Announcement

Collapse
No announcement yet.

Pienet autoaiheiset kysymykset IV

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MMF
    Bimmer Fanatic
    • Sep 2007
    • 461
    • Sipoo

    Olisiko ideoita mistä saisi F31:n kattotelineet nopeasti lainaan/vuokraan pääkaupunkiseudulta? Ei viittis ostaa laina-autoon omia.

    Jos löytyy niin tehdään joku hyvä diili, tarvetta viikoksi alkaen tiistaina.

    Tossa olikin yllättäen umpinaiset kattokaiteet, eipä käynytkään normitellingit...
    E70 X5 3.0D -07
    W124 200d
    Hiace 4wd

    EX: E36 328 M Touring -95, E30 320i touring, 530da M-Sport -03, 523i Touring -98, E60 530d M-Sport -06, E83 X3 3.0d


    Comment

    • Tonton
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2006
      • 9101
      • Raisio

      Originally posted by MMF View Post
      Olisiko ideoita mistä saisi F31:n kattotelineet nopeasti lainaan/vuokraan pääkaupunkiseudulta? Ei viittis ostaa laina-autoon omia.

      Jos löytyy niin tehdään joku hyvä diili, tarvetta viikoksi alkaen tiistaina.

      Tossa olikin yllättäen umpinaiset kattokaiteet, eipä käynytkään normitellingit...
      Eikö kivijalka kaupuissa oo 14pvä palautus oikeus.
      Vedä elmukelmua päälle ni pysyy hyvänä
      sigpic
      M-B Vito -22
      Transit Custom -18
      Yamaha vx ho cruiser -22
      Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
      [email protected]

      Comment

      • Laku
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2007
        • 17527
        • Turku

        Originally posted by zener View Post
        Kuis tuolta toimii? Rekisteröinti kokeilin ja maaksi voi valita vaan viron?
        Sähköpostilla olen tilannut. Teet vastaa aina tunnin sisään ja antaa erinomaista palvelua (päiväsaikaan tietysti).
        Näillä mennään:
        - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
        - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
        - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
        - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


        Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

        Comment

        • Laku
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2007
          • 17527
          • Turku

          Originally posted by Tonton View Post
          Eikö kivijalka kaupuissa oo 14pvä palautus oikeus.
          Vedä elmukelmua päälle ni pysyy hyvänä
          Ei välttämättä, riippuu kaupasta. Muutenkaan en voi oikein arvostaa kivijalkakaupasta "lainaamista".
          Näillä mennään:
          - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
          - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
          - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
          - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


          Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

          Comment

          • L.H
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2003
            • 2481
            • Lohja

            Originally posted by Laku View Post
            Ei välttämättä, riippuu kaupasta. Muutenkaan en voi oikein arvostaa kivijalkakaupasta "lainaamista".
            Vahva sama. Tosin tuskin kukaan on niin idiootti, että ehdottaa tällaista tosissaan.
            “Good people drink good beer.” - Hunter S. Thompson

            Comment

            • MMF
              Bimmer Fanatic
              • Sep 2007
              • 461
              • Sipoo

              Itse yksityisyrittäjänä en kyllä tuohon ”lainaamiseen” lähde. Vitsinä se varmaan heitettiin.

              Ostaisin toki sopivat mutta kun ei ole oma auto tälle reissulle.
              E70 X5 3.0D -07
              W124 200d
              Hiace 4wd

              EX: E36 328 M Touring -95, E30 320i touring, 530da M-Sport -03, 523i Touring -98, E60 530d M-Sport -06, E83 X3 3.0d


              Comment

              • BeamR
                BTCF Member
                • Jul 2007
                • 13363
                • Espoon takametsät

                Hypoteesi: auto EI ole EU-tyyppihyväksytty ja se on otettu käyttöön ennen 1.1.98. Kuinka vapaata tuollaisen rakentelu on verrattuna EU-tyyppihyväksyttyyn autoon? Onko jotain etua tyyppihyväksymättömyydestä (esim alustan tai muiden osien osalta)?
                F46 Gran Tourer -20
                Boxster 2.5 -97

                Comment

                • evilracer
                  Bimmer Fanatic
                  • Nov 2015
                  • 218
                  • Suomi

                  Originally posted by BeamR View Post
                  Hypoteesi: auto EI ole EU-tyyppihyväksytty ja se on otettu käyttöön ennen 1.1.98. Kuinka vapaata tuollaisen rakentelu on verrattuna EU-tyyppihyväksyttyyn autoon? Onko jotain etua tyyppihyväksymättömyydestä (esim alustan tai muiden osien osalta)?
                  Nyt mennään vahvasti mutu-tuntumalla, mutta minun käsityksen mukaan tyypihyväksyntä itsessään ei rajoita rakentelua oikeastaan millään tavalla :think
                  Jossain volvofoorumilla oli esim. vaihdettu tyyppihyväksyttyyn autoon uudempi moottori, ja muutoskatsastuksessa tieto tyyppihyväksynnästä oli pyyhitty pois auton tiedoista, koska se ei enää vastaa tyyppihyväksyntää.
                  Nelikuutio 328i, tölkki ja monta merssua

                  Comment

                  • BeamR
                    BTCF Member
                    • Jul 2007
                    • 13363
                    • Espoon takametsät

                    Originally posted by evilracer View Post
                    Nyt mennään vahvasti mutu-tuntumalla, mutta minun käsityksen mukaan tyypihyväksyntä itsessään ei rajoita rakentelua oikeastaan millään tavalla :think
                    Jossain volvofoorumilla oli esim. vaihdettu tyyppihyväksyttyyn autoon uudempi moottori, ja muutoskatsastuksessa tieto tyyppihyväksynnästä oli pyyhitty pois auton tiedoista, koska se ei enää vastaa tyyppihyväksyntää.
                    Lähinnä ajattelin, että kun esim uudempiin vaihtaa penkin, sen pitää olla E-merkitty. Tarvitseeko muualta tuotujen täyttää jälkikäteen rakennettaessa täyttää samat merkintäjutut kuin eu-tyyppihyväksyttyjen?
                    F46 Gran Tourer -20
                    Boxster 2.5 -97

                    Comment

                    • evilracer
                      Bimmer Fanatic
                      • Nov 2015
                      • 218
                      • Suomi

                      Originally posted by BeamR View Post
                      Lähinnä ajattelin, että kun esim uudempiin vaihtaa penkin, sen pitää olla E-merkitty. Tarvitseeko muualta tuotujen täyttää jälkikäteen rakennettaessa täyttää samat merkintäjutut kuin eu-tyyppihyväksyttyjen?

                      Tän mukaan penkkien on tarvinnut olla e-hyväksyttyjä vuodesta 93 asti, eli ysikasi olisi jo liian uusi tyyppihyväksymättömyydestä huolimatta. Tiedä sitten onko säädökset uudistuneet, tämä on Katsastajan käsikirjasta.
                      Last edited by evilracer; 26-03-2018, 19:35.
                      Nelikuutio 328i, tölkki ja monta merssua

                      Comment

                      • BeamR
                        BTCF Member
                        • Jul 2007
                        • 13363
                        • Espoon takametsät

                        Originally posted by evilracer View Post

                        Tän mukaan penkkien on tarvinnut olla e-hyväksyttyjä vuodesta 93 asti, eli ysikasi olisi jo liian uusi tyyppihyväksymättömyydestä huolimatta. Tiedä sitten onko säädökset uudistuneet, tämä on Katsastajan käsikirjasta.
                        Tuo sisustus oli vain esimerkki. Mutta sovitaan että raja on 1993. Varsinainen kysymys kuuluu: vaaditaanko ei-tyyppihyväksyttyyn autoon nuo e-merkinnät, kun eihän se ole millään tavalla eu-tyyppihyväksytty?

                        Taitaisivat jollain japsifoorumilla tietää lonkalta, en vaan kuulu mihinkään sellaiseen... vielä.
                        F46 Gran Tourer -20
                        Boxster 2.5 -97

                        Comment

                        • nokonzok
                          Bimmer Fanatic
                          • Dec 2013
                          • 826
                          • Espoo

                          Originally posted by BeamR View Post
                          Hypoteesi: auto EI ole EU-tyyppihyväksytty ja se on otettu käyttöön ennen 1.1.98. Kuinka vapaata tuollaisen rakentelu on verrattuna EU-tyyppihyväksyttyyn autoon? Onko jotain etua tyyppihyväksymättömyydestä (esim alustan tai muiden osien osalta)?
                          Ennen sillä oli enemmän merkitystä, nykyään ei niinkään. Esim. alustan osalta vaatimukset ovat nykyisellään ihan samat vuosimallista ja tyyppihyväksynnästä riippumatta. Tyyppihyväksymättömissä vm. 2000 tai sitä vanhemmissa autoissa moottorin virittely on helpompaa, koska päästöt voidaan mitata konttorilla. Uudemmissa pitää käydä pussitestissä VTT:llä. Tyyppihyväksytyissä raja menee EURO 3 päästötasossa. Auto voi olla EURO 3 jo ennen vuoden 2001 alkua, eli esim. -99 mallinen saataa olla uudempaa päästöluokitusta ja siten pussitestien piirissä.

                          Rakenteluhommissa vaatimukset menee ihan samojen periaatteiden mukaan kuin rekisteröintikatsastuksessa.

                          Comment

                          • BeamR
                            BTCF Member
                            • Jul 2007
                            • 13363
                            • Espoon takametsät

                            Kiitos!
                            F46 Gran Tourer -20
                            Boxster 2.5 -97

                            Comment

                            • Skarpa
                              Bimmer Enthusiast
                              • Oct 2007
                              • 3408
                              • Kotka

                              Mikä olisi harrastajaystävällinen sinkittämö, joka tekisi keltapassivointia? Lahden sähkösinkitystä joskus kokeilin, mutta en ollut jälkeen tyytyväinen.
                              BMW E30 - Hitsaamisen iloa

                              E30 Armo "330i"

                              Comment

                              • Tojopa
                                BTCF Member
                                • Mar 2004
                                • 1592
                                • Kuopio

                                Onko jollain kokemusta noiden yliteipattujen autojen palauttamisesta "normaaliksi", eli jääkö tuosta teippauksesta kuinka helposti jälkiä ym. alkuperäiseen maalipintaan?

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎