Mistähän löytäs sellasta (liimattavaa) tiivistenauhaa tai arkkia, joka olisi säänkestävää, solukumia? vaahtokumia? Tarvisi tiivistää lämmityslaite koriin ja ilmanohjausläpät tarvii kanssa uuden tiivistyksen. 3-4 mm paksua ja min. 47 mm leveää :think
Armafleksin teippi. Saapi rullatavarana ja leveys 50mm, paksuutta kolme milliä. Jos on liian ohut, niin vetäsee toisen siihen päälle. Tarttuu kuin tauti metalliin, muoviin, yms. Itellä ainakin kestänyt konehuonessakin, kun joihinkin paikkoihin tuota käyttänyt/eristänyt. Jos ei tarve pitkälle pätkälle, niin kysy joltain ilmanvaihtoputkituksia, tms. tekevästä paikasta että antaa/myy pienen pätkän tuota. Rulla oli joitain pari kymppiä kun viimeksi ostin, lvi- ja rakennuskaupat yms. myy.
Kiitokset!
Näillä linjoilla lähdetään etsimään. Etran arsenaali loppuu kesken ainakin näin nettitonkimisen pohjalta. Voisihan siellä toki ihan tiskilä piipahtaa:think
Ei ilolla rajaa kun M2:lla ajaa.
& 02 tulpo saniteetti dyno
Älä väkisin, ota isompi vasara. If the car hasn´t been worth racing it´s not worth having
Periikö valtio rästiin jääneet ajoneuvoverot lopulta verovelvolliselta? Eli vaikka näin, ihmiseltä jääny vähän veroa maksamatta, laittaa liikennekäytöstä auton pois ja vaikka myy jo ulkopuoliselle. Ja uusi omistajakaan ei toistaiseksi ota autoa käyttöön. Meneekö vero lopulta perintään alkuperäiseltä omistajalta?
Ihmetyttää vaan, kun noihin verovelkasiin törmää aika usein...
Ford Mondeo Mk3 STW
VW E-Golf 2015
BMW 325i Cabriolet -87, pitkän ajan harrastus/sijoitus
Periikö valtio rästiin jääneet ajoneuvoverot lopulta verovelvolliselta? Eli vaikka näin, ihmiseltä jääny vähän veroa maksamatta, laittaa liikennekäytöstä auton pois ja vaikka myy jo ulkopuoliselle. Ja uusi omistajakaan ei toistaiseksi ota autoa käyttöön. Meneekö vero lopulta perintään alkuperäiseltä omistajalta?
Ihmetyttää vaan, kun noihin verovelkasiin törmää aika usein...
Tuossa voi kestää aika pitkän pätkää että saavat perityksi.
Veron perintä ja ulosotto
Ajoneuvovero on ulosottokelpoinen ilman erillistä päätöstä, mikäli se jää maksamatta.
Ajoneuvovero lähtee ulosottajalle perittäväksi automaattisesti, kun eräpäivästä on kulunut 90 päivää, eikä vero ole tullut maksetuksi.
Kun vero on ulosottajalla perittävänä, tulee verovelvollisen myös suorittaa se ulosottajalle.
Jos ulosottovirasto ei saa veroa perittyä, se lähettää tiedon myös Suomen Asiakastieto Oy:hyn, ja asiakkaalle tulee luottotietohäiriömerkintä. Trafi ei voi poistaa luottotietohäiriömerkintää.
Missäs e61 lci 530d:ssä (vm. 2007) on aux-reikä? Peruspaikat katsottu, eli hytti, hanskalokero ja "takakonsoli". Muistan hämärästi lukeneeni että radion takaa pitää tehdä virityksiä, voi olla että muistan väärin. Searchillakaan en löytänyt.
Missäs e61 lci 530d:ssä (vm. 2007) on aux-reikä? Peruspaikat katsottu, eli hytti, hanskalokero ja "takakonsoli". Muistan hämärästi lukeneeni että radion takaa pitää tehdä virityksiä, voi olla että muistan väärin. Searchillakaan en löytänyt.
Jos ei löydy, niin sitä ei varmaankaan sitten ole, eli retrofittailuksi menee, tuon vuotiseen luulisi kyllä onnistuvan ongelmitta:
Kiitos, täytynee retrofittailla. Hämää kun näyttö antaa äänentulon vaihtoehdoksi auxin, siksi olen plugireikää etsiskellyt. Puhelimen paritushan onnistui helposti mutta olisi reissussa mukava kuunnella musiikkia luurista ja sitä tuo ei toista. Puhelut toimii kyllä
Auxin pystyy myös koodaamaan aktiiviseksi sinne CCC:hen ilman että siellä liittimessä on mitään pinnejä paikallaan, eli vaikka sitä itse liitintä ei siellä löytyisikään, niin sulla on homma jo puolivälissä, kun ei tarvi enää koodailla, piuha vaan paikalleen ja menoksi.
Periikö valtio rästiin jääneet ajoneuvoverot lopulta verovelvolliselta? Eli vaikka näin, ihmiseltä jääny vähän veroa maksamatta, laittaa liikennekäytöstä auton pois ja vaikka myy jo ulkopuoliselle. Ja uusi omistajakaan ei toistaiseksi ota autoa käyttöön. Meneekö vero lopulta perintään alkuperäiseltä omistajalta?
Ihmetyttää vaan, kun noihin verovelkasiin törmää aika usein...
Verovelkaista autoa ei saa uuden omistajan nimiin kuin maksamalla velka.
Ainakin näin joitakin vuosia sitten omalla kohdalla.
Maksoin konttorilla muutamat euroa velkan pois ja sitten vasta onnistui omistajan vaihdos.
Verovelkaista autoa ei saa uuden omistajan nimiin kuin maksamalla velka.
Ainakin näin joitakin vuosia sitten omalla kohdalla.
Maksoin konttorilla muutamat euroa velkan pois ja sitten vasta onnistui omistajan vaihdos.
Mitenhän kun tuollaisesta ei mainita mitään, että verovelkaiselle autolle ei voisi tehdä omistajanvaihdosta. Äkkiseltään trafin sivuilla mainitaan vain että verovelkainen auto on käyttökiellossa ja käyttökielto estää, liikenteessä käytön, liikennekäyttöön ottamisen, katsastamisen ja maasta viennin:
Olisiko kuitenkin ollut kyse esim. tuosta liikennekäyttöön ottamisesta? Monessa yhteydessä kun sanotaan että käyttökielto koskee myös uutta omistajaa, joten ei kai uutta omistajaa voi autolle tullakaan, jos omistajanvaihdosta ei voi tehdä.
Nyt mulla ois vähän erikoisempi kysymys. Pitäis mahdolliseen projektiin valita moottori ja vaihteisto. Voi ehdottaa mitä vaan tulee mieleen. Vaatimukset ois seuraavat:
- Etuvedon moottori ja vaihteisto
- Mahdollisimman edullinen
- Kestävä
- Pitäis saada 300-400 hv sisuskaluja vaihtamatta. Mielellään vaikka tehdasturbolla
- Laatikon pitää kestää sama
- Tasauspyörästöön pitää olla levylukko saatavilla
Meinasin Saabin B234:ää, joka täyttää muut vaatimukset hyvin ja on mukavasti varustettu itsessään hyvällä uudelleen ohjelmoitavalla moottorinohjauksella, mutta noihin kun ei oikein tahdo saada kuin Quaifen tms. momentinjakolukkoja. Tää olis suunnittelmissa mahdollisen projektin taka-akselille, eli taka/keskimoottorista suunnitteilla.
Comment