Announcement

Collapse
No announcement yet.

Trafin muuttuva partikkelisuodatinlinjaus diesel-moottoreissa?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tomppa80
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2006
    • 2088
    • Raahe

    #31
    Taidan jatkossakin pysytellä niin vanhassa autokannassa, ettei moista paskapönttöä ole autossani.
    Mercedes Benz E -07
    BMW 523i -96
    Volvo v70t5 -99
    Harley Davidson Electra Glide -00
    Solifer SM -75

    Comment

    • djs^
      Bimmer Enthusiast
      • Dec 2009
      • 1177
      • Mikkeli

      #32
      Tulihan nyt loppuvuonna kuitenkin jotain hyvääkin trafilta päin, meinaan tuo helpotus vanhempien autojen turbotuksessa. eiköhän noita dpf pönttöjä myydä jo valmiiksi täysin tyhjinä kapistuksina, joten ei ainakaan näy mitään avaiun merkkejä. Eliköhän liikennevirasto kohta keksi, jotta niitä on oltava kaksi jokaista metriä kohtaan pakoputkessa
      EX :
      -E36 316
      -E36 325
      -E39 523
      -E39 530dA M-Sportx2
      -E60 525dA M-Sport x2
      -E60 545i Matte white
      -E53 x5
      -E91 3xx

      Comment

      • Hakkapeliitta
        Bimmer Fanatic
        • Mar 2014
        • 552
        • P-Sawo

        #33
        Oon tässä yrittäny vähän miettiä, millä keinolla ne pyrkii tota DPFää seuraamaan.

        Tällaisia tuli mieleen:

        1. Dpfn viimeinen regenerointi km-lukema
        2 .Dpfn vastapaine
        3. Irroittamalla joku anturi pöntön kyljestä ja endoskoopilla sisään.

        Helpoimpia noista olisi toteuttaa kaksi ensimmäistä. Saako kaikista autoista sitten noita lukemia ulos yhdellä laitteella, en tiedä.

        Vai koskeeko tämä nyt vain Euro6-normin autoja?

        Sitähän ei näe mistään että onko autossa tehtaalta lähtiessä ollut pönttö vai ei mikäli auto on tarpeeksi vanha eikä sitä ole lisävarusteena autoon ostettu.

        Käsittääkseni jotkut vuosimallit ovat tällaisia puolivalmisteita esim v. 2005 MB 200CDI oli sellainen. Siinä oli Saksaan ensirekisteröitäessä DPF mutta Suomeen se oli lisävaruste, maksullinen jopa. Eli jos tällaisesta rapsii pöntön pois, mistä näkee että sellainen on ollut joskus kiinni?

        Kunhan ekat katsastukset tulee ja tämä uusi salainen ase paljastuu, alkaa viimeistään silloin myös vastatoimet. Maailmalla taidetaan jo nyt myydä esim O2-anturitiedon huijareita.

        annetaan BMW-osaa

        Comment

        • Perlenbacher
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2010
          • 1103
          • Suomi

          #34
          Ei se täytä niitä ilman hiukkassuodatinta, eli ei kannate mennä mittailemaan

          Comment

          • kalevik
            BTCF Member
            • Apr 2009
            • 958
            • Salo

            #35
            Originally posted by Hakkapeliitta View Post
            Oon tässä yrittäny vähän miettiä, millä keinolla ne pyrkii tota DPFää seuraamaan.

            Tällaisia tuli mieleen:

            1. Dpfn viimeinen regenerointi km-lukema
            2 .Dpfn vastapaine
            3. Irroittamalla joku anturi pöntön kyljestä ja endoskoopilla sisään.
            Mittaa (hiukkas)päästöt? Jos liikaa --> hylsy --> omistajan murhe hoitaa kuntoon, oli syy sitten poistettu pönttö tai mikä tahansa?
            E61 525i, Suzuki VS1400
            Exät: Jaana, Susanna, Maija

            Comment

            • ka00z
              Bimmer Enthusiast
              • Jan 2006
              • 1805
              • Varsinais-Suomi

              #36
              Originally posted by kalevik View Post
              Mittaa (hiukkas)päästöt? Jos liikaa --> hylsy --> omistajan murhe hoitaa kuntoon, oli syy sitten poistettu pönttö tai mikä tahansa?

              No tämä varmaan on todennäköisin. Regeneroinnin km-lukemia voidaan manipuloida niin paljon kun mieli vaan tekee softalla. Tai toinen vaihtoehto, että suikkalakki tuikkaa endoskooppia pönttöön
              W124 voll, markalla pidemmälle

              Comment

              • petrolhead
                Moderator
                • Feb 2004
                • 13793
                • Hyvinkää

                #37
                Originally posted by nullzwei View Post
                Ehkäpä näin. Mutta kuitenkin kaksiteräinen miekka. Totuus lienee puolessa välissä?

                Tämä meidän suuri ja iloinen, asiantunteva, harrasteautoilijoiden puolesta kaikkensa tekevä ake-trafi kun on varsin vekkulilla tavalla kyennyt tekemään ja tulkitsemaan itsekin tekemiä säädöksiä joskus mitä mielipuolisimmalla tavoilla.

                "Koska Suomen laki niin määrää" on tähänastisista toiseksi typerin (katsastuskonttorilla) kuulemani/havaitsemani kommentti. Siihen ne perustelut sitten jäivätkin.

                Täältä löytyy se typerin...
                http://m.taloussanomat.fi/autot/2007.../200723212/304
                Tässä topikissa lie kyse siitä että jollain ei ole ollut halua tai rahaa korjata autonsa saastelaitteita pykälien mukaiseksi ja nyt kun sitä mahollisesti aletaan valvoa alkaa ämpyily.
                Oman käyttikseni pidän kuosissa, malli ja ikä on valittu sen mukaan että korjaamiseen on varaa tarpeen ilmetessä.
                2015 VW Crafter
                1984 BMW 316
                2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                Comment

                • petrolhead
                  Moderator
                  • Feb 2004
                  • 13793
                  • Hyvinkää

                  #38
                  Originally posted by Mikiis View Post
                  Harrastekko saa olla laiton?
                  Ei, kyllä mä mainostan leimalla jokaisen vaihdetun mutterin ja muuttuneen pistehitsin paikan etten ikinä saisi leimaa, ainakaan ilman uutta autoveron maksua.
                  2015 VW Crafter
                  1984 BMW 316
                  2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                  petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                  "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                  Comment

                  • ///THe
                    Bimmer Fanatic
                    • Oct 2009
                    • 841
                    • Espoo

                    #39
                    Originally posted by Perlenbacher View Post
                    Ei se täytä niitä ilman hiukkassuodatinta, eli ei kannate mennä mittailemaan
                    Kyllä ne alkupään 530d e60 on tehtaalta lähtiessäkin ilman partikkelisuodinta ja kummasti menee Euro4 normiin. Joten kaiken järjenmukaan pre-LCI malleihin pitäisi saada muutoskatsastettua partikkelisuodin pois.
                    X5 F15 ///Msport
                    CRX 2gen +25psi

                    Comment

                    • VolvoTDi
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jun 2006
                      • 1576
                      • Tampere - Pori

                      #40
                      Originally posted by ///THe View Post
                      Kyllä ne alkupään 530d e60 on tehtaalta lähtiessäkin ilman partikkelisuodinta ja kummasti menee Euro4 normiin. Joten kaiken järjenmukaan pre-LCI malleihin pitäisi saada muutoskatsastettua partikkelisuodin pois.
                      Eikös se ilman DPF:ää ollut Euro3 ja DPF:llä Euro4...
                      Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
                      Check:
                      www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
                      Tampere 044-5867096

                      Comment

                      • Fabsu
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2004
                        • 1754

                        #41
                        Ja eikun hommaamaan kimppadpf:ää
                        AUDI e-tron Sportback Edition S line 55 quattro

                        ex: SEAT Leon ST 1.5 TGI FR -20, X5 xDrive 40e -16, 535iX M-Sport -12, e70 X5 3,0d sport -07, Mini John Cooper Works Coupe -12,
                        e60 530 xd M-sport -06, Mini Cooper S + JCW kit -02, e46 328i -98, e36 325i -91,
                        e30 318i -88

                        Comment

                        • Mikiis
                          Bimmer Fanatic
                          • Mar 2013
                          • 906
                          • Oulu

                          #42
                          Originally posted by petrolhead View Post
                          Ei, kyllä mä mainostan leimalla jokaisen vaihdetun mutterin ja muuttuneen pistehitsin paikan etten ikinä saisi leimaa, ainakaan ilman uutta autoveron maksua.
                          Jep, annetaan olla, ei mitään pahaa ole tarkoitus aiheuttaa. Laku, ja Nullzwei kiteytti hyvin asian.

                          Ja jee 22 vuotta autoilua takana, ja mitä saavuttanut, harraste/käyttis samassa paketissa
                          F11 530d -11
                          E91 -06 320d
                          x2 Tuikut
                          Ex. E60 -05 535d M-Sport 386hv/766nm

                          Comment

                          • ihi
                            Bimmer Fanatic
                            • Oct 2003
                            • 243
                            • Kota

                            #43
                            Samat nillitykset oli aikoinaan katalysaattoreista ja niitä poisteltiin ties mistä syystä. Hyvin niidenkin kanssa on kuitenkin pärjätty.

                            Eivät ole olleet juuri minkäänlainen ongelma edes "tehopeleissä" enää aikoihin jos asialle on vaan uhrattu hieman aikaa ja ajatusta. Miksei siis partikkelisutari rintamalla tapahtuisi samanlaista kehitystä.

                            Comment

                            • ///THe
                              Bimmer Fanatic
                              • Oct 2009
                              • 841
                              • Espoo

                              #44
                              Originally posted by VolvoTDi View Post
                              Eikös se ilman DPF:ää ollut Euro3 ja DPF:llä Euro4...
                              Niinpäs onkin, että tammikuu 2005 alkaen Euro4, mutta partikkelisuodin pakolliseksi kuitenkin vasta 2007. Eli EURO4 ei itsessään vaadi partikkelisuodinta. NOX-raja muuttuu 0,5 -> 0,25 ja PM 0,5 -> 0,25 (EURO3->EURO4). Sitten on taas toinen asia, että onnistuuko sitä partikkelisuodinta muutoskatsastaa pois jo se siellä alkujaan on ollut?



                              Nykyinen EURO4-mittaustapa ei muuten tuota ollenkaan ongelmaa, vaikka suoralla putkella mittaa. Pari viikkoa sitten tuli mitattua edellisen kerran täysin leimalle kelpaavat laput. NOX-arvo 0.04...:think Mutta saisiko mahdollisella uudella mittaustavalla kiinni katalysaattorin puuttumisen???
                              X5 F15 ///Msport
                              CRX 2gen +25psi

                              Comment

                              • VolvoTDi
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jun 2006
                                • 1576
                                • Tampere - Pori

                                #45
                                Mielenkiinnolla odotan kyllä miten mittaavat. Nykyinen mersun ml 320cdi töhäytti vakiona dpf paikoillaan 0,2.
                                Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
                                Check:
                                www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
                                Tampere 044-5867096

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎