Viikon munakuski III

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Raimo Miettinen
    replied
    Originally posted by MR_piikki View Post
    ...itse siis liikenteessä raskaalla ajoneuvolla.

    Anteeksi avautuminen.. patoutumat tulee taas ulos Onneksi alkaa viikonloppu.
    Näin talvinopeuksilla itse tykkään kyllä teikäläisistä. Reilu turvaväli vaan ettei kurat lennä tuulilasiin ja vakkarista nopeus talteen. Rentoa ajoa tiedossa, kun nopeus pysyy täällä lähes mäettömällä lounaiskulmalla raskaallakin kalustolla yllä. Ei löydy alinopeutta nysvääviä eikä välinpitämätöntä pumppausta nopeudessa.

    Leave a comment:


  • DWHLL
    replied
    Tänään joku keski-ikäinen audikuski yritti tulla kylkeen punaisen valon takaa. Sai just ja just jarrutettua A6:n keskelle risteystä, mutta puhelin pysyi kuitenkin tukevasti korvalla koko ajan.
    Ihme juntti.

    Leave a comment:


  • nappe74
    replied
    Originally posted by MR_piikki View Post
    Eilen tummanharmaa X1 bmw teki perinteiset, 2 tiellä Humppilan kohdalla Poriin päin, saavuttaa mut vauhdilla ja ohi nopeasti. Maksimissaan minuutin päästä auto kihnuttaa mun edessä alinopeutta, itse siis liikenteessä raskaalla ajoneuvolla.

    Mua ihmetyttää muutenkin tuo outo hyvinkin yleinen ilmiö, että iso auto on pakko saavuttaa vauhdilla ja siitä on päästävä hinnalla millä hyvänsä ohi, sen jälkeen kiire häviääkin ja alkaa ns. maisemien katselu alinopeudella. En ihmettele yhtään, että tämän ammatin harrastajia roikkuu ihmisten perseessä kiinni, kun tyyli on tälläinen.

    Toinen ryhmä on nämä perässä erittäin lähellä aktiivisesti ohituspaikkaa hakevat, mutta ohi ei mennä vaikka vilkulla näyttäisi vapaasta välistä.. Kappas vaan kun tulee mäkinen maasto/ylämäki jne. tuplakeltaisilla niin sitten mennään ja auto tietenkin vastaan ja sitten seistäänkin jarrun päällä, ettei tämä reppanan maallinen vaellus lopu sen vinkkeli scanikan keulaan.

    Anteeksi avautuminen.. patoutumat tulee taas ulos Onneksi alkaa viikonloppu.

    Tätähän se on...

    Täällä kaakonkulmalla nuo pitkäkilpiset naapurin veitikat huolehtivat yleensä siitä että rekan ajaminen voi olla monesti yhtä helvettiä !!

    Leave a comment:


  • MR_piikki
    replied
    Eilen tummanharmaa X1 bmw teki perinteiset, 2 tiellä Humppilan kohdalla Poriin päin, saavuttaa mut vauhdilla ja ohi nopeasti. Maksimissaan minuutin päästä auto kihnuttaa mun edessä alinopeutta, itse siis liikenteessä raskaalla ajoneuvolla.

    Mua ihmetyttää muutenkin tuo outo hyvinkin yleinen ilmiö, että iso auto on pakko saavuttaa vauhdilla ja siitä on päästävä hinnalla millä hyvänsä ohi, sen jälkeen kiire häviääkin ja alkaa ns. maisemien katselu alinopeudella. En ihmettele yhtään, että tämän ammatin harrastajia roikkuu ihmisten perseessä kiinni, kun tyyli on tälläinen.

    Toinen ryhmä on nämä perässä erittäin lähellä aktiivisesti ohituspaikkaa hakevat, mutta ohi ei mennä vaikka vilkulla näyttäisi vapaasta välistä.. Kappas vaan kun tulee mäkinen maasto/ylämäki jne. tuplakeltaisilla niin sitten mennään ja auto tietenkin vastaan ja sitten seistäänkin jarrun päällä, ettei tämä reppanan maallinen vaellus lopu sen vinkkeli scanikan keulaan.

    Anteeksi avautuminen.. patoutumat tulee taas ulos Onneksi alkaa viikonloppu.

    Leave a comment:


  • JaniLap
    replied
    "BEMARIkuski huijasi härskisti ilmaiset autopesut"

    Ja vielä vanhanmallisella bemarilla. Ai ai.

    Leave a comment:


  • BeamR
    replied
    Originally posted by miko84 View Post
    Kyllä se on munakuski joka ei vilkkua viitti käyttää.. ����
    +1

    Miten se on keneltäkään pois että käyttää vilkkua? Itse käytän aina tarvittaessa, vaikka muuta liikennettä ei näkyisikään (koska mulla ei ole kahdeksaa silmää tuntosarvien päissä, niin voi jäädä joku kulkija huomaamatta).

    Leave a comment:


  • Ioni79
    replied
    Originally posted by Kaimu View Post
    Ihan mietteenä, miksi käyttää vilkkua esimerkiksi liikennevaloissa kääntyvien kaistalla, joista et saa kääntyä muualle kuin vasemmalle?
    Itsekin tullut nykyään käytettyä vastaavaa tapaa ja jotenkin tuntuu, että suurinosa perässäkin ajavista ihmisistä ajattelee "taas yksi bemarikuski joka ei käytä vilkkua"
    Itse taas ajattelen juurikin, että miksi käyttää kun et saa edes muualle kääntyä.
    Tietääkö sen kaikki vastaantulijat, ympäristön pyöräilijät, jalankulkijat - varsinkin lapset jotka eivät osaa liikennesääntöjä, mutta ymmärtävät vilkun? Nyt järki käteen ja ajatellaan muitakin käyttäjiä kuin autoilijoita. Ei se vilkku sua itseäsi varten ole.

    Leave a comment:


  • miko84
    replied
    Kyllä se on munakuski joka ei vilkkua viitti käyttää.. 👎🏼

    Leave a comment:


  • brainsurgery
    replied
    Originally posted by Kaimu View Post
    Ihan mietteenä, miksi käyttää vilkkua esimerkiksi liikennevaloissa kääntyvien kaistalla, joista et saa kääntyä muualle kuin vasemmalle?
    Itsekin tullut nykyään käytettyä vastaavaa tapaa ja jotenkin tuntuu, että suurinosa perässäkin ajavista ihmisistä ajattelee "taas yksi bemarikuski joka ei käytä vilkkua"
    Itse taas ajattelen juurikin, että miksi käyttää kun et saa edes muualle kääntyä.
    Siksi kun ei niistä sillä kaistalla oleskelijoista ikinä voi tietää tajuavatko että siltä kaistalta saa kääntyä vain vasemmalle.

    Leave a comment:


  • MikeDry
    replied
    Originally posted by Kaimu View Post
    Ihan mietteenä, miksi käyttää vilkkua esimerkiksi liikennevaloissa kääntyvien kaistalla, joista et saa kääntyä muualle kuin vasemmalle?
    Itsekin tullut nykyään käytettyä vastaavaa tapaa ja jotenkin tuntuu, että suurinosa perässäkin ajavista ihmisistä ajattelee "taas yksi bemarikuski joka ei käytä vilkkua"
    Itse taas ajattelen juurikin, että miksi käyttää kun et saa edes muualle kääntyä.
    Tuossa olen samaa mieltä, itsekkin monesti jättänyt käyttämättä tuollaisessa tilanteessa, myös oikealle mutta ainoastaan nuolivaloilla, kun ja jos ei ole vaaraa jalankulkijoista. Mutta tää vilkun käyttö hidaste/liikenneympyrässä on vähentynyt, kun jalakin on liikkeellä on vähän vaikea "ennakoida" kääntyykö auto vai ei, kun en viitsi "turhaa" syöksyä sinne, kun pienellä ennakoimalla homma luistaa ja kaikki pääsisi helpommalla

    Leave a comment:


  • Kaimu
    replied
    Originally posted by MikeDry View Post
    Tai yleensä ei vilkuta, minusta tuo vilkun käyttö on vähentynyt sanotaan 10 vuodessa, kun kyllä muistaa vielä kun kuskin hommat aloitti 10 vuotta sitten, että se oli helpompaa ajaa tuolla liikenteessä, kun nykyään tuntuu että pitää olla se ennustaja pallo kädessä vaikka olisi valo-ohjatut valot..
    Ihan mietteenä, miksi käyttää vilkkua esimerkiksi liikennevaloissa kääntyvien kaistalla, joista et saa kääntyä muualle kuin vasemmalle?
    Itsekin tullut nykyään käytettyä vastaavaa tapaa ja jotenkin tuntuu, että suurinosa perässäkin ajavista ihmisistä ajattelee "taas yksi bemarikuski joka ei käytä vilkkua"
    Itse taas ajattelen juurikin, että miksi käyttää kun et saa edes muualle kääntyä.

    Leave a comment:


  • Oqz
    replied
    Originally posted by hietase View Post
    Tämän jälkeen oli sellainen viiden sekunnin hiljaisuus, kun inssi odotti että kommentoisin jotain. Meinasinkin lipsauttaa, että moisilta huru-ukoilta kortti pois ja heti. Eihän kukaan odota tuollaista käytöstä ja sellaista kohdatessaan ei voi tietää mitä muita omia sääntöjä tällaisilla tyypeillä on. Että ääliömäistä toimintaa. Onneksi olin hiljaa, sillä inssi jatkoi siitä itse ja kehui vanhan herran maasta taivaaseen. Kuinka kaikkien pitäisi ajaa tällä tavalla ja käyttää omaa järkeään. Veikkaanpa, että oma inssiajoni olisi tuosta mutkistunut kummasti, jos olisin sanaisen arkkuni avannut. Nyt olin tyrmistyneenä hiljaa.
    Onpa kyllä ollut huvittava kohtaaminen sellaisen ihmisen kanssa, joka valvoo työkseen inssiajoja ja tekee päätöksen siitä soveltuuko kuljettaja tieliikenteeseen. Senhän vuoksi noita liikennesääntöjä on, että ne ovat kaikille samat ja voidaan olettaa kaikkien käyttäytyvän suurimmilta osin niiden mukaisesti.

    Olen siinä mielessä samaa mieltä tuon inssin ja parin edellisen kirjoittajan kanssa, että onhan tuossa vasemmalle vilkuttamisessa sinänsä ihan hyvä perusidea, koska varsinkaan pienemmissä liikenneympyröissä oikeanpuoleista vilkkua ei välttämättä näe kunnolla, jos pois kääntyvä auto on tullut ympyrään sen vastakkaiselta puolelta. Se ei vain käytännössä toimi, koska sitä ei opeteta kaikille ja olenpa joskus törmännyt sellaiseenkin autoilijaan, joka vilkutti vasemmalle poistuessaan ympyrästä mahdollisesti juurikin tuosta syystä, että vilkku oikealle ei välttämättä aina näy. Yritä siinä sitten jokaisen kohdalla arvailla kumpaan kuppikuntaan kukin vasemmalle vilkuttaja sillä kertaa kuuluu, kääntyykö pois ympyrästä vai jatkaako ajoaan siellä.

    Leave a comment:


  • MikeDry
    replied
    Tuosta vilkun näyttämisestä liikenneympyrässä vasemalle kyllä helpottaisi, kun toisissa autoissa et näe sitä vilkkua vaikka se näyttäisi poistuessaan ja muutenkin voisi olla helpompaa näille rähmäkäsille, että vilkkua ei tarvisi näyttää kun poistuu, ainoastaan kun kännyt vasemalle kun jatkat

    Leave a comment:


  • lj123
    replied
    Originally posted by hietase View Post
    Tämän jälkeen oli sellainen viiden sekunnin hiljaisuus, kun inssi odotti että kommentoisin jotain. Meinasinkin lipsauttaa, että moisilta huru-ukoilta kortti pois ja heti. Eihän kukaan odota tuollaista käytöstä ja sellaista kohdatessaan ei voi tietää mitä muita omia sääntöjä tällaisilla tyypeillä on. Että ääliömäistä toimintaa. Onneksi olin hiljaa, sillä inssi jatkoi siitä itse ja kehui vanhan herran maasta taivaaseen. Kuinka kaikkien pitäisi ajaa tällä tavalla ja käyttää omaa järkeään. Veikkaanpa, että oma inssiajoni olisi tuosta mutkistunut kummasti, jos olisin sanaisen arkkuni avannut. Nyt olin tyrmistyneenä hiljaa.
    Irlannissa tuo on tapana, en koskaan selvittänyt oliko jopa pakollista, mutta esim. Dublinissa liikenneympyröitä riittää ja ruuhkia myös, ja sitten jos on monikaistainen ympyrä, ei sellainen kuin useimmat suomalaiset, joissa toinen kaista sulkuviivoilla tavallaan päättyy kesken, niin tuo kyllä selkeytti aika paljon. Oli paljon helpompi ennakoida, kuka jatkaa vielä yhden liittymän ohi ennen kuin poistuu ja ympyrään ajettiin paljon sulavammin kun ei tarvinnut odottaa, että tuleeko se vilkku yhtäkkiä vasemmalle (vasemmanpuoleinen liikenne) yllärinä jos ollenkaan.

    Leave a comment:


  • hietase
    replied
    Originally posted by Topi08 View Post
    Miten vaikeeta on opetella käyttää vilkkua oikein liikenneympyrässä?, toiset ei vilkuta kun poistuvat ympyrästä, toiset vilkuttaa vasemmalle kun tulee ympyrään
    Tähän on pakko vastata inssin juttelua kun vuosi sitten kävin ajamassa pikku-e:n. Inssin kanssa juteltiin siinä ajon aikana niitä näitä ja eikä sen puheista nyt mitään erityistä pompannut esiin, mutta jotenkin mulle tuli sellainen fiilis, ettei kannata alkaa kauheasti laukomaan vastaan missään asiassa.

    Tulipa siinä sitten kiertoliittymä vastaan ja mulla kun oli lähes 8 metrinen venepaketti perässä otin sen hyvin rauhallisesti ja ennakoiden, vilkun käyttö tarkasti pykälien mukaan. Tämän jälkeen inssi otti puheeksi vanhemman herran, joka oli joutunut ajokokeeseen ilmeisesti ikänsä tai näkönsä vuoksi, en kysynyt. Herra oli ajanut kaikki kiertoliittymät vilkku päällä vasemmalle, kunnes poistuessa sitten oikealle. Kun inssi oli kysynyt tästä, niin herra oli todennut keksineensä tavan itse, jotta ympyröissä ajo olisi turvallisempaa.

    Tämän jälkeen oli sellainen viiden sekunnin hiljaisuus, kun inssi odotti että kommentoisin jotain. Meinasinkin lipsauttaa, että moisilta huru-ukoilta kortti pois ja heti. Eihän kukaan odota tuollaista käytöstä ja sellaista kohdatessaan ei voi tietää mitä muita omia sääntöjä tällaisilla tyypeillä on. Että ääliömäistä toimintaa. Onneksi olin hiljaa, sillä inssi jatkoi siitä itse ja kehui vanhan herran maasta taivaaseen. Kuinka kaikkien pitäisi ajaa tällä tavalla ja käyttää omaa järkeään. Veikkaanpa, että oma inssiajoni olisi tuosta mutkistunut kummasti, jos olisin sanaisen arkkuni avannut. Nyt olin tyrmistyneenä hiljaa.

    Leave a comment:

Working...
X