Originally posted by ZNI
View Post
Viikon munakuski III
Collapse
X
-
Tämä. Tulee päivittäin liikuttua tieosuudella jossa on 80 km/h normialueella 50 km/h rajoituksia tietöiden takia. Yksinkertaisesti kyyrien nopeuskaava menee niin, että mitä pienempi nopeusrajoitus, sitä suurempi prosentuaalinen ylitys. 100 alueella kyyrä painelee 95 km/h, 80 alueella 80, 60 alueella 75 ja 50 alueella 70 km/h. Ei vaan, vittu, käy meikäläisen järkeen kun pitäisi mennä juuri päin vastoin.
-
Osaavat saman kyllä muuallakin. Ihme perseilyä, että ei voi sitä nopeutta muuttaa rajoituksen mukaan. Ellei sen vertaa pysty liikennemerkkejä seuraamaan, niin voi kyllä viedä sen kortin välittömästi poliisille. Itse ajan yleensä sen rajoitus+5 (GPS nopeutta). Toinen mikä vituttaa on nämä köröttelijät, mitä välillä osuus eteen. En siis tarkoita mitään pientä hidastelua, vaan ympyrässä ajetaan juuri ja juuri kävelyvauhtia ja rampilla kiihdytetään max 40 km/h vaikka rajoitus on 100km/h. Siinä on ihan v*tun kiva takana sitten yrittää sinne liikenteen joukkoon päästä. No joo sigun autolla kesäkelillä ei nyt mikään mahdoton, mutta välillä kun tulee ajettua pienimmillä moottoreilla varustetuilla autoilla, niin on tosi kiva lähteä siitä yrittämään sekaan.. Tai sitten talvella ei tuolla sigun autollakaan kovin hyvin kiihdytellä kun pito loppuu aika äkkiä, jos vähänkin liukkaampi keli sattuu olemaan.Originally posted by ZNI View PostTaitaa olla pohjoiskarjalainen tapa, että ajonopeus on ~90 km/h, oli rajoitus sitten 80 tai 100
Onko se sitten semmonen kompromissi, ettei tarvitse tarkkailla olevinaan niitä nopeusrajoituksia vai mitä.
Mutta kun ohituskaista alkaa, niin vauhti nousee 110 km/h niillä surkeimmillakin kipoilla, joilla ei päässyt ennen ohituskaistaa edes 90 km/h, vaikkei rajoitus olisi miksikään muuttunut... Ja mikä siinä muuten on, että se ajonopeus tippuu 90 km/h -> 70 km/h, kun ajokaistojen väliin tulee kaide :thinke39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
Originally posted by HTK12 View PostOsaavat saman kyllä muuallakin. Ihme perseilyä, että ei voi sitä nopeutta muuttaa rajoituksen mukaan. Ellei sen vertaa pysty liikennemerkkejä seuraamaan, niin voi kyllä viedä sen kortin välittömästi poliisille. Itse ajan yleensä sen rajoitus+5 (GPS nopeutta). Toinen mikä vituttaa on nämä köröttelijät, mitä välillä osuus eteen. En siis tarkoita mitään pientä hidastelua, vaan ympyrässä ajetaan juuri ja juuri kävelyvauhtia ja rampilla kiihdytetään max 40 km/h vaikka rajoitus on 100km/h. Siinä on ihan v*tun kiva takana sitten yrittää sinne liikenteen joukkoon päästä. No joo sigun autolla kesäkelillä ei nyt mikään mahdoton, mutta välillä kun tulee ajettua pienimmillä moottoreilla varustetuilla autoilla, niin on tosi kiva lähteä siitä yrittämään sekaan.. Tai sitten talvella ei tuolla sigun autollakaan kovin hyvin kiihdytellä kun pito loppuu aika äkkiä, jos vähänkin liukkaampi keli sattuu olemaan.
Sutii se kolmekuustoistanenkin liukkalla
Itse toimin näiden kiihdytyskyvyttömien kanssa niin, että kun huomaan liittymässäkin ettei edelläajava juuri kerkeä, niin jätän pitkän välin ja kiihdyttelen siitä omia matkojani. On sitten edes oma liittymiseni turvallista. Ja takana tulevia se ihmetyttää hetken kunnes väylä aukeaa sopivalla nopeudella.
Husqvarna Svartpilen
BMW e36 318iA
Ex:
BMW e85 Z4 3,0
BMW e36 316ti
MINI Cooper S
BMW Z3 Coupé
BMW e46 325iA
BMW Z3 Roadster
BMW e46 328ci
BMW e36 316ti
Comment
-
Pointti oli se, että tuolla kuivalla kelillä saa kiihdytettyä melko hyvin näiden hidastelijoiden takaa, mutta liukkaalla isommasta moottorista ei ole mitään iloa kun ei ole pitoa. Niin tulee itsekin välillä tehtyä, tosin aina ei kehtaa jos jono tulee takana. Tänään viimeksi yksi kyyrä körötteli edessä, niin odotin kunnes oli päässyt rampin alas. No eipä tämäkään taas auttanut, kun itse kiihdytin rampilta ja suoraan ohituskaistalle, niin kyyrä sitten päätti yllättäen vetästä vasemmalle kaistalle eteen alle 80km/h, vaikka rajoitus on 100km/h.. Liekkö näki peileistä mun tulevan ja tahallaan tuli eteen ilman vilkkua.Originally posted by Vibex View PostSutii se kolmekuustoistanenkin liukkalla
Itse toimin näiden kiihdytyskyvyttömien kanssa niin, että kun huomaan liittymässäkin ettei edelläajava juuri kerkeä, niin jätän pitkän välin ja kiihdyttelen siitä omia matkojani. On sitten edes oma liittymiseni turvallista. Ja takana tulevia se ihmetyttää hetken kunnes väylä aukeaa sopivalla nopeudella.e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Tähän vielä, ei se ole se jonon ensimmäinen auto mikä sen letkan tekee, vaan toinen.. Jos yksi ajaa hissukseen, se ei aiheuta minkään näköistä letkaa jos takana tuleva toinen auto toimii oikein: joko menee ohi, jos siihen ei ole aikomuksia niin vähintään riittävä turvaväli johon viitsii kolmas auto ilman mulkunmainetta tuutata. Jos sitä ei ole, niin ohitus kahdesta autosta vaatii enemmän tilaa, ja yhden auton ohitus kerrallaan hyvin epämiellyttävää jos ei ole rakoa mihin palata. Sama koskee myös muita joilla ei ole aikomusta ohittaa hitaampia. Riittävän turvavälin merkitystä liikenteen sujuvuuden sekä turvallisuuden kannalta ei voi kyllin korostaa.Originally posted by van cleef View PostYhdeksässä tapauksessa kymmenestä maantiellä jonon keulalla on Nissan.Husqvarna Svartpilen
BMW e36 318iA
Ex:
BMW e85 Z4 3,0
BMW e36 316ti
MINI Cooper S
BMW Z3 Coupé
BMW e46 325iA
BMW Z3 Roadster
BMW e46 328ci
BMW e36 316ti
Comment
-
Eli yhdeksässä tapauksessa kymmenestä on jonon kaksi ekaa autoa Almeroita.Originally posted by Vibex View PostTähän vielä, ei se ole se jonon ensimmäinen auto mikä sen letkan tekee, vaan toinen.. Jos yksi ajaa hissukseen, se ei aiheuta minkään näköistä letkaa jos takana tuleva toinen auto toimii oikein: joko menee ohi, jos siihen ei ole aikomuksia niin vähintään riittävä turvaväli johon viitsii kolmas auto ilman mulkunmainetta tuutata. Jos sitä ei ole, niin ohitus kahdesta autosta vaatii enemmän tilaa, ja yhden auton ohitus kerrallaan hyvin epämiellyttävää jos ei ole rakoa mihin palata. Sama koskee myös muita joilla ei ole aikomusta ohittaa hitaampia. Riittävän turvavälin merkitystä liikenteen sujuvuuden sekä turvallisuuden kannalta ei voi kyllin korostaa....
Comment
-
TämäOriginally posted by van cleef View PostEli yhdeksässä tapauksessa kymmenestä on jonon kaksi ekaa autoa Almeroita.
Husqvarna Svartpilen
BMW e36 318iA
Ex:
BMW e85 Z4 3,0
BMW e36 316ti
MINI Cooper S
BMW Z3 Coupé
BMW e46 325iA
BMW Z3 Roadster
BMW e46 328ci
BMW e36 316ti
Comment
-
- Bmw jälkivarustelu(retrofit) ja sähkötyöt.
- Ohjelmistopäivitykset, koodaukset, vikakoodit ja livedata.
- E- ja F- sarjan avaimet.
- xHP vaihdelaatikkon ohjelmointia.
- Moottorin optimointia kaikkiin merkkeihin.
Finmodi oy
050-3063926
[email protected]
Comment
-
Tuli eilen Espooseen ajellessa Turun moottoritietä siinä Ämmässuon kohdalla missä vaihtuu rajoitus 120 --> 100 joku uudenkarhea Fordi puskuriin kiinni. Mietin että varmaan on menossa ohi kun sen rinnalla oli auto, mutta vaikka toinen meni mustakin ohi niin edelleen puskimessa kiinni. Ja siis sen verta lähellä, että en ihan oikeasti nähnyt kaverin ajovaloja, joten etäisyyttä tuskin viittäkään metriä. Vauhtia oli kuitenkin karvan yli sata, niin en tiedä mitä kaveri meinas sitten tehdä kun on jo puol metriä mun kontin sisällä jos eteen olisi jotain tullut
Sumarin ja keskisormen jälkeen onneksi antoi turvaväliä.
En ymmärrä.e34 535i -88
f30 328i -12
VW 1302 -71
Originally posted by axu100jotain häikkää rajottimessa rajoittaa aika hitaasti se vaa on fuuuuuuuufuuuuuufuuuuuuu ku sen pitäs olla fututtututurururutututututruutpox...
Comment
-
Kouvolassa vaakunan risteyksessä todella törkeästi päin punaisia ajanut
(vihreillä ajaneet joutuivat jarruttamaan) bussikuski ansaitsee viikon munakuskin tittelin. Ihmettelen kyllä, että miten se isomman oikeus saa noin pahasti kusen nousemaan päähän.EX: Ford mondeo -96
"isiliisinki" | BMW E39 523iA toukka -98 "äitiliisinki" R.I.P| Mazda 626 LX 2.0 -86 R.I.P| BMW E36 318i -91 "ei vähäpäästöinen" | E39 525iA toukka -03 R.I.P
NYT: E61 530xd -08 käyttis
Ista+,ista-p, Inpa, Winkfp, NCS-Expert, Esys ja icom löytyy vikakoodien lukemiseen, nollaamiseen, pieniin koodausjuttuihin, ohjainlaitteiden päivittelyihin ja muuhun ihmettelyyn.
Comment
-
Ei mitään uutta. Etenkin (Savonlinjan) paikkurit tekee tuota. Ilmeisesti reitit aikataulutettu liian tiukaksi. Usein myös nuo paikkurit roikkuu takapuskurissa kiinni ja yrittää "painaa lisää vauhtia"edellä ajavalle. Vaikka ajaisit jo 2-5km/h "yli" rajoituksen. Sitten nämä sankarit myös pysäkiltä kääntävät tielle ja vasta sitten heittää vilkun päälle,kun linjuri on puoliksi kaistalla. Mahdollisen kolarin sattuessa ilman autokameraa tuotakin on mahdoton yksin ajellessa todistaa. Tosin en tiedä oliko tuossa sinun tapauksessa ko.yhtiön auto kyseessä.Originally posted by JiiVee92 View PostKouvolassa vaakunan risteyksessä todella törkeästi päin punaisia ajanut
(vihreillä ajaneet joutuivat jarruttamaan) bussikuski ansaitsee viikon munakuskin tittelin. Ihmettelen kyllä, että miten se isomman oikeus saa noin pahasti kusen nousemaan päähän.
Comment
-
Aina kolarin jälkeen pitää käydä potkimassa toisen osapuolen autosta kaikki vilkut paskaksi niin poliisi näkee että eihän rikkinäisillä ole voinutkaan vilkuttaa ja samalla vaivalla hajottaa kaikki muutkin lyhdyt niin eihän sitä oikealta tullutta ole nähnyt väistellä
Autoilessa monesti on niitä leikkejä, montako oman merkkistä tai väristä autoa tulee vastaan jne. Meilä on semmonen arvauspeli että kuka edellä ajavista painaa ensimmäisenä/seuraavana jarrua ilman mitään järkevää syytä.
Jos kauempana pysäkillä on parkissa auto niin aina joku edellä menijä polokee jarrua. Tiedoksi tälläiselle jarruttelijalle. Jos se pysäkillä oleva on poliisi, se on jo tutkannu nopeutesi ja sama kameran kohdalla. Ei siinä tolpan kohdalla enää vaikuta jarruttaa jos ajaa ylinopeutta.
Ja pitääkö painaa jarrua kun nopeusrajoitus laskee? Eikö sitä kylttiä nää sen verran kauempaa että nostaa vain jalan kaasulta ja antaa moottorijarrutuksen hoitaa homman.
Ja jarrua ei tarvitse painaa kun siirtyy rampille moottoritieltä.
Ihime jarruttelijoita
E30 316 -85. (OO==[][]==OO) E30 316 -87.
Comment
-
Voi olla hupaisan näköistä touhua,jos joku yrittäisi potkia linja-auton vilkkuja paskaksi,kun ne joissain malleissa löytyy "tuplana". Ja korkeammat yli 2mOriginally posted by GOOFY View PostAina kolarin jälkeen pitää käydä potkimassa toisen osapuolen autosta kaikki vilkut paskaksi niin poliisi näkee että eihän rikkinäisillä ole voinutkaan vilkuttaa
Comment
Comment