Viikon munakuski III

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • BeamR
    replied
    Herrasiunaa kun säikähdin.

    Edellä menevä etelähelsinkiläinen päätti kehä III:lla siirtyä Martinlaakson ramppiin ja hidasti niin että cruisella ajaessani pääsin rinnalle. Äkkiä tuon kehältä poistumassa olevan auton kuski päättikin koukata vasemmalle eli takaisin kehälle (ilmeisesti keksi olevansa väärässä rampissa). En tiedä oliko korkeampi voima vai armoton flaksi, mutta autojen väliin jäi hesarin ohuemman painoksen verran väliä eikä tullut osumaa. En ole aivan varma että tajusiko tuo veljeskansaa edustava kuski mitä tapahtui, itsellä ainakin lorahti lusikallinen housuun.

    Elkää hyvät immeiset tehkö tuollaisia batman-käännöksiä, käykää kääntymässä siellä rampin päässä, voipi sillai säästyä henkikulta.

    Leave a comment:


  • walde
    replied
    Suomalaisessa liikennekulttuurissa tiivistyy mainiosti suomalaisuus ylipäätään. Kusipäisyys, kateellisuus, yksinkertaisuus, ämmämäisyys, periaatteesta vittuilu, provosoituminen ja käytöstapojen puute on meillä suomalaisilla kansainvälisesti mitattuna poikkeuksellisen korkealla tasolla.
    Keskimäärin hauskoja tapauksia muuten nämä tässäkin topicissa sivutut niskojen nakkelijat, valojen vilkuttelijat ja käsimerkkien näyttelijät. Autosta käsin huidotaan ja ollaan kovaa jätkää, mutta kun ajaa perässä pihaan juttusille, niin napsahtaa keskuslukko kiinni ja aletaankin soittamaan poliiseita paikalle.

    Leave a comment:


  • MajorDrake
    replied
    Kyllähän tämä liikenne täällä takapajulassa on melko kankeaa siihen nähden millaista se on noissa euroopan suurkaupungeissa.

    En ymmärrä sitä että omaa oikeutta puolustetaan viimeiseen asti,
    jos tilanne hoituu sillä että joutuu kaasua nostamaan niin ei se päivä voi olla siitä pilalla, esimerkkkinä just nämä tilanteet kun joku tulee toiselta kaistalta väliin eteen tai jos vaikka liikenneympyrässä menee vähän pienempään väliin...

    Ja kaikkein huonoiten toimiva tilanne on kun kaksi kaistaa päätyy yhteen,
    Suomalaisista mulkuista valtaosa ei päästä loppuvalta kaistalta väliin jos on vähänkään ruuhkaa, esim. Saksassa mennään sujuvasti vuorotellen,
    tosin siellä on paikkapaikon tämä osoitettu liikennemerkillä mutta ei läheskään aina...

    Leave a comment:


  • hander
    replied
    Originally posted by hietase View Post
    Tämä on asia jota en myöskään ymmärrä. On ollut useita läheltä piti tilanteita, kun edellä ajettaan kiihdytyskaistaa 50-60 km/h nopeudella ilman aikomustakaan kiihdyttää. Kaistan lähestyessä loppuaan survaistaan jarrut pohjaan ja pysähdytään sinne päähän.

    Vuosien varrella olen oppinut pitämään todella pitkän välin tiettyihin automerkkeihin ja -malleihin kiihdytyskaistoilla. Kaksi pahinta: Nissan Tiida ja Nissa Almera Tino. Usein autoa myöhemmin ohittaessa ratissa istuu vanhempi herra...
    Nimenomaan. Sitten on tullut myös tilanne, jossa olin jo kiihdytyskaistalla tavalliseen tapaan kelannut oikean nopeuden+2..3 km/h ja vilkutan, että liityn nyt motarille. Liityin siis oikeaa vauhtia motarille sujuvasti, mutta takana tulevalle +50-v touran -kuskille tämä ei käynyt (ajoi muuten ylinopeutta, oma kello aina katsottu gpssällä).

    Vitullinen töötti- ja valoshow aivan puskurissa kiinni. No setä sitten lähtee ohittamaan ja itse tyydyn pitämään keskisormea pystyssä. Touran koukkaa kohta ihan eteeni, ja alkaa samanlainen jarruttelurumba, kuin siinä kuorma-autovideossa. Itellä vielä muksu kyydissä, perkele. Onneksi off-ramppi oli lähellä, niin ei tarvinnut jäädä katsomaan käykö samoin kuin tuolla videolla. En jäänyt selvittelemään vaikka spede ajoi samasta rampista sisään. Ois tehny kyllä mieli.

    Leave a comment:


  • hietase
    replied
    Originally posted by MPu- View Post
    Mikä siinä on niin vaikeaa käyttää sitä kiihdytyskaistaa siihen mihin se on tarkoitettu, ja sovittaa oma vauhti muun liikenteen nopeuteen siten että liittyminen onnistuu pienempäänkin väliin.
    Tämä on asia jota en myöskään ymmärrä. On ollut useita läheltä piti tilanteita, kun edellä ajettaan kiihdytyskaistaa 50-60 km/h nopeudella ilman aikomustakaan kiihdyttää. Kaistan lähestyessä loppuaan survaistaan jarrut pohjaan ja pysähdytään sinne päähän.

    Vuosien varrella olen oppinut pitämään todella pitkän välin tiettyihin automerkkeihin ja -malleihin kiihdytyskaistoilla. Kaksi pahinta: Nissan Tiida ja Nissa Almera Tino. Usein autoa myöhemmin ohittaessa ratissa istuu vanhempi herra...

    Leave a comment:


  • MR_piikki
    replied
    Sanonpahan vaan porilaiset ja vilkun käyttö stna, nuo kaksi ei sovi samaan lauseeseen!

    Toinen mikä pisti tänään ihmetyttää/vituttamaan oli yli-ikäinen kuljettaja, joka olisi ajanut suoraan mua ja vieressä tullutta X1:stä kylkeen liikenneympyrään tultaessa(itse ja X1 siis oltiin jo ympyrässä).. Pappa tuijotti kokoajan mua kyllä, mut jarruun ei koskenutkaan ja suoraan sisemmälle kaistalle, minun ja X1:sen kuljettajan lyödessä liinat kiinni ja katsellessamme toisiamme mitä juuri tapahtui --> onneks "pikkumaasturia" ajoi sentään viehättävä kuljettaja

    Leave a comment:


  • MPu-
    replied
    Originally posted by Smistik View Post
    Mikä siinä on niin vaikea ennakoida niitä liittyjiä ja kiihdyttää tai hiljentää eikä vaihtaa kaistaa seuraamatta tilannetta siellä vasemmalla kaistalla pidemmän aikaa.
    Vanhempi viesti, mutta tähän on pakko kommentoida yleisesti..

    Mikä siinä on niin vaikeaa käyttää sitä kiihdytyskaistaa siihen mihin se on tarkoitettu, ja sovittaa oma vauhti muun liikenteen nopeuteen siten että liittyminen onnistuu pienempäänkin väliin. Enenevässä määrin tuntuu tulevan valo/töötti palautetta siitä kun en tee tilaa liittyjälle vasemmalle kaistalle siirtymällä, kompensoidakseni liittyjän kyvyttömyyttä ennakoivan ajotavan ja nopeuden havainnoinnin suhteen.

    Leave a comment:


  • Rikardo
    replied
    Originally posted by BMW525Xda View Post
    Mitä sillä videolla näkyi ?
    Ei ole fb tiliä niin ilmeisesti ei pääse siksi näkemään ko videota.
    Se oli poistanut sen videonsa.

    Tuossa kumminkin uutinen aiheesta: http://www.mtv.fi/uutiset/rikos/arti...telyna/6131240

    Lyhyesti sanottuna henkilöauto jarrutteli kuorma-auton edessä usempaan otteeseen ja siirtyi useamman kaistan yli moottoritien ramppiin jarruttelemaan jossa ei enää jarrutusmatka kuorma-autolla riittänyt.

    Leave a comment:


  • BMW525Xda
    replied
    Mitä sillä videolla näkyi ?
    Ei ole fb tiliä niin ilmeisesti ei pääse siksi näkemään ko videota.

    Leave a comment:


  • Rikardo
    replied
    Originally posted by MR_piikki View Post
    Mielenkiintoisia kommentteja taas Tuntuu siltä et median antama kuva raskaankaluston kuljettajista ja heidän "suurista" rikkeistään tehny tehtävänsä, kun niin paljon on niitä joiden mielestä tuo on yhdistelmän kuljettajan vika No ei siinä, noin pahaa kilipäätä ei onneksi omalle kohdalle ole sattunut (vielä), mut kaikenlaisia sankareita kylläkin.. Tästä voi vaan vetää sen johtopäätöksen, et onneksi mullakin on se koelauta kamera autossa.. alkaa olee ryssän meininkiä
    Alkoi kyllä tuntua itestäkin tarpeelliselta tuo ajokamera kun näki tuon videon vaikken ajelekaan kuin henkilöautolla

    Leave a comment:


  • MR_piikki
    replied
    Originally posted by MikeDry View Post
    Tässä on viikon munakuski..

    Video ei ole oma, mutta näkee taas hyvää käyttäytymistä tuolla
    https://www.facebook.com/teemu.parta...c_location=ufi
    Mielenkiintoisia kommentteja taas Tuntuu siltä et median antama kuva raskaankaluston kuljettajista ja heidän "suurista" rikkeistään tehny tehtävänsä, kun niin paljon on niitä joiden mielestä tuo on yhdistelmän kuljettajan vika No ei siinä, noin pahaa kilipäätä ei onneksi omalle kohdalle ole sattunut (vielä), mut kaikenlaisia sankareita kylläkin.. Tästä voi vaan vetää sen johtopäätöksen, et onneksi mullakin on se koelauta kamera autossa.. alkaa olee ryssän meininkiä

    Leave a comment:


  • MikeDry
    replied
    Tässä on viikon munakuski..

    Video ei ole oma, mutta näkee taas hyvää käyttäytymistä tuolla


    EDIT video on poistettu
    Last edited by MikeDry; 23-10-2016, 15:02.

    Leave a comment:


  • Smistik
    replied
    Ei nyt liity munakuskiuteen, mutta tartun tuohon päiväajovalohommaan. Sumuvaloja kun nykyään lähes kaikissa autoissa, niin kyllähän niitä myös käytetään. Itse en ole vielä ollut tilanteessa missä niitä tarvitsee (tiedän kyllä milloin ne on tarkoitettu käytettäväksi) Ihan turha varuste. Mutta naurahdan joka kerta kun näen auton, jossa on jälkiasenteiset päiväajovaloledit. Paras on ollut c4 Corvette, sopii kuin hirvelle kiikarit.

    Leave a comment:


  • GOOFY
    replied
    Moottoritiellä saa ohittaa oikealta jos pysyy oikealla koko ajan. Siinähän vain ollaan omalla kaistalla ajamassa ja jos vasemmalla ajava ajaa hiljempaa ni ei ite tarvi hidastaa sen takia.

    Ne ovat liikenteessä meleko munapäitä jotka ajavat satasen alueella 90. Sit kun niistä menee ohi ja alkaa 80 alue niin ne ajavat puskuriin kiini ja taas jäävät kun satanen alkaa:think

    Ja ne jotka luulevat että vanhan auton sumuvalot muuttuvat päiväajovaloiksi. Skeidoissa aika yleistä. Parkit ja sumarit päällä. Sekö on siistiä. Penikoilta sen just ymmärtää mutta vanahat ukot

    Leave a comment:


  • jaegarmaisteri
    replied
    Jos ohituksista puhutaan ja mun mielestä niistä "munakuskeista". Ne jotka lähtevät motarilla ohittamaan esim. rekkaa tai muuta hitaampaa, niin miksi ihmeessä ei uskalleta ajaa reippaasti ohi? Mikään ei olekaan ärsyttävämpää kuin se vilkun laitto vasemmalle (yleensä vasta kun on alettu vaihtaa kaistaa) ja sit se junnaaminen.

    Oli viikko pari sitten 3 rekkaa Turku Helsinki motarilla (tunnelien kohdilla 100kmh rajoitus) hyvillä turvaväleillä ja eteen päätti sitten kurvata yksi ja ohittaa nuo. No siinä sitten muutama minuutti meni, ennen kuin ohitus oli tehty. Ei tuntunut olevan kiire minnekään. Itse havaitsin lähes kilometrin ennen jo tämän auton siellä rekkojen perässä. Eli hyvän matkaa oli varmaankin siellä roikkunut. Nyt päätti sitten yhtäkkiä lähteä ohittamaan.

    Leave a comment:

Working...
X