Announcement

Collapse
No announcement yet.

Viikon munakuski III

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tepperi
    Bimmer Fanatic
    • Sep 2003
    • 784
    • Vaasa

    Originally posted by ZNI View Post
    Oon miettiny monta kuukautta, että mikä helvetti niihin noihin tientukkona ajaviin menee aina tietöiden kohdalla :think Täällä on ollut nyt 6-tiellä kesästä lähtien alikulkutunnelin rakennus ja tietyöstä johtuen 80:n alueella on 50:n ja 30:n nopeusrajoitukset alueella, jossa on mäestä johtuen huono näkyvyys. Siis nopeusrajoitus vaihtuu 80-50-30-50-80-100 muutaman kilometrin matkalla. No mitä nopeutta porukka ajaa? 80 = 70 km/h, 50 = 70 km/h, 30 = 60 km/h, 50 = 70 km/h, 80 = 70 km/h ja 100 = 80 km/h. Itellä repee perse joka kerta, kun ensin tuppiuunot puuskuttaa täysillä sen tietyöalueen läpi niin että ukot ja kaivurit joutuu väistelemään alta pois ja sen jälkeen sitä kaasupoljinta ei löydy v*ttu sitten mitenkään Tai sitten liimaudutaan siihen takapuskuriin tietyön kohdalla, mutta 80:n alkamisen jälkeen jää puoli kilometriä välimatkaa takana tulevaan
    Tämä. Tulee päivittäin liikuttua tieosuudella jossa on 80 km/h normialueella 50 km/h rajoituksia tietöiden takia. Yksinkertaisesti kyyrien nopeuskaava menee niin, että mitä pienempi nopeusrajoitus, sitä suurempi prosentuaalinen ylitys. 100 alueella kyyrä painelee 95 km/h, 80 alueella 80, 60 alueella 75 ja 50 alueella 70 km/h. Ei vaan, vittu, käy meikäläisen järkeen kun pitäisi mennä juuri päin vastoin.

    Comment

    • HTK12
      BTCF Member
      • Jul 2011
      • 10941
      • Joensuu

      Originally posted by ZNI View Post
      Taitaa olla pohjoiskarjalainen tapa, että ajonopeus on ~90 km/h, oli rajoitus sitten 80 tai 100 Onko se sitten semmonen kompromissi, ettei tarvitse tarkkailla olevinaan niitä nopeusrajoituksia vai mitä.

      Mutta kun ohituskaista alkaa, niin vauhti nousee 110 km/h niillä surkeimmillakin kipoilla, joilla ei päässyt ennen ohituskaistaa edes 90 km/h, vaikkei rajoitus olisi miksikään muuttunut... Ja mikä siinä muuten on, että se ajonopeus tippuu 90 km/h -> 70 km/h, kun ajokaistojen väliin tulee kaide :think
      Osaavat saman kyllä muuallakin. Ihme perseilyä, että ei voi sitä nopeutta muuttaa rajoituksen mukaan. Ellei sen vertaa pysty liikennemerkkejä seuraamaan, niin voi kyllä viedä sen kortin välittömästi poliisille. Itse ajan yleensä sen rajoitus+5 (GPS nopeutta). Toinen mikä vituttaa on nämä köröttelijät, mitä välillä osuus eteen. En siis tarkoita mitään pientä hidastelua, vaan ympyrässä ajetaan juuri ja juuri kävelyvauhtia ja rampilla kiihdytetään max 40 km/h vaikka rajoitus on 100km/h. Siinä on ihan v*tun kiva takana sitten yrittää sinne liikenteen joukkoon päästä. No joo sigun autolla kesäkelillä ei nyt mikään mahdoton, mutta välillä kun tulee ajettua pienimmillä moottoreilla varustetuilla autoilla, niin on tosi kiva lähteä siitä yrittämään sekaan.. Tai sitten talvella ei tuolla sigun autollakaan kovin hyvin kiihdytellä kun pito loppuu aika äkkiä, jos vähänkin liukkaampi keli sattuu olemaan.
      e39 540iA E85

      Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
      Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
      Retrofit ym. koodaukset (BMW)
      Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
      INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
      Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

      Comment

      • Vibex
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2014
        • 1997
        • Lohja

        Originally posted by HTK12 View Post
        Osaavat saman kyllä muuallakin. Ihme perseilyä, että ei voi sitä nopeutta muuttaa rajoituksen mukaan. Ellei sen vertaa pysty liikennemerkkejä seuraamaan, niin voi kyllä viedä sen kortin välittömästi poliisille. Itse ajan yleensä sen rajoitus+5 (GPS nopeutta). Toinen mikä vituttaa on nämä köröttelijät, mitä välillä osuus eteen. En siis tarkoita mitään pientä hidastelua, vaan ympyrässä ajetaan juuri ja juuri kävelyvauhtia ja rampilla kiihdytetään max 40 km/h vaikka rajoitus on 100km/h. Siinä on ihan v*tun kiva takana sitten yrittää sinne liikenteen joukkoon päästä. No joo sigun autolla kesäkelillä ei nyt mikään mahdoton, mutta välillä kun tulee ajettua pienimmillä moottoreilla varustetuilla autoilla, niin on tosi kiva lähteä siitä yrittämään sekaan.. Tai sitten talvella ei tuolla sigun autollakaan kovin hyvin kiihdytellä kun pito loppuu aika äkkiä, jos vähänkin liukkaampi keli sattuu olemaan.

        Sutii se kolmekuustoistanenkin liukkalla Itse toimin näiden kiihdytyskyvyttömien kanssa niin, että kun huomaan liittymässäkin ettei edelläajava juuri kerkeä, niin jätän pitkän välin ja kiihdyttelen siitä omia matkojani. On sitten edes oma liittymiseni turvallista. Ja takana tulevia se ihmetyttää hetken kunnes väylä aukeaa sopivalla nopeudella.
        Husqvarna Svartpilen
        BMW e36 318iA

        Ex:

        BMW e85 Z4 3,0
        BMW e36 316ti
        MINI Cooper S
        BMW Z3 Coupé
        BMW e46 325iA
        BMW Z3 Roadster
        BMW e46 328ci
        BMW e36 316ti

        Comment

        • HTK12
          BTCF Member
          • Jul 2011
          • 10941
          • Joensuu

          Originally posted by Vibex View Post
          Sutii se kolmekuustoistanenkin liukkalla Itse toimin näiden kiihdytyskyvyttömien kanssa niin, että kun huomaan liittymässäkin ettei edelläajava juuri kerkeä, niin jätän pitkän välin ja kiihdyttelen siitä omia matkojani. On sitten edes oma liittymiseni turvallista. Ja takana tulevia se ihmetyttää hetken kunnes väylä aukeaa sopivalla nopeudella.
          Pointti oli se, että tuolla kuivalla kelillä saa kiihdytettyä melko hyvin näiden hidastelijoiden takaa, mutta liukkaalla isommasta moottorista ei ole mitään iloa kun ei ole pitoa. Niin tulee itsekin välillä tehtyä, tosin aina ei kehtaa jos jono tulee takana. Tänään viimeksi yksi kyyrä körötteli edessä, niin odotin kunnes oli päässyt rampin alas. No eipä tämäkään taas auttanut, kun itse kiihdytin rampilta ja suoraan ohituskaistalle, niin kyyrä sitten päätti yllättäen vetästä vasemmalle kaistalle eteen alle 80km/h, vaikka rajoitus on 100km/h.. Liekkö näki peileistä mun tulevan ja tahallaan tuli eteen ilman vilkkua.
          e39 540iA E85

          Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
          Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
          Retrofit ym. koodaukset (BMW)
          Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
          INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
          Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

          Comment

          • hietase
            Bimmer Fanatic
            • Oct 2012
            • 562
            • Espoo

            Toistan itseäni kun sanon, että harva asia pelottaa liikenteessä niin paljon, kuin motarin rampilla edessäsi ajava (jarruttava) Tiida-kuski.

            Comment

            • van cleef
              Bimmer Enthusiast
              • Jan 2006
              • 1894
              • 01830

              Originally posted by hietase View Post
              Toistan itseäni kun sanon, että harva asia pelottaa liikenteessä niin paljon, kuin motarin rampilla edessäsi ajava (jarruttava) Tiida-kuski.
              Yhdeksässä tapauksessa kymmenestä maantiellä jonon keulalla on Nissan.
              ...

              Comment

              • Vibex
                Bimmer Enthusiast
                • Jul 2014
                • 1997
                • Lohja

                Originally posted by van cleef View Post
                Yhdeksässä tapauksessa kymmenestä maantiellä jonon keulalla on Nissan.
                Tähän vielä, ei se ole se jonon ensimmäinen auto mikä sen letkan tekee, vaan toinen.. Jos yksi ajaa hissukseen, se ei aiheuta minkään näköistä letkaa jos takana tuleva toinen auto toimii oikein: joko menee ohi, jos siihen ei ole aikomuksia niin vähintään riittävä turvaväli johon viitsii kolmas auto ilman mulkunmainetta tuutata. Jos sitä ei ole, niin ohitus kahdesta autosta vaatii enemmän tilaa, ja yhden auton ohitus kerrallaan hyvin epämiellyttävää jos ei ole rakoa mihin palata. Sama koskee myös muita joilla ei ole aikomusta ohittaa hitaampia. Riittävän turvavälin merkitystä liikenteen sujuvuuden sekä turvallisuuden kannalta ei voi kyllin korostaa.
                Husqvarna Svartpilen
                BMW e36 318iA

                Ex:

                BMW e85 Z4 3,0
                BMW e36 316ti
                MINI Cooper S
                BMW Z3 Coupé
                BMW e46 325iA
                BMW Z3 Roadster
                BMW e46 328ci
                BMW e36 316ti

                Comment

                • van cleef
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jan 2006
                  • 1894
                  • 01830

                  Originally posted by Vibex View Post
                  Tähän vielä, ei se ole se jonon ensimmäinen auto mikä sen letkan tekee, vaan toinen.. Jos yksi ajaa hissukseen, se ei aiheuta minkään näköistä letkaa jos takana tuleva toinen auto toimii oikein: joko menee ohi, jos siihen ei ole aikomuksia niin vähintään riittävä turvaväli johon viitsii kolmas auto ilman mulkunmainetta tuutata. Jos sitä ei ole, niin ohitus kahdesta autosta vaatii enemmän tilaa, ja yhden auton ohitus kerrallaan hyvin epämiellyttävää jos ei ole rakoa mihin palata. Sama koskee myös muita joilla ei ole aikomusta ohittaa hitaampia. Riittävän turvavälin merkitystä liikenteen sujuvuuden sekä turvallisuuden kannalta ei voi kyllin korostaa.
                  Eli yhdeksässä tapauksessa kymmenestä on jonon kaksi ekaa autoa Almeroita.
                  ...

                  Comment

                  • Vibex
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jul 2014
                    • 1997
                    • Lohja

                    Originally posted by van cleef View Post
                    Eli yhdeksässä tapauksessa kymmenestä on jonon kaksi ekaa autoa Almeroita.
                    Tämä
                    Husqvarna Svartpilen
                    BMW e36 318iA

                    Ex:

                    BMW e85 Z4 3,0
                    BMW e36 316ti
                    MINI Cooper S
                    BMW Z3 Coupé
                    BMW e46 325iA
                    BMW Z3 Roadster
                    BMW e46 328ci
                    BMW e36 316ti

                    Comment

                    • BreeZi
                      Bimmer Enthusiast
                      • Dec 2004
                      • 2371
                      • Jyväskylä

                      Jos joudut road ragen kohteeksi, niin tehokas lopetuskeino:


                      😂
                      - Bmw jälkivarustelu(retrofit) ja sähkötyöt.
                      - Ohjelmistopäivitykset, koodaukset, vikakoodit ja livedata.
                      - E- ja F- sarjan avaimet.
                      - xHP vaihdelaatikkon ohjelmointia.
                      - Moottorin optimointia kaikkiin merkkeihin
                      .

                      Finmodi oy
                      050-3063926
                      [email protected]

                      Comment

                      • fore
                        Bimmer Fanatic
                        • Jul 2012
                        • 986
                        • Espoo

                        Tuli eilen Espooseen ajellessa Turun moottoritietä siinä Ämmässuon kohdalla missä vaihtuu rajoitus 120 --> 100 joku uudenkarhea Fordi puskuriin kiinni. Mietin että varmaan on menossa ohi kun sen rinnalla oli auto, mutta vaikka toinen meni mustakin ohi niin edelleen puskimessa kiinni. Ja siis sen verta lähellä, että en ihan oikeasti nähnyt kaverin ajovaloja, joten etäisyyttä tuskin viittäkään metriä. Vauhtia oli kuitenkin karvan yli sata, niin en tiedä mitä kaveri meinas sitten tehdä kun on jo puol metriä mun kontin sisällä jos eteen olisi jotain tullut Sumarin ja keskisormen jälkeen onneksi antoi turvaväliä.

                        En ymmärrä.
                        e34 535i -88
                        f30 328i -12
                        VW 1302 -71
                        Originally posted by axu100
                        jotain häikkää rajottimessa rajoittaa aika hitaasti se vaa on fuuuuuuuufuuuuuufuuuuuuu ku sen pitäs olla fututtututurururutututututruutpox...

                        Comment

                        • JiiVee92
                          BTCF Member
                          • Mar 2017
                          • 940
                          • Kouvola/Myllykoski

                          Kouvolassa vaakunan risteyksessä todella törkeästi päin punaisia ajanut
                          (vihreillä ajaneet joutuivat jarruttamaan) bussikuski ansaitsee viikon munakuskin tittelin. Ihmettelen kyllä, että miten se isomman oikeus saa noin pahasti kusen nousemaan päähän.
                          EX: Ford mondeo -96 "isiliisinki" | BMW E39 523iA toukka -98 "äitiliisinki" R.I.P| Mazda 626 LX 2.0 -86 R.I.P| BMW E36 318i -91 "ei vähäpäästöinen" | E39 525iA toukka -03
                          NYT: E61 530xd -08 käyttis
                          Ista+,ista-p, Inpa, Winkfp, NCS-Expert, Esys ja icom löytyy vikakoodien lukemiseen, nollaamiseen, pieniin koodausjuttuihin, ohjainlaitteiden päivittelyihin ja muuhun ihmettelyyn.

                          Comment

                          • Heguli 31
                            BTCF Member
                            • Oct 2004
                            • 10081
                            • KVLA

                            Originally posted by JiiVee92 View Post
                            Kouvolassa vaakunan risteyksessä todella törkeästi päin punaisia ajanut
                            (vihreillä ajaneet joutuivat jarruttamaan) bussikuski ansaitsee viikon munakuskin tittelin. Ihmettelen kyllä, että miten se isomman oikeus saa noin pahasti kusen nousemaan päähän.
                            Ei mitään uutta. Etenkin (Savonlinjan) paikkurit tekee tuota. Ilmeisesti reitit aikataulutettu liian tiukaksi. Usein myös nuo paikkurit roikkuu takapuskurissa kiinni ja yrittää "painaa lisää vauhtia"edellä ajavalle. Vaikka ajaisit jo 2-5km/h "yli" rajoituksen. Sitten nämä sankarit myös pysäkiltä kääntävät tielle ja vasta sitten heittää vilkun päälle,kun linjuri on puoliksi kaistalla. Mahdollisen kolarin sattuessa ilman autokameraa tuotakin on mahdoton yksin ajellessa todistaa. Tosin en tiedä oliko tuossa sinun tapauksessa ko.yhtiön auto kyseessä.

                            Comment

                            • GOOFY
                              Bimmer Enthusiast
                              • Sep 2005
                              • 4139
                              • .

                              Aina kolarin jälkeen pitää käydä potkimassa toisen osapuolen autosta kaikki vilkut paskaksi niin poliisi näkee että eihän rikkinäisillä ole voinutkaan vilkuttaa ja samalla vaivalla hajottaa kaikki muutkin lyhdyt niin eihän sitä oikealta tullutta ole nähnyt väistellä

                              Autoilessa monesti on niitä leikkejä, montako oman merkkistä tai väristä autoa tulee vastaan jne. Meilä on semmonen arvauspeli että kuka edellä ajavista painaa ensimmäisenä/seuraavana jarrua ilman mitään järkevää syytä.

                              Jos kauempana pysäkillä on parkissa auto niin aina joku edellä menijä polokee jarrua. Tiedoksi tälläiselle jarruttelijalle. Jos se pysäkillä oleva on poliisi, se on jo tutkannu nopeutesi ja sama kameran kohdalla. Ei siinä tolpan kohdalla enää vaikuta jarruttaa jos ajaa ylinopeutta.

                              Ja pitääkö painaa jarrua kun nopeusrajoitus laskee? Eikö sitä kylttiä nää sen verran kauempaa että nostaa vain jalan kaasulta ja antaa moottorijarrutuksen hoitaa homman.

                              Ja jarrua ei tarvitse painaa kun siirtyy rampille moottoritieltä.

                              Ihime jarruttelijoita
                              E30 316 -85. (OO==[][]==OO) E30 316 -87.

                              Comment

                              • Heguli 31
                                BTCF Member
                                • Oct 2004
                                • 10081
                                • KVLA

                                Originally posted by GOOFY View Post
                                Aina kolarin jälkeen pitää käydä potkimassa toisen osapuolen autosta kaikki vilkut paskaksi niin poliisi näkee että eihän rikkinäisillä ole voinutkaan vilkuttaa
                                Voi olla hupaisan näköistä touhua,jos joku yrittäisi potkia linja-auton vilkkuja paskaksi,kun ne joissain malleissa löytyy "tuplana". Ja korkeammat yli 2m

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎