Announcement

Collapse
No announcement yet.

Auto Saksasta Suomeen III

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • pyroz
    BTCF Member
    • Nov 2002
    • 6709
    • PK-seutu

    Originally posted by TheRipper View Post
    Joskus 16-17 pintaan en nyt ihan muista.


    Sitten täytyy vielä heittää tähän yksi tyhmä(?) kysymys.

    Aikaisemmin on autot aina tullet ajamalla niin mukana toki saksan rekisteripaperit mitkä myös on tarvittu suomeen rekisteröinnissä sitten.

    Mutta tämähän tulee nyt ilman saksan rekisteripapereita kun ei siellä tietenkään ole rekisterissä niin miten hoituu tuo rekisteröinti täällä päässä katsastuskonttorilla?
    Kyllä ne viimeiset Saksan rek otteet on jossain olemassa. Varsinkin Teil2 "omistusosa".
    S65, S85, H1, N63TU, HA0, IB1

    Comment

    • TheRipper
      Bimmer Enthusiast
      • May 2012
      • 4978
      • Paimio

      Originally posted by pyroz View Post
      Kyllä ne viimeiset Saksan rek otteet on jossain olemassa. Varsinkin Teil2 "omistusosa".
      Pitäisikö erikseen myyjäliikkeeltä pyytä tuota sitten?
      F10 523iA 2010

      Ex: E39 528iA 1997
      Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
      Ex: E65 745iA 2003
      Ex: E46 318i 1998
      Ex: E34 525iA 1989

      Comment

      • pyroz
        BTCF Member
        • Nov 2002
        • 6709
        • PK-seutu

        Originally posted by TheRipper View Post
        Pitäisikö erikseen myyjäliikkeeltä pyytä tuota sitten?
        Pyydä ihmeessä. Itse olen kerran unohtanut paikan päällä varmistaa ja jäi puuttumaan alkuperäinen Teil2. Lähettivät kiltisti perässä postilla.
        S65, S85, H1, N63TU, HA0, IB1

        Comment

        • MajorDrake
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2006
          • 7518
          • Jyväshyvä

          Originally posted by TheRipper View Post
          Pitäisikö erikseen myyjäliikkeeltä pyytä tuota sitten?
          Ehdottomasti pitää pyytää originaali 2 osa, ykkösellä ei ole ihan niin paljon väliä. Verottaja kyllä kysyy 1:stäkin mutta jos ilmoittaa että ei ole saatavilla niin minkäs ne sille tekee, sama homma katsastuskonttorin kanssa, tuntuu olevan eri käytäntöjä jopa katsastajien kesken tarvitaanko 1 osaa vai ei...

          Sitten jos auto tuli ostettua ilman 2 osaa,
          katsastuskonttori tekee saksaan niin sanotun retu-kyselyn Saksan ajoneuvorekisteriin ja sieltä tulee vastaus 2-3 viikon kuluessa että onko estettä rekisteröintiin. Käytännössä siis Saksan päässä soittavat paikalliseen Zulassungstelleen ja sieltä ollaan edelliseen omistajaan yhteydessä.

          Muutaman kerran on vuosien saatossa myyjällä jäänyt ote toimittamatta vaikka näin on kauppakirjassa lukenut eikä niiden kanssa ole ollut ongelmaa, kerran riitti kun otin siellä paikalliseen poliisiin yhteyttä niin rupesi tapahtumaan.
          M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
          Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
          Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

          Comment

          • MajorDrake
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2006
            • 7518
            • Jyväshyvä

            Ympäripyöreä vastaus aiempaan kyselyyni Trafille:

            "Hei,

            ja kiitos viestistäsi.

            Koenumerotodistus on ajoneuvon väliaikaista rekisteröintiä, eli se oikeuttaa ajoneuvon väliaikaiseen käyttöön liikenteessä. Euroopan unionissa väliaikaista rekisteröintiä ei ole harmonisoitu, eli väliaikaisen rekisteröinnin käyttöajoissa ja -ehdoissa on paljon eroavaisuuksia. Liittämäsi komission tulkitseva tiedonanto on suosituksenluontoinen, ja jokainen jäsenvaltio saa itse päättää, hyväksyykö toiseen valtioon väliaikaisesti rekisteröidyn ajoneuvon käytön alueellaan. Esimerkiksi Suomi on hyväksynyt muissa EU-maissa myös väliaikaisesti rekisteröityjen ajoneuvojen käytön Suomessa. Sen sijaan muiden valtioiden suhtautumisesta ei harmonisoinnin puutteen vuoksi ole varmuutta. Tanskan, Suomen, Norjan ja Ruotsin välillä on solmittu sopimus (sopS 1986/51), jossa sopimusvaltiot ovat sopineet, että väliaikaisrekisteröidyllä ajoneuvolla voi tietyin ehdoin vierailla toisessa sopimusvaltiossa. Tästä johtuen voimme varmuudella ohjeistaa koenumerotodistuksen ja siirtoluvan käyttäjiä asiasta. Sen sijaan jos tarkoitus on vierailla muussa jäsenvaltiossa, tulee käyttäjän selvittää niiden valtioiden, joiden alueella suomalaisia siirtolupaa on tarkoitus käyttää, suhtautumisen ulkomailla väliaikaisrekisteröidyn ajoneuvon käyttöön alueellaan.

            Kiitos palautteestasi verkkosivujamme koskien. Otamme ohjeistuksen sanamuodon tarkasteltavaksi, sillä tarkoitus ei ole kieltää muissa jäsenvaltioissa käyttämistä vaan jokaisen tulee itse huolehtia siitä, että vierailuvaltio hyväksyy suomessa väliaikaisesti rekisteröidyn ajoneuvon käytön alueellaan.


            Ystävällisin terveisin,

            Marika Leivo
            lakimies"
            M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
            Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
            Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

            Comment

            • TheRipper
              Bimmer Enthusiast
              • May 2012
              • 4978
              • Paimio

              Originally posted by MajorDrake View Post
              Ehdottomasti pitää pyytää originaali 2 osa, ykkösellä ei ole ihan niin paljon väliä. Verottaja kyllä kysyy 1:stäkin mutta jos ilmoittaa että ei ole saatavilla niin minkäs ne sille tekee, sama homma katsastuskonttorin kanssa, tuntuu olevan eri käytäntöjä jopa katsastajien kesken tarvitaanko 1 osaa vai ei...

              Sitten jos auto tuli ostettua ilman 2 osaa,
              katsastuskonttori tekee saksaan niin sanotun retu-kyselyn Saksan ajoneuvorekisteriin ja sieltä tulee vastaus 2-3 viikon kuluessa että onko estettä rekisteröintiin. Käytännössä siis Saksan päässä soittavat paikalliseen Zulassungstelleen ja sieltä ollaan edelliseen omistajaan yhteydessä.

              Muutaman kerran on vuosien saatossa myyjällä jäänyt ote toimittamatta vaikka näin on kauppakirjassa lukenut eikä niiden kanssa ole ollut ongelmaa, kerran riitti kun otin siellä paikalliseen poliisiin yhteyttä niin rupesi tapahtumaan.
              Jep. Kiitokset vastauksista!
              Pyysin laittamaan matkaan. En tiedä olisiko muutenkin laittanut kyllä...

              Tänään pitäisi olla auto lastattu...saapi nähdä mikä pommi sieltä sitten lopulta tulee... :think
              F10 523iA 2010

              Ex: E39 528iA 1997
              Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
              Ex: E65 745iA 2003
              Ex: E46 318i 1998
              Ex: E34 525iA 1989

              Comment

              • Juhis
                BTCF Honorary Member
                • Jul 2002
                • 19175
                • -

                Originally posted by MajorDrake View Post
                Ympäripyöreä vastaus aiempaan kyselyyni Trafille:

                "Hei,

                ja kiitos viestistäsi.

                Koenumerotodistus on ajoneuvon väliaikaista rekisteröintiä, eli se oikeuttaa ajoneuvon väliaikaiseen käyttöön liikenteessä. Euroopan unionissa väliaikaista rekisteröintiä ei ole harmonisoitu, eli väliaikaisen rekisteröinnin käyttöajoissa ja -ehdoissa on paljon eroavaisuuksia. Liittämäsi komission tulkitseva tiedonanto on suosituksenluontoinen, ja jokainen jäsenvaltio saa itse päättää, hyväksyykö toiseen valtioon väliaikaisesti rekisteröidyn ajoneuvon käytön alueellaan. Esimerkiksi Suomi on hyväksynyt muissa EU-maissa myös väliaikaisesti rekisteröityjen ajoneuvojen käytön Suomessa. Sen sijaan muiden valtioiden suhtautumisesta ei harmonisoinnin puutteen vuoksi ole varmuutta. Tanskan, Suomen, Norjan ja Ruotsin välillä on solmittu sopimus (sopS 1986/51), jossa sopimusvaltiot ovat sopineet, että väliaikaisrekisteröidyllä ajoneuvolla voi tietyin ehdoin vierailla toisessa sopimusvaltiossa. Tästä johtuen voimme varmuudella ohjeistaa koenumerotodistuksen ja siirtoluvan käyttäjiä asiasta. Sen sijaan jos tarkoitus on vierailla muussa jäsenvaltiossa, tulee käyttäjän selvittää niiden valtioiden, joiden alueella suomalaisia siirtolupaa on tarkoitus käyttää, suhtautumisen ulkomailla väliaikaisrekisteröidyn ajoneuvon käyttöön alueellaan.

                Kiitos palautteestasi verkkosivujamme koskien. Otamme ohjeistuksen sanamuodon tarkasteltavaksi, sillä tarkoitus ei ole kieltää muissa jäsenvaltioissa käyttämistä vaan jokaisen tulee itse huolehtia siitä, että vierailuvaltio hyväksyy suomessa väliaikaisesti rekisteröidyn ajoneuvon käytön alueellaan.


                Ystävällisin terveisin,

                Marika Leivo
                lakimies"
                Samaa ovat minullekin vastailleet siirtokilpiin liittyen. Olen ollut Saksan päässä myös viranomaisiin yhteydessä ja sieltä vastaus on joko ollut että "emme tiedä / emme osaa sanoa" tai sitten pyytäneet ottamaan jonnekin toiseen virastoon yhteyttä. Mutta mistään saksalaisesta virastosta ei ole kirjallista vastausta tullut sen suhteen, että varmasti hyväksyisivät.

                Mielestäni Trafin velvollisuus olisi selvittää asia saksalaisten viranomaisten kanssa.
                All good things come to those who wait.

                Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group

                Sound Factory Bar & Nightclub

                Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.

                Comment

                • nullzwei
                  BTCF Member
                  • Oct 2002
                  • 11056
                  • ?

                  Originally posted by Juhis View Post
                  Samaa ovat minullekin vastailleet siirtokilpiin liittyen. Olen ollut Saksan päässä myös viranomaisiin yhteydessä ja sieltä vastaus on joko ollut että "emme tiedä / emme osaa sanoa" tai sitten pyytäneet ottamaan jonnekin toiseen virastoon yhteyttä. Mutta mistään saksalaisesta virastosta ei ole kirjallista vastausta tullut sen suhteen, että varmasti hyväksyisivät.

                  Mielestäni Trafin velvollisuus olisi selvittää asia saksalaisten viranomaisten kanssa.
                  Saksalaisia viranomaisia ei hetkauta auto joka on suomalaisten (viranomaisten) rekisterissä. Jos niitä asia jostain muustakin syystä alkaa kiinnostamaan niin ne voivat kysyä rekisteröintitietoja Suomesta:

                  Viranomaisten välinen tiedonvaihto perustuu EU-direktiiviin, jonka nojalla poliisi saa toiseen maahan rekisteröidyn ajoneuvon omistaja- ja haltijatiedot.

                  Comment

                  • Boiga
                    BTCF Member
                    • Jul 2007
                    • 1773
                    • Ylöjärvi

                    Onko kokemusta ajaa suomen siirtokilvillä latvia liettua viro akselilla? Jos reitti on paperilla ja vakuutukset kunnossa? Pitääkö olla vielä erillinen greencard vakuutuksesta mukana?
                    Ajaisin jollain muulla merkillä jos löytyisi kokonaisuutena paremmin itselle sopiva jotain muulta merkiltä.. 😎

                    Comment

                    • jokes911
                      Bimmer Fanatic
                      • May 2008
                      • 875
                      • Espoo

                      Miten se nyt oli noiden ruotsista tuotavien autojen kohdalla? Voinko sieltä ajaa auton suomeen ja palauttaa kilvet vai miten?

                      Olisi pakulle tarvetta ja on ne vaan siellä sen verran halvempia kuin täällä. Ihan vaikka samasta autosta olis kyse:

                      Kamux suomi: https://www.kamux.fi/vaihtoautot/ford/transit/ofx1070

                      Kamux ruotsi (siis missä tämä sama auto on): https://www.kamux.se/begagnadebilar/ford/transit/ofx107

                      Eroa vaivaset 6keur ja mitähän tuohon menis veroa? pari tonnia?
                      2015 Ford Transit Custom Trend, 125hv -> +180hv
                      2022 X3 Charged Edition Msport
                      1999 Honda CBR 900 SC33
                      2009 Husqvarna SMR 510
                      2017 KTM EXCF 350

                      Comment

                      • pyroz
                        BTCF Member
                        • Nov 2002
                        • 6709
                        • PK-seutu

                        Originally posted by jokes911 View Post
                        Miten se nyt oli noiden ruotsista tuotavien autojen kohdalla? Voinko sieltä ajaa auton suomeen ja palauttaa kilvet vai miten?

                        Olisi pakulle tarvetta ja on ne vaan siellä sen verran halvempia kuin täällä. Ihan vaikka samasta autosta olis kyse:

                        Kamux suomi: https://www.kamux.fi/vaihtoautot/ford/transit/ofx1070

                        Kamux ruotsi (siis missä tämä sama auto on): https://www.kamux.se/begagnadebilar/ford/transit/ofx107

                        Eroa vaivaset 6keur ja mitähän tuohon menis veroa? pari tonnia?
                        Otat Suomesta siirtotarrat mukaasi ja jätät ruotsalaisille kilvet.
                        S65, S85, H1, N63TU, HA0, IB1

                        Comment

                        • jokes911
                          Bimmer Fanatic
                          • May 2008
                          • 875
                          • Espoo

                          Kiitos!

                          Näin minäkin ajattelin kun näin tuon Trafin vastauksen MajorDrakelle.

                          Tuon esimerkin erotus on about sama kuin sigun E61:n hyvitys Kamuxilla joten turha mun sitä on sinne ilmaseksi antaa. Jos tuohon vielä sais vielä jonkun eurooppalaisen takuun niin homma on selvä.
                          2015 Ford Transit Custom Trend, 125hv -> +180hv
                          2022 X3 Charged Edition Msport
                          1999 Honda CBR 900 SC33
                          2009 Husqvarna SMR 510
                          2017 KTM EXCF 350

                          Comment

                          • Silmaauki
                            BTCF Member
                            • Jan 2015
                            • 1791
                            • Turku

                            Originally posted by jokes911 View Post
                            Miten se nyt oli noiden ruotsista tuotavien autojen kohdalla? Voinko sieltä ajaa auton suomeen ja palauttaa kilvet vai miten?

                            Olisi pakulle tarvetta ja on ne vaan siellä sen verran halvempia kuin täällä. Ihan vaikka samasta autosta olis kyse:

                            Kamux suomi: https://www.kamux.fi/vaihtoautot/ford/transit/ofx1070

                            Kamux ruotsi (siis missä tämä sama auto on): https://www.kamux.se/begagnadebilar/ford/transit/ofx107

                            Eroa vaivaset 6keur ja mitähän tuohon menis veroa? pari tonnia?
                            Tuskin veroksi riittä pari tonnia. Veikkaan, että on lähemmäs viittä.
                            E93 335i Aarre, Montego blue
                            E90 318i talvipulkka

                            Harrastuksissa ongelmien määrä on vakio - niitä on koko ajan.

                            Comment

                            • jokes911
                              Bimmer Fanatic
                              • May 2008
                              • 875
                              • Espoo

                              Originally posted by Silmaauki View Post
                              Tuskin veroksi riittä pari tonnia. Veikkaan, että on lähemmäs viittä.
                              Ei sun tarvi veikata kun mä tiedän. Alla heinäkuussa verotetut Transit Customit vuosilta -17 ja uudemmat. Vika numero on veron määrä eli alle 3keur selvästi.

                              FORD TRANSIT CUSTOM DI 1995 3 77 2740 20200706 20170116 135 15 188,15 2 187,09
                              FORD TRANSIT CUSTOM DI 1995 3 96 2940 20200708 20161110 93 17 426,35 2 073,73
                              FORD TRANSIT CUSTOM DI 1995 2 96 3000 20200710 20180528 45 22 384,40 2 708,51
                              FORD TRANSIT CUSTOM DI 1995 3 96 3000 20200716 20190624 24 28 482,45 3 446,37
                              FORD TRANSIT CUSTOM DI 1995 3 96 3200 20200709 20190722 31 28 155,65 2 900,03
                              FORD TRANSIT CUSTOM DI 1995 3 96 2990 20200710 20170830 150 16 526,70 2 214,57
                              FORD TRANSIT CUSTOM DI 1995 3 96 2990 20200710 20171030 119 17 996,35 2 537,48
                              2015 Ford Transit Custom Trend, 125hv -> +180hv
                              2022 X3 Charged Edition Msport
                              1999 Honda CBR 900 SC33
                              2009 Husqvarna SMR 510
                              2017 KTM EXCF 350

                              Comment

                              • Silmaauki
                                BTCF Member
                                • Jan 2015
                                • 1791
                                • Turku

                                ^Kato pahus. Mä olin sitten ihan pihalla noista summista.
                                E93 335i Aarre, Montego blue
                                E90 318i talvipulkka

                                Harrastuksissa ongelmien määrä on vakio - niitä on koko ajan.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎