Announcement

Collapse
No announcement yet.

Trafin muuttuva partikkelisuodatinlinjaus diesel-moottoreissa?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • *PexU*
    BTCF Member
    • Aug 2002
    • 1989
    • Vantaa

    #16
    Sieltä kuitenkaan ole muuta tulossa kun nippu erilaisia hammaslääkärin peilejä joilla koitetetaan tähyillä pöntön saumoja, ja sitten aletaan kinata siitä että sehän on vaan pesty ja oli pakko avata samaan hintaan

    Olen minäkin kuullut keskustelua aiheesta, mutta viimeisin kommetti oli se että niihin mahdollisesti joskus tulevat laitteet ovat niin kalliita, että niitä ei asemilla ole varaa/mahdollisuutta hommata, jollei siitä sitten tehdä kerta heitolla pakollista kaikille..

    VMP!! sanon minä
    AjamisenIloa jo vuodesta ysikuus!

    E61 530xd M-Sport Touring -07
    Nissan Maxima QX 3.0 V6 -04 (kauppakassi)
    Duunissa: F11 520d x-drive -17

    Comment

    • jaki
      Bimmer Enthusiast
      • Sep 2003
      • 2978
      • Uusimaa

      #17
      Asiallista, jos alkavat noita valvoa. Veetuttaa ajella joskus jonkun uudehkon BMW:n perässä, josta tulee kuvottava haisupilvi perässä.
      Mielenkiintoisempaa oikeastaan on, että miten tuohon alkavat suhtauta firmat, jotka noita poistoja tekevät?
      Saahan asiakkaan autoon tehdä ihan mitä vaan, jos selvästi kertoo mikä on laillista ja mikä laitonta.
      BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi

      Comment

      • *PexU*
        BTCF Member
        • Aug 2002
        • 1989
        • Vantaa

        #18
        Oot varmaan ajanut mun perässä ainakin

        Mutta jos totta puhutaan, niin en mä oikein kyllä ymmärrä sitä että luontoa säästetään PALJON suuremmalla kulutuksella, kalliimmilla öljyillä, dpf:n pakkopoltoilla, ja pesuilla ja mikä kaikkein parasta, niin TUHANSIEN eurojen arvoisilla remonteilla uusiin suodattimiin:think.
        Itsellä tippui kulutus -08 e61 535d, noin 1-1,5l/100km, ja siitä voi jokainen laskea vähän säästöä ympäristön suojelun nimissä

        Toinen mitä en voi lakata ihmettelemästä (vaikka ei tähän suoraan liitykään) on se että KUKA S**TANAN IDIOOTTI on keksinyt että suomessa saa ajaa pväajovaloilla (niin että peräpää on pimeänä), silläkin on jotain tekemistä
        polttoaineen kulutuksen minimoinnin kanssa
        Osassa autoja ei mm ole edes sitä tunnistinta joka sytyttää takavalot edes pimeässä (kuten oma ~5v transporter) joten niilä voi ajaa huoletta vaikka keskellä yötä perä pimeänä
        AjamisenIloa jo vuodesta ysikuus!

        E61 530xd M-Sport Touring -07
        Nissan Maxima QX 3.0 V6 -04 (kauppakassi)
        Duunissa: F11 520d x-drive -17

        Comment

        • petrolhead
          Moderator
          • Feb 2004
          • 13793
          • Hyvinkää

          #19
          Miksei käyttöautoa vaan voi pitää laillisessa kunnossa.
          2015 VW Crafter
          1984 BMW 316
          2009 Kawasaki Ninja 250RRR
          petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
          "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

          Comment

          • Mikiis
            Bimmer Fanatic
            • Mar 2013
            • 906
            • Oulu

            #20
            Originally posted by petrolhead View Post
            Miksei käyttöautoa vaan voi pitää laillisessa kunnossa.
            Harrastekko saa olla laiton?
            F11 530d -11
            E91 -06 320d
            x2 Tuikut
            Ex. E60 -05 535d M-Sport 386hv/766nm

            Comment

            • Laku
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2007
              • 17509
              • Turku

              #21
              Originally posted by jaki View Post
              Asiallista, jos alkavat noita valvoa. Veetuttaa ajella joskus jonkun uudehkon BMW:n perässä, josta tulee kuvottava haisupilvi perässä.
              Mielenkiintoisempaa oikeastaan on, että miten tuohon alkavat suhtauta firmat, jotka noita poistoja tekevät?
              Saahan asiakkaan autoon tehdä ihan mitä vaan, jos selvästi kertoo mikä on laillista ja mikä laitonta.
              Originally posted by petrolhead View Post
              Miksei käyttöautoa vaan voi pitää laillisessa kunnossa.
              Miksei jokainen kansalainen voi vain huolehtia omista asioistaan? Sitten, kun on foorumilaisella ihan kaikki asiat autoissa ja muissakin asioissa täysin laillisella tasolla ja toiminta myös (ylität kadut vain suojatielle jne.) voi tulla tänne rehvakkaana rinta rottingilla moralisoimaan .
              Näillä mennään:
              - BMW E81 118i since 2017
              - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
              - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
              - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
              - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


              Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

              Comment

              • TorQuel
                BTCF Member
                • Jan 2012
                • 1927
                • HKI / JKL / KHM

                #22
                Jaahas, eipä sitten näemmä poistetakkaan pönttöä softauksen yhteydessä.. Pysyypähän putkenpäät helpommin peilailukunnossa..
                Näitä ja muita, enimmäkseen näitä.

                Comment

                • eiskalt
                  Bimmer Fanatic
                  • May 2012
                  • 836
                  • Hyvinkää

                  #23
                  Originally posted by ptikkala View Post
                  Tuohan vain passaisi ainakin minulle hyvin, mutta joskus olen aiheesta jutellut yhden katsurin kanssa ja hän meinasi, että jos autossa on tehtaalta tullessaan ollut DPF niin täytyisi se myös sieltä myöhemminkin löytyä.
                  Kyllä sen poistaa voi, mikäli auto yhä sen jälkeenkin täyttää samat päästövaatimukset. mikä taas lienee arvokasta mittauttaa.

                  Comment

                  • Kouris
                    Bimmer Fanatic
                    • Mar 2005
                    • 688

                    #24
                    Katsastuksessa on tarkoitus valvoa tuollaisia asioita. Jos olisi joku varma konsti millä noita ruvetaan mittaamaan niin tuskin tarvitsisi edes mainita mitään etumatkan antamisesta huijareille.

                    Ei sillä etteikö sen pöntön voi siellä pitää mutta se nyt on ainakin varmaa että kyllä se jää laittamatta 10ke autoon jos pönttö olisi sen 4ke.

                    Kai noita nyt valvottaisiin joka maassa jos olisi jotain oikeita mahdollisuuksia esim mitata putken päästä.

                    Comment

                    • nullzwei
                      BTCF Member
                      • Oct 2002
                      • 11056
                      • ?

                      #25
                      Katsokaa noita Saksan hintoja pöntönvaihdoille. Tulee jopa halvemmaksi kuin poisto ja softamodaus.

                      DPF on btw verottajalle lisävaruste. Saasteettomampi maksoi enemmän. Nyt ne väittää että vähemmän...

                      Elä nyt sitten näitten kanssa.

                      Comment

                      • JHo
                        Bimmer Fanatic
                        • May 2006
                        • 297
                        • Vihanti

                        #26
                        Originally posted by nullzwei View Post
                        Katsokaa noita Saksan hintoja pöntönvaihdoille. Tulee jopa halvemmaksi kuin poisto ja softamodaus.

                        DPF on btw verottajalle lisävaruste. Saasteettomampi maksoi enemmän. Nyt ne väittää että vähemmän...

                        Elä nyt sitten näitten kanssa.
                        Jep, ebaysta pönttö n. 400e ja max. tunti vaihtotyötä jos ei itse vaihda.
                        F87&E28

                        Comment

                        • suppari
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jul 2006
                          • 4049
                          • Turku

                          #27
                          Originally posted by TorQuel View Post
                          Jaahas, eipä sitten näemmä poistetakkaan pönttöä softauksen yhteydessä.. Pysyypähän putkenpäät helpommin peilailukunnossa..
                          Jos sulla on katsastusajankohta softauksen ja mahdollisen pöntön poiston aikaan niin haen sulle samalla leiman,oli moinen lainsäädäntö voimassa tai ei.

                          Kunhan pelottelevat perkeleet. Tosin ehjää dpfää en edelleenkään suosittele poistettavaksi. Tietty jos softa on mitä sattuu niin tukkeutuuhan se äkkiä siinätapauksessa.
                          sigpic
                          P:0409699000

                          JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
                          tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
                          huollot/korjaukset!

                          BMW E&F sarjaan.
                          Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
                          8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
                          AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!

                          Comment

                          • petrolhead
                            Moderator
                            • Feb 2004
                            • 13793
                            • Hyvinkää

                            #28
                            Originally posted by Laku View Post
                            Miksei jokainen kansalainen voi vain huolehtia omista asioistaan? Sitten, kun on foorumilaisella ihan kaikki asiat autoissa ja muissakin asioissa täysin laillisella tasolla ja toiminta myös (ylität kadut vain suojatielle jne.) voi tulla tänne rehvakkaana rinta rottingilla moralisoimaan .
                            En mä mitään moralisoi.

                            Jos kommentointi on liikaa niin asiasta ei varmaan kannata avata topikkia.
                            Jos autosta tekee tai teettää sellasen ettei se vastaa säädöksiä niin kynsille saattaa tulla jossain vaiheessa. Se kannattaa tiedostaa niin ei tarvi rimpuilla.

                            Originally posted by Mikiis View Post
                            Harrastekko saa olla laiton?
                            Mun kirjoittamasta ei seuraa näin.

                            Olen huomannut tässä 18 vuotta autoilleena että käyttis kannattaa pitää asiallisessa kunnossa ilman kikkapatentteja, säästyy niin kovin monelta päänsäryltä.
                            2015 VW Crafter
                            1984 BMW 316
                            2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                            petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                            "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                            Comment

                            • peto2
                              BTCF Member
                              • Jan 2007
                              • 8258
                              • Järvikylä (Nakkila)

                              #29
                              No mut eikös se dieselillä ajelu ole sen verran halpaa ettei tommosien pikkuremonttien pitäis tuntua missään?
                              F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                              ex:
                              E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                              Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                              Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                              Nakkaa privaa jos tarvetta.

                              Comment

                              • nullzwei
                                BTCF Member
                                • Oct 2002
                                • 11056
                                • ?

                                #30
                                Originally posted by petrolhead View Post
                                Jos autosta tekee tai teettää sellasen ettei se vastaa säädöksiä niin kynsille saattaa tulla jossain vaiheessa. Se kannattaa tiedostaa niin ei tarvi rimpuilla.
                                Ehkäpä näin. Mutta kuitenkin kaksiteräinen miekka. Totuus lienee puolessa välissä?

                                Tämä meidän suuri ja iloinen, asiantunteva, harrasteautoilijoiden puolesta kaikkensa tekevä ake-trafi kun on varsin vekkulilla tavalla kyennyt tekemään ja tulkitsemaan itsekin tekemiä säädöksiä joskus mitä mielipuolisimmalla tavoilla.

                                "Koska Suomen laki niin määrää" on tähänastisista toiseksi typerin (katsastuskonttorilla) kuulemani/havaitsemani kommentti. Siihen ne perustelut sitten jäivätkin.

                                Täältä löytyy se typerin...
                                Last edited by nullzwei; 01-12-2015, 23:39.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎