Noniin nyt on ensimmäinen "sähköautovero" keksitty! Painovero joka koskee ainoastaan sähköautoja! En usko, että menee kauaa kunnes täällä Suomessakin aletaan samaan. Tai alkaa varmaan vasta sitten kun sähköautoja on tarpeeksi.. Autoista saatavan veromäärän on selkeästi pysyttävä vakiona, oli ne kuinka vähäpäästöisiä tahansa.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Äänestys, autoilun verotus ja maksut tulevaisuudessa.
Collapse
X
-
Noniin nyt on ensimmäinen "sähköautovero" keksitty! Painovero joka koskee ainoastaan sähköautoja! En usko, että menee kauaa kunnes täällä Suomessakin aletaan samaan. Tai alkaa varmaan vasta sitten kun sähköautoja on tarpeeksi.. Autoista saatavan veromäärän on selkeästi pysyttävä vakiona, oli ne kuinka vähäpäästöisiä tahansa.
-
-
Originally posted by bmw911 View Posthttps://www.kauppalehti.fi/uutiset/n...teita/pNaiYpgi
Noniin nyt on ensimmäinen "sähköautovero" keksitty! Painovero joka koskee ainoastaan sähköautoja! En usko, että menee kauaa kunnes täällä Suomessakin aletaan samaan. Tai alkaa varmaan vasta sitten kun sähköautoja on tarpeeksi.. Autoista saatavan veromäärän on selkeästi pysyttävä vakiona, oli ne kuinka vähäpäästöisiä tahansa.
Comment
-
-
No niin.
European toll is nigh. On-board units for toll systems throughout the EU will soon be on the market
nigh = höplöttimillä
Each driver will be able to travel freely across Europe with only one device in their vehicle which will automatically calculate all the payments. This not only saves a lot of time but also simplifies the paperwork and invoicing. You will no longer have to collect receipts from all the points you pass. The payments will be calculated without having to stop the vehicle in toll booths which will effectively reduce traffic jams.
EETS will also facilitate the border traffic and will be beneficial to free movement of goods and persons throughout the European Union.
Comment
-
-
Kauppalehti:
Ruotsin hallitus on luvannut edistää uusien niin sanottujen ympäristövyöhykkeiden rakentamista. Vanhemmat bensa- ja dieselkäyttöiset autot saatetaan kieltää kokonaan ruotsalaiskaupunkien keskustoissa jo kahden vuoden päästä.
Vaikka konkreettista ehdotusta ei ole vielä pöydällä, niin Aftonbladet-lehden mukaan hallituksen tavoitteena on, että uudet vyöhykkeet tulevat käyttöön vuonna 2020.
Tukholman kaupunki on sisällyttänyt vyöhykkeiden valmistelun jo ensi vuoden budjettiinsa.
Ruotsia on kertaalleen rankaistu EU:n ilmanlaatuvaatimusten rikkomuksista. EU-tuomioistuin antoi Ruotsille sakot vuonna 2011, kun ilmanlaatu Tukholmassa, Södertäljessä, Norrtäljessä, Uppsalassa ja Göteborgissa katsottiin liian heikoksi.
Ympäristövyöhykkeiden rakentaminen ole mikään halpa keikaus. Ruotsin kuljetushallituksen Transportstyrelsenin tutkimuksen mukaan uudistus vaatisi pelkästään Tukholmassa miljardi-investoinnit uusiin kaupungin laidoille rakennettaviin autoparkkeihin.
Uudistuksen myötä noin 80 prosenttia henkilöautoista ja lähes yhtä suuri osa rekoista pitäisi sulkea keskustojen ulkopuolelle.
Dagens industrin (DI) mukaan kustannuksia voi verrata siihen, kun Ruotsin omakotitalojen öljylämmitys korvattiin ympäristöystävällisemmillä lämmitystavoilla.
Käytännössä keskustoista kiellettäisiin kaikki dieselautot, joissa ei ole viimeisintä päästötekniikkaa. Lisäksi kaikki ennen vuotta 2009 valmistetut bensakäyttöiset autot jäisivät vääjäämättä keskustojen ulkopuolelle.
Näin ollen kustannukset tulevat olemaan suuret myös yksityisautoilijoille. Uudet autot ovat kallis investointi kotitalouksille ja vanhojen saastuttavampien kotteroiden myymisestä on tulossa lähes mahdotonta.
Jo nyt autoliikkeiden myyntilistoilla on suuri määrä esimerkiksi diesel-Volvoja, joita kukaan ei huoli.
Uudistuksesta ovat olleet huolissaan myös pienemmät, merkeistä riippumattomat autokorjaamot, jotka pelkäävät koko bisneksensä puolesta, jos vanhemmat autot kielletään.
Välttämätön suunta
Kustannukset ovat kovat, mutta ympäristövyöhykkeitä pidetään kuitenkin välttämättöminä investointeina, jotta Ruotsi yltää EU:n vaatimuksiin.
Euroopan kaupungeista muun muassa München ja Stuttgart ovat jo asettaneet erittäin tiukat liikenteen päästörajoitteet, eikä Tukholma halua olla niitä huonompi.
DI:n mukaan uudistuksen myötä ilmanlaatu suurkaupungeissa paranee. Ilmansaasteista aiheutuvien sairauksien ja kuolemien riski pienenee, mikä säästää yhteiskunnan rahoja.
Myös liikenteen sähköistyminen tulee todennäköisesti ottamaan isoja askeleita eteenpäin, koska niin on periaatteessa pakko tapahtua, jotta kaupungit toimisivat.
Kaupunkielämä tulee muuttamaan muotoaan, DI arvioi pääkirjoituksessaan:
"Kaupungit eivät välttämättä ole enää työssäkäyntikeskittymiä ja kasvunmoottoreita, vaan luomiskeskuksia, joissa lapsiperheet voivat viettää aikaansa ilman pelkoa terveysriskeistä. Kestävät kaupungit houkuttelevat koulutettuja ihmisiä, luovia yrityksiä ja fiksua rahaa. Ympäristövyöhykkeet tulevat myös nostamaan asuntojen arvoa."
Comment
-
-
Originally posted by nullzwei View PostYmpäristövyöhykkeet tulevat myös nostamaan asuntojen arvoa."Parit näitä ja parit muita, ei sähkövispilöitä
Ylimääräisenä tarjolla:
E36-osia, audiovahvistinta, ohjainboksia, solenoidia ja muuta roinaa
F25 / F26 sporttiratti, nahkaa, uudenveroinen, 150€
Comment
-
-
Originally posted by j-a View PostNo siinähän se pelleilyn todellinen syy tulikin sopivasti viimeisessä lauseessa. Tukholman seudulla on jo oltukin huolissaan miten asuntojen hinnat saataisiin nousemaan vielä järjettömyydestäkin ylöspäin. Hyvä että ratkaisu on löytynyt. :P
Minua taas alkoi kiinnostaa nuo ikäloput ajoneuvot. Miksiköhän toimittaja oli erikseen nimennyt Vulvan :think
Comment
-
-
Uusi laki voimaan:
Romutettavan henkilöauton tulee olla vähintään 10 vuotta vanha sekä viimeisen kalenterivuoden aikana ja romutettavaksi vietäessä liikennekäytössä. Lisäksi laissa vaaditaan, että romutuspalkkion saajan tulee olla omistanut romutettavaksi vietävä auto yhtäjaksoisesti 12 kuukautta ennen romutusta.
Uuden täyssähköauton ostajalle tai pitkäaikaisvuokraajalle maksetaan hankintatukea 2 000 euroa vuosina 2018–21. Yksityishenkilö voi saada myös tukea henkilöautonsa muuntamiseksi kaasu- tai etanolikäyttöiseksi. Tuet ovat voimassa vuosina 2018–21.
Aika heikkoa taitaa olla palkkion menekki?
Comment
-
-
Tämä alku myös minua kiinnostamaan. Onko jotain virallista sivua missä nuo ehdot näkyvillä?
Itselläni on tuollanen Autoverkkokauppa.com:n auto vuodeksi Rellu ja teknisesti se on ihan osamaksu-auto. Jos Rellu olisi sähköauto, niin saisiko siihen tuon 2000eur avustuksen?2015 Ford Transit Custom Trend, 125hv -> +180hv
2022 X3 Charged Edition Msport
1999 Honda CBR 900 SC33
2009 Husqvarna SMR 510
2017 KTM EXCF 350
Comment
-
-
Originally posted by jokes911 View PostTämä alku myös minua kiinnostamaan. Onko jotain virallista sivua missä nuo ehdot näkyvillä?
Itselläni on tuollanen Autoverkkokauppa.com:n auto vuodeksi Rellu ja teknisesti se on ihan osamaksu-auto. Jos Rellu olisi sähköauto, niin saisiko siihen tuon 2000eur avustuksen?
Comment
-
-
Originally posted by nokonzok View PostKyllä saa. Miten se sitten näkyy hinnassa, on toinen juttu. Mutta ei tosiaan ole pykäläteknistä ongelmaa.
Luki jostain, että pitää olla ainakin 3-vuotinen leasing että saa tuon tuen, mutta kun nuo 12kk ja 24kk sopimukset ovat teknisesti ihan normaaleja osamaksusopimuksia, joissa on takaisinosto-pykälä (kaikki osarit joissa on takuuhyvitys on siis aivan sama soppari toisella nimellä), eikä siis mitään leasing soppareita joissa vakuutukset ja huollot sisässä. Kuten osareissa, niin myös noissa helppodiileissä voi auton lunastaa jäännösarvolla.
Mun mielestä tuosta Leafistä pitäs saada sen 2000eur takas. Sitten kuukausikuluks jäis vain 332eur joka on jo tosi vähän kun miettii et veroja menee satanen ja ajaminen on melkein ilmasta.
VÄÄRIN...kele. Tuolla: https://www.trafi.fi/oleedellakavija...n_hankintatuki lukeekin että sen 2000eur saa suoraan jälleenmyyjältä eli tuo mun laskentamalli ei toimi.2015 Ford Transit Custom Trend, 125hv -> +180hv
2022 X3 Charged Edition Msport
1999 Honda CBR 900 SC33
2009 Husqvarna SMR 510
2017 KTM EXCF 350
Comment
-
Comment