Announcement

Collapse
No announcement yet.

Pienet autoaiheiset kysymykset IV

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • bemmidee
    BTCF Member
    • Jan 2015
    • 55
    • stadi

    Originally posted by jaykayarel View Post
    Kuuluuko VAG:n 2000-luvun taitteen 1.8T-koneessa (esim. B5 Passatissa) olla järkyttävä turboviive, vai onko sieltä joku alipaineohjaus tjsp. viallinen, kun herää vasta 3500-4000rpm kohdalla?
    a4 1,8t -98 tuli itelle sama ajatus mieleen ettei alle 4000 tapahdu mitään.:think

    Comment

    • Pazi88
      Moderator
      • Jan 2007
      • 11125
      • Oulu

      Mitä itte noilla oon ajellu, niin kyllähän noissa melkoinen turboviive on varsinkin otten huomioon että turbona on semmonen herneen kokoinen kikkare. Perus holsettikkin herää paremmin bemmin kuotsen kyljessä Mut muistaakseni kyl se ehjänä pitäs 2000 jälkeen herätä jos lähtee tuota alempaa vedättään kaasu pohjassa.

      Noissahan voi olla vikana sit ahtovuoto, letkut rikki, MAF paskana, by-pass vuotaa, hukkaportti jumissa, pakopesä murtunut, pakosarja halki, n75 sökö, turbo muuten vaan kaput, joku anturi sökö, katalysaattori ummessa jne. jne. Pahimmillaan monta vikaa yhtäaikaa eikä siltikään yhden yhtä vikakoodia Sen verran mokoman konetyypin kanssa väsänneenä, että ei enään ikinä...
      Last edited by Pazi88; 03-02-2017, 12:13.

      Instagram, YouTube kanava
      ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

      Comment

      • ka00z
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2006
        • 1805
        • Varsinais-Suomi

        Originally posted by Pazi88 View Post
        Mitä itte noilla oon ajellu, niin kyllähän noissa melkoinen turboviive on varsinkin otten huomioon että turbona on semmonen herneen kokoinen kikkare. Perus holsettikkin herää paremmin bemmin kuotsen kyljessä Mut muistaakseni kyl se ehjänä pitäs 2000 jälkeen herätä jos lähtee tuota alempaa vedättään kaasu pohjassa.

        Noissahan voi olla vikana sit ahtovuoto, letkut rikki, MAF paskana, by-pass vuotaa, hukkaportti jumissa, pakopesä murtunut, pakosarja halki, n75 sökö, turbo muuten vaan kaput, joku anturi sökö, katalysaattori ummessa jne. jne. Pahimmillaan monta vikaa yhtäaikaa eikä siltikään yhden yhtä vikakoodia Sen verran mokoman konetyypin kanssa väsänneenä, että ei enään ikinä...
        Ja jossei mikään tuosta bingosta osu, niin öljysihti on viimeistään tukossa
        W124 voll, markalla pidemmälle

        Comment

        • Jii_Koo
          Bimmer Fanatic
          • Jul 2013
          • 785
          • Jkl

          Originally posted by Pazi88 View Post
          Mitä itte noilla oon ajellu, niin kyllähän noissa melkoinen turboviive on varsinkin otten huomioon että turbona on semmonen herneen kokoinen kikkare. Perus holsettikkin herää paremmin bemmin kuotsen kyljessä Mut muistaakseni kyl se ehjänä pitäs 2000 jälkeen herätä jos lähtee tuota alempaa vedättään kaasu pohjassa.

          Noissahan voi olla vikana sit ahtovuoto, letkut rikki, MAF paskana, by-pass vuotaa, hukkaportti jumissa, pakopesä murtunut, pakosarja halki, n75 sökö, turbo muuten vaan kaput, joku anturi sökö, katalysaattori ummessa jne. jne. Pahimmillaan monta vikaa yhtäaikaa eikä siltikään yhden yhtä vikakoodia Sen verran mokoman konetyypin kanssa väsänneenä, että ei enään ikinä...
          Siitä sitten tutkimaan Noh, turbo on uusi, eli sen voinee laskea pois listalta...
          Kiitti vinkeistä!
          '00 Audi TT 1.8T Quattro//'92 Lexus LS400//'89 205 Green//'96 Ford Bronco Eddie Bauer//'99 Xsara VTS "Endurance Saloon" Project

          Comment

          • Pazi88
            Moderator
            • Jan 2007
            • 11125
            • Oulu

            Originally posted by ka00z View Post
            Ja jossei mikään tuosta bingosta osu, niin öljysihti on viimeistään tukossa
            Öljysihti ei ollu meillä tukossa Mut sit muita vikoja jotka ei tuohon ahtojen heräämiseen niin vaikuta oli rikkinäinen kaasuläppäkotelo, tukkeutunut öljylinja turbolle, puolia palo ja sytytysvahvistin palo. Sekä kaiken muun lisäksi nokkein välinen ketju/kiristin alko rallattaan. Kyllä noilla melkosen bingorivin jo saa

            Ahtovuotkin oli tämmönen pienehkö, mitä ei kyllä nähnyt ennenkuin purki ahtoputket pois:

            Instagram, YouTube kanava
            ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

            Comment

            • Pekkude
              BTCF Member
              • Jul 2013
              • 404
              • Muurla

              Pieni mielipidekysymys: miten mahtaa sopia mustat puolinahkapenkit muuten beigeen sisustaan?:think Auto beige väriltään myös. Kyse E21:stä.
              E38 740i -95

              Comment

              • jr66
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2006
                • 16462
                • Asikkala

                Hyvin sopii, jos löydät mustat ovenkahvat ja kotelot niin se on siinä, vertaa peltosen projekti-e30:een ja kojelautahan on jo musta. Tosin vaatii myös mustan takapenkin.

                Comment

                • bemmeri
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2006
                  • 4181

                  Mäntä-venttiili välyksen tarkistus luotettavasti muovailuvahalla, tms. on tiedossa. On vain aika työläs operaatio.



                  Olenko laskenut jotain väärin, tai jättänyt huomioimatta?

                  Jos tiedän paljonko imu ja pako mahtuu olemaan auki silloin kun mäntä TDC:ssä. Eli sanotaan joku random luku tässä vaiheessa, vaikka 7mm mahtuu vena olemaan auki ja imu olisi ajoituksen mukaan ykk:ssä 4,5mm auki, niin silloin välystä olisi 2,5mm siinä tilanteessa.

                  Alla olevassa taulukossa on nokkien nousut ja männän liike TDC:stä (ajoituksen mukaiselta kohdalta ramppia nokan arvot, siksi ei mene samalla käyrällä imu/pako vaikka profiili sama).
                  Eli mäntä-venttiilivälys näyttäisi olevan pienimmillää tuossa 6-9 asteen paikkeilla, sekä imulla ja paolla, sitten 15 asteen jälkeen(/ennen pakopuolella) mäntä etenee nopeammin kuin venttiili.





                  Mitä itselle yritän uskotella, niin puolisen milliä välys on pienempi enimmillään, mitä välys olisi TDC:ssä, tämä on se mitä koitan hakea?

                  Mutta asiaa vielä mutkistaa, se kun venttilit on vinossa mäntään/sylinteriin nähden ja liikkeet ei suhteessa mene yksi yhteen (välyksen muutos). :think
                  Last edited by bemmeri; 09-02-2017, 08:44.
                  EVERYTHING | WORKS

                  Comment

                  • petrolhead
                    Moderator
                    • Feb 2004
                    • 13793
                    • Hyvinkää

                    Originally posted by bemmeri View Post
                    Mäntä-venttiili välyksen tarkistus luotettavasti muovailuvahalla, tms. on tiedossa. On vain aika työläs operaatio.



                    Olenko laskenut jotain väärin, tai jättänyt huomioimatta?

                    Jos tiedän paljonko imu ja pako mahtuu olemaan auki silloin kun mäntä TDC:ssä. Eli sanotaan joku random luku tässä vaiheessa, vaikka 7mm mahtuu vena olemaan auki ja imu olisi ajoituksen mukaan ykk:ssä 4,5mm auki, niin silloin välystä olisi 2,5mm siinä tilanteessa.

                    Alla olevassa taulukossa on nokkien nousut ja männän liike TDC:stä (ajoituksen mukaiselta kohdalta ramppia nokan arvot, siksi ei mene samalla käyrällä imu/pako vaikka profiili sama).
                    Eli mäntä-venttiilivälys näyttäisi olevan pienimmillää tuossa 6-9 asteen paikkeilla, sekä imulla ja paolla, sitten 15 asteen jälkeen(/ennen pakopuolella) mäntä etenee nopeammin kuin venttiili.





                    Mitä itselle yritän uskotella, niin puolisen milliä välys on pienempi enimmillään, mitä välys olisi TDC:ssä, tämä on se mitä koitan hakea?

                    Mutta asiaa vielä mutkistaa, se kun venttilit on vinossa mäntään/sylinteriin nähden ja liikkeet ei suhteessa mene yksi yhteen (välyksen muutos). :think
                    Tuota kautta minä olen asian ajatellut ja laskenut. Harva viitsii noin paljon itse selvittää ja laskea
                    Kun tappi on vinossa ni silloin se liikkuu alaspäin VÄHEMMÄN kuin noston määrä.
                    2015 VW Crafter
                    1984 BMW 316
                    2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                    petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                    "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                    Comment

                    • spottti
                      BTCF Member
                      • Sep 2005
                      • 597
                      • Valkeakoski

                      Morjens
                      Serkku hommasi e91 320 dieseliin hajonneen moottorin tilalle ulkomailta käytetyn.
                      Löytyykö moottorista ns. tyyppikilpeä mistä varmistua oikeasta moottorista? Meistetty lohkoon tms? Vai onko jotain konkreettisia eroja ulkopuolella mistä erottaa eri tyypit?
                      Purkuauton vin ei tiedossa. Joo olis kannattanut varmistaa ENNEN ostoa asia, mut se kone on jo kuulemma sillä tallissa.
                      Rikkinäinen moottori on 50km päässä uudesta niin ei pääse vertaamaan paikan päälle.
                      F11 530DA X-drive M-sport -12
                      Jeep Cherokee 4.0 Ltd -89 :think

                      - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa -

                      Comment

                      • bemmeri
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jul 2006
                        • 4181

                        Originally posted by petrolhead View Post
                        Tuota kautta minä olen asian ajatellut ja laskenut. Harva viitsii noin paljon itse selvittää ja laskea
                        Kun tappi on vinossa ni silloin se liikkuu alaspäin VÄHEMMÄN kuin noston määrä.
                        Joo, juuri noin päin se menee kun venttiili vinossa. Järkeilin aluksi väärinpäin, kun liikaa pyöritteli asteita ja millejä.





                        Edelliselle.
                        Pitäis jostain pinnalta löytyä tarra jossa moottorin (auton?) tiedot, esim itellä oli m62:ssa toisen venakopan takapäässä.. Lisäksi lyhyt lohkon koodi pitäisi olla jossain kaiverrettuna.
                        Last edited by bemmeri; 09-02-2017, 15:53.
                        EVERYTHING | WORKS

                        Comment

                        • nappe74
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jun 2005
                          • 2846
                          • South Carelia

                          Saako jotain muuta kautta auton valmistenumeron selville rekisteritunnuksen perusteella kuin Bilteman sivuilta?? Tarttis yhden auton VIN selvittää mutta Biltemasta ei löytynyt tämän yksilön tietoja rekkarin perusteella...
                          G30 530e xDrive A M-Sport -20

                          ex-Bimmerit:
                          F10 525dA xDrive M-Sport -13
                          E21 316 -80
                          E91 330xdA M-Sport -06
                          E53 X5 3.0iA Sport -04
                          E91 335xiA M-Sport -08
                          E60 530iA M-Sport -06
                          E36 320i Cabriolet M-Sport -96
                          E91 320d -06
                          E39 530iAT M-Sport -01
                          E36 328iA -96
                          E39 528iA -96
                          E36 325i -92

                          Comment

                          • evilracer
                            Bimmer Fanatic
                            • Nov 2015
                            • 218
                            • Suomi

                            Originally posted by nappe74 View Post
                            Saako jotain muuta kautta auton valmistenumeron selville rekisteritunnuksen perusteella kuin Bilteman sivuilta?? Tarttis yhden auton VIN selvittää mutta Biltemasta ei löytynyt tämän yksilön tietoja rekkarin perusteella...


                            Rekkari tonne ja eteen lävähtävän sivun alalaidasta löytyy pdf-dokumentti josta löytyy valmistenumero
                            Nelikuutio 328i, tölkki ja monta merssua

                            Comment

                            • huupi
                              BTCF Member
                              • Aug 2007
                              • 1199
                              • Tyrnävä

                              Originally posted by nappe74 View Post
                              Saako jotain muuta kautta auton valmistenumeron selville rekisteritunnuksen perusteella kuin Bilteman sivuilta?? Tarttis yhden auton VIN selvittää mutta Biltemasta ei löytynyt tämän yksilön tietoja rekkarin perusteella...
                              Myös Pohjolan sivulta saa, kun alkaa ostattelemaan ajoneuvovakuutusta. Vaatii muistaakseni henkilötunnuksen antamisen, jotta pääsee rekkaria syöttämään, mutta pidemmälle ei tarvi edetä. Tuolta olen löytänyt hyvinkin vasta maahantuotujen autojen vinit.
                              I01 i3s 94

                              Comment

                              • nappe74
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jun 2005
                                • 2846
                                • South Carelia

                                Originally posted by evilracer View Post
                                https://asiointi.trafi.fi/henkiloasi...-ajoneuvoverot

                                Rekkari tonne ja eteen lävähtävän sivun alalaidasta löytyy pdf-dokumentti josta löytyy valmistenumero
                                Originally posted by huupi View Post
                                Myös Pohjolan sivulta saa, kun alkaa ostattelemaan ajoneuvovakuutusta. Vaatii muistaakseni henkilötunnuksen antamisen, jotta pääsee rekkaria syöttämään, mutta pidemmälle ei tarvi edetä. Tuolta olen löytänyt hyvinkin vasta maahantuotujen autojen vinit.
                                Kiitti !!

                                Tuo trafin palvelu on kätevä...
                                G30 530e xDrive A M-Sport -20

                                ex-Bimmerit:
                                F10 525dA xDrive M-Sport -13
                                E21 316 -80
                                E91 330xdA M-Sport -06
                                E53 X5 3.0iA Sport -04
                                E91 335xiA M-Sport -08
                                E60 530iA M-Sport -06
                                E36 320i Cabriolet M-Sport -96
                                E91 320d -06
                                E39 530iAT M-Sport -01
                                E36 328iA -96
                                E39 528iA -96
                                E36 325i -92

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎