Announcement

Collapse
No announcement yet.

Auto Saksasta Suomeen III

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Driver22
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2006
    • 2093
    • *

    Originally posted by nullzwei View Post
    Eestissä on käytettävä talvirenkaita 1.12.-1.3. (Kelistä riippuen muulloinkin)

    Samalla tavalla kuin Ruotsiinkin tulee myyntiin tarkoitetut käytetyt autot -pääsääntöisesti- rekkakuormittain Eestiin (ja Lat-Lie) Saksasta ja Benelux-maista. Hopotukset puuttuvista lohkolämmittimistä ovat koomisia, kärpäslätkän kokoinen säteilylämmitin on vaikutukseltaan kosmeettinen.

    Tottakai Eestissä pitää ostajan olla varovainen, aivan samalla tavalla kuin Saksassakin, siis jos tavoitteena on merkkiliikkeen myyntisegmenttiin sopimaton menopeli.

    Tarjolla olevan kaluston vertailun tekee kun katsoo ensin Eestin pari ja sitten Saksan pari SATAA
    Parisen vuotta sitten kun viimeksi tutkin eestin tarjontaa, niin en löytänyt yhtään e91 325-330 diisseliä joissa Saksan merkinnät olisi täsmänneet ilmoituksessa ilmoitettuihin kilometreihin. Jokaisessa kilometrejä puuttui todennäköisesti 50-200tkm väliin, esim. saksassa viimeisin huolto 170tkm kohdalla vuonna 2011 ja sitten myydään Virossa 158tkm ajettuna vuonna 2016

    Joo totta, ne säteilylämppärit voi myydä tai nakata romunkeräykseen, käyttää valmista johtosarjaa ja heittää tt-thermon paikalleen niinkuin sanoin jokainen laskee sen arvon itselleen sopivaksi.
    F31 330D Xdrive M-Sport

    Comment

    • makkis
      BTCF Member
      • Feb 2005
      • 5152
      • Kouvola, Savisto

      Niin no, Saksassa taisi olla eniten euroopassa kilometrejä ruuvattu autoista, joten eniten tarkkana siellä olisin autojen kilometrien kanssa.

      Edelleenkin pitää olla aika paska auton ostaja joka ei sieltä baltiasta osaa ostaa kuin liimalla kasaan laitettuja kolariautoja

      Ihan sama oikeastaan mulle mitä kukakin tekee, sanon vain faktan että ei siellä kaikki autot ole Saksasta tuotuja kolariautoja.
      Range Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
      Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
      Virallinen Xhp jälleenmyyjä

      Comment

      • TheRipper
        Bimmer Enthusiast
        • May 2012
        • 4978
        • Paimio

        Originally posted by makkis View Post
        Ihan sama oikeastaan mulle mitä kukakin tekee, sanon vain faktan että ei siellä kaikki autot ole Saksasta tuotuja kolariautoja.
        Ei tietenkään. Kyllähän se hinnassa yleensä näkyy että jotain mätää saattaa olla...todella paljon epäillyttävän halpoja yksilöitä löytyy baltiasta...niistä kun pysyy kaukana ja muistaa tarkistaa AINA auton historian ennen kuin kauppoja rupeaa tekemään niin parempi mahdollisuus onnistua.

        Mutta varmempaahan tuo vieläkin on Saksasta ostaa suoraan...monihan noista baltiassa myytävistä on nimenomaan niitä halvimpia ja eniten epäillyttäviä saksasta uitettuja yksilöitä.
        F10 523iA 2010

        Ex: E39 528iA 1997
        Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
        Ex: E65 745iA 2003
        Ex: E46 318i 1998
        Ex: E34 525iA 1989

        Comment

        • Driver22
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2006
          • 2093
          • *

          Originally posted by makkis View Post
          Niin no, Saksassa taisi olla eniten euroopassa kilometrejä ruuvattu autoista, joten eniten tarkkana siellä olisin autojen kilometrien kanssa.

          Edelleenkin pitää olla aika paska auton ostaja joka ei sieltä baltiasta osaa ostaa kuin liimalla kasaan laitettuja kolariautoja

          Ihan sama oikeastaan mulle mitä kukakin tekee, sanon vain faktan että ei siellä kaikki autot ole Saksasta tuotuja kolariautoja.
          No onneksi sinun kaverit on sitten varmaan parhaita ostajia ja kaikki muut paskoja ostajia luuletko että Viron poikaa paljon kiinnostaa auton taustoja selvitellä siellä Saksan päässä, kun päämääränä on maksimaalisen voiton tekeminen? Autot haetaan mustalaisilta tai turkkilaisilta, tarvittaessa vähän fiksataan ja "fiksataan" vähän muutakin ja sitten kas kummaa se kelpaa Suomi-pojille oikein hyvin. Ja vielä disclaimerina, kaikki eestin autot eivät ole tälläisiä myyntipommeja mutta maan tavat tietäen niin pitää kyllä tietää mitä on tekemässä. Toki jos tälläiset pikkujutut ei kiinnosta ja kunhan se auto tosin liikkuu siinä missä muutkin autot niin mikäs siinä.

          Itse vaan sanon että ensikertalaisen ei ehkä suinpäin kannata rynnätä Viroon hakemaan sitä halvinta "helmeä" ilman että tekee kunnollista taustatyötä, voi tulla kalliit oppirahat mutta kai ne on jokaisen jossain vaiheessa maksettava. Odotettavissa foorumilla kiroilua, että on ne Bemarit paskoja kun kaikki hajoaa jo "200tkm" kohdalla käsiin.
          Last edited by Driver22; 13-08-2018, 11:10.
          F31 330D Xdrive M-Sport

          Comment

          • _Bäri_
            Bimmer Fanatic
            • Dec 2014
            • 925
            • Turku

            Nuo paikallisessa autotallissa liimalla kasatut on vaa yleensä aika taidokkaasti tehty. Paremmin kuin suomessa avk ostavat ja korjaavat firmat. Jos auto on saksassa mällätty pienillä kilsoilla, ja kumminki merkkihuollossa huollettu. Miten tälläsestä voi tietää,monestako autosta se on koottu? Tietenki varusteet ja puskurit yms.. paljastaa jotain kun verrataan vin numeron varustelistaan.
            Last edited by _Bäri_; 13-08-2018, 11:47.
            G30 520d Xdrive -19 & BMW K1200S

            Ex:
            E61 535dA -05
            E91 320dA -06
            E53 X5 3.0dA - 03
            E39 535iA -01
            E39 520i -97
            E39 530dA - 00

            Comment

            • Antti O
              Bimmer Enthusiast
              • May 2005
              • 6935
              • N/A

              Maalipaksuusmittaus paikanpäällä kertoo heti mikä paneeli on tehdasmaalissa ja mitä on jälkikäteen maalattu.
              Hyvän perus maalipaksuusmittarin saa jo 100€. (Trotec esm).
              Minulla on itsellä tämä malli:
              Last edited by Antti O; 13-08-2018, 11:38.

              Comment

              • _Bäri_
                Bimmer Fanatic
                • Dec 2014
                • 925
                • Turku

                Paljon tehdasmaalin paksuus on?
                G30 520d Xdrive -19 & BMW K1200S

                Ex:
                E61 535dA -05
                E91 320dA -06
                E53 X5 3.0dA - 03
                E39 535iA -01
                E39 520i -97
                E39 530dA - 00

                Comment

                • Antti O
                  Bimmer Enthusiast
                  • May 2005
                  • 6935
                  • N/A

                  Originally posted by _Bäri_ View Post
                  Paljon tehdasmaalin paksuus on?
                  No mitä olen itse mitannut yleensä 95-120µm, sitten kun on 140 ylöspäin on aika tarkkaan katottava keskiarvoa. Mulla on renaultissa maalattu vasen takakylki ja se on 280µm. Muu auto 130µm. Eli tähän tyyliin näkee kyllä melko selvästi sen uusiksi maalatun osan.

                  Comment

                  • _Bäri_
                    Bimmer Fanatic
                    • Dec 2014
                    • 925
                    • Turku

                    Toi oli kyllä hyvä vinkki. Oon aina ollu siinä luulossa et nuo mittarit maksaa niin paljon ettei raaski ostaa. Mutta eihän nuo niin kalliita ollutkaan.
                    G30 520d Xdrive -19 & BMW K1200S

                    Ex:
                    E61 535dA -05
                    E91 320dA -06
                    E53 X5 3.0dA - 03
                    E39 535iA -01
                    E39 520i -97
                    E39 530dA - 00

                    Comment

                    • Juhis
                      BTCF Honorary Member
                      • Jul 2002
                      • 19175
                      • -

                      Originally posted by Antti O
                      Maalipaksuusmittaus paikanpäällä kertoo heti mikä paneeli on tehdasmaalissa ja mitä on jälkikäteen maalattu.
                      Pysytään taas faktoissa tässäkin keskustelussa. Pieni vinkki tähän väliin. Jos kolariautoon on vaihdettu esimerkiksi uusi konepelti tai lokasuoja, niin eipä sieltä välttämättä sen ihmeempiä lukemia löydy, kuin alkuperäisestä maalipinnastakaan.

                      Lisäksi uudemmissa korimalleissa esim. etulokasuojat saattavat olla muovia. Kuten myös puskurit on olleet jo 1990-luvun alusta saakka. Eikä näistäkään mitään lukemia saa maalipinnanpaksuusmittarilla.

                      Hyöty siis kyseisestä mittarista ei ole ihan niin suuri, kuin äkkiä voisi kuvitella. Ammattilainen kyllä näkee usein ilman mittariakin, mitkä osat on vaihettu tai maalattu uudelleen. Ja pelkän mittarin kanssa ei välttämättä aloittelija huomaa edes selkeästi maalattuja osia..
                      All good things come to those who wait.

                      Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group

                      Sound Factory Bar & Nightclub

                      Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.

                      Comment

                      • Antti O
                        Bimmer Enthusiast
                        • May 2005
                        • 6935
                        • N/A

                        Originally posted by Juhis View Post
                        Pysytään taas faktoissa tässäkin keskustelussa. Pieni vinkki tähän väliin. Jos kolariautoon on vaihdettu esimerkiksi uusi konepelti tai lokasuoja, niin eipä sieltä välttämättä sen ihmeempiä lukemia löydy, kuin alkuperäisestä maalipinnastakaan.

                        Lisäksi uudemmissa korimalleissa esim. etulokasuojat saattavat olla muovia. Kuten myös puskurit on olleet jo 1990-luvun alusta saakka. Eikä näistäkään mitään lukemia saa maalipinnanpaksuusmittarilla.

                        Hyöty siis kyseisestä mittarista ei ole ihan niin suuri, kuin äkkiä voisi kuvitella. Ammattilainen kyllä näkee usein ilman mittariakin, mitkä osat on vaihettu tai maalattu uudelleen. Ja pelkän mittarin kanssa ei välttämättä aloittelija huomaa edes selkeästi maalattuja osia..
                        En minäkään silmät kiinni autoja katso ja tuijota pelkästään mittaria, se on vaan apuna. Kyllä harjaantunut silmä erottaa yleensä jälkikäteen maalatut, mutta oiva apuväline tuo mittari on kun autoja on käynyt katsomassa.

                        Comment

                        • 320bmw
                          Bimmer Rookie
                          • Oct 2009
                          • 150
                          • Turku

                          Originally posted by Juhis View Post
                          ..
                          Lisäksi uudemmissa korimalleissa esim. etulokasuojat saattavat olla muovia. Kuten myös puskurit on olleet jo 1990-luvun alusta saakka. Eikä näistäkään mitään lukemia saa maalipinnanpaksuusmittarilla.

                          Hyöty siis kyseisestä mittarista ei ole ihan niin suuri, kuin äkkiä voisi kuvitella. Ammattilainen kyllä näkee usein ilman mittariakin, mitkä osat on vaihettu tai maalattu uudelleen. Ja pelkän mittarin kanssa ei välttämättä aloittelija huomaa edes selkeästi maalattuja osia..
                          Näitä itsekin mietin. Mielestäni pärjännyt onnistuneesti tähän saakka ilman mittaria, kyllä ne maalatut paneelit löytää kun sormella ja silmillään tutkii ovenvälit, raot, reunat, tiivisteet yms. Ja toki järjellä saa ajatella, 150tkm ajetussa on helmojen päissä ja puskureissa hakkaumaa, tai jos kahdesta vierekkäisestä paneelista toinen on pesunaarmuton.
                          E: josta tuli mieleen yksi saksalainen myyjä, kehtas yrittää harhauttaa kun 200tkm ajetussa toinen etuumpio uudehko että autobahnilla ei tule hakkaumaa kuin vasemmalle. Jäi ostamatta kun oli muuten omaan makuun turhan monta paneelia maalattu.
                          Last edited by 320bmw; 13-08-2018, 18:31.
                          e46 g20e
                          Ex
                          e28 e36 cab
                          e39 m135ix
                          e90 x2 e91 x6
                          f31x2 f11x2
                          e87 f87
                          330e x2 530ex2
                          m140ix g20exmonta

                          Comment

                          • Juhis
                            BTCF Honorary Member
                            • Jul 2002
                            • 19175
                            • -

                            Originally posted by 320bmw View Post
                            Näitä itsekin mietin. Mielestäni pärjännyt onnistuneesti tähän saakka ilman mittaria, kyllä ne maalatut paneelit löytää kun sormella ja silmillään tutkii ovenvälit, raot, reunat, tiivisteet yms. Ja toki järjellä saa ajatella, 150tkm ajetussa on helmojen päissä ja puskureissa hakkaumaa, tai jos kahdesta vierekkäisestä paneelista toinen on pesunaarmuton.
                            Juuri näin. Lisäksi kun "työn puolesta" tiedän myös, kuinka paljon uusia autoja maalataan jo ennen luovutusta ensimmäiselle omistajalle. Eli näitä 9km ajettuja kuljetusvaurioisia. Niin kuinka voi olettaa ns. vanhojen paskojen olla maalaamattomia. Pelkkä yksittäisen osan uudelleen maalaaminen kun ei ole synonyymi kolaroinnille. Sokea taas ostaa entisen kolariauton virheettömänä vaikka olisi mitkä neitsyysmittarit käytettävissä..
                            All good things come to those who wait.

                            Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group

                            Sound Factory Bar & Nightclub

                            Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.

                            Comment

                            • Ihmemies
                              Bimmer Rookie
                              • Aug 2004
                              • 83
                              • Tampere

                              Ei mua ainakaan haittais maalaaminen, jos se ja peltityöt on tehty hyvin. Omasta autosta joskus 10v sitten oiottu molemmat kyljet ja maalattu, ja paremmassa kunnossa ne on kun orggismaalissa olevat katto jne. Et mieluummin ite ottasin maalatun kun maalaamattoman.
                              Audi A6 1999 | Audi S8 2001

                              Comment

                              • jones56
                                Bimmer Rookie
                                • Aug 2014
                                • 193
                                • Stadi

                                Originally posted by Ihmemies View Post
                                Ei mua ainakaan haittais maalaaminen, jos se ja peltityöt on tehty hyvin. Omasta autosta joskus 10v sitten oiottu molemmat kyljet ja maalattu, ja paremmassa kunnossa ne on kun orggismaalissa olevat katto jne. Et mieluummin ite ottasin maalatun kun maalaamattoman.
                                ja alkuperäiset ilmat renkaissa
                                BMW E30 Cabrio Brillantrot

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎