Viikon munakuski III

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • ++500Nm
    replied
    Tänään aamulla motarilla Turun päässä.
    Ohitin (E92sella) rajoituksen rajoissa E46sen Kaarinassa.
    TYKSin työmaalle tullessa himmailin rajoitusten laskiessa ja penaristi tulee ihan hanuriin kiinni...vilautin jarrua ja noin 2m etäisyydellä vetää paniikkijarrutuksen, kun rajoitus on 50.
    Pari kertaa tuli vielä ihan puskuriin kiinni.
    Mä vissiin häiritsin hänen menoa, kun rajoitukset tippuu 80 > 50 > 30...työmaalle
    V*tun idiootti.

    Leave a comment:


  • anv
    replied
    Jahas, nuoriso "rällännyt" http://www.kaleva.fi/uutiset/oulu/pe...teilla/756709/

    Leave a comment:


  • lj123
    replied
    Originally posted by -J-T-A- View Post
    Samankaltaisia kokemuksia oli itselläkin Dublinin liikenteestä jalankulkijana. Liikenteen vaihteleva nopeus, liikennevalojen ohjaus (ja säännöllinen Guinness ) teki ylityksistä haastavia. Hieno kylä muuten. Esimerkiksi Hanoin katujen moninkertainen liikennemäärä oli paremmin hallittavissa pienen harjoittelun jälkeen.
    Mun kokemukset rajoittuu enemmän omaan asuinalueeseen, jossa niitä suojatietä ei juuri ollut ja aina pääsi yli turvallisesti. Ja toki olla, että aika kullannut muistot siitä keskustan liikenteestä, tai sitten 10 vuodessa muuttunut.

    Leave a comment:


  • -J-T-A-
    replied
    Havaintoja Dublinista...
    Ensimmäinen havainto liikenteestä, kun tultiin taksilla lentokentältä keskustaan...liikenne pysähtyi, kun kaksi jätkää pitkin katua ja tossut 10 m päässä levällään. Oli hiukan osunut.
    Paikallinen poliisi "Garda" vahti jalankulkua suojatien vieressä ja ihmiset kulki vierestä ohi punasia päin.
    Yleensäkin vauhtia pidetään niin paljon, mitä liikenne antaa myöden.
    En koe Irlantia (ainakaan Dublinia) turvalliseksi jalankulkijalle.
    Onneksi siellä suojatien eteen on maalattu "LOOK RIGHT", niin tavan toopekin osaa katsoa oikeaan suuntaan.
    Samankaltaisia kokemuksia oli itselläkin Dublinin liikenteestä jalankulkijana. Liikenteen vaihteleva nopeus, liikennevalojen ohjaus (ja säännöllinen Guinness ) teki ylityksistä haastavia. Hieno kylä muuten. Esimerkiksi Hanoin katujen moninkertainen liikennemäärä oli paremmin hallittavissa pienen harjoittelun jälkeen.

    Leave a comment:


  • MikeDry
    replied
    Täälläkin kun nyt puhutaan suojateistä, niin tässä on erittäin huvittavia tilanteitahttps://www.google.fi/maps/@60.27135...7i13312!8i6656
    Tuosta kun ajaa eteenpäin, niin tulee 9kpl suojateitä tuolla suoralla, mutta siltikkin jengi ylittää mistä saattuu, mutta onhan se hienoa valita mistä menee.
    Myös osa vanhemmista menee lasten kanssa mistä sattuu yli, niin oppivat myös ettei ole mitää väliä

    Leave a comment:


  • lj123
    replied
    Originally posted by GOOFY View Post
    Voitais tehdä joka paikassa täysin toisin. Suojatiet pitäs hävittää kokonaan sillä niiden kohdalla jää eniten ihmisiä autojen alle. Kävelijät ja pyöräilijät väistää autoja ku sen kaikki tietää kumpi siinä häviää vaikka olis kuin oikiassa. "minähän menen ny tästä... PAM... Puskuri, ai saatana,taivas,suojatie,karvanopat,asvaltti,kenkä, polvilumpio,punasta,asvaltti,perkele... Mut eipä ollu minun vika"

    Ihimiset kävelee kauppojen parkkipaikoillakin miten sattuu. Ei ne välitä pätkääkään autoista. Mää ainaki kävelen silleen ettei autojen tarvi väistellä mua.
    Tietysti kävelijälläkin on vastuu. Mutta iso ja tärkein ero tulee siinä, että autoja ajaa vain aikuiset, lapset taas vain kävelevät tai pyöräilevät.

    Mun mielestä suurin vastuu on aina sillä, joka voi satuttaa toista, vaikka miten olisi vahinko. Autoon voi tulla naarmuja tai lommoja, mutta kuski ei vahingoitu jalankulkijaan törmätessä.

    PS. Olen varmaan munakävelijä, mutta välillä kun tarpeeksi alkaa harmittaa joidenkin ajaminen varsinkin keskusta-alueella niin astun suojatielle aika reippaasti munakuskin eteen, jos voin olla varma, että ehdin vielä tarvittaessa pois alta tai en aiheuta tuolla mitään peräänajoa. Tämä siis tapauksissa, joissa pitäisi tyhmemmällekin olla selvää jo kaukaa, että olen siihen suojatielle astumassa, tai kun näkee lapsia, joille ei anneta pääsyä suojatielle.

    Ja pari kertaa on tullut kämmennellä lyötyä jonkun autoon, joka änkeää esim risteyksessä kääntyessään varpaiden päälle kun olen jo puolessa välissä suojatietä ennen kuin tämä sankari lähtee edes liikkelle.

    PS2. Se, että suojateillä jää eniten ihmisiä auton alle on samaa logiikkaa kuin se, että tilastollisesti lunta tulee eniten talvella.
    Last edited by lj123; 04-04-2017, 21:10.

    Leave a comment:


  • ++500Nm
    replied
    Ja tänään Turussa Kupittaan Cittarin parkkiksella yks mamma jäi Skeidallaan puoliksi kääntyneenä parkkikaistaa kohti jumittamaan suoraan meneviä, kun odotti ruudusta lähtevää.
    Ois ollut tilaa ajaa se kinneri eteenpäin siihen välitielle pois takaa tulevien tieltä...muttakun ei ole lainkaan pelisilmää!!!
    "Odotan tässä ja pidän hyvän 7 m turvavälin pois lähtevään autoon."

    Pitäis useemmin antaa torvea, ni oppisivat olemaan.

    Leave a comment:


  • GameOver
    replied
    Originally posted by LordHamwich View Post
    Tämä on kyllä niitä asioita joita ei Savossa näe ikinä.
    Korjasin pikkasen . Etelä-Suomessa pärjää kyllä jos osaa sitä vilkkua ihan oikeesti käyttää.

    Leave a comment:


  • GOOFY
    replied
    Originally posted by ++500Nm View Post
    Ruotsissa Eskilstuna.
    Siellä määrättiin jalankulkijoille ehdoton etukävelyoikeus ja yksikään auto ei uskalla jättää antamatta vapaata kulkua. Keskustassa autoilu on kylläkin aika hidasta, mutta mennäänpähän sääntöjen mukaan.
    Voitais tehdä joka paikassa täysin toisin. Suojatiet pitäs hävittää kokonaan sillä niiden kohdalla jää eniten ihmisiä autojen alle. Kävelijät ja pyöräilijät väistää autoja ku sen kaikki tietää kumpi siinä häviää vaikka olis kuin oikiassa. "minähän menen ny tästä... PAM... Puskuri, ai saatana,taivas,suojatie,karvanopat,asvaltti,kenkä, polvilumpio,punasta,asvaltti,perkele... Mut eipä ollu minun vika"

    Ihimiset kävelee kauppojen parkkipaikoillakin miten sattuu. Ei ne välitä pätkääkään autoista. Mää ainaki kävelen silleen ettei autojen tarvi väistellä mua.
    Last edited by GOOFY; 04-04-2017, 20:45.

    Leave a comment:


  • ++500Nm
    replied
    Originally posted by lj123 View Post
    100% samaa mieltä. Ja se olisi vielä hyvin helposti toteutettavissa, valvontaiskuja ja sakko joka kerran, jos et lakia noudata.

    Eikä sen tarvitse olla edes suojatie vaan yleinen tarkkaavaisuus ja järki liikenteessä auttaisi. Esim. Irlannissa ei suojateitä ole niin paljon kuin täällä. Mutta yli pääsi kun jäi vain seisomaan tien varteen niin aina pian joku pysähtyi.

    Suomessa suojatie tuntuu oleva useimmille autoilijoille enemmänkin punainen vaate, ja joka kerta kun jalankulkija "ehtii" suojatielle niin se on sille autoilijalle selvästi jokin tappio.
    Ruotsissa Eskilstuna.
    Siellä määrättiin jalankulkijoille ehdoton etukävelyoikeus ja yksikään auto ei uskalla jättää antamatta vapaata kulkua. Keskustassa autoilu on kylläkin aika hidasta, mutta mennäänpähän sääntöjen mukaan.

    Havaintoja Dublinista...
    Ensimmäinen havainto liikenteestä, kun tultiin taksilla lentokentältä keskustaan...liikenne pysähtyi, kun kaksi jätkää pitkin katua ja tossut 10 m päässä levällään. Oli hiukan osunut.
    Paikallinen poliisi "Garda" vahti jalankulkua suojatien vieressä ja ihmiset kulki vierestä ohi punasia päin.
    Yleensäkin vauhtia pidetään niin paljon, mitä liikenne antaa myöden.
    En koe Irlantia (ainakaan Dublinia) turvalliseksi jalankulkijalle.
    Onneksi siellä suojatien eteen on maalattu "LOOK RIGHT", niin tavan toopekin osaa katsoa oikeaan suuntaan.

    Leave a comment:


  • LordHamwich
    replied
    Originally posted by miko84 View Post
    tietä annetaan kun lyö vilkun päälle...
    Tämä on kyllä niitä asioita joita ei Suomessa näe ikinä.

    Leave a comment:


  • MikeDry
    replied
    Originally posted by lj123 View Post
    100% samaa mieltä. Ja se olisi vielä hyvin helposti toteutettavissa, valvontaiskuja ja sakko joka kerran, jos et lakia noudata..
    Tähän mukaan turvaväli ja kännykät, kännykästä sakkoa 1000€ puhelin valtion haltuun 3kk, niin eiköhän alkaisi olemaan..

    Leave a comment:


  • lj123
    replied
    Originally posted by GameOver View Post

    Totta. Suomessa sais mun puolesta ottaa Viron mallin käyttöön suojateiden kunnioittamisen suhteen.
    100% samaa mieltä. Ja se olisi vielä hyvin helposti toteutettavissa, valvontaiskuja ja sakko joka kerran, jos et lakia noudata.

    Eikä sen tarvitse olla edes suojatie vaan yleinen tarkkaavaisuus ja järki liikenteessä auttaisi. Esim. Irlannissa ei suojateitä ole niin paljon kuin täällä. Mutta yli pääsi kun jäi vain seisomaan tien varteen niin aina pian joku pysähtyi.

    Suomessa suojatie tuntuu oleva useimmille autoilijoille enemmänkin punainen vaate, ja joka kerta kun jalankulkija "ehtii" suojatielle niin se on sille autoilijalle selvästi jokin tappio.

    Leave a comment:


  • GameOver
    replied
    Originally posted by miko84 View Post
    Noh voihan sen nuinki ajatella. Minä ajattelen sen niin, että kaupunki on iso (jos nyt otetaan esimerkiksi tuo Pietari), asukkaita
    saman verran ku koko Suomessa niin kyllä ruuhkat on ihan välttämätön paha. Jos täällä sarvikuonojen maassa olisi samanlaiset automäärät ja asenne minä-minä-minä-en-anna-tippaakaan-periksi olisi ruuhkat jotain käsittämätöntä ja peltiä rytisis. Röyhkeä pitää olla ja oma tila ottaa mutta samalla kunnioittaa myös toista. Olen huomannu, että "maassa maan tavalla" niin elämä on paljon helpompaa.
    Maassa maan tavalla toimii joka paikassa. Sillä pärjää. Tuolla vaan on tapana ajaa risteykset tukkoon kun valo on vaihtunut punaiseksi. Ihan itsekkyyttään. Ja siitähän seuraa ettei kukaan pääse siitä läpi. Ja kun kaikki tekee sen saman niin vitutus on taattu. Samoin vasemmalle voi kääntyä oikealta kaistalta samaan aikaan kun kääntyvien kaistalta toinen sankari päättääkin jatkaa suoraan. Onhan näitä. Ja kuten sanoit, suuressa kaupungissa ruuhkatkin on suurempia. Joskin jos vähänkään viitsisivät ajatella niin sielläkin sujuisi paljon paremmin. Tilaahan Pietarissakin on.
    EDIT: Yritän ehkä tuoda esiin vaan sitä että sille paikalliselle älyvapaudelle on siellä tilaa niin paljon että se vaikuttaa vasta kun ruuhka-aika alkaa. Ja silloin siinä onkin kestettävää.

    Ei siinä. Ei tämä meidän PK-seutukaan mikään herkkupala ole mutta sentään sujuu liikenne vielä. Kunnes autokanta kasvaa tarpeeksi

    Originally posted by miko84 View Post
    Ps. Oli kaupunki Venäjällä mikä tahansa niin jalankulkijalle annetaan tietä. Joo en olis tuota joskus itekkään uskonu YouTube-videoiden perusteella mutta todellisuus on joskus ihan jotain muuta kuin nämä muutamat minuutit miljoonien kuvattujen tuntien joukosta, eikö?
    Totta. Suomessa sais mun puolesta ottaa Viron mallin käyttöön suojateiden kunnioittamisen suhteen.

    Ja venäjällähän on tehty tyyliin päivittäinen TV-ohjelma dashcam-urpoiluista joten kai sieltä satoja tunteja matskua löytyy. Ja joka päivä tulee lisää.
    Last edited by GameOver; 04-04-2017, 07:55.

    Leave a comment:


  • miko84
    replied
    Originally posted by GameOver View Post
    No sujuvuudesta on varmaan vähän kaikenlaisia kokemuksia. Kyllähän siellä pärjää kun ottaa sen oman tilansa.
    Mun mielestä Venäjällä nimenomaan ajatellaan vain omaa persettään. 7km työmatkaan voi kulua joko 30min tai 2,5h. Se paikallinen "tilannetaju" kyllä käy ilmi aika nopeasti noista venäjän kojelautakameravideoista mitä tuubi on pullollaan.

    Toki jos sujuvuutta on se että Nevskiä pitkin päästellään 110-130km/h niin sitten
    Noh voihan sen nuinki ajatella. Minä ajattelen sen niin, että kaupunki on iso (jos nyt otetaan esimerkiksi tuo Pietari), asukkaita lähes saman verran ku koko Suomessa niin kyllä ruuhkat on ihan välttämätön paha. Jos täällä sarvikuonojen maassa olisi samanlaiset automäärät ja asenne minä-minä-minä-en-anna-tippaakaan-periksi olisi ruuhkat jotain käsittämätöntä ja peltiä rytisis. Röyhkeä pitää olla ja oma tila ottaa mutta samalla kunnioittaa myös toista. Olen huomannu, että "maassa maan tavalla" niin elämä on paljon helpompaa.

    Ps. Oli kaupunki Venäjällä mikä tahansa niin jalankulkijalle annetaan tietä. Joo en olis tuota joskus itekkään uskonu YouTube-videoiden perusteella mutta todellisuus on joskus ihan jotain muuta kuin nämä muutamat minuutit miljoonien kuvattujen tuntien joukosta, eikö?

    Leave a comment:

Working...
X