Nyt kun on kotiuduttu taas reissusta niin voisin oman kokemuksen tähän jakaa, jos vaikka olisi jollekkin apua tmv.
Lennot, hotellit ja vuokra-auto varattiin Trivagon ja Momondon yms. ihmepalveluiden kautta, niiden hintoihin en tässä ota kantaa koska hinta haarukka on suuri kuten päivittäiset hinnan vaihtelut.
Lähtöpäivä katsottiin halvan lennon mukaan ja päämäärä katsottiin lähimmäksi sitä aluetta mistä autoja pitäisi mennä katsomaan.
Loppujen lopuksi päädyttiin auton osto rahat ottamaan mukaan käteisenä, jotta olisi kaikki helpompaa.
Joten maanantai aamuna lähdettiin Helsinki-Vantaalta Sas:in koneella Arlandan kautta Frankfurtiin, aikaisemmin oli selkeä suunnitelma mennä katsomaan ainakin kolmea autoa hieman eri suunnilta, mutta lentokoneessa muutimme suunnitelmaa kun ihastuimme yhteen yksilöön ja yksityinen myyjä oli innokas myymään ja auttamaan ulkomaalaisia.
Joten heti kun päästiin Frankfurtin kentälle ja sen labyrintin läpi päästiin vielä terminaali 1:stä 2:een jossa oli vuokra-autot, lähdettiin hotellin kautta ajamaan kohti Hannoveriä.
Pääsimme myyjän luokse, osoitteeseen jonka hän oli antanut ja sieltähän se auto löytyi ja päästiin myyjän kanssa juttelemaan ja tutkimaan autoa. Myyjä osasi suht hyvää englantia joten sai juteltua mitä tarvitsi, itsellä oli mukana läppäri ja testeri joten auto tutkittiin läpi myös istalla, pääsin myös Bmw:n AIR:sta tutkimaan huoltotiedot yms. toteamaan että kaiken perusteella kilometrit pitävät kutinsa ja huollot on tehty ja merkattu, jopa merkkiliikkeessä.
Sieltä näki myös että juuri ennenkuin auto on jätetty seisomaan siitä oli yritetty vikaa tutkia, vika oli myyjän mukaan egr:ssä jota tuki myös huoltotiedoista löytyvät tiedot.
Egr:ssä oli edelleen vikaa kuten myös dpf:n kilometrit täynnä auton mielestä (todellisuudessa vielä virtaa riittävästi läpi), nämä "vaivat" ei minua nyt juurikaan kiinnostaneet koska auto toimii ja oli hyväkuntoinen sekä nuo kyseiset vaivan aiheet on kuitenkin tarkoitus poistaa käytöstä.
Joten hintaa tingittiin erittäin kohtuulliseksi ja sovittiin että lähdemme miettimään asiaa Frankfurttiin hotelliin ja palaamme tiistaina n. klo 12 takaisin jos päätämme auton ostaa.
Joten tiistai aamuna taas Fiiatilla tykittämään kohti Hannoveriä, siellä oli myyjän sukulainen odottelemassa että lähdetään hoitamaan meille vientikilvet, siinä vielä hieman ihmeteltiin autoa ja sovittiin kaupat, sitten olikin jo kiire kilpipajaan ja konttorille, onneksi tämä sukulainen oli hyvinkin aikaansaava kaveri ja järjesti että kilpipajan nainen jää odottamaan meitä eikä lähde sitä ennen kotiin.
2h jonoteltiin siellä ja päästiin konttoritädin luokse, tästä hommasta ei kyllä olisi tullut mitään ilman Saksalaista, siellä ei todellakaan ymmärretty Englantia ja todellakin vaadittiin paikallisen takaus kilpien saamiseksi, otimme punaiset 15pv vientikilvet koska tarkoitus oli ajaa baltian läpi ja nuo oli varmempi vaihtoehto, kilvet maksoi 130e ja konttorityöt 40e joten 170e kokonaisuudessaan 15pv 100% kilvistä ei ollut minusta paha.
Sen jälkeen selviteltiin auton maksu ja se että meillä on kaikki tarvittavat paperit, tähän olin tulostanut netistä listan mitä kaikkea tarvitsee olla.
Sitten ei muuta kuin viemään vuokra-auto takaisin Frankfurttiin, oli sen verta myöhä jo tiistaina auton palautuksen jälkeen että mentiin edelleen Frankfurttiin hotelliin, keskiviikko aamuna lähdettiin sitten vauhdilla kohti Varsovaa, siellä oli hotelli varattuna jossa oli kellarissa parkkihalli, joten auton sai hyvin suojaan. Torstai aamuna lähdettiin sitten kohti Riikaa, Liettuan ajoimme vain läpi. Riikassa taas yövyttiin, sielläkin oli hyvin suojaisa parkkipaikka sisäpihalla joten levollisin mielin auton puolesta sielläkin.
Siitä ei sitten ollutkaan enää kuin 4h matka Tallinnaan joten perjantai aamuna käytiin matkan varrella haahuilemassa hieman Pärnussa kun aikaa oli. Perjantai iltana sitten klo 18.30 lähdettiin Finlandian kyydissä kohti Suomea ja klo 21 oltiin satamassa, siitä sitten pari tuntia ja viimein kotona jälleen, uuteen hankitaan tuli 2700km mittariin ja pelasi moitteettomasti, tämän paremmin ei olisi reissu voinut mennä, joten kiitos kaikille vinkeistä ja neuvoista
Ja mitä sieltä sitten tuli, F11 535d -11 230tkm ja omaan makuun riittävillä varusteilla + maalipinta on muuta kuin musta sekä sisustan väri muuta kuin musta
Lennot, hotellit ja vuokra-auto varattiin Trivagon ja Momondon yms. ihmepalveluiden kautta, niiden hintoihin en tässä ota kantaa koska hinta haarukka on suuri kuten päivittäiset hinnan vaihtelut.
Lähtöpäivä katsottiin halvan lennon mukaan ja päämäärä katsottiin lähimmäksi sitä aluetta mistä autoja pitäisi mennä katsomaan.
Loppujen lopuksi päädyttiin auton osto rahat ottamaan mukaan käteisenä, jotta olisi kaikki helpompaa.
Joten maanantai aamuna lähdettiin Helsinki-Vantaalta Sas:in koneella Arlandan kautta Frankfurtiin, aikaisemmin oli selkeä suunnitelma mennä katsomaan ainakin kolmea autoa hieman eri suunnilta, mutta lentokoneessa muutimme suunnitelmaa kun ihastuimme yhteen yksilöön ja yksityinen myyjä oli innokas myymään ja auttamaan ulkomaalaisia.
Joten heti kun päästiin Frankfurtin kentälle ja sen labyrintin läpi päästiin vielä terminaali 1:stä 2:een jossa oli vuokra-autot, lähdettiin hotellin kautta ajamaan kohti Hannoveriä.
Pääsimme myyjän luokse, osoitteeseen jonka hän oli antanut ja sieltähän se auto löytyi ja päästiin myyjän kanssa juttelemaan ja tutkimaan autoa. Myyjä osasi suht hyvää englantia joten sai juteltua mitä tarvitsi, itsellä oli mukana läppäri ja testeri joten auto tutkittiin läpi myös istalla, pääsin myös Bmw:n AIR:sta tutkimaan huoltotiedot yms. toteamaan että kaiken perusteella kilometrit pitävät kutinsa ja huollot on tehty ja merkattu, jopa merkkiliikkeessä.
Sieltä näki myös että juuri ennenkuin auto on jätetty seisomaan siitä oli yritetty vikaa tutkia, vika oli myyjän mukaan egr:ssä jota tuki myös huoltotiedoista löytyvät tiedot.
Egr:ssä oli edelleen vikaa kuten myös dpf:n kilometrit täynnä auton mielestä (todellisuudessa vielä virtaa riittävästi läpi), nämä "vaivat" ei minua nyt juurikaan kiinnostaneet koska auto toimii ja oli hyväkuntoinen sekä nuo kyseiset vaivan aiheet on kuitenkin tarkoitus poistaa käytöstä.
Joten hintaa tingittiin erittäin kohtuulliseksi ja sovittiin että lähdemme miettimään asiaa Frankfurttiin hotelliin ja palaamme tiistaina n. klo 12 takaisin jos päätämme auton ostaa.
Joten tiistai aamuna taas Fiiatilla tykittämään kohti Hannoveriä, siellä oli myyjän sukulainen odottelemassa että lähdetään hoitamaan meille vientikilvet, siinä vielä hieman ihmeteltiin autoa ja sovittiin kaupat, sitten olikin jo kiire kilpipajaan ja konttorille, onneksi tämä sukulainen oli hyvinkin aikaansaava kaveri ja järjesti että kilpipajan nainen jää odottamaan meitä eikä lähde sitä ennen kotiin.
2h jonoteltiin siellä ja päästiin konttoritädin luokse, tästä hommasta ei kyllä olisi tullut mitään ilman Saksalaista, siellä ei todellakaan ymmärretty Englantia ja todellakin vaadittiin paikallisen takaus kilpien saamiseksi, otimme punaiset 15pv vientikilvet koska tarkoitus oli ajaa baltian läpi ja nuo oli varmempi vaihtoehto, kilvet maksoi 130e ja konttorityöt 40e joten 170e kokonaisuudessaan 15pv 100% kilvistä ei ollut minusta paha.
Sen jälkeen selviteltiin auton maksu ja se että meillä on kaikki tarvittavat paperit, tähän olin tulostanut netistä listan mitä kaikkea tarvitsee olla.
Sitten ei muuta kuin viemään vuokra-auto takaisin Frankfurttiin, oli sen verta myöhä jo tiistaina auton palautuksen jälkeen että mentiin edelleen Frankfurttiin hotelliin, keskiviikko aamuna lähdettiin sitten vauhdilla kohti Varsovaa, siellä oli hotelli varattuna jossa oli kellarissa parkkihalli, joten auton sai hyvin suojaan. Torstai aamuna lähdettiin sitten kohti Riikaa, Liettuan ajoimme vain läpi. Riikassa taas yövyttiin, sielläkin oli hyvin suojaisa parkkipaikka sisäpihalla joten levollisin mielin auton puolesta sielläkin.
Siitä ei sitten ollutkaan enää kuin 4h matka Tallinnaan joten perjantai aamuna käytiin matkan varrella haahuilemassa hieman Pärnussa kun aikaa oli. Perjantai iltana sitten klo 18.30 lähdettiin Finlandian kyydissä kohti Suomea ja klo 21 oltiin satamassa, siitä sitten pari tuntia ja viimein kotona jälleen, uuteen hankitaan tuli 2700km mittariin ja pelasi moitteettomasti, tämän paremmin ei olisi reissu voinut mennä, joten kiitos kaikille vinkeistä ja neuvoista
Ja mitä sieltä sitten tuli, F11 535d -11 230tkm ja omaan makuun riittävillä varusteilla + maalipinta on muuta kuin musta sekä sisustan väri muuta kuin musta
Comment