Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bemarin myymisen sietämätön vaikeus V

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • pyroz
    BTCF Member
    • Nov 2002
    • 6709
    • PK-seutu

    Originally posted by arben View Post
    Kyllä se varmaan kun kattoo nettiautosta f30/31 0-35te niin ehkä 5kpl m sporttia löytyy..miksi kukaan haluaa käyttöpelin näyttävän niin kamalalta?

    Miksi kaikki isolla moottorilla olevat autot on pääsääntöisesti hyvin varusteltuja?

    Vastaus mun mielestä on raha,johonkin se budjetti on vedettävä. Sitten toki eriasia kun niitä haetaan täyteen naulaan autoliikkeestä niin onko velkaa 35te vai 40te on mun mielestä ihan se ja sama.
    Ei tartte hernettä nenään imasta jos rahat loppu kesken ja pitää tehdä kompromisseja. Sehän on arkipäivää meille kaikille

    Lähinnä siis Nixulle kommentoin, että miksi manuaali olisi _halutumpi_ kummallakaan polttoaineella. Se että siihen voi tyytyä helpommin bensa-autossa ei liene sama asia. Mutta peace out ja ei muuta kun ostoksille
    Last edited by pyroz; 28-05-2017, 23:17.
    S65, S85, H1, N63TU, HA0, IB1

    Comment

    • _nixu_
      Bimmer Enthusiast
      • Feb 2006
      • 8972
      • Kellokoski

      Niin nykyään taitaa halutumpi molemmissa olla automaatti, mutta näkisin että bensan ostajista löytyy enemmän manuaalista pitäviä :think

      F20 116i manuaali oli aika hauska peli softattuna
      E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

      Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

      Comment

      • BFI18
        BTCF Member
        • Aug 2012
        • 1456
        • Turku

        Originally posted by pyroz View Post
        Toisaalta 8HP on niin hyvä, että kuka haluaa enää manuaalin käyttöpeliin? Polttoaineesta riippumatta
        G26 i4 M50 Black Sapphire

        Comment

        • Samii-
          BTCF Member
          • Nov 2006
          • 679
          • Klaukkala

          Originally posted by _nixu_ View Post
          Niin nykyään taitaa halutumpi molemmissa olla automaatti, mutta näkisin että bensan ostajista löytyy enemmän manuaalista pitäviä :think

          F20 116i manuaali oli aika hauska peli softattuna
          Vaikeaa oli löytää e91 330i manuali m sportti ja ittellä ainakin bensa vielä menee manualina mutta diesel pakko olla automaatti.

          Comment

          • stormbug
            Bimmer Rookie
            • Feb 2008
            • 52
            • Helsinki

            Luulen tosiaan, että automaatti on helpompi myydä. Koska näkisin, että valtaväesto on kuitenkin perus autokeijoja jotka istuu autoon ajaa päämäärään ja poistuu autosta. Ja toki jos ajaa esimerkiksi pitkää työmatkaa tms, saattaa automaatti suoralla tiellä olla mukavampikin kun laiskottaa.

            Itselläni tämä aiheuttaa ihmettelyä, en ole koskaan ymmärtänyt tuota automaattilaatikon absoluuttista ihannointia. Mielestäni lähes kaikki automaatit joita olen ajanut, ovat aina liian hitaita (varmaan liian halpoja autoja ollut käytössä). Myös ajokokemus on tylsempi, kun ei saa tosisaan ajaa autoa. Voisikohan suosion takana olla myös se, että jonkun uskomukseni mukaan automaatti on vaikeampi rikkoa:think

            Eli, jos minulta kysyttäisiin, ostanko mielummin manuskan vai automaatin? Olisi vastaus ehdottomasti manuaali. Jonkin verran kiikaroinut (kroonisen autokuumeen alaisena) e90 ja e92 330 manuaaleja hyvillä varusteilla. Mutta niitä ei ihan hirveästi tunnu olevan tarjolla. Automaattina ehkä enemmän.

            Comment

            • pyroz
              BTCF Member
              • Nov 2002
              • 6709
              • PK-seutu

              Originally posted by stormbug View Post
              Luulen tosiaan, että automaatti on helpompi myydä. Koska näkisin, että valtaväesto on kuitenkin perus autokeijoja jotka istuu autoon ajaa päämäärään ja poistuu autosta. Ja toki jos ajaa esimerkiksi pitkää työmatkaa tms, saattaa automaatti suoralla tiellä olla mukavampikin kun laiskottaa.

              Itselläni tämä aiheuttaa ihmettelyä, en ole koskaan ymmärtänyt tuota automaattilaatikon absoluuttista ihannointia. Mielestäni lähes kaikki automaatit joita olen ajanut, ovat aina liian hitaita (varmaan liian halpoja autoja ollut käytössä). Myös ajokokemus on tylsempi, kun ei saa tosisaan ajaa autoa. Voisikohan suosion takana olla myös se, että jonkun uskomukseni mukaan automaatti on vaikeampi rikkoa:think

              Eli, jos minulta kysyttäisiin, ostanko mielummin manuskan vai automaatin? Olisi vastaus ehdottomasti manuaali. Jonkin verran kiikaroinut (kroonisen autokuumeen alaisena) e90 ja e92 330 manuaaleja hyvillä varusteilla. Mutta niitä ei ihan hirveästi tunnu olevan tarjolla. Automaattina ehkä enemmän.
              Tästä päästään siihen minun pointtiin. Kaikki 8HP:tä vanhemmat laatikot ovat enemmän tai vähemmän hitaita kuminauhan venyttäjiä, mutta nämä uudet (F-sarjoista alkaen) ovat ihan eri maata.

              Toki joidenkin 6HP laatikoiden käytöstä voi nykyään yrittää muuttaa softaamalla (xHP), mutta kuitenkin.

              Terveisin entinen "jyrkkä ei automaateille" manuaalimies.
              S65, S85, H1, N63TU, HA0, IB1

              Comment

              • E39Fin
                Bimmer Enthusiast
                • Jan 2013
                • 1761
                • HKI/Orimattila

                8Hp on hieno laatikko mutta niin on myös ainakin Lci-malliset 6Hp-laatikotkin. Kuminauhaa ei siinäkään ole juuri lainkaan, varsinkaan sportilla ajaessa. Toki liikkeellelähdössä ekat 20km/h annetaan vähän periksi.

                Kyllä täytyy sanoa että tuosta eteenpäin alkaa manuaalimiehet sortumaan automaattiin ihan vaan siksi että se on niin monipuolinen. Voi ajaa sporttisesti pakkovaihteilla ja kaupungissa puolestaan todella rentoa ajelua D:llä.
                Toki korkealle kiertävissä harrasteissa manuaali on se juttu. Niitä on mun makuun lähinnä noi M-etuliitteellä varustetut bemarit ja ehkä noi 135i/335i/330Ci
                Jaguar XF Sportbrake R-sport.
                E39 523iA Oxfordgreen

                Comment

                • stormbug
                  Bimmer Rookie
                  • Feb 2008
                  • 52
                  • Helsinki

                  Originally posted by pyroz View Post
                  Tästä päästään siihen minun pointtiin. Kaikki 8HP:tä vanhemmat laatikot ovat enemmän tai vähemmän hitaita kuminauhan venyttäjiä, mutta nämä uudet (F-sarjoista alkaen) ovat ihan eri maata.

                  Toki joidenkin 6HP laatikoiden käytöstä voi nykyään yrittää muuttaa softaamalla (xHP), mutta kuitenkin.

                  Terveisin entinen "jyrkkä ei automaateille" manuaalimies.
                  Mielenkiintoinen pointti. Täytyykin hakeutua koeajamaan tuota laatikkoa ja katsoa josko sieltä löytyisi toivottuja ominaisuuksia itsellenikin. Varmasti avartava kokemus

                  Comment

                  • poke
                    BTCF Member
                    • Feb 2005
                    • 3096

                    Originally posted by E39Fin View Post
                    8Hp on hieno laatikko mutta niin on myös ainakin Lci-malliset 6Hp-laatikotkin. Kuminauhaa ei siinäkään ole juuri lainkaan, varsinkaan sportilla ajaessa. Toki liikkeellelähdössä ekat 20km/h annetaan vähän periksi.

                    Kyllä täytyy sanoa että tuosta eteenpäin alkaa manuaalimiehet sortumaan automaattiin ihan vaan siksi että se on niin monipuolinen. Voi ajaa sporttisesti pakkovaihteilla ja kaupungissa puolestaan todella rentoa ajelua D:llä.
                    Toki korkealle kiertävissä harrasteissa manuaali on se juttu. Niitä on mun makuun lähinnä noi M-etuliitteellä varustetut bemarit ja ehkä noi 135i/335i/330Ci
                    Pakkovaihteilla, Kerro miten? laitat kepin sportille, vaihdat läpästä pienemmälle, lähdet ohittamaan ja lyöt lapun lattiaan.. Mitä tekee automaatti? vaihtaa vielä pienemmälle, kierrrokset turhan korkealla jne.

                    en tiedä auttaisko tuohon manuaalin kaasupoljin...
                    Kulkineet/projektit:

                    640D F06
                    530iA E39
                    635 CSi E24
                    518i E28 M54B30 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=293876
                    1502 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=240991

                    Comment

                    • BFI18
                      BTCF Member
                      • Aug 2012
                      • 1456
                      • Turku

                      Originally posted by poke View Post
                      Pakkovaihteilla, Kerro miten? laitat kepin sportille, vaihdat läpästä pienemmälle, lähdet ohittamaan ja lyöt lapun lattiaan.. Mitä tekee automaatti? vaihtaa vielä pienemmälle, kierrrokset turhan korkealla jne.

                      en tiedä auttaisko tuohon manuaalin kaasupoljin...
                      Manuaalipuoli ja sport+ - F20:lla ei vaihda kickdownilla pienemmälle eikä toisallta rajoittajalla isommalle, ellei ite vedä läpyskästä.
                      Last edited by BFI18; 29-05-2017, 14:28.
                      G26 i4 M50 Black Sapphire

                      Comment

                      • E39Fin
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jan 2013
                        • 1761
                        • HKI/Orimattila

                        Originally posted by poke View Post
                        Pakkovaihteilla, Kerro miten? laitat kepin sportille, vaihdat läpästä pienemmälle, lähdet ohittamaan ja lyöt lapun lattiaan.. Mitä tekee automaatti? vaihtaa vielä pienemmälle, kierrrokset turhan korkealla jne.

                        en tiedä auttaisko tuohon manuaalin kaasupoljin...
                        Ainakaan mulla ei oo E60 kanssa mielestäni vaihtanut manuaalilla pienemmälle kun kiihdyttänyt. Paitsi tietysti tapauksessa jossa mulla on ollu manuaalipuolella kutonen sisällä ja halunnut nopeasti ohi niin kickdown+vaihde pienemmälle niin on vaihtanut suoraan sitten johonkin kolmoselle. Mutta ei mielestäni pelkkä kick-down aiheuta pienemmälle vaihtamista. Tai sitten osaan olla painamatta sitä manuaalipuolelta ajaessa kun on oikea vaihde jo valmiiksi sisässä.

                        Täytyis melkein käydä koittamassa kun oikeassa ajossa tulee niin vähän ajettua manuaalipuolelta kun rauhallisessa ajossa D toimii luontevimmin :think
                        Jaguar XF Sportbrake R-sport.
                        E39 523iA Oxfordgreen

                        Comment

                        • poke
                          BTCF Member
                          • Feb 2005
                          • 3096

                          Originally posted by BFI18 View Post
                          Manuaalipuoli ja sport+ - F20:lla ei vaihda kickdownilla pienemmälle eikä toisallta rajoittajalla isommalle, ellei ite vedä läpyskästä.
                          siis laitatko "ohjelmakytkimestä" sport + niin silloin ei haistele kickdownia? Tuo pitää testata.
                          Kulkineet/projektit:

                          640D F06
                          530iA E39
                          635 CSi E24
                          518i E28 M54B30 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=293876
                          1502 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=240991

                          Comment

                          • BFI18
                            BTCF Member
                            • Aug 2012
                            • 1456
                            • Turku

                            Originally posted by poke View Post
                            siis laitatko "ohjelmakytkimestä" sport + niin silloin ei haistele kickdownia? Tuo pitää testata.
                            Sport+ ja manuaalipuoli, kts. liite, ainakin tossa omassa toimii tuon taulukon mukaan.
                            Last edited by BFI18; 08-04-2023, 19:15.
                            G26 i4 M50 Black Sapphire

                            Comment

                            • -Markus-
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jan 2005
                              • 1463
                              • Ihan Savossa

                              Originally posted by poke View Post
                              Pakkovaihteilla, Kerro miten? laitat kepin sportille, vaihdat läpästä pienemmälle, lähdet ohittamaan ja lyöt lapun lattiaan.. Mitä tekee automaatti? vaihtaa vielä pienemmälle, kierrrokset turhan korkealla jne.

                              en tiedä auttaisko tuohon manuaalin kaasupoljin...
                              Originally posted by BFI18 View Post
                              Manuaalipuoli ja sport+ - F20:lla ei vaihda kickdownilla pienemmälle eikä toisallta rajoittajalla isommalle, ellei ite vedä läpyskästä.
                              Jos näin, niin iso peukku. Eipä tarvii manuaalia esim F30 330d sit enää miettiä. Tosin, eipä noita montaa esim Saksassa ole edes tarjolla. Nyt ymmärrän kyllä syyn!

                              Ford Mondeo Mk3 STW
                              VW E-Golf 2015
                              BMW 325i Cabriolet -87, pitkän ajan harrastus/sijoitus

                              Comment

                              • Petteri75
                                Bimmer Enthusiast
                                • Aug 2005
                                • 2540
                                • Kirkkonummi

                                Originally posted by arben View Post
                                Tarkoitus olis hakea valkoinen msport. Köyhän pakko tyytyä manuaaliin..
                                Myisin omani, mutta sitten pitäisi itse löytää uusi.. olisi valkoinenkin, takalasit vain mustat. Seuraava olisi kyllä esim. Mineral Grey. Kokeile Sport Lineä kuitenkin vielä, laajempaa tarjontaa? Ja toisekseen, kaikki M Sportilta näyttävät eivät omaa edes sitä alustaa, varsinkin jos on xDrive. Sitten se on tavan normialustainen F30, jossa on korisarja.

                                Unohdetaan ne manuaalit. Se manuaalivaihteisto oli ainoa syy, miksi ex-F30 320i -12 seisoi 5kk vaihtoautorivistössä, se vaikuttaa todella lujaa F3x-jälleenmyyntikelpoisuuteen mikä vaikuttaa erittäin paljon hintatasoon. Manuaalivaihteisessa ei ole yhtikäs mitään vikaa, mutta se 8-vaihteinen on vain niin hyvä ja mukava. Lisäksi Comfort-asetuksella se moottorijarrutuskin on sen verran hyvä, että ajotapoihin ei tarvitse hakea uusia ulottuvuuksia. Ah!
                                BMW 530e iPerformance Luxury Line -20

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎