memebuy23buy

BMW Japanista II - (FAQ + muita merkkejä)

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • KJ
    Bimmer Fanatic
    • Jan 2004
    • 695
    • Järvenpää

    Originally posted by BeamR View Post
    -95-mallinen E34 M5, R/D, ilmeisesti saanut joskus keulaan osuman.
    Ajettu 96tkm. Kait tuokin olis sellainen matalan heiton auto. Vanteet on mun makuun.
    Mistä kohtaa tuosta auction sheetistä se vuosimalli luetaan?
    Tämäkin auto on 3.6:lla mosalla ja valmistettu -89. Onko tämä siis ensirekattu japanissa vasta -95?
    F30 330e -17 Alpinweiss 3
    E70 X5 3.0sd -08 Schwarz 2

    Comment

    • Zoui
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2003
      • 6350
      • Tampere

      Originally posted by KJ View Post
      Mistä kohtaa tuosta auction sheetistä se vuosimalli luetaan?
      Tämäkin auto on 3.6:lla mosalla ja valmistettu -89. Onko tämä siis ensirekattu japanissa vasta -95?
      Sheetin tiedoissa usein ei tuota vuosimallia ole, mutta tuo vuosi papereissa on rekisteröintipäivä japanissa kuten sanoit.

      Viety siis todennäköisesti käytettynä japaniin.

      R gradella oleva auto voi olla myös rekisteristä kolaroinnin takia poistettu rehti japaniauto, mutta korjauksen jälkeen uudelleen rekisteröitäessä tuo vuosi muuttuu.
      Elämä on pihakivestä.

      Comment

      • Laku
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2007
        • 17573
        • Turku

        BeamR, lopeta jo, järki lähtee .
        Näillä mennään:
        - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
        - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
        - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
        - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


        Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

        Comment

        • Zoui
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2003
          • 6350
          • Tampere

          Auton oikea vuosimalli on tuossa lokerossa, eli jotain 60-70 luvun jenkkiautoja yms. ei missään nimessä kannata etsiä huutokaupan vuosimallin mukaan, koska ovat järjestään myöhemmin japaniin rekisteröityjä.

          Elämä on pihakivestä.

          Comment

          • BeamR
            BTCF Member
            • Jul 2007
            • 13363
            • Espoon takametsät

            Originally posted by KJ View Post
            Mistä kohtaa tuosta auction sheetistä se vuosimalli luetaan?
            Tämäkin auto on 3.6:lla mosalla ja valmistettu -89. Onko tämä siis ensirekattu japanissa vasta -95?
            joo mä en katsonut ollenkaan runkonumeron perusteella, pelkästään ilmoitettua tietoa. Kannattaa tsekata tosiaan noita taustoja ennen huutamista.
            F46 Gran Tourer -20
            Boxster 2.5 -97

            Comment

            • Cunttory
              Bimmer Enthusiast
              • Feb 2004
              • 1772
              • Kuopio

              Missä on coupe quattrot tai SEC mersut, ei ole satunnaisella selauksella sattunu löytymään ainuttakaan.
              Kaikista Pierburgin tuotteista tulee iän myötä paskaa!

              Comment

              • JiPe
                Bimmer Enthusiast
                • Jun 2010
                • 2548
                • Kuopio

                Mihin hintoihin noi halvemman luokan E34 M5 on päätyneet?
                MB W204 200cdi -08 -Käyttis-
                MB C124 E 320 coupe -93 -Odottaa museointia-
                MB W906 Sprinter -16 -Reissussa-
                Suzuki Vitara 1.6 -91 -Aura-auto-

                Comment

                • nokonzok
                  Bimmer Fanatic
                  • Dec 2013
                  • 826
                  • Espoo

                  Originally posted by BeamR View Post
                  E39 528iA M-sport -00. Grade 4/B, ajettu 55tkm. Tää vois irrota tosi edukkaasti, katsoin historiaa niin siinä 100+kJPY haminoissa näitä on myyty
                  Tämän tyyppisten autojen tilastohintoja tutkiessa kannattaa pitää mielessä, että ohjauksen puolta ei välttämättä ole sen tarkemmin eroteltu. RHD:t ovat Japanissakin paljon halvempia. Sen enempiä tarkistamatta epäilen aika vahvasti, että irtoaa ko. Bemu rapiat 100k JPY hintaan, varsinkaan noilla kilsoilla.

                  Comment

                  • Zoui
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2003
                    • 6350
                    • Tampere

                    Originally posted by nokonzok View Post
                    Tämän tyyppisten autojen tilastohintoja tutkiessa kannattaa pitää mielessä, että ohjauksen puolta ei välttämättä ole sen tarkemmin eroteltu. RHD:t ovat Japanissakin paljon halvempia. Sen enempiä tarkistamatta epäilen aika vahvasti, että irtoaa ko. Bemu rapiat 100k JPY hintaan, varsinkaan noilla kilsoilla.
                    Onneksi nämä ei ole uskon asioita ja oletan BeamR tulkinneen listat läpi yksilöittäin ja LHD mallit valiten. Näitä 528i malleja tuotiin japanista ihan suoraan purkuunkin, kun olivat halpoja ja luukut ehjiä

                    Heitän pari esimerkkiä, myönnän toki että grade 3.5 jne mutta hinnat alle 100k

                    Used Car Auctions - Japan Partner. Japan Partner is one of the leading used/damaged cars exporters that exports not only RHD cars (Right Hand Drive cars) but also a great number of LHD cars (Left Hand Drive Cars)


                    Used Car Auctions - Japan Partner. Japan Partner is one of the leading used/damaged cars exporters that exports not only RHD cars (Right Hand Drive cars) but also a great number of LHD cars (Left Hand Drive Cars)


                    RHD vehkeet on sitten luokkaa 40-80k...

                    Edittinä: Luonnollisesti tuo linkattu 55tkm ajettu tuoreempi m-sport myydään, veikkaan 280-330k nurkilla, mutta se ei sulje pois sitä etteikö tuollaisen siistin alle satkun ajetun voi löytää 100-200k väliinkin.
                    Last edited by Zoui; 12-12-2015, 21:29.
                    Elämä on pihakivestä.

                    Comment

                    • bemu2000
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jul 2003
                      • 17797
                      • Jämsä

                      Tuota 500SEL mersua oltiin kaverin kanssa ihan tosissaan huutamassa ja otettiin käännöskin sheetistä. Vikaa aika paljon ja vähintään 2-3 kertaa enemmän ajettu kuin ilmoitettu. Jarrupolkimen kumi kulunut puhki ja monitoimi viiksestä kulunut värit. Mittarin ympärys ihan naarmuilla.
                      TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                      Vanteet edullisesti
                      Nostureita ja rengaskoneita

                      Comment

                      • Zoui
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2003
                        • 6350
                        • Tampere

                        Originally posted by bemu2000 View Post
                        Tuota 500SEL mersua oltiin kaverin kanssa ihan tosissaan huutamassa ja otettiin käännöskin sheetistä. Vikaa aika paljon ja vähintään 2-3 kertaa enemmän ajettu kuin ilmoitettu. Jarrupolkimen kumi kulunut puhki ja monitoimi viiksestä kulunut värit. Mittarin ympärys ihan naarmuilla.
                        Totta, siinä mielessä että kovin on rytöpesän näköinen.

                        En silti yhtään ihmettele jos 31 vuotta vanha polkimen kumi on rikki, etenkään jos japanissa on kaupungissa sotkettu tuo vajaa 150tkm. Mulla meni polkimen kumi rikki 67tkm ajetusta suomi-x5 bemarista, no tosin ennen oli kumikin kovempaa.
                        Elämä on pihakivestä.

                        Comment

                        • bemu2000
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jul 2003
                          • 17797
                          • Jämsä

                          Originally posted by Zoui View Post
                          Totta, siinä mielessä että kovin on rytöpesän näköinen.

                          En silti yhtään ihmettele jos 31 vuotta vanha polkimen kumi on rikki, etenkään jos japanissa on kaupungissa sotkettu tuo vajaa 150tkm. Mulla meni polkimen kumi rikki 67tkm ajetusta suomi-x5 bemarista, no tosin ennen oli kumikin kovempaa.

                          Ei mersuista kulu 120tkm ajomäärällä jarrupoljin puhki ja viiksestä värit pois edes taksi käytössä. Korisarja on AMG ja vanteet myös. Olisi ollut hyvä ostos jos ei olisi niin kulahtanut.
                          TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                          Vanteet edullisesti
                          Nostureita ja rengaskoneita

                          Comment

                          • Zoui
                            Bimmer Enthusiast
                            • Aug 2003
                            • 6350
                            • Tampere

                            Originally posted by bemu2000 View Post
                            Ei mersuista kulu 120tkm ajomäärällä jarrupoljin puhki ja viiksestä värit pois edes taksi käytössä. Korisarja on AMG ja vanteet myös. Olisi ollut hyvä ostos jos ei olisi niin kulahtanut.
                            Kyllä mulla vaan on mennyt, 2007 vuotisesta mersusta alle 100tkm.

                            Tosin on ollut monta mersua missä polkimet ehjätkin, +300tkm ajettunakin, kuullut vähän juttua että toiset vaihtaa niitä Mutta ei tuo todellakaan ole mikään suomeen rahdattava helmi, kaukana siitä, vaikka onkin hiukan AMG kuorrutettu.
                            Elämä on pihakivestä.

                            Comment

                            • BeamR
                              BTCF Member
                              • Jul 2007
                              • 13363
                              • Espoon takametsät

                              Originally posted by nokonzok View Post
                              Tämän tyyppisten autojen tilastohintoja tutkiessa kannattaa pitää mielessä, että ohjauksen puolta ei välttämättä ole sen tarkemmin eroteltu. RHD:t ovat Japanissakin paljon halvempia. Sen enempiä tarkistamatta epäilen aika vahvasti, että irtoaa ko. Bemu rapiat 100k JPY hintaan, varsinkaan noilla kilsoilla.
                              vaatii toki hieman viitseliäisyyttä käydä noita yksitellen läpi, mutta LHD-malleja alle 100tkm ajettuna on myyty 100-150kJPY tasoon. Ongelma on ennemminkin se, että näiden ennustettavuus on tosi onnetonta, esim E66 760Li hintahaitari pre-Fl lähes identtisillä autoilla on ollut 400-650kJPY. Nyt sitten noita LHD 528 m-sportteja ei ole loputtomiin tarjolla joten kovin kattavaa tilastollista otosta on vaikea tehdä, mutta tasoa kuvannee se, että hiljan on myyty LHD 530i M-Sport hintaan 250kJPY.

                              eli, ei sitä välttämättä saa 100kJPY, mutta mahdollisuus on mielestäni olemassa.
                              F46 Gran Tourer -20
                              Boxster 2.5 -97

                              Comment

                              • BeamR
                                BTCF Member
                                • Jul 2007
                                • 13363
                                • Espoon takametsät

                                Originally posted by bemu2000 View Post
                                Tuota 500SEL mersua oltiin kaverin kanssa ihan tosissaan huutamassa ja otettiin käännöskin sheetistä. Vikaa aika paljon ja vähintään 2-3 kertaa enemmän ajettu kuin ilmoitettu. Jarrupolkimen kumi kulunut puhki ja monitoimi viiksestä kulunut värit. Mittarin ympärys ihan naarmuilla.
                                toisaalta... 30-vuotias auto, jota ei edes myydä priimana (hieman eri tasoa kuin esim se 2.3-16), niin voiko joka yksityiskohdan olettaa olevan ihan vimpan päälle? Ja onko sillä edes väliä jos sen saa satasella?

                                voittoa tollasella ei varmasti tee, mutta nostalgiamielessä toi olis ainakin mun mielestä tosi makee auto, noita kasarikuosissa edelleen olevia autoja kun ei oikein enää ole.
                                jos laite viehättää niin tarjoaa riittävän vähän.

                                Se on aivan varmaa että korjauskohteita tän ikäisissä autoissa riittää, oli se sitten grade 3 tai grade 4.5. Siinä yhdellä jarrupolkimen kumilla enää ole väliä.
                                F46 Gran Tourer -20
                                Boxster 2.5 -97

                                Comment

                                Working...
                                X