Taidan jatkossakin pysytellä niin vanhassa autokannassa, ettei moista paskapönttöä ole autossani.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Trafin muuttuva partikkelisuodatinlinjaus diesel-moottoreissa?
Collapse
X
-
Tulihan nyt loppuvuonna kuitenkin jotain hyvääkin trafilta päin, meinaan tuo helpotus vanhempien autojen turbotuksessa.eiköhän noita dpf pönttöjä myydä jo valmiiksi täysin tyhjinä kapistuksina, joten ei ainakaan näy mitään avaiun merkkejä. Eliköhän liikennevirasto kohta keksi, jotta niitä on oltava kaksi jokaista metriä kohtaan pakoputkessa
EX :
-E36 316
-E36 325
-E39 523
-E39 530dA M-Sportx2
-E60 525dA M-Sport x2
-E60 545i Matte white
-E53 x5
-E91 3xx
Comment
-
-
Oon tässä yrittäny vähän miettiä, millä keinolla ne pyrkii tota DPFää seuraamaan.
Tällaisia tuli mieleen:
1. Dpfn viimeinen regenerointi km-lukema
2 .Dpfn vastapaine
3. Irroittamalla joku anturi pöntön kyljestä ja endoskoopilla sisään.
Helpoimpia noista olisi toteuttaa kaksi ensimmäistä. Saako kaikista autoista sitten noita lukemia ulos yhdellä laitteella, en tiedä.
Vai koskeeko tämä nyt vain Euro6-normin autoja?
Sitähän ei näe mistään että onko autossa tehtaalta lähtiessä ollut pönttö vai ei mikäli auto on tarpeeksi vanha eikä sitä ole lisävarusteena autoon ostettu.
Käsittääkseni jotkut vuosimallit ovat tällaisia puolivalmisteita esim v. 2005 MB 200CDI oli sellainen. Siinä oli Saksaan ensirekisteröitäessä DPF mutta Suomeen se oli lisävaruste, maksullinen jopa. Eli jos tällaisesta rapsii pöntön pois, mistä näkee että sellainen on ollut joskus kiinni?
Kunhan ekat katsastukset tulee ja tämä uusi salainen ase paljastuu, alkaa viimeistään silloin myös vastatoimet. Maailmalla taidetaan jo nyt myydä esim O2-anturitiedon huijareita.
Comment
-
-
Originally posted by Hakkapeliitta View PostOon tässä yrittäny vähän miettiä, millä keinolla ne pyrkii tota DPFää seuraamaan.
Tällaisia tuli mieleen:
1. Dpfn viimeinen regenerointi km-lukema
2 .Dpfn vastapaine
3. Irroittamalla joku anturi pöntön kyljestä ja endoskoopilla sisään.E61 525i, Suzuki VS1400
Exät: Jaana, Susanna, Maija
Comment
-
-
Originally posted by kalevik View PostMittaa (hiukkas)päästöt? Jos liikaa --> hylsy --> omistajan murhe hoitaa kuntoon, oli syy sitten poistettu pönttö tai mikä tahansa?
No tämä varmaan on todennäköisin. Regeneroinnin km-lukemia voidaan manipuloida niin paljon kun mieli vaan tekee softalla. Tai toinen vaihtoehto, että suikkalakki tuikkaa endoskooppia pönttöönW124 voll, markalla pidemmälle
Comment
-
-
Originally posted by nullzwei View PostEhkäpä näin. Mutta kuitenkin kaksiteräinen miekka. Totuus lienee puolessa välissä?
Tämä meidän suuri ja iloinen, asiantunteva, harrasteautoilijoiden puolesta kaikkensa tekevä ake-trafi kun on varsin vekkulillatavalla kyennyt tekemään ja tulkitsemaan itsekin tekemiä säädöksiä joskus mitä mielipuolisimmalla tavoilla.
"Koska Suomen laki niin määrää" on tähänastisista toiseksi typerin (katsastuskonttorilla) kuulemani/havaitsemani kommentti. Siihen ne perustelutsitten jäivätkin.
Täältä löytyy se typerin...
http://m.taloussanomat.fi/autot/2007.../200723212/304
Oman käyttikseni pidän kuosissa, malli ja ikä on valittu sen mukaan että korjaamiseen on varaa tarpeen ilmetessä.2015 VW Crafter
1984 BMW 316
2009 Kawasaki Ninja 250RRR
petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Comment
-
-
Originally posted by Mikiis View PostHarrastekko saa olla laiton?2015 VW Crafter
1984 BMW 316
2009 Kawasaki Ninja 250RRR
petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Comment
-
-
Originally posted by Perlenbacher View PostEi se täytä niitä ilman hiukkassuodatinta, eli ei kannate mennä mittailemaanX5 F15 ///Msport
CRX 2gen +25psi
Comment
-
-
Originally posted by ///THe View PostKyllä ne alkupään 530d e60 on tehtaalta lähtiessäkin ilman partikkelisuodinta ja kummasti menee Euro4 normiin. Joten kaiken järjenmukaan pre-LCI malleihin pitäisi saada muutoskatsastettua partikkelisuodin pois.Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
Check: www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
Tampere 044-5867096
Comment
-
-
Ja eikun hommaamaan kimppadpf:ääAUDI e-tron Sportback Edition S line 55 quattro
ex: SEAT Leon ST 1.5 TGI FR -20, X5 xDrive 40e -16, 535iX M-Sport -12, e70 X5 3,0d sport -07, Mini John Cooper Works Coupe -12,
e60 530 xd M-sport -06, Mini Cooper S + JCW kit -02, e46 328i -98, e36 325i -91,
e30 318i -88
Comment
-
-
Originally posted by petrolhead View PostEi, kyllä mä mainostan leimalla jokaisen vaihdetun mutterin ja muuttuneen pistehitsin paikan etten ikinä saisi leimaa, ainakaan ilman uutta autoveron maksua.
Ja jee 22 vuotta autoilua takana, ja mitä saavuttanut, harraste/käyttis samassa paketissaF11 530d -11
E91 -06 320d
x2 Tuikut
Ex. E60 -05 535d M-Sport 386hv/766nm
Comment
-
-
Samat nillitykset oli aikoinaan katalysaattoreista ja niitä poisteltiin ties mistä syystä. Hyvin niidenkin kanssa on kuitenkin pärjätty.
Eivät ole olleet juuri minkäänlainen ongelma edes "tehopeleissä" enää aikoihin jos asialle on vaan uhrattu hieman aikaa ja ajatusta. Miksei siis partikkelisutari rintamalla tapahtuisi samanlaista kehitystä.
Comment
-
-
Originally posted by VolvoTDi View PostEikös se ilman DPF:ää ollut Euro3 ja DPF:llä Euro4...
Nykyinen EURO4-mittaustapa ei muuten tuota ollenkaan ongelmaa, vaikka suoralla putkella mittaa. Pari viikkoa sitten tuli mitattua edellisen kerran täysin leimalle kelpaavat laput. NOX-arvo 0.04...:think Mutta saisiko mahdollisella uudella mittaustavalla kiinni katalysaattorin puuttumisen???X5 F15 ///Msport
CRX 2gen +25psi
Comment
-
-
Mielenkiinnolla odotan kyllä miten mittaavat. Nykyinen mersun ml 320cdi töhäytti vakiona dpf paikoillaan 0,2.Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
Check: www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
Tampere 044-5867096
Comment
-
Comment