Originally posted by pyroz
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Auto Saksasta Suomeen III
Collapse
X
-
Originally posted by brainsurgery View PostOnkos kukaan törmännyt viime aikoina ongelmiin tarrakilpiä käyttäessä Saksassa?
Niin joo ja voimassaolo mietityttää myös, kun ajatus olisi viettää vajaa kuukausi Milanossa tällä reissulla..Last edited by E39Fin; 04-04-2022, 09:33.Jaguar XF Sportbrake R-sport.
E39 523iA Oxfordgreen
Comment
-
-
Originally posted by E39Fin View PostNäillä ilmeisestikin pitäisi oikeaoppisesti ajella suorinta reittiä Suomeen. Mietin vain, että viittiikö sitä käydä kurvailemassa vähän mutkien kautta, jos vaikka viettäis kesäloman alppiteillä :think
Niin joo ja voimassaolo mietityttää myös, kun ajatus olisi viettää vajaa kuukausi Milanossa tällä reissulla..S65, S85, H1, N63TU, HA0, IB1
Comment
-
-
Originally posted by van cleef View PostEuroopan Unionin jäsenvaltioissa
Viimeinen lause oli se oleellinen kohta johon ei ole mm. Saksan kohdalta vastausta ennenkuin joku siitä käy oikeutta...M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
Comment
-
-
Originally posted by MajorDrake View PostMuistutetaan kuitekin että Trafincommin ohjeen mukaan kilvet ovat voimassa mutta niiden käyttäjän pitää itse varmistua että vakuutus on voimassa kyseisesäs maassa ja että kyseisen maan viranomaiset siirtoluvat hyväksyvät.
Viimeinen lause oli se oleellinen kohta johon ei ole mm. Saksan kohdalta vastausta ennenkuin joku siitä käy oikeutta...Jaguar XF Sportbrake R-sport.
E39 523iA Oxfordgreen
Comment
-
-
Originally posted by MajorDrake View PostMuistutetaan kuitekin että Trafincommin ohjeen mukaan kilvet ovat voimassa mutta niiden käyttäjän pitää itse varmistua että vakuutus on voimassa kyseisesäs maassa ja että kyseisen maan viranomaiset siirtoluvat hyväksyvät.
Viimeinen lause oli se oleellinen kohta johon ei ole mm. Saksan kohdalta vastausta ennenkuin joku siitä käy oikeutta...
"EU-kansalaisen pitää saada ajaa autolla oman maansa viranomaisen myöntämällä väliaikaisella rekisteröinnillä". Vapaasti tiivistettynä, mutta tuossa se kaikki kiteytyy. Siinä voi ministeröiden virkaloiset venkuloida että mites tuota vuosikymmenet sanottiin kansalaisille ihan jotain muuta....S65, S85, H1, N63TU, HA0, IB1
Comment
-
-
Suomessa myönnetty liikennevakuutus on voimassa kaikissa Euroopan talousalueen (ETA) maissa ja Sveitsissä.
Suomen tasavalta katsoo, että siirtolupajärjestelmällä taataan se, että käytettävää ajoneuvoa ja mainitun luvan haltijaa koskevat tiedot merkitään ajoneuvoliikennerekisteriin, mikä on välttämätöntä liikenneturvallisuutta koskevan tavoitteen kannalta. Se toteaa vielä, että rekisteriin merkityt tiedot ovat tarpeen liikennerikkomus- ja onnettomuustapauksissa sekä valvottaessa ajoneuvojen teknisiä ominaisuuksia, joilla on vaikutusta liikenneturvallisuuteen.Last edited by nullzwei; 04-04-2022, 19:31.
Comment
-
-
Originally posted by brainsurgery View PostOnko merkitystä hakeeko pelkällä siirtoluvalla auton vai tekeekö käyttöönottoilmoituksen ja tuo sitä varten otettavalla siirtoluvalla? Jälkimmäisessähän ei ole mitään reittejä eriteltynä.
Itse olen mennyt omalla tavallaan "varman päälle" metodilla, eli ensinnäkin tehnyt tarrakilpihakemuksen englanninkielisellä lomakkeella, johon pyydän katsurin leiman ja saan sen myös mukaani reissuun (inssin koneelta voi tulostaa lopullisen siirtoluvan vain FI tai SE kielillä, Hyvä Traficom!). Ne tarrat haen vaan normaaleina 5pv siirtoajona ja merkkaan nimenomaan reitin.
Tämä kaikki, jotta JOS joskus Saksassa tien päällä pitäisi jotain papereita näyttää niin A) mulla on se englanniksi, jotta polizein ei tartte soitella Trafiin sinihuulipunaisille tädeille jotka eivät tiedä 1) mistään ja 2) mitään. ja B) silloin se Polizei näkee jo siitä mukana olevasta paperista, että "Ahaa sä ajat Mynkkenistä Frankfurtiin ja sieltä Travemündeen ja sieltä laivalla Suomeen okei selvä". Sen sijaan, että Polizei joutuisi tavaamaan suomeksi ja lapussa lukee hienosti "VAPAA KÄYTTÖ", "wtf?".
Omalla toiminnalla ja pienellä extra vaivalla yritän tehdä kaikkeni, että homma olisi selvää ja mahdollisimman helppoa mikäli jotain täytyisi selvitellä.
Vaihtoehto on tosiaan myös aloittaa verotus ja lähteä reissuun 3kk "vapaa käyttö" lapuin. Tuskin on mitään ongelmaa siinäkään.S65, S85, H1, N63TU, HA0, IB1
Comment
-
-
Originally posted by pyroz View PostEi sinänsä merkitystä. Helpoimmalla pääsee tosiaan kun aloittaa jo verotuksenkin etukäteen ja hakee sitä vasten 3kk siirtarit.
Itse olen mennyt omalla tavallaan "varman päälle" metodilla, eli ensinnäkin tehnyt tarrakilpihakemuksen englanninkielisellä lomakkeella, johon pyydän katsurin leiman ja saan sen myös mukaani reissuun (inssin koneelta voi tulostaa lopullisen siirtoluvan vain FI tai SE kielillä, Hyvä Traficom!). Ne tarrat haen vaan normaaleina 5pv siirtoajona ja merkkaan nimenomaan reitin.
Tämä kaikki, jotta JOS joskus Saksassa tien päällä pitäisi jotain papereita näyttää niin A) mulla on se englanniksi, jotta polizein ei tartte soitella Trafiin sinihuulipunaisille tädeille jotka eivät tiedä 1) mistään ja 2) mitään. ja B) silloin se Polizei näkee jo siitä mukana olevasta paperista, että "Ahaa sä ajat Mynkkenistä Frankfurtiin ja sieltä Travemündeen ja sieltä laivalla Suomeen okei selvä". Sen sijaan, että Polizei joutuisi tavaamaan suomeksi ja lapussa lukee hienosti "VAPAA KÄYTTÖ", "wtf?".
Omalla toiminnalla ja pienellä extra vaivalla yritän tehdä kaikkeni, että homma olisi selvää ja mahdollisimman helppoa mikäli jotain täytyisi selvitellä.
Vaihtoehto on tosiaan myös aloittaa verotus ja lähteä reissuun 3kk "vapaa käyttö" lapuin. Tuskin on mitään ongelmaa siinäkään.
Voisihan siihen sanailla tyyliin "Auton siirtoajo Saksasta Suomeen + vapaa käyttö" och samma på Englisch. En tiedä meneekö sitten konttorilla läpi käyttöönottoluvan kanssa kyseiset tekstit.
Comment
-
-
Itse toin x3 Prahasta bmw-diileriltä auton suoraan 3kk siirtotarroilla, koska olin auton jo maksanut etupeltoon. Liimasin siirtotarrat toisen autoni eu-kilpien päälle kotona ja lensin Prahaan irtokilpien kanssa (joissa siis "väärä" tunnus puuhalappujen alla). Siitä pirssillä diilerille. Auto alle about 30min loppukaupustelun jälkeen ja ajo Via Balticaa pitkin himaan.
Simppeliä ja helppoa. Varmaan siinä jotain riskejä voi nähdä, jos on taipuvainen siihen. Itse yleensä liikkeellä asenteella, "että katotaan sit"...
Comment
-
Comment