
Viikon munakuski III
Collapse
X
-
Tänään ajellessa, niin yhdellä mutkapätkällä sain kiinni jonkun randöm, n. 5 vuotta vanhan Golffin. Ajeli siinä 80 alueella (tie voisi kokonsa puolesta kyllä olla esim. 60 km/h koko matkalta) neljääkymppiä. Keskellä tietä. 10 kilsaa ajoin perässä kytäten ohituspaikkaa, mutta joka kerta kun sellainen aukeni, golffi liikkui siihen keskelle tietä, kun ei varmaan kurveissa (syystä) siihen uskaltanut mennä. Lopulta jäin sitten tien viereen polttelemaan tupakkaa ja antamassa vähän etumatkaa, ettei jäisi hyvät pätkät käyttämättä
-
Originally posted by Purtsi123 View PostTämäkin vaan yleinen havainto, mutta miksi pitää ohittaa motarilla esim. rekka mahdollisimman hitaaaaaaasti? Ja sen jälkeen taas löytyy kyllä kaasu poljin. Aivan käsittämätöntä toimintaa. Onko se niin, ettei ohitettava vaan vahingossakaan kuvittele, että siinä meni kaahaaja mulkku Kia/skoda kuski.!
Leave a comment:
-
Tämäkin vaan yleinen havainto, mutta miksi pitää ohittaa motarilla esim. rekka mahdollisimman hitaaaaaaasti? Ja sen jälkeen taas löytyy kyllä kaasu poljin. Aivan käsittämätöntä toimintaa. Onko se niin, ettei ohitettava vaan vahingossakaan kuvittele, että siinä meni kaahaaja mulkku Kia/skoda kuski.
Leave a comment:
-
Ei nyt viikon munakuskin titteliä ansaitse, mutta tavan uunoja vain.
Mikä siinä on aina kehäIII ruuhkissa ajellessa, kun ikinä ei voi ajaa siihen täyspitkän yhdistelmän mentävään väliin, vaan pakko on vielä painaa menemään sinne eteen niin, että taakse jäävä saa jarrutella nenä etulasissa? Ihan tahallani pidän hyyvin reilua väliä niin, että siihen eteen pääsee vaivatta vaikka isommallakin autolla, eikä itekkään tarvitse kokoaikaa pumpata polkimia edes takas. Ja silti parhaimpina päivinä olen saanu ajettua lentokentän liittymältä 3-tielle asti ilman, että kukaan tulee eteen. Sinne seuraavaan väliin edessä kyllä tungetaan sitäkin innokkaammin.
Hyvänä esimerkkinä tänään hieman ennen neljää iltapäivällä, olisiko ollut e91. Itseni edessä oli tilaa vaikka kuin ja helvetisti. Myös takana ajava piti hyvää hajurakoa. Edessä menijä sensijaan hiillosti melko tarkasti autonmitan päässä seuraavan vetokoukusta. No eikös sinne pidä päästä, vaikka ajoi kuitenkin meikäläisenkin ohi, että olisi ihan vapaasti voinu valita tykkääkö olla edessä vai takana.
Vaikka eipä kyseinen herra vaikuttanu myöskään tietävän, haluaako Helsinkiin vai Tampereen suuntaan.
Olisi kiva kuulla, miksi tarvitsee muiden lisäksi omakin elämä tehä yhtään sen hankalammaks kun ihan välttämättä on pakko? Tätä nimittäin tapahtuu oikeasti paljon, ainakin kehä kolmosella.
Leave a comment:
-
Originally posted by kimmon View PostSinä joka hopeisella e39:llä revit menemään ympäri Ruskeasannan Shelliä olet juuri se syy miksi koko piha on täynnä niitä prkeleen hidastetöyssyjä... Btcf-tarratkin näytti löytyvän. Miten voi olla niin v***n vaikeaa ajaa piha-alueella fiksusti?
Leave a comment:
-
Sinä joka hopeisella e39:llä revit menemään ympäri Ruskeasannan Shelliä olet juuri se syy miksi koko piha on täynnä niitä prkeleen hidastetöyssyjä... Btcf-tarratkin näytti löytyvän. Miten voi olla niin v***n vaikeaa ajaa piha-alueella fiksusti?
Leave a comment:
-
Originally posted by Juho_ View PostJoo, pointtina ei ollut toimittiinko ite oikein.
Ideana nimenomaan varoittaa nopeuserosta, jotta ymmärtävät jättäytyä etemmäs et näkevät paremmin milloin ohittaa....eikä liimautua takapuskuriin kiinni pitkät päällä osoittaakseen mieltä.
Suuntamerkkiä kun ei tarvinnut käyttää (koska paljon suoraa tietä, eikä tarvetta kääntyä millekkään pikkuteille), niin tuo koettiin parhaimmaksi vaihtoehdoksi.
Oli niitä kyllä sellaisiakin jotka ymmärti "viestin", niitä vaan harvemmin tarvitsee mainita kun topikin asiana munakuskit.
Tietty voidaan tässä ittemme myös leimata munakuskeiksi kun toimittiin vastoin lakia.
Ai miten suuntamerkki näytettiin? Ei ollut yhtään vaikeaa. Kun liittymä lähestyi, niin laitettiin hätävilkut pois päältä ja sen jälkeen suuntavilkku päälle. Hyvin toimi.
Leave a comment:
-
Aika stressaavaa oli aamulla seurata kolmostiellä Helsinkiin päin kun kehä3:lta tuli nainen mustalla V60 Volvolla oikeanpuoleiselle kaistalle minun viereen (ajoin vasenta kaistaa) ja puhui kännykkään sekä naputteli tekstaria tms. Siitä vaihtoi sitten kaistaa minun taakse ja peileistä seurasin kun kännykän käyttö jatkui koko ajan ja ajoi lisäksi aivan puskurissa kiinni.
Aamuruuhkassa nopeus seilasi 30-80kmh ja useaan otteeseen jono jarrutti aika voimakkaasti. Muijalla edelleen kännykkä esillä ja aina sai katella, että koskahan se tulee kontista sisään. Aina kun jono kiihdytti, se jäi jonkin verran kun ei huomannut että vauhti muilla nousi, ja sitten vauhdin hidastuessa aina viime hetken hätäjarrutus. Ennen kehä1:stä ajattelin, että lasken sen ohi, mutta onneksi meni kehälle.
Takuuvarmasti täräyttää tuollainen ketjukolarin jossain iltapäivän ruuhkassa ulosmenoväylällä kun nopeus nostetaan satasen kieppeille viiden metrin turvavälillä. Yksi ramppi, jossa liittyvä liikenne vaihtaa kaistaa ja jonossa nopeus äkisti hidastuu...
Leave a comment:
-
Originally posted by hietase View PostMinä kyllä hinaisin tieliikennelain määräämällä tavalla, eli ei hätävilkkuja kummassakaan. Hätävilkkujahan ei saa käyttää liikkuvassa ajoneuvossa lainkaan. Miten voisit näyttää esim. suuntamerkkiä?
Moottoritiellä ei saa hinata lainkaan, paitsi siten että poistuu heti ensimmäisestä liittymästä. Sori nyt vaan.
Ideana nimenomaan varoittaa nopeuserosta, jotta ymmärtävät jättäytyä etemmäs et näkevät paremmin milloin ohittaa....eikä liimautua takapuskuriin kiinni pitkät päällä osoittaakseen mieltä.
Suuntamerkkiä kun ei tarvinnut käyttää (koska paljon suoraa tietä, eikä tarvetta kääntyä millekkään pikkuteille), niin tuo koettiin parhaimmaksi vaihtoehdoksi.
Oli niitä kyllä sellaisiakin jotka ymmärti "viestin", niitä vaan harvemmin tarvitsee mainita kun topikin asiana munakuskit.
Tietty voidaan tässä ittemme myös leimata munakuskeiksi kun toimittiin vastoin lakia.
Leave a comment:
-
Originally posted by hietase View PostViilaan pilkkua: ei sen Güntherin auto liiku, kun se istuu siinä autobahnin staussa hätävilkut päällä. Tai sitten se menee kävelyvauhtia joka on lähes sama asia.
itse toimin suomessakin samoin jos nään tiellä esteen. olkoon sitten laillista tai ei. yhtään autoa ei ole vielä konttiin tullut.
Leave a comment:
-
Originally posted by hietase View PostViilaan pilkkua: ei sen Güntherin auto liiku, kun se istuu siinä autobahnin staussa hätävilkut päällä. Tai sitten se menee kävelyvauhtia joka on lähes sama asia.
Ihan hyvähän se olisi, että kun tulee vaikka 250km/h ja edessä oleva samaa vauhtia, että "hätävilkkuviesti" kulkeutuu myös liikkuvien autojen mukana taaksepäin reipasta vauhtia eteenpäin meneville autoille. Täten siis varoittaen, että nyt jarrutetaan.
Tai missä tahansa muussa vastaavassa tilanteessa. En ts. näe vain pointtia sille, miksei liikkuva auto saisi varoittaa kanssa-autoilijoita jostakin.
[/ot]
Leave a comment:
-
Originally posted by jaykayarel View PostLievä OT, mutta tämä on kyllä typerä laki. Hätävilkut on imo aika hyvä keino näyttää muille, että jotakin on pielessä itsellä tai lähiympäristössä, liikkui eteenpäin tai ei vrt. Saksassa autobaanoilla yllättävät ruuhkapysäytykset yms.
Leave a comment:
-
Originally posted by hietase View PostHätävilkkujahan ei saa käyttää liikkuvassa ajoneuvossa lainkaan.
Leave a comment:
-
Originally posted by Juho_ View PostTuossa yks kerta hinattiin autoa 80-100km/h alueella, sekä maantiellä että moottoritiellä.
Hätävilkut päällä molemmissa autoissa, että porukat tajuais et kulkee hitaammin ja ehkä saattavat myös älytä et hinataan toista autoa.
Moottoritiellä ei saa hinata lainkaan, paitsi siten että poistuu heti ensimmäisestä liittymästä. Sori nyt vaan.
Leave a comment:
-
Originally posted by teppo_h View PostIte kans huomannut kun ajelen pääasiassa tuolla kevyt k-a:lla (suburban) ja sillähän ei saa ajaa ku sitä 80km/h (vähän nyt toleranssia kuitenkin)...
On melko monesti tilanne se, että vakkarissa 85km/h ja perässä aivan järjetön jono autoja. Ohi ei mennä vaiḱḱá´tilaa olis.
Mikä niitä autoilijoita vaivaa??!!
Hätävilkut päällä molemmissa autoissa, että porukat tajuais et kulkee hitaammin ja ehkä saattavat myös älytä et hinataan toista autoa.
Kyllähän niitä ihme tyyppejä vaan riitti, kun eivät millään uskaltaneet mennä ohi vaikka tilaakin annettiin ja sit väläytellään pitkiä ja tööttäillään kun jonoa kertyy.
Iha uskomatonta kuin typerää porukkaa on...toki vielä typerämpää porukkaa oli kun työaikana piti viedä eräs auto toiseen paikkaan ja se päättikin sammua liikennevaloihin; automaatti, ja näköjään start-n-stop systeemi ja akku sökö.
Eli käyntiin ei saanut.
-> hätävilkut päälle ja osa ihmisistä ei älynny ajaa ohi vaikka kädellä näytti ikkunasta et aja ohi.
Eräskin äijä lipui takapuskurin tuntumaan kaikessa rauhassa vaikka vihreät paloi ja ite oon semmosen 20m päässä valoista (oli jonoa), ja näytän vielä että aja nyt jumalauta ohi. Ei, ei ymmärrä... joku toinen äijä jo kapuaa autostaan ulos kuin aikeinaan tulla kitisemään ikkunan luokse vaikka voisi ajaa ohi -- ymmärti sit tämä takana oleva ukko vihdoinkin ajaa ohi ja jono lähti taas vaihteeks vetämään..vaikka siinäkin osa jumitti suoraan taakse kuin ei tajuaisi mikä on homman nimi.
Muutama päivä sitten oli tämmöinen XC90 kuski moottoritiellä jonka taakse lopulta päädyin käyttöautolla..
Ohitti kaikki rekat +1-2km/h erolla ja kiilas suoraan näitten eteen, ite meinaan ajaa ohi tästä kun en halua sitä turvaväliä viedä kuten kummasti tuntuu monilla olevan tapana > kyllä kaasupoljin xc90:stä löytyykin ja pääsen sit näiden väliin siten että sopiva turvaväli.
Jokusen kilometrin jälkeen rupesi suorastaan vituttamaan tämän nopeuden vaihtelu 90-110km/h välillä ja laiskat ohitukset kun sattui hitaampi eteen.
Aloitan ohituksen vilkku päällä, no mitä xc kuski tekee? Tyrkkää eteen ja painaa kaasua.
Ajan hetken tämän takana ohituskaistalla ja vaihdan takas oikealle kaistalle ja katon mitä tekee. Palaa myös oikealle kaistalle.
Siinä sit selvis mikä oli homman nimi, niin eikun munakuskin titteliä hakemaan -> talla pohjaan pienimmällä vaihteella (3) millä pääsee nopeiten ohi ja ei ehtiny tällä kertaa kiilaamaan eteen ja kiihdyttämää ohi.
Ihan naurettavaa touhua... tämäkin maanteiden kuningas oli keski-ikäinen mies. Luulisi kyllä et kuka tahansa oppisi iän myötä olemaan perseilemättä, tai sit pahoittaa mielensä kovin pahasti kun max. 500€ kottero meinaa ajaa ohi.
Leave a comment:
Leave a comment: