Announcement

Collapse
No announcement yet.

Trafin muuttuva partikkelisuodatinlinjaus diesel-moottoreissa?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • janne30
    BTCF Member
    • Apr 2011
    • 2198
    • Vantaa

    Mistäköhä selvii e46 k-arvo? :think
    G20 330e M-Sport ’20 Dravitgrey metallic
    E46 325ti M-Sport ’03 Sapphireblack metallic


    1 x F20
    3 x E30
    2 x E36
    5 x E46
    3 x E9X

    Comment

    • Arnolds
      Bimmer Enthusiast
      • Jun 2005
      • 3310
      • Kajjjaani

      Tyhmä kysymys mutta miten ja missä kohtaa se k-arvo on ilmoitettu siinä tyyppikilvessä?
      F26 xDrive20d TwinPower

      EX:E60 535DA -06 ///M-Sport "-Individual: Moonstone metalllic+MerinoPlatinum+PianoBlack-"

      Automaattivaihteisto remontit ammattitaidolla www.siekkinen.net

      Comment

      • TinoTK
        BTCF Member
        • Apr 2009
        • 809
        • Kirkkonummi

        0.06 mitattu K arvo omassa täysin tyhjällä putkistolla ilman dpf:ää
        eipä ole lähelläkään rajoja
        ///BMW M550d LCI

        Comment

        • Mikozu
          Bimmer Fanatic
          • Sep 2008
          • 256
          • Tampere

          0.03 mitattu tänään 530d jossa dpf paikoillaan (oman tiedon mukaan)
          Tesla Model 3 Performance -21
          MB Sprinter -23

          Comment

          • Juspa
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2006
            • 1239
            • Pori

            E60 535d dpf poistettuna ja ohjelmoituna 405/800 ja nyt kolme kertaa katsastanut ja k-arvo joka kerran 0.00. Eli kun kaikki on kunnossa, softa ja tekniikka muutenkin niin ei ole mitään ongelmia.
            E70 M-Sport AlpinWeiß 3

            Ex.
            F11 535d -11 M-Sport AlpinWeiß 3
            E60 535d -06 M-Sport Carbonschwartz
            E90 320d -05 Schwartz 2
            E36 328i touring -97 Diamantschwartz
            E36 352i -91 Diamantschwartz

            Comment

            • 330Driver
              BTCF Member
              • Feb 2015
              • 461
              • Pori

              Originally posted by janne30 View Post
              Mistäköhä selvii e46 k-arvo? :think
              Mun topicissa kuvaa siitä iskaritolpasta jossa tuo k-arvo lukee. Ei silti oma 330d mentiin vanhalla k-arvolla 3 kun sanoin katsurille ettei siinä mitään lue
              Suoralla putkella k-arvo 1.42
              E36 ///M3 evolution cabriolet
              E36 316i Sedan -95 (m52b28 swap)
              E91 330D Käyttis
              Vuokrataan S14/S38/S50 venttiilivälys säätötyökalut
              Koodit/koodaukset PORI
              ___________________________
              EX E92 335D LCI 405hp/801nm
              EX E46 330D Touring
              EX 4x E36, 1x E34, 1x E30

              Comment

              • Hezman
                Bimmer Fanatic
                • Oct 2012
                • 708
                • Jyväskylä

                Kuulin mielenkiintoista huhua tuleviin päästömittauksiin liittyen, tai voi olla aika huolestuttavaakin. Oulun seudulla on kuulemma kerätty dataa diesel autoista jo kuukausien ajan katsastuksen yhteydessä, ilmeisesti pohja tiedoksi tulevaa päästömittaus muutosta suunnitteleville. Ymmärsin että autosta otetaan kaikki mahdollinen mittaustilanteessa saatava data talteen. Sitä tarina ei kerro että onko mittauslaite ollut jokin uusi koe versio vai nykyinen savuarvoon perustuva.

                Uusi tapa tulisi perustumaan haitallisimpien päästöjen mittaukseen, typen oksidit sekä noki.

                Onko asian tiimoilta liikkunut juttua muualla päin Suomea?

                Comment

                • Tommix
                  BTCF Member
                  • Dec 2006
                  • 5425
                  • S:t Karins

                  Mitäköhän ne sillä kaikella datalla tekee mikä obd antaa ulos muille kuin merkkikohtaisille testereille? Ymmärrän kiinnostuksen egr ja dpf vastapaine ja polttotapahtumien lukumääriin. Mutta saako nuo tiedot muilla kuin merkkikohtaisilla testereillä? Vai onko nuo ns. "standardidataa"?
                  Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
                  Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
                  ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
                  Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

                  Comment

                  • Tourister
                    BTCF Member
                    • Jul 2012
                    • 834
                    • Kotka

                    https://tekniikanmaailma.fi/autot/tr...ia-hylkayksia/ olikos tämä linkki jo täällä?
                    e30 328i Alpinweiss 2
                    e46 330i M-sport2

                    Comment

                    • Hezman
                      Bimmer Fanatic
                      • Oct 2012
                      • 708
                      • Jyväskylä

                      Originally posted by Tommix View Post
                      Mitäköhän ne sillä kaikella datalla tekee mikä obd antaa ulos muille kuin merkkikohtaisille testereille? Ymmärrän kiinnostuksen egr ja dpf vastapaine ja polttotapahtumien lukumääriin. Mutta saako nuo tiedot muilla kuin merkkikohtaisilla testereillä? Vai onko nuo ns. "standardidataa"?
                      Vaikea sanoa, kuinka tarkkaa dataa sieltä laitteillansa saavat. Mutta jos asiaa yrittää järkeillä niin moottoristahan ne oleellisimmat tiedot tulee. Vikakoodit, mittaushetken arvot, jotka sitten ympätään mittauksesta saatuihin päästöarvoihin. Ja sit kun samanlaisia autoja käy kymmeniä, satoja tai tuhansia, niin muodostettua aika todellisen mukaista dataa päästöihin liittyen. Voidaan siten vertailla autoja keskenään. Onko päästöt samaa luokkaa kaikilla saman mallin autoilla? Suuret päästöt, löytyykö vikakoodeista selitys? Jos ei niin miksi ei.

                      Uskoisin sen olevan uusien toimintatapojen suunnittelua/kehitystä/kokeilua ja kaikkea siltä väliltä.

                      Päästöraja tosiaan tiukkeni vuoden vaihteessa, joissain automalleissa jopa aika reilusti. Esim. -02 1.9 passat, nykyinen raja-arvo 0,6. Aikamoinen hyppäys kolmesta.

                      Suuntaus alkaa olemaan sen mukaista, että kannattaa harkita tosissaan, poistaako kulkineestaan pakokaasujen puhdistuslaitteistoja.
                      Olisi mielenkiintoista tietää minkälaisia todelliset päästöarvot on esim. ohjelmoinnin, egr:n sekä DPF:n poiston jälkeen. Savuarvo saadaan varmasti vaikka nollaan, mutta entä typen oksidit?
                      Toiseksi, valmistajahan ilmoittaa jotku arvot, niin kuinka suuri on ilmoitettujen ja todellisten arvojen ero? Veikkaan että aika suuri.

                      Comment

                      • ThemeJ
                        Bimmer Fanatic
                        • Aug 2005
                        • 997
                        • Turku/Raahe

                        Originally posted by Hezman View Post
                        Kuulin mielenkiintoista huhua tuleviin päästömittauksiin liittyen, tai voi olla aika huolestuttavaakin. Oulun seudulla on kuulemma kerätty dataa diesel autoista jo kuukausien ajan katsastuksen yhteydessä, ilmeisesti pohja tiedoksi tulevaa päästömittaus muutosta suunnitteleville. Ymmärsin että autosta otetaan kaikki mahdollinen mittaustilanteessa saatava data talteen. Sitä tarina ei kerro että onko mittauslaite ollut jokin uusi koe versio vai nykyinen savuarvoon perustuva.

                        Uusi tapa tulisi perustumaan haitallisimpien päästöjen mittaukseen, typen oksidit sekä noki.

                        Onko asian tiimoilta liikkunut juttua muualla päin Suomea?
                        Vittu mitä paskaa taas. "Kaikki mahdollinen data" tarkottaa tässä tapauksessa OBD yhteyttä. Eli on testattu missä dieselissä OBD toimii ja missä ei.
                        Bmw E30
                        Bmw 2000Touring Scrap
                        Ex. Bmw E30 316
                        Ex. Bmw E36

                        Comment

                        • Hezman
                          Bimmer Fanatic
                          • Oct 2012
                          • 708
                          • Jyväskylä

                          Originally posted by ThemeJ View Post
                          Vittu mitä paskaa taas. "Kaikki mahdollinen data" tarkottaa tässä tapauksessa OBD yhteyttä. Eli on testattu missä dieselissä OBD toimii ja missä ei.
                          No vittu. Oletko siis itse ollut tekemässä noita testejä?
                          Ei kuulosta millään tapaa järkevältä, jos testissä on vain että saadaanko autoon yhteys. Eikä sieltä lueta mitään. Kyllä tutkimusten alulle panijoilla ei ole minkäänlaista tietotaitoa autoista, jos tuo väittämäsi pitää paikkansa. Sama asia, kun itse olisit joka päivä ensimmäistä päivää töissä.

                          Comment

                          • hietase
                            Bimmer Fanatic
                            • Oct 2012
                            • 559
                            • Espoo

                            Kukas osaa tulkita e39:n tyyppikilpeä? Vasemmalla puolella kilpeä lukee:

                            530dA
                            30 6D 1
                            894/3
                            Neliön sisällä lukee 2.0
                            Etuvalon kuva ja sen vieressä lukee 1.0

                            Oikealla puolella on valmistenumero ja massat.

                            Onko tuossa jossakin K-arvo? Tuo 2.0?

                            Comment

                            • säkkij
                              BTCF Member
                              • Mar 2006
                              • 299
                              • Rauma

                              Tuo neliön sisällä oleva 2.0
                              E30 325i Cabrio '87
                              E61 525d M-Sport LCI

                              Comment

                              • ThemeJ
                                Bimmer Fanatic
                                • Aug 2005
                                • 997
                                • Turku/Raahe

                                Originally posted by hietase View Post
                                Kukas osaa tulkita e39:n tyyppikilpeä? Vasemmalla puolella kilpeä lukee:

                                530dA
                                30 6D 1
                                894/3
                                Neliön sisällä lukee 2.0
                                Etuvalon kuva ja sen vieressä lukee 1.0

                                Oikealla puolella on valmistenumero ja massat.

                                Onko tuossa jossakin K-arvo? Tuo 2.0?
                                2.0 k-arvo ja 1.0 valojen suuntauksen asteluku
                                Bmw E30
                                Bmw 2000Touring Scrap
                                Ex. Bmw E30 316
                                Ex. Bmw E36

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎