Sattui aamulla pieni tilanne,kun sivutieltä kolmion takaa tuli auto eteeni. Aikaa ja matkaa olisi ollut riittävästi kiihdyttää ajonopeuteen (50km/h),mutta aluksi mitään ei oikeastaan tapahtunut. Nopeuden nostaminen kesti varmaan 300m. Joten jouduin polkemaan jarrua napakasti peräänajon välttämiseksi. Eli eteen tullut autoilija ei vaivautunut kiihdyttämään kunnolla. Jos kaasua olisi polkaistu kunnolla,niin minun ei varmaan olisi edes tarvinut jarruun koskea. Tiedä sitten tuliko kuskille jännäkakka housuun jos taustapeilistä tajusi aihettamansa tilanteen.
Näitä tapauksia tulee eteen yhä useammin. Eli ajetaan eteen,mutta ei viitsitä sitten kunnolla kiihdyttää alta pois. Ja lähes kaikilla nopeusrajoitusten alueilla. Nykyisillä pikku kinnereilläkin kyllä kerkeäisi,jos vaan olisi halua ja ymmärrystä. Puhumattakaan isommilla autoilla.
Onko muut huomannet samaa tuon ilmiön lisääntymisestä,vai sattuuko noita vaan minulle? Ja näitä eteen ajajia on kyllä jokaisessa automerkissä.
Näitä tapauksia tulee eteen yhä useammin. Eli ajetaan eteen,mutta ei viitsitä sitten kunnolla kiihdyttää alta pois. Ja lähes kaikilla nopeusrajoitusten alueilla. Nykyisillä pikku kinnereilläkin kyllä kerkeäisi,jos vaan olisi halua ja ymmärrystä. Puhumattakaan isommilla autoilla.
Onko muut huomannet samaa tuon ilmiön lisääntymisestä,vai sattuuko noita vaan minulle? Ja näitä eteen ajajia on kyllä jokaisessa automerkissä.
Comment