Announcement

Collapse
No announcement yet.

Trafin muuttuva partikkelisuodatinlinjaus diesel-moottoreissa?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Antsah
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2009
    • 1776
    • Oulu

    #76
    Eikö monella ole moottoripyörien vakuutuksissa huomiotu jo nyt ne seisontakuukaudet?

    Comment

    • böntti
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2011
      • 2855
      • Tampere

      #77
      Kyllähän tuo todennäköisesti nostaa näiden kausi-ajoneuvojen vakuutuksia niin että lopulta maksetaan saman verran kuin aiemmin. Tämä koskee tietysti keskimääräist käyttäjää.
      -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
      -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
      -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
      -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

      -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

      Comment

      • duuk
        Moderator
        • Dec 2006
        • 10501
        • Saaressa

        #78
        Pysytääs nyt otsikon aiheessa eli dpf:ssä

        duke's garage:
        Suzuki R50
        E39 ///M5 2000 & E46 /// M3 2003 & E36 323ti 1999
        M10 M20 M30 M40 M42 M50 M52 M54 M60 M62
        S38 S54 S62

        instagram: _duuk

        Comment

        • Madfexx
          Bimmer Enthusiast
          • Jun 2005
          • 3646
          • Lempäälä

          #79
          Itsellekin pistää silmään nuo puheet tonnien DPF-rempoista. Eikö noista tarvikehiukkassuodattimista sitten ole mihinkään vai? Itse esimerkiksi katselin Saksasta ja Briteistä e61 520d:hen DPF:ää ja näyttivät maksavan tarvikkeena 300-400 euroa. Ei mielestäni paha rasti, eikä myöskään käsittääkseni kovin vaikea vaihtaa :think Kertokaa mitä nyt missaan?

          Originally posted by nullzwei View Post
          Ot vielä, sivuvilkuista.

          Jos katsastuskonttorille sattuisi tulemaan peräkkäin muuttoBMW ja tuontiBMW vuosimallia 1984, niin muuttoautoon ei tarvitse asentaa sivuvilkkuja mutta tuontiautoon pitää. Miksi.
          Itseltäni löytyy kaksi samassa kuussa (11/84) valmistettua e28:sia, joista toinen on ensirekisteröity vuoden 84 puolella ja toinen 85 alussa. Molemmat on tuontiautoja. Tuossa 84 vuoden puolella rekisteröidyssä ei ole sivuvilkkuja, mutta 85 vuoden puolella rekisteröidyssä pitää olla. Mielestäni täysin älytöntä.
          Harraste: TYE e28 518i 11/84 Alpinweiß 146, e28 520i 10/84 Platanengruen, e85 Z4 3.0si Nachtblau metallic
          Käyttis: e61 530xd 11/07, Volvo V70 1,6d -11

          Comment

          • ThemeJ
            Bimmer Fanatic
            • Aug 2005
            • 997
            • Turku/Raahe

            #80
            Originally posted by Madfexx View Post
            Itseltäni löytyy kaksi samassa kuussa (11/84) valmistettua e28:sia, joista toinen on ensirekisteröity vuoden 84 puolella ja toinen 85 alussa. Molemmat on tuontiautoja. Tuossa 84 vuoden puolella rekisteröidyssä ei ole sivuvilkkuja, mutta 85 vuoden puolella rekisteröidyssä pitää olla. Mielestäni täysin älytöntä.
            Aika älytöntä on myös että vuoden 70 autossa ei välttämättä ole turvavöitä mutta vuoden 71 autossa on.
            Bmw E30
            Bmw 2000Touring Scrap
            Ex. Bmw E30 316
            Ex. Bmw E36

            Comment

            • Laku
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2007
              • 17509
              • Turku

              #81
              Originally posted by Madfexx View Post
              Itsellekin pistää silmään nuo puheet tonnien DPF-rempoista. Eikö noista tarvikehiukkassuodattimista sitten ole mihinkään vai? Itse esimerkiksi katselin Saksasta ja Briteistä e61 520d:hen DPF:ää ja näyttivät maksavan tarvikkeena 300-400 euroa. Ei mielestäni paha rasti, eikä myöskään käsittääkseni kovin vaikea vaihtaa :think Kertokaa mitä nyt missaan?
              Onko kellään kokemusta tarvike DPF-suodattimista?

              OT: Samaa mieltä vilkku- ym. sääntelystä.
              Näillä mennään:
              - BMW E81 118i since 2017
              - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
              - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
              - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
              - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


              Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

              Comment

              • joko
                Bimmer Enthusiast
                • May 2004
                • 1964
                • Seinäjoki

                #82
                Originally posted by Laku View Post
                Onko kellään kokemusta tarvike DPF-suodattimista?

                OT: Samaa mieltä vilkku- ym. sääntelystä.
                Kesti alle 10tkm e91 m47 koneisessa biilissä... Sen kummemmin en tutkinut oli joku estänyt polton mutta puukotettiin koko paska auki ja softattiin, nyt pelaa ainaski
                F11 520da M-sport alpinweiss 3 - 11
                W906 319 sprinter - 14

                Comment

                • Kissvesala
                  Moderator
                  • Jun 2010
                  • 3110
                  • Liminka

                  #83
                  Originally posted by joko View Post
                  Kesti alle 10tkm e91 m47 koneisessa biilissä... Sen kummemmin en tutkinut oli joku estänyt polton mutta puukotettiin koko paska auki ja softattiin, nyt pelaa ainaski
                  Jokuhan sen on estänyt. Tiiän autoja millä on menty lähemmäs 400tkm ja orkkis suodatin paikollaan. Sillon ku moottori toimii, ei se pönttökään mene tukkoon ihan vähästä.
                  Vikakoodinluku, Livedata, Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti
                  Kissvesala.fi
                  Priva tai o443424479

                  Comment

                  • hj325hml
                    Bimmer Fanatic
                    • Aug 2006
                    • 729
                    • Pirkanmaa

                    #84
                    Onko tullut uutta tietoa trafin keinoista?
                    F16 M-Sport

                    Comment

                    • Benighted
                      Bimmer Fanatic
                      • Jan 2015
                      • 281
                      • Klaukkala

                      #85
                      Originally posted by hj325hml View Post
                      Onko tullut uutta tietoa trafin keinoista?
                      Kiinnostaisi myös, että viittikö sitä DPF:ää puukottaa vai ei
                      F11 530xdA M-Sport 2014
                      Ex. E39 530iA Touring 2001
                      Ex. E61 530dA Edition Sport 2009

                      Comment

                      • suppari
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jul 2006
                        • 4049
                        • Turku

                        #86
                        Originally posted by Benighted View Post
                        Kiinnostaisi myös, että viittikö sitä DPF:ää puukottaa vai ei
                        Ei edelleenkään mitään testiä ole olemassa. Puukkoa vaan
                        sigpic
                        P:0409699000

                        JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
                        tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
                        huollot/korjaukset!

                        BMW E&F sarjaan.
                        Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
                        8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
                        AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!

                        Comment

                        • böntti
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2011
                          • 2855
                          • Tampere

                          #87
                          Toimivaa ei kannata turhaan rikkoa.
                          -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
                          -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
                          -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
                          -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

                          -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

                          Comment

                          • Perlenbacher
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jan 2010
                            • 1103
                            • Suomi

                            #88
                            Eikös tuo nyt ole selvä asia että jos haluavat tuota valvoa niin savumittarilla sen näkee onko pönttö paikallaan/ehjä. Ihmettelisin jos ei ikinä tule mitään valvontaa? Mitäs sitten tehdään kun on pönttö tyhjä, itketään että ei sitä pitänyt valvoa? Poistoa myyviä firmoja varmaan harmittaa kun ehjän pöntön poistanut asiakas soittelee perään kun on annettu varma tieto ettei niitä testata.

                            Vihaan noita pönttöjä yhtä paljon kuin kaikki muutkin mutta kyllähän te tiedätte että trafi voi tehdä mitä vaan.

                            Comment

                            • Tommix
                              BTCF Member
                              • Dec 2006
                              • 5402
                              • S:t Karins

                              #89
                              Originally posted by Perlenbacher View Post
                              Eikös tuo nyt ole selvä asia että jos haluavat tuota valvoa niin savumittarilla sen näkee onko pönttö paikallaan/ehjä. Ihmettelisin jos ei ikinä tule mitään valvontaa? Mitäs sitten tehdään kun on pönttö tyhjä, itketään että ei sitä pitänyt valvoa? Poistoa myyviä firmoja varmaan harmittaa kun ehjän pöntön poistanut asiakas soittelee perään kun on annettu varma tieto ettei niitä testata.

                              Vihaan noita pönttöjä yhtä paljon kuin kaikki muutkin mutta kyllähän te tiedätte että trafi voi tehdä mitä vaan.
                              Sen verran avaan tässä diesel tekniikkaa sinulle, että dieselmoottori ei tuota savua ellei moottoria kuormiteta. Ei DP:llä eikä ilman. Konttorilla moottoria poljetaan ilman kuormaa ja parhaillaan vain max. 3500 rpm (automaattia) ja jos siinä syntyy savua on auto syytäkin hylätä. Niin miten ne sadat autot ovat voineet läpäistä tämän "savumittari" testin jo useana vuonna?
                              Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
                              Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
                              ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
                              Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

                              Comment

                              • Perlenbacher
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jan 2010
                                • 1103
                                • Suomi

                                #90
                                Tiedän kyllä mitä tarkoitat.
                                Ehkä trafinkin ukko ymmärtää että mittarin voi laittaa koeajolle putkeen. Sellaisiakin saa.

                                Lisäksi onhan noissa selvä ero paikallaan polkiessakin, dpf:llä tulokset alle 0,1 järjestään ja 0,3 alempaa on jo paha saada ilman dpf.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎