Originally posted by jaykayarel
View Post
Pienet autoaiheiset kysymykset IV
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Mitä itte noilla oon ajellu, niin kyllähän noissa melkoinen turboviive on varsinkin otten huomioon että turbona on semmonen herneen kokoinen kikkare. Perus holsettikkin herää paremmin bemmin kuotsen kyljessä
Mut muistaakseni kyl se ehjänä pitäs 2000 jälkeen herätä jos lähtee tuota alempaa vedättään kaasu pohjassa.
Noissahan voi olla vikana sit ahtovuoto, letkut rikki, MAF paskana, by-pass vuotaa, hukkaportti jumissa, pakopesä murtunut, pakosarja halki, n75 sökö, turbo muuten vaan kaput, joku anturi sökö, katalysaattori ummessa jne. jne. Pahimmillaan monta vikaa yhtäaikaa eikä siltikään yhden yhtä vikakoodia
Sen verran mokoman konetyypin kanssa väsänneenä, että ei enään ikinä...
Last edited by Pazi88; 03-02-2017, 12:13.
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Comment
-
Ja jossei mikään tuosta bingosta osu, niin öljysihti on viimeistään tukossaOriginally posted by Pazi88 View PostMitä itte noilla oon ajellu, niin kyllähän noissa melkoinen turboviive on varsinkin otten huomioon että turbona on semmonen herneen kokoinen kikkare. Perus holsettikkin herää paremmin bemmin kuotsen kyljessä
Mut muistaakseni kyl se ehjänä pitäs 2000 jälkeen herätä jos lähtee tuota alempaa vedättään kaasu pohjassa.
Noissahan voi olla vikana sit ahtovuoto, letkut rikki, MAF paskana, by-pass vuotaa, hukkaportti jumissa, pakopesä murtunut, pakosarja halki, n75 sökö, turbo muuten vaan kaput, joku anturi sökö, katalysaattori ummessa jne. jne. Pahimmillaan monta vikaa yhtäaikaa eikä siltikään yhden yhtä vikakoodia
Sen verran mokoman konetyypin kanssa väsänneenä, että ei enään ikinä...
W124 voll, markalla pidemmälle
Comment
-
Siitä sitten tutkimaanOriginally posted by Pazi88 View PostMitä itte noilla oon ajellu, niin kyllähän noissa melkoinen turboviive on varsinkin otten huomioon että turbona on semmonen herneen kokoinen kikkare. Perus holsettikkin herää paremmin bemmin kuotsen kyljessä
Mut muistaakseni kyl se ehjänä pitäs 2000 jälkeen herätä jos lähtee tuota alempaa vedättään kaasu pohjassa.
Noissahan voi olla vikana sit ahtovuoto, letkut rikki, MAF paskana, by-pass vuotaa, hukkaportti jumissa, pakopesä murtunut, pakosarja halki, n75 sökö, turbo muuten vaan kaput, joku anturi sökö, katalysaattori ummessa jne. jne. Pahimmillaan monta vikaa yhtäaikaa eikä siltikään yhden yhtä vikakoodia
Sen verran mokoman konetyypin kanssa väsänneenä, että ei enään ikinä...
Noh, turbo on uusi, eli sen voinee laskea pois listalta...
Kiitti vinkeistä!'00 Audi TT 1.8T Quattro//'92 Lexus LS400//'89 205 Green//'96 Ford Bronco Eddie Bauer//'99 Xsara VTS "Endurance Saloon" Project
Comment
-
Öljysihti ei ollu meillä tukossaOriginally posted by ka00z View PostJa jossei mikään tuosta bingosta osu, niin öljysihti on viimeistään tukossa
Mut sit muita vikoja jotka ei tuohon ahtojen heräämiseen niin vaikuta oli rikkinäinen kaasuläppäkotelo, tukkeutunut öljylinja turbolle, puolia palo ja sytytysvahvistin palo. Sekä kaiken muun lisäksi nokkein välinen ketju/kiristin alko rallattaan. Kyllä noilla melkosen bingorivin jo saa 
Ahtovuotkin oli tämmönen pienehkö, mitä ei kyllä nähnyt ennenkuin purki ahtoputket pois:
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Comment
-
Mäntä-venttiili välyksen tarkistus luotettavasti muovailuvahalla, tms. on tiedossa. On vain aika työläs operaatio.
Olenko laskenut jotain väärin, tai jättänyt huomioimatta?
Jos tiedän paljonko imu ja pako mahtuu olemaan auki silloin kun mäntä TDC:ssä. Eli sanotaan joku random luku tässä vaiheessa, vaikka 7mm mahtuu vena olemaan auki ja imu olisi ajoituksen mukaan ykk:ssä 4,5mm auki, niin silloin välystä olisi 2,5mm siinä tilanteessa.
Alla olevassa taulukossa on nokkien nousut ja männän liike TDC:stä (ajoituksen mukaiselta kohdalta ramppia nokan arvot, siksi ei mene samalla käyrällä imu/pako vaikka profiili sama).
Eli mäntä-venttiilivälys näyttäisi olevan pienimmillää tuossa 6-9 asteen paikkeilla, sekä imulla ja paolla, sitten 15 asteen jälkeen(/ennen pakopuolella) mäntä etenee nopeammin kuin venttiili.

Mitä itselle yritän uskotella, niin puolisen milliä välys on pienempi enimmillään, mitä välys olisi TDC:ssä, tämä on se mitä koitan hakea?
Mutta asiaa vielä mutkistaa, se kun venttilit on vinossa mäntään/sylinteriin nähden ja liikkeet ei suhteessa mene yksi yhteen (välyksen muutos). :thinkLast edited by TuoAntti; 09-02-2017, 08:44.EVERYTHING | WORKS
Comment
-
Tuota kautta minä olen asian ajatellut ja laskenut. Harva viitsii noin paljon itse selvittää ja laskeaOriginally posted by bemmeri View PostMäntä-venttiili välyksen tarkistus luotettavasti muovailuvahalla, tms. on tiedossa. On vain aika työläs operaatio.
Olenko laskenut jotain väärin, tai jättänyt huomioimatta?
Jos tiedän paljonko imu ja pako mahtuu olemaan auki silloin kun mäntä TDC:ssä. Eli sanotaan joku random luku tässä vaiheessa, vaikka 7mm mahtuu vena olemaan auki ja imu olisi ajoituksen mukaan ykk:ssä 4,5mm auki, niin silloin välystä olisi 2,5mm siinä tilanteessa.
Alla olevassa taulukossa on nokkien nousut ja männän liike TDC:stä (ajoituksen mukaiselta kohdalta ramppia nokan arvot, siksi ei mene samalla käyrällä imu/pako vaikka profiili sama).
Eli mäntä-venttiilivälys näyttäisi olevan pienimmillää tuossa 6-9 asteen paikkeilla, sekä imulla ja paolla, sitten 15 asteen jälkeen(/ennen pakopuolella) mäntä etenee nopeammin kuin venttiili.

Mitä itselle yritän uskotella, niin puolisen milliä välys on pienempi enimmillään, mitä välys olisi TDC:ssä, tämä on se mitä koitan hakea?
Mutta asiaa vielä mutkistaa, se kun venttilit on vinossa mäntään/sylinteriin nähden ja liikkeet ei suhteessa mene yksi yhteen (välyksen muutos). :think
Kun tappi on vinossa ni silloin se liikkuu alaspäin VÄHEMMÄN kuin noston määrä.2015 VW Crafter
1984 BMW 316
2009 Kawasaki Ninja 250RRR
petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Comment
-
Morjens
Serkku hommasi e91 320 dieseliin hajonneen moottorin tilalle ulkomailta käytetyn.
Löytyykö moottorista ns. tyyppikilpeä mistä varmistua oikeasta moottorista? Meistetty lohkoon tms? Vai onko jotain konkreettisia eroja ulkopuolella mistä erottaa eri tyypit?
Purkuauton vin ei tiedossa. Joo olis kannattanut varmistaa ENNEN ostoa asia, mut se kone on jo kuulemma sillä tallissa.
Rikkinäinen moottori on 50km päässä uudesta niin ei pääse vertaamaan paikan päälle.F11 530DA X-drive M-sport -12
- BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa -
Comment
-
Joo, juuri noin päin se menee kun venttiili vinossa. Järkeilin aluksi väärinpäin, kun liikaa pyöritteli asteita ja millejä.Originally posted by petrolhead View PostTuota kautta minä olen asian ajatellut ja laskenut. Harva viitsii noin paljon itse selvittää ja laskea
Kun tappi on vinossa ni silloin se liikkuu alaspäin VÄHEMMÄN kuin noston määrä.
Edelliselle.
Pitäis jostain pinnalta löytyä tarra jossa moottorin (auton?) tiedot, esim itellä oli m62:ssa toisen venakopan takapäässä.. Lisäksi lyhyt lohkon koodi pitäisi olla jossain kaiverrettuna.Last edited by TuoAntti; 09-02-2017, 15:53.EVERYTHING | WORKS
Comment
-
Saako jotain muuta kautta auton valmistenumeron selville rekisteritunnuksen perusteella kuin Bilteman sivuilta?? Tarttis yhden auton VIN selvittää mutta Biltemasta ei löytynyt tämän yksilön tietoja rekkarin perusteella...G30 530e xDrive A M-Sport -20
ex-Bimmerit:
F10 525dA xDrive M-Sport -13
E21 316 -80
E91 330xdA M-Sport -06
E53 X5 3.0iA Sport -04
E91 335xiA M-Sport -08
E60 530iA M-Sport -06
E36 320i Cabriolet M-Sport -96
E91 320d -06
E39 530iAT M-Sport -01
E36 328iA -96
E39 528iA -96
E36 325i -92
Comment
-
Originally posted by nappe74 View PostSaako jotain muuta kautta auton valmistenumeron selville rekisteritunnuksen perusteella kuin Bilteman sivuilta?? Tarttis yhden auton VIN selvittää mutta Biltemasta ei löytynyt tämän yksilön tietoja rekkarin perusteella...
Rekkari tonne ja eteen lävähtävän sivun alalaidasta löytyy pdf-dokumentti josta löytyy valmistenumero
Nelikuutio 328i, tölkki ja monta merssua
Comment
-
Myös Pohjolan sivulta saa, kun alkaa ostattelemaan ajoneuvovakuutusta. Vaatii muistaakseni henkilötunnuksen antamisen, jotta pääsee rekkaria syöttämään, mutta pidemmälle ei tarvi edetä. Tuolta olen löytänyt hyvinkin vasta maahantuotujen autojen vinit.Originally posted by nappe74 View PostSaako jotain muuta kautta auton valmistenumeron selville rekisteritunnuksen perusteella kuin Bilteman sivuilta?? Tarttis yhden auton VIN selvittää mutta Biltemasta ei löytynyt tämän yksilön tietoja rekkarin perusteella...
Comment
-
Originally posted by evilracer View Posthttps://asiointi.trafi.fi/henkiloasi...-ajoneuvoverot
Rekkari tonne ja eteen lävähtävän sivun alalaidasta löytyy pdf-dokumentti josta löytyy valmistenumero
Kiitti !!Originally posted by huupi View PostMyös Pohjolan sivulta saa, kun alkaa ostattelemaan ajoneuvovakuutusta. Vaatii muistaakseni henkilötunnuksen antamisen, jotta pääsee rekkaria syöttämään, mutta pidemmälle ei tarvi edetä. Tuolta olen löytänyt hyvinkin vasta maahantuotujen autojen vinit.
Tuo trafin palvelu on kätevä...
G30 530e xDrive A M-Sport -20
ex-Bimmerit:
F10 525dA xDrive M-Sport -13
E21 316 -80
E91 330xdA M-Sport -06
E53 X5 3.0iA Sport -04
E91 335xiA M-Sport -08
E60 530iA M-Sport -06
E36 320i Cabriolet M-Sport -96
E91 320d -06
E39 530iAT M-Sport -01
E36 328iA -96
E39 528iA -96
E36 325i -92
Comment
Comment