Announcement

Collapse
No announcement yet.

Pienet autoaiheiset kysymykset IV

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • evilracer
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2015
    • 218
    • Suomi

    Originally posted by Skarpa View Post
    Nyt mulla ois vähän erikoisempi kysymys. Pitäis mahdolliseen projektiin valita moottori ja vaihteisto. Voi ehdottaa mitä vaan tulee mieleen. Vaatimukset ois seuraavat:

    - Etuvedon moottori ja vaihteisto
    - Mahdollisimman edullinen
    - Kestävä
    - Pitäis saada 300-400 hv sisuskaluja vaihtamatta. Mielellään vaikka tehdasturbolla
    - Laatikon pitää kestää sama
    - Tasauspyörästöön pitää olla levylukko saatavilla
    Heitetään mutulla Opelin C20LET ja VAG-konsernin 1.8T. Opeliin löytyy ainakin lukkoa ja voimaahan noista saa kyllä otettua.
    Nelikuutio 328i, tölkki ja monta merssua

    Comment

    • BeamR
      BTCF Member
      • Jul 2007
      • 13363
      • Espoon takametsät

      Originally posted by Skarpa View Post
      Nyt mulla ois vähän erikoisempi kysymys.
      Volvon/Fordin 2,5-litrainen turbo. Ollut mm S-maxissa, Focus ST:ssä jne.
      F46 Gran Tourer -20
      Boxster 2.5 -97

      Comment

      • sirkus
        Bimmer Enthusiast
        • Sep 2004
        • 2195
        • kaustinen

        Originally posted by Skarpa View Post
        Nyt mulla ois vähän erikoisempi kysymys. Pitäis mahdolliseen projektiin valita moottori ja vaihteisto. Voi ehdottaa mitä vaan tulee mieleen. Vaatimukset ois seuraavat:

        - Etuvedon moottori ja vaihteisto
        - Mahdollisimman edullinen
        - Kestävä
        - Pitäis saada 300-400 hv sisuskaluja vaihtamatta. Mielellään vaikka tehdasturbolla
        - Laatikon pitää kestää sama
        - Tasauspyörästöön pitää olla levylukko saatavilla

        Meinasin Saabin B234:ää, joka täyttää muut vaatimukset hyvin ja on mukavasti varustettu itsessään hyvällä uudelleen ohjelmoitavalla moottorinohjauksella, mutta noihin kun ei oikein tahdo saada kuin Quaifen tms. momentinjakolukkoja. Tää olis suunnittelmissa mahdollisen projektin taka-akselille, eli taka/keskimoottorista suunnitteilla.
        Ryan Standke is building a very unique and powerful 2002 Acura RSX. Under the hood he has managed to stuff a 5.3 L LS4 V8 and large Garrett turbocharger. The engine will start on a conservative 10 psi of boost which should produce between 500-600 horsepower. To handle this level of power (and probably more)...


        Kattelet tollasen ls4 tekniikan (etuveto impala ss tms) ei oo suomessa varmaan vielä kellään
        Chrysler 300c crd touring 2010
        Daily driver
        Chevrolet Silverado 2500HD Duramax -08
        Man cave on wheels
        Chevrolet Camaro -71 LS 6.0 twin turbo /4L80E
        Built not bought
        V8, only juice&milk come in 2 litres

        Kawasaki zzr1100 fighter


        Ex: E46 330xd -04, E60 545i -04, E39 528i -96, E60 530i -03, E38 740d -01, E39 530d -02, E38 750i -98, E30 325e -85 ja E32 730i -88

        Comment

        • Guest's Avatar

          Onko kellään tietoa mikä malli tämä ratti on? Victor merkkinen (made in Italy).

          Vastaus löytyi, malli on 4L36 KBA 70125

          Last edited by Guest; 30-07-2018, 20:28.

          Comment

          • Skarpa
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2007
            • 3408
            • Kotka

            Originally posted by evilracer View Post
            Heitetään mutulla Opelin C20LET ja VAG-konsernin 1.8T. Opeliin löytyy ainakin lukkoa ja voimaahan noista saa kyllä otettua.
            Originally posted by BeamR View Post
            Volvon/Fordin 2,5-litrainen turbo. Ollut mm S-maxissa, Focus ST:ssä jne.
            Originally posted by sirkus View Post
            https://www.engineswapdepot.com/?p=13381

            Kattelet tollasen ls4 tekniikan (etuveto impala ss tms) ei oo suomessa varmaan vielä kellään
            Kiitoksia ehdotuksista. Näistä taitaa parhaiten täyttää ehdot toi Audin 1,8T, johon näkyy saavan parinkin merkkistä kytkintyyppistä lukkoa. Muut koneet selkeesti kalliimpia, mutta mikäpä siinä, jos tulee edukkaasti vastaan. En toki ole kovin paljon perehtynyt, esim. vaihdettavien osien määrään viritettäessä. Saattaa vielä kallistaa vaakakuppia eri suuntaan. Selvitellään tarkemmin projektin mahdollisesti reakusoituessa. LS ampunee pahasti ohi käytettävistä varoista. Muuten mieluusti.
            Last edited by Skarpa; 30-07-2018, 23:09.
            BMW E30 - Hitsaamisen iloa

            E30 Armo "330i"

            Comment

            • Skarpa
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2007
              • 3408
              • Kotka

              Onko E46 keskikonsolissa aina kuppitelineiden parina kolikkorenki?

              "Nimim. Turha varuste"
              BMW E30 - Hitsaamisen iloa

              E30 Armo "330i"

              Comment

              • TheRipper
                Bimmer Enthusiast
                • May 2012
                • 5019
                • Paimio

                Originally posted by Skarpa View Post
                Onko E46 keskikonsolissa aina kuppitelineiden parina kolikkorenki?

                "Nimim. Turha varuste"
                Ei ainakaan minun yksilössäni muistaakseni ollut..
                F10 523iA 2010

                Ex: E39 528iA 1997
                Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
                Ex: E65 745iA 2003
                Ex: E46 318i 1998
                Ex: E34 525iA 1989

                Comment

                • Skarpa
                  Bimmer Enthusiast
                  • Oct 2007
                  • 3408
                  • Kotka

                  Originally posted by TheRipper View Post
                  Ei ainakaan minun yksilössäni muistaakseni ollut..
                  Tästä vaan ei tahdo löytyä muuta vaihtoehtoa osan 8 kaveriksi kuin osa 10


                  BMW E30 - Hitsaamisen iloa

                  E30 Armo "330i"

                  Comment

                  • Pazi88
                    Moderator
                    • Jan 2007
                    • 11125
                    • Oulu

                    Originally posted by Skarpa View Post
                    Kiitoksia ehdotuksista. Näistä taitaa parhaiten täyttää ehdot toi Audin 1,8T, johon näkyy saavan parinkin merkkistä kytkintyyppistä lukkoa. Muut koneet selkeesti kalliimpia, mutta mikäpä siinä, jos tulee edukkaasti vastaan. En toki ole kovin paljon perehtynyt, esim. vaihdettavien osien määrään viritettäessä. Saattaa vielä kallistaa vaakakuppia eri suuntaan. Selvitellään tarkemmin projektin mahdollisesti reakusoituessa. LS ampunee pahasti ohi käytettävistä varoista. Muuten mieluusti.
                    Miettisin kyllä vielä. Vaikka tuota konetta pidetään melko jumalmoottorina, niin en kyllä itse koskis noihin enään ollenkaan. On kyllä semmonen ongelmapesäke vakionakin ollu joka autossa minkä kanssa ollu tekemisissä. Ja koneen käytös niin vakiona kuin viritettynä on ei oo kehuttava. Aivan patalaiska luuska alipaine alueella, turboviivettä.on niinkuin ois isokin ahdin pellin alla ja teho tulee ahdoilla tyyliin kaikki tai ei mitään.

                    Saabin kone on ainakin meikäläisen kokenuksien mukaan huomattavasti houkuttelevampi tapaus.
                    Last edited by Pazi88; 31-07-2018, 11:41.

                    Instagram, YouTube kanava
                    ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                    Comment

                    • Urpo_rotta
                      BTCF Member
                      • May 2012
                      • 5271
                      • Pirkkala

                      Mitenkäs toyotan 3s-xxx moottoriperhe?
                      Olettaisin että laatikoihin joku lukkoa tekee.

                      Eli celican, mr2 yms. Moottori.

                      Nää alkais olee varmaan halpoja ja kai se kone pomminluja on.
                      E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
                      E34 525i -90 twinturbo 427/519

                      N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
                      VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
                      Kysy jos tarvetta

                      Comment

                      • jukkae
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2006
                        • 3506
                        • 70800

                        Hukkiksen putki tulee lokasuojasta läpi niin meneekö leimasta läpi sillä? Katsuri ei kyllä saa missään vaiheesaa mitään tulemaan sieltä kun tuskin saa konttorilla 1.2bar ahtoja nostettua Mutta miten onko kokemusta?

                        Comment

                        • ooopeee
                          BTCF Member
                          • Dec 2011
                          • 2111
                          • Kouvola

                          Originally posted by jukkae View Post
                          Hukkiksen putki tulee lokasuojasta läpi niin meneekö leimasta läpi sillä? Katsuri ei kyllä saa missään vaiheesaa mitään tulemaan sieltä kun tuskin saa konttorilla 1.2bar ahtoja nostettua Mutta miten onko kokemusta?
                          Kyllähän sellaisia porukka leimailee. Laillinenhan se ei ole kun kaikki systeemit pitäs putkeen ohjata. Tuurissaan kii puuttuvatko.
                          VW passat 1.9tdi 4motion
                          E36 "328" cabrio

                          Comment

                          • jukkae
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2006
                            • 3506
                            • 70800

                            Joo, ommulla donwpipessa tuolle kohta että sinänsä helppo, pitää vaa putki tehdä siihen ekaks

                            Tai sitten jos laittas umpilaipan vaan leiman ajaks, tuolla saa ajettua helposti alipainealueella.
                            Last edited by jukkae; 06-08-2018, 13:07.

                            Comment

                            • bemmeri
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jul 2006
                              • 4181

                              Onko nuo Philipsin tai Osramin extreme yms xenon polttimot hintansa väärtejä? Jos uuden auton tehdasasenteisiin vertaa ja mielisi vaihtaa.

                              Mikä noista on tehokkain nykyään?
                              Itteä kiinnostaisi myös hieman korkeampi värilämpö kuin vakioissa, mutta tällöin valoteho hieman laskee.

                              Polttimon tyyppi D3s jos tällä merkitystä.
                              EVERYTHING | WORKS

                              Comment

                              • Pekumie
                                Bimmer Fanatic
                                • Jan 2010
                                • 243
                                • -

                                Originally posted by bemmeri View Post
                                Onko nuo Philipsin tai Osramin extreme yms xenon polttimot hintansa väärtejä? Jos uuden auton tehdasasenteisiin vertaa ja mielisi vaihtaa.

                                Mikä noista on tehokkain nykyään?
                                Itteä kiinnostaisi myös hieman korkeampi värilämpö kuin vakioissa, mutta tällöin valoteho hieman laskee.

                                Polttimon tyyppi D3s jos tällä merkitystä.
                                Suosittelen Osramin Cool Blue Intense. Omakohtaiset kokemukset erittäin positiiviset, erittäin hyvä valoteho ja hintansa arvoiset, ostaisin uudestaankin.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎