Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW Japanista II - (FAQ + muita merkkejä)

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Zoui
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2003
    • 6345
    • Tampere

    Originally posted by BeamR View Post
    tästä reippaasti ajettu M-tech II E30 325, 200tkm mittarissa mutta suht siisti ja bi-color ulkokuori. Tän vois saada edukkaasti, todennäköisesti kuitenkin ruosteeton.
    Tämä voisi olla sellainen 30-50.000jpy kokeillaan kepillä kohde, mikä tekisi kuluineen hankoon 3000-3200eur.

    Nämä on nyt arvioita omalla laskurilla, mutta kannattaa näissä halvoissa huudoissa huomioida se seikka, ettei auton hinnalla ole kovin suurta merkitystä, otan tähän väliin esimerkin auton hintaa tuplaamalla:

    Huutohinta - Hankohinta
    30.000jpy = 2975 eur
    60.000jpy = 3280 eur
    120.000jpy = 3890 eur

    Eli nyt hain tällä lähinnä sitä takaa että halvan auton hinnan tuplaaminen japanissa aiheuttaa kuitenkin vain 10% nousun hintaan kaikkine kuluineen... ja huutohinnan nelinkertaistaminen aiheuttaa vain 30% kasvun.

    Tähän käytännön ongelmaan kun tuli törmättyä satoja kertoja näissä halvoissa autoissa, eli asiakkaalla kun on budjetti auton hankkimiseen, niin sen pienellä venyttämisellä saadaan vaikutettua paljon hankintaan.
    Elämä on pihakivestä.

    Comment

    • Attekun
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2013
      • 1407
      • Saarijärvi

      Originally posted by BeamR View Post
      tästä reippaasti ajettu M-tech II E30 325, 200tkm mittarissa mutta suht siisti ja bi-color ulkokuori. Tän vois saada edukkaasti, todennäköisesti kuitenkin ruosteeton.

      E30:ssa en pysty hyväksymään automaattia. Muuten ois aika jees. Ja tuo Alpina...herkku.
      Toyota Alphard MS
      Peugeot e-2008
      ex:E39 530d - 01 E38 735i - 96--köyhän miehen kasikone ,E39 520i - 98 "pappa", E30 316

      Comment

      • bemu2000
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2003
        • 17799
        • Jämsä

        Mites tuo autovero nyt menee noissa 10-20v vanhoissa japanin tuonneissa? Entä yli 25v autoissa?
        TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
        Vanteet edullisesti
        Nostureita ja rengaskoneita

        Comment

        • MikeDry
          BTCF Member
          • May 2006
          • 6151
          • Helsinki

          Se e30 Alpina menee yli budjetin, mutta kyllä tuo M-tech II olisi ihan jees auto..
          Ex:Bmw 325ix turbo, Bmw 316, Bmw 325ixA.
          Current:Bmw 325ix, is in street use, but getting more and more better

          Comment

          • bemu2000
            Bimmer Enthusiast
            • Jul 2003
            • 17799
            • Jämsä

            Originally posted by Zoui View Post
            Tämä voisi olla sellainen 30-50.000jpy kokeillaan kepillä kohde, mikä tekisi kuluineen hankoon 3000-3200eur.

            Nämä on nyt arvioita omalla laskurilla, mutta kannattaa näissä halvoissa huudoissa huomioida se seikka, ettei auton hinnalla ole kovin suurta merkitystä, otan tähän väliin esimerkin auton hintaa tuplaamalla:

            Huutohinta - Hankohinta
            30.000jpy = 2975 eur
            60.000jpy = 3280 eur
            120.000jpy = 3890 eur

            Eli nyt hain tällä lähinnä sitä takaa että halvan auton hinnan tuplaaminen japanissa aiheuttaa kuitenkin vain 10% nousun hintaan kaikkine kuluineen... ja huutohinnan nelinkertaistaminen aiheuttaa vain 30% kasvun.

            Tähän käytännön ongelmaan kun tuli törmättyä satoja kertoja näissä halvoissa autoissa, eli asiakkaalla kun on budjetti auton hankkimiseen, niin sen pienellä venyttämisellä saadaan vaikutettua paljon hankintaan.

            Epäilen vahvasti että pitää laittaa vähintään 200kjpy tarjous tuosta E30:stä jos sen haluaa. Jos olisi manuaali, niin voisi olla silti hyvä ostos.
            Last edited by bemu2000; 07-12-2015, 11:54.
            TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
            Vanteet edullisesti
            Nostureita ja rengaskoneita

            Comment

            • Zoui
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2003
              • 6345
              • Tampere

              Originally posted by bemu2000 View Post
              Epäilen vahvasti että pitää laittaa vähintään 200kjpy tarjous tuosta E30:stä jos sen haluaa. Jos olisi manuaali, niin voisi olla silti hyvä ostos.
              Näin ne usein menee, etenkin kun auto on jo tuolla kalliimman pään huutokaupassa. Jokainen voi sitten miettiä onko kyseinen laite itselle sen hiukan vajaa 5000eur arvoinen hangossa, jos lähtee tarjoamaan summia millä todennäköisemmin jo voittaa.

              Mulle itselle on tarttunut sellainen ajatusmalli noihin ostoihin, ettei merkin/mallin osalla ole niin isoa osuutta, on siis tullut isolla haravalla tehtyä 10-100.000jpy tarjouksia mitkä on reilusti alle "yleisten myyntihintojen". Sieltä sitten ajankanssa tarttuu käsittämättömän hyviä poimintoja hinta/laatu suhteeltaan.
              Elämä on pihakivestä.

              Comment

              • BeamR
                BTCF Member
                • Jul 2007
                • 13363
                • Espoon takametsät

                siitä tommonen 50tkm ajettu S500L vm -98.

                nappeja ja katkaisimia on kuin hävittäjäkoneessa, aina keskikonsolia myöten. Mitä noilla kaikille sitten tehdäänkään.




                F46 Gran Tourer -20
                Boxster 2.5 -97

                Comment

                • Zoui
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2003
                  • 6345
                  • Tampere

                  Originally posted by BeamR View Post
                  siitä tommonen 50tkm ajettu S500L vm -98.

                  nappeja ja katkaisimia on kuin hävittäjäkoneessa, aina keskikonsolia myöten. Mitä noilla kaikille sitten tehdäänkään.
                  Aika identtiset toiminnot noissa kuin saman ikäisissä seiskoissa, mersun mukava bonus bemariin verrattuna on muistipenkkien mukana automaattisesti liikkuva taustapeili, ainoa mitä bemarissa joutuu käsin vääntelemään... tuossa saa taustapeilin siis napista säädettyä.

                  Mutta tuo navi systeemi on se mistä joillekin tuli suomessa itku, sitä kun ei saa täällä toimimaan millään. Poistaminen ei myöskään ole vaihtoehto kun ilmastoinnin toiminnot on integroitu samaan näyttöön... no, itse tulen suomessa toimeen tuollaisella 20 vuotiaalla harrasteautolla ilman naviakin.
                  Elämä on pihakivestä.

                  Comment

                  • 599gtb
                    Bimmer Fanatic
                    • Aug 2011
                    • 490
                    • Vantaa

                    Originally posted by Zoui View Post
                    Aika identtiset toiminnot noissa kuin saman ikäisissä seiskoissa, mersun mukava bonus bemariin verrattuna on muistipenkkien mukana automaattisesti liikkuva taustapeili, ainoa mitä bemarissa joutuu käsin vääntelemään... tuossa saa taustapeilin siis napista säädettyä.

                    Mutta tuo navi systeemi on se mistä joillekin tuli suomessa itku, sitä kun ei saa täällä toimimaan millään. Poistaminen ei myöskään ole vaihtoehto kun ilmastoinnin toiminnot on integroitu samaan näyttöön... no, itse tulen suomessa toimeen tuollaisella 20 vuotiaalla harrasteautolla ilman naviakin.
                    eikö saa toimimaan vaikka vaihtaisi kaikki osat näytöt yms?
                    ex bmw 540ia e34 1993
                    ex bmw e32 735i

                    Comment

                    • Zoui
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2003
                      • 6345
                      • Tampere

                      Originally posted by 599gtb View Post
                      eikö saa toimimaan vaikka vaihtaisi kaikki osat näytöt yms?
                      Ei saa tuota tehtaan OEM navia millään tavalla toimimaan täällä, pitää vain tyytyä siihen että näytössä näkyy radion ja ilmastoinnin tietoja, sinänsä ihan merkityksetön asia että tuo navi-toiminto sitten jää puuttumaan. Ehkä enemmän häiritsee siinä se seikka että ilmastoinnin nappeihin kohdistuvaa tietoa lukee japaniksi näytöllä, mikä vaikeuttaa täällä alkuun käyttämistä.

                      Sitten voi käyttää jotain aftermarket tai kännykkä navia kun eksyy matkalla.

                      Mutta aikaisemmassa topikissa jo taisin mainita että halutuimpia malleja noista on juuri loppupään 98/99 mallit tavallisella radio/ilmastointi yhdistelmällä. (Harvinaisia japanissa)
                      Elämä on pihakivestä.

                      Comment

                      • 599gtb
                        Bimmer Fanatic
                        • Aug 2011
                        • 490
                        • Vantaa

                        Originally posted by Zoui View Post
                        Ei saa tuota tehtaan OEM navia millään tavalla toimimaan täällä, pitää vain tyytyä siihen että näytössä näkyy radion ja ilmastoinnin tietoja, sinänsä ihan merkityksetön asia että tuo navi-toiminto sitten jää puuttumaan. Ehkä enemmän häiritsee siinä se seikka että ilmastoinnin nappeihin kohdistuvaa tietoa lukee japaniksi näytöllä, mikä vaikeuttaa täällä alkuun käyttämistä.

                        Sitten voi käyttää jotain aftermarket tai kännykkä navia kun eksyy matkalla.

                        Mutta aikaisemmassa topikissa jo taisin mainita että halutuimpia malleja noista on juuri loppupään 98/99 mallit tavallisella radio/ilmastointi yhdistelmällä. (Harvinaisia japanissa)
                        eikö muka saa vaikka vaihtaa kaikki navin osat euro osiin?:think
                        vaikea uskoa ettei toimisi jos vaihtaa kaikki osat
                        ex bmw 540ia e34 1993
                        ex bmw e32 735i

                        Comment

                        • bemu2000
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jul 2003
                          • 17799
                          • Jämsä

                          Originally posted by Zoui View Post
                          Ei saa tuota tehtaan OEM navia millään tavalla toimimaan täällä, pitää vain tyytyä siihen että näytössä näkyy radion ja ilmastoinnin tietoja, sinänsä ihan merkityksetön asia että tuo navi-toiminto sitten jää puuttumaan. Ehkä enemmän häiritsee siinä se seikka että ilmastoinnin nappeihin kohdistuvaa tietoa lukee japaniksi näytöllä, mikä vaikeuttaa täällä alkuun käyttämistä.

                          Sitten voi käyttää jotain aftermarket tai kännykkä navia kun eksyy matkalla.

                          Mutta aikaisemmassa topikissa jo taisin mainita että halutuimpia malleja noista on juuri loppupään 98/99 mallit tavallisella radio/ilmastointi yhdistelmällä. (Harvinaisia japanissa)

                          Mahtaisikohan noihin saada koodattua toisen kielen?
                          TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                          Vanteet edullisesti
                          Nostureita ja rengaskoneita

                          Comment

                          • Zoui
                            Bimmer Enthusiast
                            • Aug 2003
                            • 6345
                            • Tampere

                            Originally posted by 599gtb View Post
                            eikö muka saa vaikka vaihtaa kaikki navin osat euro osiin?:think
                            vaikea uskoa ettei toimisi jos vaihtaa kaikki osat
                            Kas kun se pulma on juuri siinä että mihin euro osiin niitä vaihtaisit? Meinaan sellaisia euro-osia kun ei ole olemassa
                            Elämä on pihakivestä.

                            Comment

                            • Zoui
                              Bimmer Enthusiast
                              • Aug 2003
                              • 6345
                              • Tampere

                              Originally posted by bemu2000 View Post
                              Mahtaisikohan noihin saada koodattua toisen kielen?
                              Kaikki on kai mahdollista, mutta vaatinee sitten jo aika pitkän linjan tietämystä. Eli siihen ei ole olemassa valmiita kieliversioita tai välineitä joilla niitä muutettaisiin.

                              Osa japanista on ihan muoviin stanssattu, mut kai nekin morapuukolla voi pois raaputtaa ja laittaa siirtokirjaimilla suomea.

                              Elämä on pihakivestä.

                              Comment

                              • Zoui
                                Bimmer Enthusiast
                                • Aug 2003
                                • 6345
                                • Tampere

                                Sitten olisi samalle päivälle (10.12.) vielä facelift B7 tarjolla, ajettu vain reilu 37tkm ja priima grade 4.5

                                Ei varmasti halpoja mutta aika vähän näitä on euroopassa tarjolla.


                                Elämä on pihakivestä.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎