Announcement

Collapse
No announcement yet.

Viikon munakuski III

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ZNI
    BTCF Member
    • Jan 2011
    • 802
    • Kontiolahti

    Originally posted by GOOFY View Post
    Ja pitääkö painaa jarrua kun nopeusrajoitus laskee? Eikö sitä kylttiä nää sen verran kauempaa että nostaa vain jalan kaasulta ja antaa moottorijarrutuksen hoitaa homman.
    Luulen että moni noista liikennemerkin kohdalla jarruttelijoista ajaa vakkari päällä ja jarruttamalla kytkevät pois sen vakkarin.

    Eilen kävin Joensuun ruutukaavalla ja kolmessa peräkkäisessä tasa-arvoisessa risteyksessä koitti joku tulla vasemmalta kylkeen Eikä kertaakaan väistövelvollisten kuskien pää edes kääntyny risteyksen kohdalla... Kävi kyllä mielessä, että tarviisin kyllä melkein uuden etupuskurin.
    E39 528i ///M-sport
    E30 "316"
    E38 740iA
    E34 M5


    ex.

    E34 525iA touring
    E34 525i
    E30 316


    Originally posted by beemers
    sanoo nainen joka ajaa e30:llä
    Kuvia kaikennäköisistä pirsseistä http://zni.kuvat.fi

    Comment

    • Heguli 31
      BTCF Member
      • Oct 2004
      • 10082
      • KVLA

      Paikalliset mopoilijat!!! Kävin äsken paikallisessa Prismassa. Perjantaisin parkkihallikin on yleensä aika täysi,niin tänäänkin. Yhdessä parkkirivissä viisi mopoa autopaikoilla ja kaikki ERI ruuduissa siististi rinnakkain. Kyllä teki mieli mennä "Sveitsiläis linkkurilla" käydä jokaisesta tarkastamassa rengaspaineet.

      EDIT: Asiaa mietiskellessäni ihmettelin miten viisi vierekkäistä ruutua on mopoilijat saanut kaapattua,kun kiireisenä päivänä autojakin on pirusti liikkeelä. Olisiko janterit olleet jo aamusta liikenteessä ja tulleet Prismaan töihin. Siellähän näkyi monia nuoria apupoikia ja tyttöjä hyllyjä täyttämässä. Muuten noin ruuhkassa viiden vierekkäisen ruudun kaappaaminen olisi melkoinen haaste. No jotain rotia tuollaiseenkin toimintaan.
      Last edited by Heguli 31; 06-10-2017, 16:20.

      Comment

      • JiiVee92
        BTCF Member
        • Mar 2017
        • 943
        • Kouvola/Myllykoski

        Originally posted by Heguli 31 View Post
        Ei mitään uutta. Etenkin (Savonlinjan) paikkurit tekee tuota.
        Joo, savonlinja kyseessä.
        EX: Ford mondeo -96 "isiliisinki" | BMW E39 523iA toukka -98 "äitiliisinki" R.I.P| Mazda 626 LX 2.0 -86 R.I.P| BMW E36 318i -91 "ei vähäpäästöinen" | E39 525iA toukka -03
        NYT: E61 530xd -08 käyttis
        Ista+,ista-p, Inpa, Winkfp, NCS-Expert, Esys ja icom löytyy vikakoodien lukemiseen, nollaamiseen, pieniin koodausjuttuihin, ohjainlaitteiden päivittelyihin ja muuhun ihmettelyyn.

        Comment

        • Zuppe
          Bimmer Rookie
          • Jun 2006
          • 60
          • Ireland

          Originally posted by Heguli 31 View Post
          Paikalliset mopoilijat!!! Kävin äsken paikallisessa Prismassa. Perjantaisin parkkihallikin on yleensä aika täysi,niin tänäänkin. Yhdessä parkkirivissä viisi mopoa autopaikoilla ja kaikki ERI ruuduissa siististi rinnakkain. Kyllä teki mieli mennä "Sveitsiläis linkkurilla" käydä jokaisesta tarkastamassa rengaspaineet.

          EDIT: Asiaa mietiskellessäni ihmettelin miten viisi vierekkäistä ruutua on mopoilijat saanut kaapattua,kun kiireisenä päivänä autojakin on pirusti liikkeelä. Olisiko janterit olleet jo aamusta liikenteessä ja tulleet Prismaan töihin. Siellähän näkyi monia nuoria apupoikia ja tyttöjä hyllyjä täyttämässä. Muuten noin ruuhkassa viiden vierekkäisen ruudun kaappaaminen olisi melkoinen haasta. No jotain rotia tuollaiseenkin toimintaan.
          Sääntösuomessa on parempi pelata varman päälle, turha kait sitä sakkoa on ottaa, vaikka autoilijaa saattaa närästää:

          Comment

          • rgaweer
            BTCF Member
            • May 2012
            • 1671
            • Vantaa

            Originally posted by Zuppe View Post
            Sääntösuomessa on parempi pelata varman päälle, turha kait sitä sakkoa on ottaa, vaikka autoilijaa saattaa närästää:
            http://m.iltalehti.fi/autouutiset/20...59678_oa.shtml
            Heguli kyllä puhui mopoista, jotka voi jättää sinne minne fillarinkin.
            E34 x2, E12 x2, E30
            E28 520i -82 & 520iA -86
            Ex: 2xE30, 1x39, E36 318i -91, E34 530iA Touring -94

            Comment

            • Heguli 31
              BTCF Member
              • Oct 2004
              • 10082
              • KVLA

              Originally posted by rgaweer View Post
              Heguli kyllä puhui mopoista, jotka voi jättää sinne minne fillarinkin.
              Näin.

              Comment

              • pete95zhn
                Bimmer Fanatic
                • Mar 2007
                • 212
                • Boostby

                Kettu nää amatöörityömatka-autoilijat. Onneksi ei tarvitse joka päivä ajaa aamu- ja iltapäiväruuhkassa niiden kanssa.
                Aamulla yksi pukumies F01:ssään (siniharmaa 740d) päätti päästää T-risteyksessä vasemmalta tulevan taksisuharin kääntymaan eteen. Taksari tuli kärkkymään sopivaa rakoa siihen liikenteenjakajien väliin ja jostain syytä aavistin että jotain tällaista saattaa tapahtua, vaikka kyllä enimmäkseen oletin että se edelläolevan pieni hiljennys liittyi vain ko herran epävarmuuteen mahtumisestaan jatkamaan eteenpäin omaa kaistaamme.
                Mutta ei, liinat kiinni kuudenkympin alueella, jotta tää taksari pääsi tulemaan siihen eteen! Onneksi olin hereillä, rata-ajosta on jäänyt jotain lihasmuistiin ja oikealla oli vielä työmaaliittymä, joten sain tungettua keulan sinne, enkä sen idioottin takaluukkuun. ABS:t raksuttaen märällä asfaltilla sain siis väistettyä. Oman bemarin keula pysähtyi sen takaoven takareunan tasalle... Saatoin ilmaista tyytymättömyyteni tähän toimintaan äänimerkin laittomalla, mutta pitkäaikaisella käytöllä.
                Terveisiä vaan jonnekin Vantaan suuntaan.
                Pete

                Menneet:
                E36 320iT E46 320dT E91 320iT E61 525dTA M-sport F11 530 dTA '11 M-Sport
                Nyt:
                G31 530eXT M-Sport 0,33x E46 M3
                996 turbo

                Comment

                • hietase
                  Bimmer Fanatic
                  • Oct 2012
                  • 562
                  • Espoo

                  Originally posted by pete95zhn View Post
                  Kettu nää amatöörityömatka-autoilijat. Onneksi ei tarvitse joka päivä ajaa aamu- ja iltapäiväruuhkassa niiden kanssa.
                  Aamulla yksi pukumies F01:ssään (siniharmaa 740d) päätti päästää T-risteyksessä vasemmalta tulevan taksisuharin kääntymaan eteen. Taksari tuli kärkkymään sopivaa rakoa siihen liikenteenjakajien väliin ja jostain syytä aavistin että jotain tällaista saattaa tapahtua, vaikka kyllä enimmäkseen oletin että se edelläolevan pieni hiljennys liittyi vain ko herran epävarmuuteen mahtumisestaan jatkamaan eteenpäin omaa kaistaamme.
                  Mutta ei, liinat kiinni kuudenkympin alueella, jotta tää taksari pääsi tulemaan siihen eteen! Onneksi olin hereillä, rata-ajosta on jäänyt jotain lihasmuistiin ja oikealla oli vielä työmaaliittymä, joten sain tungettua keulan sinne, enkä sen idioottin takaluukkuun. ABS:t raksuttaen märällä asfaltilla sain siis väistettyä. Oman bemarin keula pysähtyi sen takaoven takareunan tasalle... Saatoin ilmaista tyytymättömyyteni tähän toimintaan äänimerkin laittomalla, mutta pitkäaikaisella käytöllä.
                  Terveisiä vaan jonnekin Vantaan suuntaan.
                  Kuulostaa terveellisen epäsuomalaiselta, eli joustavalta liikennekäyttäytymiseltä. Pisteet sille pukumiehelle sinne seiskaan.

                  Pisteet sinullekin, kun sateisessa aamuliikenteessä pidit sen verran turvaväliä, ettet päätynyt sinne takakonttiin.

                  Comment

                  • HTK12
                    BTCF Member
                    • Jul 2011
                    • 10941
                    • Joensuu

                    Originally posted by hietase View Post
                    Kuulostaa terveellisen epäsuomalaiselta, eli joustavalta liikennekäyttäytymiseltä. Pisteet sille pukumiehelle sinne seiskaan.

                    Pisteet sinullekin, kun sateisessa aamuliikenteessä pidit sen verran turvaväliä, ettet päätynyt sinne takakonttiin.
                    Joustavaa liikennettä? Lähinnä liikenteen vaarantamista. Tiellä ei pitäisi ikinä tehdä turhia äkkinäisiä jarrutuksia. Näiden sankareiden taakse toivoisi osuvan sen scania, jossa kuski räplää kännykkää ja Scanian keula tulee tervehtimään takapenkille. Toki sieltä sivusta tulevan voi päästää tielle, mutta se tulee tehdä niin, ettei muut joudu mitään paniikkijarrutuksia tekemään.
                    e39 540iA E85

                    Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                    Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                    Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                    Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                    INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                    Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                    Comment

                    • pete95zhn
                      Bimmer Fanatic
                      • Mar 2007
                      • 212
                      • Boostby

                      Originally posted by hietase View Post
                      Kuulostaa terveellisen epäsuomalaiselta, eli joustavalta liikennekäyttäytymiseltä. Pisteet sille pukumiehelle sinne seiskaan.

                      Pisteet sinullekin, kun sateisessa aamuliikenteessä pidit sen verran turvaväliä, ettet päätynyt sinne takakonttiin.
                      Liikenneturvallisuus ja liikenteen sujuminen perustuvat osaltaan oletukseen, että kaikki osalliset toimivat sääntöjen mukaan, niin hyvässä kuin pahassakin. Tähän oletukseen ei kuulu, että pysähdytään antamaan tietä sekä liikennemerkillä että laikitekstissä väistämisvelvolliseksi osoitetusta suunnasta tulevalle autoilijalle.
                      Olin onnellinen, ettei takanani sattunut olemaan ketään, joku naisoletettu olisi helposti voinut rypistää autoni takapään. Kärsijöinä olisivat olleet minä ja takaatuleva, mutta tapahtuman aihettaneet olisivat jatkaneet aamuaan hyvällä mielellä, todnäk autuaan tietämättöminä "joustavan liikennekäyttäytymisensä" seurauksista.
                      Pete

                      Menneet:
                      E36 320iT E46 320dT E91 320iT E61 525dTA M-sport F11 530 dTA '11 M-Sport
                      Nyt:
                      G31 530eXT M-Sport 0,33x E46 M3
                      996 turbo

                      Comment

                      • hietase
                        Bimmer Fanatic
                        • Oct 2012
                        • 562
                        • Espoo

                        Originally posted by pete95zhn View Post
                        Liikenneturvallisuus ja liikenteen sujuminen perustuvat osaltaan oletukseen, että kaikki osalliset toimivat sääntöjen mukaan, niin hyvässä kuin pahassakin. Tähän oletukseen ei kuulu, että pysähdytään antamaan tietä sekä liikennemerkillä että laikitekstissä väistämisvelvolliseksi osoitetusta suunnasta tulevalle autoilijalle.
                        Olin onnellinen, ettei takanani sattunut olemaan ketään, joku naisoletettu olisi helposti voinut rypistää autoni takapään. Kärsijöinä olisivat olleet minä ja takaatuleva, mutta tapahtuman aihettaneet olisivat jatkaneet aamuaan hyvällä mielellä, todnäk autuaan tietämättöminä "joustavan liikennekäyttäytymisensä" seurauksista.
                        Lähdin siitä, että jos ammattiautoilija on tunkenut jakajan pieleen kyttäämään milloin pääsisi liikenteen sekaan, on ollut ihan riittävä ruuhka. Ainakin itse ajan tällöin tavallistakin enemmän toiset huomioiden, sillä jos se hidastaa minua minuutin että annan tietä jollekin joka on minuun nähden väistämisvelvollinen, ei siihen maailma kaadu. Aika monella palaa hermo nykyään liian helposti liikenteessä. Jos niitä hermoilijoita olisi edes yksi vähemmän, jos joustoa on enemmän.

                        Itse olen jonossa ajaessani hyvinkin usein päästänyt kolmion takaa esim. bussin tai raskaan ajoneuvon liittymään liikennevirtaan eteeni. Annan pitkillä tuikauttamalla merkin ja hidastan pikkuhiljaa. Usein tällaisen isomman auton takana on mittava jono, jossa jollain alkaa hermo kiristyä. Mielestäni kokeneen kuljettajan on pystyttävä ennakoimaan sekin, että ruuhkaisessa tilanteessa joku edellä ajava antaa toiselle tietä. Toki sellaisen liikennesilmän kehittyminen ottaa aikansa, eikä kaikki sellaista osaa koskaan ajatellakaan.

                        Kesällä pääsin todistamaan juuri tällaista tilannetta, missä kuljettajalta loppui totaalisesti harkintakyky. Olin jonossa Espoossa jonottamassa Lommilan rampissa pois Turun motarilta. Siis siinä Ikean liittymässä. Olin vasemmalle kääntyvien kaistalla neljäntenä, takanani oli myös useita autoja. Edessäni olleet kolme autoa eivät tahtoneet päästä kääntymään vasemmalle Muuralan / Espoon keskuksen suuntaan. Heidän menonsa kesti tosi kauan. Vihdoin olin ensimmäisenä jonossa, ilman toivoakaan päästä kääntymään. Molemmista suunnista tuli koko ajan autoja ja Ikean suuntaan ajaneet etuajo-oikeutetut ajoivat risteyksen useasti typerästi tukkoon. Useiden minuuttien jälkeen kaksi autoa takanani ollut pakukuski siirtyi väkisin oikealle kääntyvien kaistalle ja kiilasi koko porukan välistä, siis kahden jonon välistä, väkisin keskelle risteystä koheltaen liikenteen sekaan aivan päättömästi. Kumit ulvoen paniikkijarrutusia ja ihme kyllä kolarilta vältyttiin.

                        Tulkitsin kommenttisi seiskan hidastamisesta sellaiseksi perinteiseksi lievästi liioittelevaksi. Jos jarrut on todella survaistu pohjaan hätäjarrutuksen lailla, niin siinähän ei ole tolkkua. Todennäköisesti kuski on keskittynyt johonkin muuhun kuin ajamiseen ja hätkähtänyt nähdessään taksin poikittain keskellä tietä, ymmästämättä sen olevan paikallaan.
                        Last edited by hietase; 11-10-2017, 21:18.

                        Comment

                        • pete95zhn
                          Bimmer Fanatic
                          • Mar 2007
                          • 212
                          • Boostby

                          Juu, nämä ovat kokonaan eri asioita, tien antaminen hieman himmaamalla ja täydellinen tumpelointi. Siinä me seistiin, molemmat paikallaan hetken aikaa, jotta taksari pääsi menemään.
                          Luulisin, että taksarin tarkoitus oli tulla siitä sopivaan rakoon (ja tuli katselemaan sitä rakoa kuten moni muukin samanlaisessa paikassa), vaikka mun taakse, siellä kun ei ollut ketään vähään matkaan, mutta tämän pukumiehen senso-motoriselle järjestelmälle se oli liikaa...
                          Pete

                          Menneet:
                          E36 320iT E46 320dT E91 320iT E61 525dTA M-sport F11 530 dTA '11 M-Sport
                          Nyt:
                          G31 530eXT M-Sport 0,33x E46 M3
                          996 turbo

                          Comment

                          • Jii_Koo
                            Bimmer Fanatic
                            • Jul 2013
                            • 785
                            • Jkl

                            HCZ-alkuisilla kilvillä varustettu e91 Jkl-alueella; et anna BTCF:stä kovin mukavaa kuvaa ajelemalla ko. tarrat ikkunoissa yhtäaikaa kun ikkunasta lentelee kaljatölkkejä toisten pihoille. :think
                            '00 Audi TT 1.8T Quattro//'92 Lexus LS400//'89 205 Green//'96 Ford Bronco Eddie Bauer//'99 Xsara VTS "Endurance Saloon" Project

                            Comment

                            • Alpina E34
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jan 2005
                              • 1122
                              • Masku

                              Originally posted by Tepperi View Post
                              Tämä. Tulee päivittäin liikuttua tieosuudella jossa on 80 km/h normialueella 50 km/h rajoituksia tietöiden takia. Yksinkertaisesti kyyrien nopeuskaava menee niin, että mitä pienempi nopeusrajoitus, sitä suurempi prosentuaalinen ylitys. 100 alueella kyyrä painelee 95 km/h, 80 alueella 80, 60 alueella 75 ja 50 alueella 70 km/h. Ei vaan, vittu, käy meikäläisen järkeen kun pitäisi mennä juuri päin vastoin.
                              Tervetuloa tänne Turun seudulle toteamaan sama. Paras saavutus oli kun kyyrä veteli 80 alueella GPS:n mukaan 55-65 välillä, ja 40-alueella pikkukylän keskustassa alkoi ohittelemaan hitaampia Mikä helvetti näitä vaivaa ja mistä net on kortin saaneet
                              E34 Lenz 536ds -89

                              E34 osille tarve:
                              https://www.btcf.fi/forum/showthread...14#post4283214

                              Ex: E46 316 Touring -04, E39 530DA Touring M-Sport -02, E34 535i M-Technic -90, E34 525 Tds Touring Executive -96, E28 518i "Bavaria" -87, E34 535i -89
                              Originally posted by T3
                              BMW ei ole valmistanut muita MOOTTOREITA, kuin M10 ja sen johdannaiset.
                              'Understeer is when you see the tree you are hitting, if you only hear the tree then it was oversteer' (Walter Röhrl)

                              Comment

                              • bmw323it
                                BTCF Member
                                • Mar 2008
                                • 1844
                                • N/A

                                Originally posted by hietase View Post
                                Kuulostaa terveellisen epäsuomalaiselta, eli joustavalta liikennekäyttäytymiseltä. Pisteet sille pukumiehelle sinne seiskaan.

                                Pisteet sinullekin, kun sateisessa aamuliikenteessä pidit sen verran turvaväliä, ettet päätynyt sinne takakonttiin.


                                Just näin.

                                Todennäköisesti tässäkään pukuherra ei ole edes tehnyt mitään äkkijarrutusta, vaan takana tulevan huomio on ollut jossain muualla mistä syystä edellä olevan hiljentäminen on tullut yllätyksenä. Näitä näkee joka päivä.

                                No, onneksi oli kuitenkin riittävästi väliä ettei käynyt köpelösti.
                                Nyt:
                                BMW X3 xDrive30e (g01)
                                BMW 335i (e90)
                                BMW 323iC (e36)
                                BMW 850i (e31)
                                BMW 320i (e30)
                                Golf GTE
                                ex: bemareita katkeamattomana jonona vuodesta ’95 mallisarjoista r50, r53, e30, e34, e36, e46, e61, e90, f07, g30 ja pari tusinaa väärän merkkistä

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎