memebuy23buy

Viikon munakuski III

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Laku
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2007
    • 17573
    • Turku

    Originally posted by van cleef View Post
    Kyl ne tutkii, jos sieltä on mahdollisesti sakkoja saatavissa valtion kassaan. Se on kovin fiskaalista tuo poliisityö nykyisin.
    On se jännä, että poliisi onkin nykyään verokarhu .
    Näillä mennään:
    - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
    - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
    - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
    - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


    Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

    Comment

    • Masander
      Bimmer Enthusiast
      • Sep 2010
      • 1398
      • Dingolfing

      Kyl tän viikon munakuskitittelit menee niille lukemattomille autoilijoille jotka VÄISTÄÄ vaikka on etuajo-oikeus (esim tietyt tilanteet fillaristien kanssa). Ja niille jotka ”suuttuu” kun joku ei anna tilaa kaistanvaihdossa vaikka ei ole vilkkua tai mitään muutakaan yleismaailmallista infoa siitä mitä haluaa tehdä.

      Vaihe yksi: vilkku päälle jolloin jengi näkee minne olet menossa
      Vaihe kaksi: katso peileistä ja/päätä kääntämällä onko tilaa
      Vaihe kolme: jos on tilaa mene toiselle kaistalle
      Vaihe neljä: jos ei ole tilaa toista edelliset kohdat

      Onko vittu vaikeaa onko?
      Last edited by Masander; 02-09-2020, 12:34.
      sigpic

      Comment

      • Rikke_
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2007
        • 1100
        • brushpower(harjavalta)

        Itse antaisin tittelin eräälle tantalle joka päätti pamauttaa sivutieltä farkkupösöllään eteen kun oltiin emännä kanssa pikatiellä moottoripyörillä... arpoi vielä risteyksessä että lähteekö vai ei ja päätti kurvata eteen... emännän pyörässä onneksi abs jarrut mutta omalla ninjalla oli vähän tekemistä kun satasesta rupeet vetämään liinoja kiinni... Sen verran säikähdin etten tajunnu monottaa sen lehmän romusta peiliä irti kuten eräästä volvosta joka liikenneympyrässä kerran tuli eteen...
        Skoda Octavia RS 2016

        EX:3xE30, 8xE34, 2xE39, 2xE36, 1xE46

        Comment

        • Heguli 31
          BTCF Member
          • Oct 2004
          • 10114
          • KVLA

          Ei liity suoraa aiheeseen,mutta telkkarissa pyörii parhaillaan Suomen surkein kuski "All stars". Miten ihmeessä noilla sankareilla voi olla ajokortti???
          Last edited by Heguli 31; 02-09-2020, 20:25.

          Comment

          • MikeDry
            BTCF Member
            • May 2006
            • 6239
            • Helsinki

            Tota olen itsekkin miettinyt ja vielä noin 5-10 vuotta sitten puhuttiin, että suomessa on oikeasti tiukka teoriakoe ja inssi:think
            Ex:Bmw 325ix turbo, Bmw 316, Bmw 325ixA.
            Current:Bmw 325ix, is in street use, but getting more and more better

            Comment

            • hietase
              Bimmer Fanatic
              • Oct 2012
              • 576
              • Espoo

              Originally posted by MikeDry View Post
              Tota olen itsekkin miettinyt ja vielä noin 5-10 vuotta sitten puhuttiin, että suomessa on oikeasti tiukka teoriakoe ja inssi:think
              Nykyään pääsee hyvin pienellä ajotuntimäärällä inssiin, muistaakseni alle kymmenellä tunnilla. Tämä näkyy mm. siinä, että ensi yrittämällä inssin läpäisee enää nippa nappa puolet. Ehkäpä niillä läpäisseilläkin taidot ovat, noh, mitä ne nyt oikeasti voivat olla noin vaatimattomalla ajokokemuksella.

              Comment

              • Kräki
                Bimmer Enthusiast
                • Sep 2018
                • 1090
                • Espoo

                Originally posted by Heguli 31 View Post
                Ei liity suoraa aiheeseen,mutta telkkarissa pyörii parhaillaan Suomen surkein kuski "All stars". Miten ihmeessä noilla sankareilla voi olla ajokortti???
                Eiköhän tämä ole osittain kieliposkella tehty ja hiukan liioiteltu.
                Toisaalta itä-helsingissä on ”ammatti”kuskina näitä suht paljon,mutta nekin viettävät puolet työajastaan puhoksen moskeijalla kaffettelemassa.

                Comment

                • O.K.
                  Moderator
                  • Nov 2003
                  • 4856
                  • Espoo

                  Originally posted by Masander View Post
                  Kyl tän viikon munakuskitittelit menee niille lukemattomille autoilijoille jotka VÄISTÄÄ vaikka on etuajo-oikeus (esim tietyt tilanteet fillaristien kanssa).
                  Lainaanpa omaa kirjoitustani Facebookin puolelta tältä vuodelta:

                  Ja sitten tähän päivään pieni avautuminen pyöräilijöistä osana liikennettä.

                  Kyllä sitä näin parina päivänä pyöräilleenä taas huomaa, että ei kaikilla autoilijoilla ole pyöräilijöihin liittyvät säännöt selvillä.

                  Kerrataan kaikille: jos auto ajaa suoraa tietä (eikä ole kolmiota), niin tietä ylittävä FILLARI ODOTTAA.

                  Yleensä on mennyt näin: minä pyörällä hiljennän odottamaan ylitystä. Sitten auto hiljentää ja lopulta pysähtyy. Kuski viittoo ohjaamo täynnä käsiä että mene vaan. Minä lähden siitä sitten hiljalleen liikkeelle. Liikenne seisoo turhaan pysähtyneen auton takia ja minä sitä ennen joudun kumminkin odottelemaan, että auto oikeasti pysähtyy.

                  Kun voisi mennä näin: auto tai parikin menee siitä normaalia vauhtia ohi ja minä pääsen pyörällä liikkeelle nopeammin kuin mitä joudun odottamaan sen auton hidastelua ja pysähtymistä. Kaikilla olisi vähemmän odottelua ja liikenne sujuvampaa.

                  Ja ei, minulle ei tule parempi mieli siitä että joku päästää mut yli. Päin vastoin mielen valtaa ketutus, että sekään autokuski ei osaa liikennesääntöjä ja aikaa tosiaan menee enempi kuin auton vain ajaessa ensin ohi.
                  Nykyiset: Melbournerot F31 320d M-Sport ja Saab 9-3 Aero Cabriolet '01
                  Ex. E91 325i '06, E39 530dA touring facelift, Saab 9-5 2.3t Wagon,
                  E34 525i

                  Comment

                  • MikeDry
                    BTCF Member
                    • May 2006
                    • 6239
                    • Helsinki

                    Mutta helpoin olisi, jos pyöräiliä väistää aina, niin simppeliä, niin simppeliä. Kun tuolla on niin paljon arpojia, myös ne pyöräilijät kenellä on ajo-oikeus, esim liikenneympyrässä
                    Ex:Bmw 325ix turbo, Bmw 316, Bmw 325ixA.
                    Current:Bmw 325ix, is in street use, but getting more and more better

                    Comment

                    • BMW525Xda
                      BTCF Member
                      • Feb 2014
                      • 8681
                      • Xxxxxx

                      Originally posted by MikeDry View Post
                      Mutta helpoin olisi, jos pyöräiliä väistää aina, niin simppeliä, niin simppeliä. Kun tuolla on niin paljon arpojia, myös ne pyöräilijät kenellä on ajo-oikeus, esim liikenneympyrässä
                      Lapsia ajatellen autoilijan pitäisi olla aina väistämisvelvollinen pyöräilijään nähden. Voi tietysti kääntää niin päin että silloin lapsi ei opi mitään. Mutta helpottaisi jos olisi yksi sääntö, olipa kumpi hyvänsä. Nyt on monenlaista suojatietä ja sääntöä joista autokouluttomat lapset/aikuiset eikä autokoululliset autoilijat ole selvillä, liikenne on kahden lajin viidakkoa.

                      Comment

                      • MikeDry
                        BTCF Member
                        • May 2006
                        • 6239
                        • Helsinki

                        Originally posted by BMW525Xda View Post
                        Lapsia ajatellen autoilijan pitäisi olla aina väistämisvelvollinen pyöräilijään nähden. Voi tietysti kääntää niin päin että silloin lapsi ei opi mitään. Mutta helpottaisi jos olisi yksi sääntö, olipa kumpi hyvänsä. Nyt on monenlaista suojatietä ja sääntöä joista autokouluttomat lapset/aikuiset eikä autokoululliset autoilijat ole selvillä, liikenne on kahden lajin viidakkoa.
                        Tuokin totta, kun miettii että sulla on risteyksessä kaikenlaisia juttuja mitä väistää, ketä väistää jne. Olisi helpompaa kuin säännöt olisi yksinkertaisia, kun itse kun ajan, niin mietin sitä että pääsee mahdollisimman helpolla ja pienellä vaivalla. Esim sen takia alinopeutta ajavat/epävarmat kuskit on erittäin riskejä kuskeja, itse pidän, siitä että on se varmuus. Sama pätee jalankulkijoihin, jos oikeasti näen että on tulossa suojatielle, niin silloin annan tietä, mutta jos arpoo, niin ota siitä nyt selvää sitten..
                        Ex:Bmw 325ix turbo, Bmw 316, Bmw 325ixA.
                        Current:Bmw 325ix, is in street use, but getting more and more better

                        Comment

                        • Topi08
                          Bimmer Enthusiast
                          • May 2008
                          • 4468
                          • .

                          Originally posted by BMW525Xda View Post
                          Voi tietysti kääntää niin päin että silloin lapsi ei opi mitään.
                          Ne on ne perkeleen spanextykit ja citypyöräilijät jotka ei opi. "Minulla on oikeus" ja vedetään tuosta noin ilman että pää kääntyy. Lapset oppivat paljon paremmin

                          Comment

                          • tabasco
                            Bimmer Fanatic
                            • Jul 2007
                            • 851
                            • fin

                            Originally posted by O.K. View Post

                            Kerrataan kaikille: jos auto ajaa suoraa tietä (eikä ole kolmiota), niin tietä ylittävä FILLARI ODOTTAA.

                            Yleensä on mennyt näin: minä pyörällä hiljennän odottamaan ylitystä. Sitten auto hiljentää ja lopulta pysähtyy. Kuski viittoo ohjaamo täynnä käsiä että mene vaan. Minä lähden siitä sitten hiljalleen liikkeelle. Liikenne seisoo turhaan pysähtyneen auton takia ja minä sitä ennen joudun kumminkin odottelemaan, että auto oikeasti pysähtyy.

                            Kun voisi mennä näin: auto tai parikin menee siitä normaalia vauhtia ohi ja minä pääsen pyörällä liikkeelle nopeammin kuin mitä joudun odottamaan sen auton hidastelua ja pysähtymistä. Kaikilla olisi vähemmän odottelua ja liikenne sujuvampaa.

                            Jalankulkijahan pitää päästää yli, jos on astumassa suojatielle. Tämä varmaan menee ihmisillä sekaisin pyöräilijöiden kohdalla, joita ei tarvitsekaan väistää, ellei sitä stoppia tai kolmiota ole autolle, tai olla kääntymässä risteyksessä ja fillaroija ylittää risteävän tien. Pyörää taluttava henkilö on jalankulkija, vaikka se pyörä siinä tilanteessa mukana onkin.



                            Kovin on kirjavat käytännöt kuitenkin, että miten homma menee. Melkein voisi sanoa, että enemmän noissa tilanteissa näillä kolkilla käytetään pelisilmää kuin virallisia väistämissääntöjä.



                            Aika usein jalankulkijat pysähtyvät pitämään mitä ties seuroja siihen suojatien kohdalle tien reunaan, mikä taas autoillessa ärsyttää. Pitääkö noita nyt väistää vai ei.

                            Comment

                            • Heguli 31
                              BTCF Member
                              • Oct 2004
                              • 10114
                              • KVLA

                              Paikoittain on todella rankkaa aamusumua. Ihmiset vaan vetelee päiväväloilla,siis ilman takavaloja. Kun sumua on paikoittain niin sakeana,että normaalit takavalotkaan ei meinaa näkyä ilman takasumaria. Näitä munakuskeja on liikenteessä paljon.

                              Tätä apinatouhua vaan jatkuu vuodesta toiseen,eikä virkavalta puutu asiaan mitenkään.

                              Nimimerkillä "eilen peräänajo lähellä"

                              Comment

                              • naikou
                                Bimmer Enthusiast
                                • Dec 2010
                                • 1787
                                • vihti

                                Nyt kun alkaa olemaan jo pimeät aamut ja iltapäivätkin osittain niin valottoman pyöräilijän näkee joka aamu ja ilta mutta noita ilman takavaloja ajavia autoja ei yhtään, sit jaetaan vaan jotain huomautuksia tuhansittain vaikka kyllä se sakko puree paremmin ja pyöräilijöillä rahaakin riittää kun ei tartte auton juoksevia kuluja maksaa Semmoista a-pilarin takana olevaa valotonta äänetontä sähköpyörää on joskus vaikea havaita ajoissa ja se vituttaa kun joutuu äkkiä jarruttaa
                                E39 523i Turbo

                                Comment

                                Working...
                                X