Pienet autoaiheiset kysymykset IV

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • T3
    replied
    Tonni täynnä, uusi ketju täällä: https://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=379074
    Last edited by T3; 23-08-2018, 06:53.

    Leave a comment:


  • Skarpa
    replied
    Kannattaako kannetonta moottoria pestä painepesurilla? Jos, niin siitä kannattanee lopuksi napata öljypohja pois ja kuivata ja öljytä joka paikka. Dekkipinnan vois tietty teipata umpeen, mutta tuskin pysyy teipit. Nikasil-lohko siis kyseessä.
    Last edited by Skarpa; 22-08-2018, 22:20.

    Leave a comment:


  • Supa
    replied
    Originally posted by nappe74 View Post
    Kun yritän varata BE käsittely -ja ajokoetta niin sanoo että tätä tuotetta ei voi ottaa tälle henkilötunnukselle ja että tarttee jonku ajokorttiluvan. Ei ymmärrä

    EDIT:

    Eli ilmeisesti pitää käydä konttorilla täyttää joku lupahakemus. Hohhoijaa.
    Last edited by Supa; 21-08-2018, 21:31.

    Leave a comment:


  • nappe74
    replied
    Originally posted by Supa View Post
    Tyhmä kysymys mutta missä voi suorittaa BE teoria ja ajokokeen? Ja onko hinnoissa eroja vai onko säännelty?
    Ajovarma Oy on erikoistunut kuljettajantutkintojen vastaanottamiseen ja tieliikenteen lupapalveluihin.

    Leave a comment:


  • Supa
    replied
    Tyhmä kysymys mutta missä voi suorittaa BE teoria ja ajokokeen? Ja onko hinnoissa eroja vai onko säännelty?

    Leave a comment:


  • Jii_Koo
    replied
    Originally posted by Jii_Koo View Post
    Onkos auton myynnissä ulkomaalaiselle henkilölle, joka on tilapäisesti Suomessa esim. opiskelemassa, jotakin mitä pitää ottaa huomioon?
    Kaiffarilla on kuulemma opiskeluluvan myötä joku tilapäinen sotu, eli onnistuisko teoriassa ihan Trafin sivuilla omistajanvaihdos?
    Itse itselleni vastaillen: ei onnistu ihan noin. Vaatii (sääntöjen mukaan) ensimmäisen vuoden vakuutuksen maksamisen etukäteen ja Trafin konttorilla käynnin. Ei siis mitenkään paha homma, mutta vähän työläämpi kuin normaalisti.

    Leave a comment:


  • TuoAntti
    replied
    Joo, niinpäs onkin. Tuo unohtu kun ite pelannu noiden kanssa mitkä ei rekisterissä.

    Leave a comment:


  • -Markus-
    replied
    Ajoneuvoveroa menee se vähintään 10 eur aina, kannattaa muistaa laskelmissa..

    Leave a comment:


  • TuoAntti
    replied
    Liikennevakuutuksen joudut kuitenkin tekemään jos laitat auton omiin nimiisi, vaikka et sillä aja. Poistaa auton liikennekäytöstä(seisonta--> liikennevakutuus maksut lakkaa) sitten kun se on pihassa, jos sillä ei meinaa ajella.
    Ite melkein tekisin niin, että tekee vakuutuksen etukäteen ja alkamaan silloin kun meinaa auton hakea ja maksaa vain siirtoluvasta sen 16€ ja liikennevakuutus voimassa niin kauan kuin virtaa siirtokilvissä--> seisonta.

    Jos yhden päivän ajaa, niin sitten siirtokilpien mukana ostettava vakuutus edullisin (12€), mutta jos vaikka kahden päivän siirtoluvan otat niin sitten jo samanhintainen kuin joillain vakuutusyhtiöillä oleva parin kympin minimiveloitus. Taitaa tuo minimiveloitus tulla vaikka laittaisi suoraan seisontaan joissain yhtiöissä, eli siirtovakuutusta ei kannata ostaa vaikka ajaisi vain yhden päivän. Kannattaa tarkistaa asia siitä yhtiöistä josta meinaa vakuutuksen ostaa.
    Siirtovakuutuksella lisäpäivät 7€/päivä. Eli jos viikon ajat siirtovakuutuksella niin maksaa 54€.

    Siirtolupahan kannattaa ottaa viikoksi, vaikka ei olisi edes tarvetta niin pitkälle ajalle(jos/kun liikennevakuutus voimassa), niin kerkee ajella enemmän, jos tämmöiselle tarvetta.
    Keksii vaan joka päivälle jonkin eri korjaamon, tms. jossa "joutuu" autoa käyttämään. Mielellään mahdollisimman kauaksi niin saapi ajella vähän vapaammin.

    Muutamaan otteeseen ajelin rekisteröimättömällä Japanin tuontiautolla, siirtokilvillä (+siirtovakuutus) kesän aikana ja konttorin naiset hieman ihmeissään runoilemistani ajoreiteistä. No, minkäs sille mahtaa kun siirtolupaan ei kelpaa pelkkä hupiajelu...
    Last edited by TuoAntti; 20-08-2018, 07:35.

    Leave a comment:


  • E39Fin
    replied
    Mitenkäs se nyt menee kun olen hakemassa jo pitkään leimattoman, liikennekäytöstä poistetun auton itselleni ja olis tarkoitus laittaa ensin kuntoon ja myöhemmin leimata ja ottaa liikennekäyttöön.

    Pitääkö mun ottaa joku vakuutus 7 päivän aikana, ettei tule vakuutuksista mitään sanktioita tulevaisuudessa vaikka en autoa käyttäisikään eikä tulisi olemaan liikennekäytössä? Tarrakilvet ja päivän siirtovakuutuksen aattelin hakea auton hallile ajeluun, mutta käyttö päättyisi toistaiseksi siihen, kunnes päätän että lähdetään kokeilemaan leimaa :think

    Leave a comment:


  • jr66
    replied
    Originally posted by petrolhead View Post
    Missä lukee että rintapeltiä ei saa modata?
    En minä tiedä, luulin että noin asia on

    Leave a comment:


  • petrolhead
    replied
    Originally posted by Skarpa View Post
    Pohdiskelen tässä seuraavaa projektia, kunhan Armo on ajossa. Suunnitelmat ovat vielä käymisvaiheessa, mutta selvää on, että ennen pitkää pitää saada joku uusi projekti. Kilpipeli olisi kyllä monikäyttöisempi, mikä saattaisi tuottaa vaikeuksia keskimoottoriseksi muuttamisessa. Se vaatii poikkeusluvan. Rintapellin muokkauksen kieltoa en minäkään laista tai trafin soveltamisohjeesta löytänyt. E39 taka-akselisto pitäisi myös onnistua, kun tutkailin soveltamisohjetta.
    Joskus ajattelin että olis kiva rakentaa putkirunkonen auto.. Ottaisin 3B Passatin tekniikan lähtökohdaksi. Pitkkittäismoottorinen auto, löytyy ABSit.. halpoja. Sellasen tekniikka kuskin selän taakse. Käytännössä päällekkäiset kolmiotukivarret, ja roll steerin säätö raidetangoissa jo tehtaalta. Tekniikkavaihtoehtoja löytyy vaikka ja kuinka.

    Leave a comment:


  • Skarpa
    replied
    Originally posted by jr66 View Post
    Mitäs ne herrat on speksailleet ? Onko Skarpan projekti menossa kilpiin ? Ei koska tulipeltiä ei saa leikata vai ovatko jotkin määräykset muuttuneet ?

    Jarno vaihtanut volkkarin pois ?
    Pohdiskelen tässä seuraavaa projektia, kunhan Armo on ajossa. Suunnitelmat ovat vielä käymisvaiheessa, mutta selvää on, että ennen pitkää pitää saada joku uusi projekti. Kilpipeli olisi kyllä monikäyttöisempi, mikä saattaisi tuottaa vaikeuksia keskimoottoriseksi muuttamisessa. Se vaatii poikkeusluvan. Rintapellin muokkauksen kieltoa en minäkään laista tai trafin soveltamisohjeesta löytänyt. E39 taka-akselisto pitäisi myös onnistua, kun tutkailin soveltamisohjetta.
    Last edited by Skarpa; 08-08-2018, 11:34.

    Leave a comment:


  • petrolhead
    replied
    Originally posted by jr66 View Post
    Mitäs ne herrat on speksailleet ? Onko Skarpan projekti menossa kilpiin ? Ei koska tulipeltiä ei saa leikata vai ovatko jotkin määräykset muuttuneet ?

    Jarno vaihtanut volkkarin pois ?
    Missä lukee että rintapeltiä ei saa modata?
    Joo marraskuun lopussa vaihdettiin autoa koska rouvan teki mieli violettia autoa ja minun teki mieli saada DSG ja automaatti-ilmastointi. Selvää säästöä kun ei tarvi katsastaa.

    Leave a comment:


  • Jii_Koo
    replied
    Onkos auton myynnissä ulkomaalaiselle henkilölle, joka on tilapäisesti Suomessa esim. opiskelemassa, jotakin mitä pitää ottaa huomioon?
    Kaiffarilla on kuulemma opiskeluluvan myötä joku tilapäinen sotu, eli onnistuisko teoriassa ihan Trafin sivuilla omistajanvaihdos?

    Leave a comment:

Working...
X