53, e30, e34, e36, e46, e61, e90, f07, g30 ja pari tusinaa väärän merkkistä

              Comment

              • Heguli 31
                BTCF Member
                • Oct 2004
                • 10114
                • KVLA

                Ei mikään munakuski kyseessä,mutta pakko kertoa täällä kuitenkin. Tulin äsken paikallisesta Prismasta ostoksilta. Autolle mennessä huomasin,kun n.30:n naisihminen yritti epätoivoisesti saada valkoisen uudehkon farkku Focuksen ovia kakella auki. Mitään ei kuitenkaan tapahtunut nappia painellessa.

                Sitten huomasin,kun pari parkkiruutua kauempana saman värisen farkku Opel Ignisian keskuslukot aukoi/sulkeutui varoitus vilkkujen kera. Hetken päästä kun kysäisin,että onkos varmasti oikea auto,mihin olet yrittämässä. Niin pienen ihmettelyn jälkeen neitokainen veti paloauton punaiseksi ja rupesi silmäilemään ympärilleen tajutessaan tilanteen. Ja sieltähän se oma Opeli sitten löytyi.

                Siis voiko eri merkkiset autot oikeasti sekoittaa? Ymmärtäisin kyllä,jos kyseessä olis kaksi samanlaista autoa kyseessä. Vai onko jollain Joulu stressi jo noin tapissaan

                Comment

                • Roisto
                  BTCF Member
                  • Nov 2010
                  • 2546
                  • Kajaani

                  Originally posted by Heguli 31 View Post
                  Ei mikään munakuski kyseessä,mutta pakko kertoa täällä kuitenkin. Tulin äsken paikallisesta Prismasta ostoksilta. Autolle mennessä huomasin,kun n.30:n naisihminen yritti epätoivoisesti saada valkoisen uudehkon farkku Focuksen ovia kakella auki. Mitään ei kuitenkaan tapahtunut nappia painellessa.

                  Sitten huomasin,kun pari parkkiruutua kauempana saman värisen farkku Opel Ignisian keskuslukot aukoi/sulkeutui varoitus vilkkujen kera. Hetken päästä kun kysäisin,että onkos varmasti oikea auto,mihin olet yrittämässä. Niin pienen ihmettelyn jälkeen neitokainen veti paloauton punaiseksi ja rupesi silmäilemään ympärilleen tajutessaan tilanteen. Ja sieltähän se oma Opeli sitten löytyi.

                  Siis voiko eri merkkiset autot oikeasti sekoittaa? Ymmärtäisin kyllä,jos kyseessä olis kaksi samanlaista autoa kyseessä. Vai onko jollain Joulu stressi jo noin tapissaan
                  No jos ei kiinnosta autot vittuakaan ja on vain välttämätön paha?

                  Ei siinä, tuskin itekkään tunnistan merkittömiä uusia autoja takaa tai sivusta jos ei vaan ko merkki satu kiinnostamaan millään tavalla, esim Mazdat Nissanit Hyundait Seatit yms, ylipäätään nämä 13 tusinassa-autot.
                  2001 E39 525iA
                  1992 E34 "540i/5"

                  Comment

                  • jani73
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2004
                    • 4339
                    • Turku

                    Olin autoilemassa pääkatua pitkin, jonka suuntaisena myös pyörätie jatkui. Pyöräilijä kuitenkin poikkesi pois tältä pyörätieltä vasemmalle ja vasemmalla puolen tietä on vain jälkakäytävä. Käsittäisin että tämä ei ole silloin pyörätien jatke.

                    Kyllä mä olisin saanut pysäytettyä auton ennen pyöräilijää, mutta kun hän pysähtyi niin jatkoin matkaa. Hieman toki harmittaa ettei tullut siinä sananvaihdossa kerrottua, ettei mitään törmäysriskiä ollut silloin, olisin kyennyt pysähtymään. Mutta pyöräilijän näkökulmasta se näytti varmasti pahemmalta. Olisi molemmille jäänyt parempi mieli.

                    Comment

                    • jaegarmaisteri
                      BTCF Member
                      • Jan 2015
                      • 384
                      • Turku

                      Tänään Turussa ajelin pakulla ja ystävällinen E91 bemaristi tunki komeesti eteen. Ite olin oikealla kaistalla öbaut 40kmh vauhdilla ja aloittamassa jarrutteleen, kun edessä öbaut 40+m päässä autoja valoissa paikoillaan. No vasenta kaistaa pitkin tämä sankari reilusti lujempaa kuin minä, tunkee eteen alle autonmitan päästä. Hänen kaistalla pysähdyksissä olevat autot parin kolmen auton mitan päässä suhteessa minuun sillä hetkellä. Kun se pääsi mun eteen niin veti liinat kiinnni ja oli tosi lähellä ettei tullut peräänajoa. Onneks paku tyhjä, ei liukasta ja pysähty näin nopeasti. Iteltä lensi kännykkä, takki ja muut irtoromut penkiltä. Hauskinta ehkä enemmän se, että kummatkin ryhmityttiin vasemmalle kaistalle myöhemmin kun käännyttiin, näiden samojen autojen taakse jota hän kuvitteli ohittavansa.
                      Last edited by jaegarmaisteri; 15-12-2017, 19:40.
                      F13 640i - 12 - 375hp/500Nm
                      --------------------------------------------
                      ex. E63 635d -09 - 372hp/680Nm
                      ex. F30 330da -12 - 331hp/618Nm
                      ex. E46 320Cia -99 - ~150hp
                      ex. E90 335dA -08 - 346hp/633Nm
                      ex. vRS -11 - 270hp/428N
                      ex. S60 -01 - ~170hp/xxxN :think
                      ex. VW Jetta :think
                      ex. Opel Ascona :think

                      Comment

                      • Tenox
                        Bimmer Enthusiast
                        • Dec 2006
                        • 1732

                        Tämä ei nyt ihan suoraan kuulu tänne, mutta kun kuitenkin liittyy munakuskeiluun ja jonnekin on PAKKO päästä purkautumaan asiasta niin... Poistakoon Modet jos on liian väärässä paikassa.

                        Tässä loppukesän ja syksyn aikana valtatie 8 sai Porin ja Luvian välille uudet hienot ohituskaistat. Vieläpä sellaiset, että niiden vieressä kulkee molemmin puolin hitaille ajoneuvoille tarkoitetut rinnakkaistiet ja traktorien, mopojen yms. ajaminen valtatiellä tässä kohtaa on kielletty merkein. Hyvä siis, vaikka vielä parempi olisi ollut nelikaistainen osuus. (Ja vähän ihmettelen, että eikö se olisi ollut halvempi toteuttaa, kun nythän tuolla on yhteensä paikoitellen jopa 7 kaistaa). No tuossa on ollut tähän asti rajoituksena 100km/h, mikä järkevää onkin, kun nuo hitaammat on pois jaloista ja näinhän taitaa olla ainakin Satakunnassa aina kun on nelikaistainen osuus tai kolmikaistainen jossa keskikaide. Oli rinnakkaisteitä eli ei.

                        No nyt sinne on sitten eilisen aikana tullut joka paikkaan 80km/h rajoitukset. Voi pyhä sylvi ketä nuo ohituskaistat sitten enää palvelee, kun rekat painaa niitä pitkin 89km/h eikä siellä hyvänen aika ole ketään muita hitaampia? Toki siellä pääsee nyt ohi niistä, jotka hidastavat viiteenkymppiin kun ensimmäinen lumihiutale putoaa, paitsi jos ei pääse ennen kuin alkaa ohituskaistan jälkeinen osuus, jossa ohi ei pääse, koska se keskikaide.

                        Kyllä niin ottaa päähän, vaikka matka-aikaan esim. Rauman ja Porin välillä tuo nyt ei varmaan tee minuuttiakaan eroa, että onko 100 vai 80 rajoituksena.. Silti. On se ollut kiva ohitella ne mahdolliset rekat tuossa kohtaa, etenkin nyt kun kurapaskaa lentää 24/7.
                        Exät E21/316, E28/525E, E34/540ia, E46/328ia, R1200S, K100RT/M, K100RS/SE, E38/728ia ja K1200S

                        Comment

                        • Nakkisoturi
                          Aluevastaava
                          • Apr 2011
                          • 1263
                          • Helsinki

                          Originally posted by Heguli 31 View Post
                          Ei mikään munakuski kyseessä,mutta pakko kertoa täällä kuitenkin. Tulin äsken paikallisesta Prismasta ostoksilta. Autolle mennessä huomasin,kun n.30:n naisihminen yritti epätoivoisesti saada valkoisen uudehkon farkku Focuksen ovia kakella auki. Mitään ei kuitenkaan tapahtunut nappia painellessa.

                          Sitten huomasin,kun pari parkkiruutua kauempana saman värisen farkku Opel Ignisian keskuslukot aukoi/sulkeutui varoitus vilkkujen kera. Hetken päästä kun kysäisin,että onkos varmasti oikea auto,mihin olet yrittämässä. Niin pienen ihmettelyn jälkeen neitokainen veti paloauton punaiseksi ja rupesi silmäilemään ympärilleen tajutessaan tilanteen. Ja sieltähän se oma Opeli sitten löytyi.

                          Siis voiko eri merkkiset autot oikeasti sekoittaa? Ymmärtäisin kyllä,jos kyseessä olis kaksi samanlaista autoa kyseessä. Vai onko jollain Joulu stressi jo noin tapissaan
                          Eilen tuli käytyä pakollisessa joulusaunassa nimimerkin Jormuli luona. No siinä kun oltiin lähdössä vielä liikenteeseen minun autolla, niin Jormuli koitti mennä repimään vanhan Primeran ovenkahvaa... Eli sattuu tätä selvästi paremmissakin piireissä, jos onnistuu 90-luvun Primeran sekottamaan vm. 2009 e91:een

                          Eipä sen puoleen, itsellä käynyt vastaava moka aikoinaan. Mutta silloin oli edes kaksi samanlaista autoa kyseessä, samalla värillä ja rekkareissakin ainoastaan numeron heitto. Silloin nolotti kun hyppäsi autoon, huomasi n 5 sekunnin jälkeen että eipäs olekkaan oikea auto jonka apparin paikalla istuu
                          Myllytykset, vahaukset ja pinnoitteet, kysy lisää privalla!

                          G08 LCI iX3 M-sport -22

                          ex e90 LCI M3 Competition Individual -11
                          ex f30 LCI 330e iPerformance M-Sport -16
                          ex e91 LCI ALPINA D3 BITURBO TOURING #115 -09
                          ex e90 LCI 320d M-Sport -09
                          ex e36 328is M-Sport -95

                          Comment

                          • hander
                            Bimmer Rookie
                            • Sep 2013
                            • 152
                            • Mylly

                            Todella huonoa joulua tumman e60:n -kuskille tuusniemellä tänään noin klo 17-18. Ajeltiin perheen kanssa kohti toista mummolaa Joensuusta Kuopion suuntaan, kun vähän hojo hojon jälkeen tämä tonttu ilmestyy Kuopion tielle meidän eteen vain kääntyäkseen sadan metrin päästä vasemmalle pois maantieltä. Piti jarruttaa niin kovaa kuin pystyi ettei löydytty tämän kanssa-autoilijan kontista.
                            - vw

                            Menneet:
                            e34 520, vw, vw, e36 318, vw, vw, e38 740,
                            vw, vw, e39 540, vw, vw, 1966 Ford Fairlane, vw.

                            Comment

                            • HTK12
                              BTCF Member
                              • Jul 2011
                              • 10946
                              • Joensuu

                              Motarilla hienoa ajoa tänään volvolla ja audilla. Olin liittymässä rampilta motarille, vauhtia vähän auki 100km/h (alueella 80km/h rajoitus). Peilistä huomaan, että takaa tulee volvo todella kovaa. Volvo vaan viuhahtaa ohi, joten nopeutta lienee ollut jotain ~150km/h. Liityn volvon jälkeen motarille. Muutoman sadan metrin päässä takana tulee audi. Ajelen edelleen vähän auki satasta (kaikki siinä ajaa 90-100km/h (vähän matkan päästä muuttuu rajoitus 100km/h). Audi liimautuu konttiin kiinni, vaikka vasemmalla kaistalla ei ole _ketään_ niin pitkälle kuin eteen ja taakse näkee. Hetken ajaa ihan puskurissa kiinni ja lähtee ohittamaan. Kun pääsee ohi, niin vetäsee ihan edestä eteen heittäet ravat tuulilasille. Seuraavalta rampilta näkyy olevan tulevan reippaammin autoja, joten vaihdan vasemmalla kaistalle. Audikin tämän huomaa juuri rampin kohdalla ja vetäisee vasemmalla kaistalle ja päättää sitten polkaista liinat kiinni ja tiputtaa vauhdin ~50 km/h heti kaistan vaihtamisen jälkeen. Rampilta oli tulossa autoja, mitään muuta järkevää syytä en tuohon jarrutukseen keksi (tai sitten halusi vaan testari bemarin jarruja..). Väliä onneksi sen verran, että reippaalla jarrutuksella tästä selvitään. 100 km/h rajoitus alkaa ja sama audi ei saa kiihdytettyä edessä edes 80 km/h. Älyää onneksi kohta siirtyä oikealle kaistalle.

                              Aika heikkokuntoiset näköjään saa nykyisin pitää korttinsa, samalla reissulla kun kävin lidl:ssä, niin ~80v mummo työnsi ostoskärryjä kohti invapaikalla olevaa autoa. Kävin itse lidl ja kun tulin takaisin, niin mummo oli edennyt ~10m autollensa. Mummolla niin hidas vauhti, että luultavasti olisi etana mennyt ohi kisassa. Toki osa ihmisistä liikkuu huonosti, mutta jos vajaan 10m matkan käveleminen kestää 10 minuuttia, niin hieman kyllä epäilen jo ajokuntoa..
                              e39 540iA E85

                              Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                              Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                              Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                              Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                              INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                              Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                              Comment

                              • Rikardo
                                Bimmer Fanatic
                                • Feb 2007
                                • 715
                                • Karkkila

                                Saatoin minä vähän mieltäni pahoittaa tämän E60:n ohituksen seurauksena. Tuossa on kuitenkin 60 rajoitus josta itekin ajelin jo vähän yli...
                                ex:TitanSilber E60 530xda M-Sport
                                ex:TitanSilber E91 330da
                                -Karkkila Connection-

                                Comment

                                Working...
                                X