Originally posted by TheRipper
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Auto Saksasta Suomeen III
Collapse
X
-
Originally posted by pyroz View PostKyllä ne viimeiset Saksan rek otteet on jossain olemassa. Varsinkin Teil2 "omistusosa".F10 523iA 2010
Ex: E39 528iA 1997
Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
Ex: E65 745iA 2003
Ex: E46 318i 1998
Ex: E34 525iA 1989
Comment
-
-
Originally posted by TheRipper View PostPitäisikö erikseen myyjäliikkeeltä pyytä tuota sitten?
Sitten jos auto tuli ostettua ilman 2 osaa,
katsastuskonttori tekee saksaan niin sanotun retu-kyselyn Saksan ajoneuvorekisteriin ja sieltä tulee vastaus 2-3 viikon kuluessa että onko estettä rekisteröintiin. Käytännössä siis Saksan päässä soittavat paikalliseen Zulassungstelleen ja sieltä ollaan edelliseen omistajaan yhteydessä.
Muutaman kerran on vuosien saatossa myyjällä jäänyt ote toimittamatta vaikka näin on kauppakirjassa lukenut eikä niiden kanssa ole ollut ongelmaa, kerran riitti kun otin siellä paikalliseen poliisiin yhteyttä niin rupesi tapahtumaan.M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
Comment
-
-
Ympäripyöreä vastaus aiempaan kyselyyni Trafille:
"Hei,
ja kiitos viestistäsi.
Koenumerotodistus on ajoneuvon väliaikaista rekisteröintiä, eli se oikeuttaa ajoneuvon väliaikaiseen käyttöön liikenteessä. Euroopan unionissa väliaikaista rekisteröintiä ei ole harmonisoitu, eli väliaikaisen rekisteröinnin käyttöajoissa ja -ehdoissa on paljon eroavaisuuksia. Liittämäsi komission tulkitseva tiedonanto on suosituksenluontoinen, ja jokainen jäsenvaltio saa itse päättää, hyväksyykö toiseen valtioon väliaikaisesti rekisteröidyn ajoneuvon käytön alueellaan. Esimerkiksi Suomi on hyväksynyt muissa EU-maissa myös väliaikaisesti rekisteröityjen ajoneuvojen käytön Suomessa. Sen sijaan muiden valtioiden suhtautumisesta ei harmonisoinnin puutteen vuoksi ole varmuutta. Tanskan, Suomen, Norjan ja Ruotsin välillä on solmittu sopimus (sopS 1986/51), jossa sopimusvaltiot ovat sopineet, että väliaikaisrekisteröidyllä ajoneuvolla voi tietyin ehdoin vierailla toisessa sopimusvaltiossa. Tästä johtuen voimme varmuudella ohjeistaa koenumerotodistuksen ja siirtoluvan käyttäjiä asiasta. Sen sijaan jos tarkoitus on vierailla muussa jäsenvaltiossa, tulee käyttäjän selvittää niiden valtioiden, joiden alueella suomalaisia siirtolupaa on tarkoitus käyttää, suhtautumisen ulkomailla väliaikaisrekisteröidyn ajoneuvon käyttöön alueellaan.
Kiitos palautteestasi verkkosivujamme koskien. Otamme ohjeistuksen sanamuodon tarkasteltavaksi, sillä tarkoitus ei ole kieltää muissa jäsenvaltioissa käyttämistä vaan jokaisen tulee itse huolehtia siitä, että vierailuvaltio hyväksyy suomessa väliaikaisesti rekisteröidyn ajoneuvon käytön alueellaan.
Ystävällisin terveisin,
Marika Leivo
lakimies"M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
Comment
-
-
Originally posted by MajorDrake View PostEhdottomasti pitää pyytää originaali 2 osa, ykkösellä ei ole ihan niin paljon väliä. Verottaja kyllä kysyy 1:stäkin mutta jos ilmoittaa että ei ole saatavilla niin minkäs ne sille tekee, sama homma katsastuskonttorin kanssa, tuntuu olevan eri käytäntöjä jopa katsastajien kesken tarvitaanko 1 osaa vai ei...
Sitten jos auto tuli ostettua ilman 2 osaa,
katsastuskonttori tekee saksaan niin sanotun retu-kyselyn Saksan ajoneuvorekisteriin ja sieltä tulee vastaus 2-3 viikon kuluessa että onko estettä rekisteröintiin. Käytännössä siis Saksan päässä soittavat paikalliseen Zulassungstelleen ja sieltä ollaan edelliseen omistajaan yhteydessä.
Muutaman kerran on vuosien saatossa myyjällä jäänyt ote toimittamatta vaikka näin on kauppakirjassa lukenut eikä niiden kanssa ole ollut ongelmaa, kerran riitti kun otin siellä paikalliseen poliisiin yhteyttä niin rupesi tapahtumaan.
Pyysin laittamaan matkaan. En tiedä olisiko muutenkin laittanut kyllä...
Tänään pitäisi olla auto lastattu...saapi nähdä mikä pommi sieltä sitten lopulta tulee... :thinkF10 523iA 2010
Ex: E39 528iA 1997
Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
Ex: E65 745iA 2003
Ex: E46 318i 1998
Ex: E34 525iA 1989
Comment
-
-
Originally posted by MajorDrake View PostYmpäripyöreä vastaus aiempaan kyselyyni Trafille:
"Hei,
ja kiitos viestistäsi.
Koenumerotodistus on ajoneuvon väliaikaista rekisteröintiä, eli se oikeuttaa ajoneuvon väliaikaiseen käyttöön liikenteessä. Euroopan unionissa väliaikaista rekisteröintiä ei ole harmonisoitu, eli väliaikaisen rekisteröinnin käyttöajoissa ja -ehdoissa on paljon eroavaisuuksia. Liittämäsi komission tulkitseva tiedonanto on suosituksenluontoinen, ja jokainen jäsenvaltio saa itse päättää, hyväksyykö toiseen valtioon väliaikaisesti rekisteröidyn ajoneuvon käytön alueellaan. Esimerkiksi Suomi on hyväksynyt muissa EU-maissa myös väliaikaisesti rekisteröityjen ajoneuvojen käytön Suomessa. Sen sijaan muiden valtioiden suhtautumisesta ei harmonisoinnin puutteen vuoksi ole varmuutta. Tanskan, Suomen, Norjan ja Ruotsin välillä on solmittu sopimus (sopS 1986/51), jossa sopimusvaltiot ovat sopineet, että väliaikaisrekisteröidyllä ajoneuvolla voi tietyin ehdoin vierailla toisessa sopimusvaltiossa. Tästä johtuen voimme varmuudella ohjeistaa koenumerotodistuksen ja siirtoluvan käyttäjiä asiasta. Sen sijaan jos tarkoitus on vierailla muussa jäsenvaltiossa, tulee käyttäjän selvittää niiden valtioiden, joiden alueella suomalaisia siirtolupaa on tarkoitus käyttää, suhtautumisen ulkomailla väliaikaisrekisteröidyn ajoneuvon käyttöön alueellaan.
Kiitos palautteestasi verkkosivujamme koskien. Otamme ohjeistuksen sanamuodon tarkasteltavaksi, sillä tarkoitus ei ole kieltää muissa jäsenvaltioissa käyttämistä vaan jokaisen tulee itse huolehtia siitä, että vierailuvaltio hyväksyy suomessa väliaikaisesti rekisteröidyn ajoneuvon käytön alueellaan.
Ystävällisin terveisin,
Marika Leivo
lakimies"
Mielestäni Trafin velvollisuus olisi selvittää asia saksalaisten viranomaisten kanssa.All good things come to those who wait.
Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group
Sound Factory Bar & Nightclub
Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.
Comment
-
-
Originally posted by Juhis View PostSamaa ovat minullekin vastailleet siirtokilpiin liittyen. Olen ollut Saksan päässä myös viranomaisiin yhteydessä ja sieltä vastaus on joko ollut että "emme tiedä / emme osaa sanoa" tai sitten pyytäneet ottamaan jonnekin toiseen virastoon yhteyttä. Mutta mistään saksalaisesta virastosta ei ole kirjallista vastausta tullut sen suhteen, että varmasti hyväksyisivät.
Mielestäni Trafin velvollisuus olisi selvittää asia saksalaisten viranomaisten kanssa.
Viranomaisten välinen tiedonvaihto perustuu EU-direktiiviin, jonka nojalla poliisi saa toiseen maahan rekisteröidyn ajoneuvon omistaja- ja haltijatiedot.
Comment
-
-
Onko kokemusta ajaa suomen siirtokilvillä latvia liettua viro akselilla? Jos reitti on paperilla ja vakuutukset kunnossa? Pitääkö olla vielä erillinen greencard vakuutuksesta mukana?Ajaisin jollain muulla merkillä jos löytyisi kokonaisuutena paremmin itselle sopiva jotain muulta merkiltä.. 😎
Comment
-
-
Miten se nyt oli noiden ruotsista tuotavien autojen kohdalla? Voinko sieltä ajaa auton suomeen ja palauttaa kilvet vai miten?
Olisi pakulle tarvetta ja on ne vaan siellä sen verran halvempia kuin täällä. Ihan vaikka samasta autosta olis kyse:
Kamux suomi: https://www.kamux.fi/vaihtoautot/ford/transit/ofx1070
Kamux ruotsi (siis missä tämä sama auto on): https://www.kamux.se/begagnadebilar/ford/transit/ofx107
Eroa vaivaset 6keur ja mitähän tuohon menis veroa? pari tonnia?2015 Ford Transit Custom Trend, 125hv -> +180hv
2022 X3 Charged Edition Msport
1999 Honda CBR 900 SC33
2009 Husqvarna SMR 510
2017 KTM EXCF 350
Comment
-
-
Originally posted by jokes911 View PostMiten se nyt oli noiden ruotsista tuotavien autojen kohdalla? Voinko sieltä ajaa auton suomeen ja palauttaa kilvet vai miten?
Olisi pakulle tarvetta ja on ne vaan siellä sen verran halvempia kuin täällä. Ihan vaikka samasta autosta olis kyse:
Kamux suomi: https://www.kamux.fi/vaihtoautot/ford/transit/ofx1070
Kamux ruotsi (siis missä tämä sama auto on): https://www.kamux.se/begagnadebilar/ford/transit/ofx107
Eroa vaivaset 6keur ja mitähän tuohon menis veroa? pari tonnia?S65, S85, H1, N63TU, HA0, IB1
Comment
-
-
Kiitos!
Näin minäkin ajattelin kun näin tuon Trafin vastauksen MajorDrakelle.
Tuon esimerkin erotus on about sama kuin sigun E61:n hyvitys Kamuxilla joten turha mun sitä on sinne ilmaseksi antaa. Jos tuohon vielä sais vielä jonkun eurooppalaisen takuun niin homma on selvä.2015 Ford Transit Custom Trend, 125hv -> +180hv
2022 X3 Charged Edition Msport
1999 Honda CBR 900 SC33
2009 Husqvarna SMR 510
2017 KTM EXCF 350
Comment
-
-
Originally posted by jokes911 View PostMiten se nyt oli noiden ruotsista tuotavien autojen kohdalla? Voinko sieltä ajaa auton suomeen ja palauttaa kilvet vai miten?
Olisi pakulle tarvetta ja on ne vaan siellä sen verran halvempia kuin täällä. Ihan vaikka samasta autosta olis kyse:
Kamux suomi: https://www.kamux.fi/vaihtoautot/ford/transit/ofx1070
Kamux ruotsi (siis missä tämä sama auto on): https://www.kamux.se/begagnadebilar/ford/transit/ofx107
Eroa vaivaset 6keur ja mitähän tuohon menis veroa? pari tonnia?E93 335i Aarre, Montego blue
E90 318i talvipulkka
Harrastuksissa ongelmien määrä on vakio - niitä on koko ajan.
Comment
-
-
Originally posted by Silmaauki View PostTuskin veroksi riittä pari tonnia. Veikkaan, että on lähemmäs viittä.
FORD TRANSIT CUSTOM DI 1995 3 77 2740 20200706 20170116 135 15 188,15 2 187,09
FORD TRANSIT CUSTOM DI 1995 3 96 2940 20200708 20161110 93 17 426,35 2 073,73
FORD TRANSIT CUSTOM DI 1995 2 96 3000 20200710 20180528 45 22 384,40 2 708,51
FORD TRANSIT CUSTOM DI 1995 3 96 3000 20200716 20190624 24 28 482,45 3 446,37
FORD TRANSIT CUSTOM DI 1995 3 96 3200 20200709 20190722 31 28 155,65 2 900,03
FORD TRANSIT CUSTOM DI 1995 3 96 2990 20200710 20170830 150 16 526,70 2 214,57
FORD TRANSIT CUSTOM DI 1995 3 96 2990 20200710 20171030 119 17 996,35 2 537,482015 Ford Transit Custom Trend, 125hv -> +180hv
2022 X3 Charged Edition Msport
1999 Honda CBR 900 SC33
2009 Husqvarna SMR 510
2017 KTM EXCF 350
Comment
-
-
^Kato pahus. Mä olin sitten ihan pihalla noista summista.E93 335i Aarre, Montego blue
E90 318i talvipulkka
Harrastuksissa ongelmien määrä on vakio - niitä on koko ajan.
Comment
-
Comment