Announcement

Collapse
No announcement yet.

Auto Saksasta Suomeen III

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jokes911
    Bimmer Fanatic
    • May 2008
    • 875
    • Espoo

    Originally posted by pyroz View Post
    Ei. Hienosti toimii. Muista laittaa ikkunan sijasta kilpien oikeille paikoille puskuriin ja FIN-merkki vasemmalle puolelle ja ei muuta kun hanaa!
    Muistuttakaas minua, eli suomesta tarrakilvet ja niillä sit ajo suomeen? Missä maissa noin sai tehdä?
    2015 Ford Transit Custom Trend, 125hv -> +180hv
    2022 X3 Charged Edition Msport
    1999 Honda CBR 900 SC33
    2009 Husqvarna SMR 510
    2017 KTM EXCF 350

    Comment

    • van cleef
      Bimmer Enthusiast
      • Jan 2006
      • 1889
      • 01830

      Euroopan Unionin jäsenvaltioissa
      ...

      Comment

      • E39Fin
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2013
        • 1761
        • HKI/Orimattila

        Originally posted by brainsurgery View Post
        Onkos kukaan törmännyt viime aikoina ongelmiin tarrakilpiä käyttäessä Saksassa?
        Näillä ilmeisestikin pitäisi oikeaoppisesti ajella suorinta reittiä Suomeen. Mietin vain, että viittiikö sitä käydä kurvailemassa vähän mutkien kautta, jos vaikka viettäis kesäloman alppiteillä :think

        Niin joo ja voimassaolo mietityttää myös, kun ajatus olisi viettää vajaa kuukausi Milanossa tällä reissulla..
        Last edited by E39Fin; 04-04-2022, 09:33.
        Jaguar XF Sportbrake R-sport.
        E39 523iA Oxfordgreen

        Comment

        • pyroz
          BTCF Member
          • Nov 2002
          • 6709
          • PK-seutu

          Originally posted by E39Fin View Post
          Näillä ilmeisestikin pitäisi oikeaoppisesti ajella suorinta reittiä Suomeen. Mietin vain, että viittiikö sitä käydä kurvailemassa vähän mutkien kautta, jos vaikka viettäis kesäloman alppiteillä :think

          Niin joo ja voimassaolo mietityttää myös, kun ajatus olisi viettää vajaa kuukausi Milanossa tällä reissulla..
          Ei tarvitse ajella suorinta reittiä. Voi vaikka laittaa reitiksi Frankfurt - München - Berliini - Travemünde - Helsinki. tms.
          S65, S85, H1, N63TU, HA0, IB1

          Comment

          • MajorDrake
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2006
            • 7518
            • Jyväshyvä

            Originally posted by van cleef View Post
            Euroopan Unionin jäsenvaltioissa
            Muistutetaan kuitekin että Trafincommin ohjeen mukaan kilvet ovat voimassa mutta niiden käyttäjän pitää itse varmistua että vakuutus on voimassa kyseisesäs maassa ja että kyseisen maan viranomaiset siirtoluvat hyväksyvät.

            Viimeinen lause oli se oleellinen kohta johon ei ole mm. Saksan kohdalta vastausta ennenkuin joku siitä käy oikeutta...
            M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
            Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
            Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

            Comment

            • van cleef
              Bimmer Enthusiast
              • Jan 2006
              • 1889
              • 01830

              Joo, tuli tarkoituksella vähän yksinkertaistettua asiaa. Tosin niin sen myös käsitän.
              ...

              Comment

              • E39Fin
                Bimmer Enthusiast
                • Jan 2013
                • 1761
                • HKI/Orimattila

                Originally posted by MajorDrake View Post
                Muistutetaan kuitekin että Trafincommin ohjeen mukaan kilvet ovat voimassa mutta niiden käyttäjän pitää itse varmistua että vakuutus on voimassa kyseisesäs maassa ja että kyseisen maan viranomaiset siirtoluvat hyväksyvät.

                Viimeinen lause oli se oleellinen kohta johon ei ole mm. Saksan kohdalta vastausta ennenkuin joku siitä käy oikeutta...
                On se jännä ettei tämän tavaran liikkuvuuteen ole vielä keksitty jotain yhtenäistä EU-tason politiikkaa tai siirtolupien standardointia. Niin että homma toimis tyylillä soitto vakuutusyhtiöön ja kohti auringonlaskua.
                Jaguar XF Sportbrake R-sport.
                E39 523iA Oxfordgreen

                Comment

                • pyroz
                  BTCF Member
                  • Nov 2002
                  • 6709
                  • PK-seutu

                  Originally posted by MajorDrake View Post
                  Muistutetaan kuitekin että Trafincommin ohjeen mukaan kilvet ovat voimassa mutta niiden käyttäjän pitää itse varmistua että vakuutus on voimassa kyseisesäs maassa ja että kyseisen maan viranomaiset siirtoluvat hyväksyvät.

                  Viimeinen lause oli se oleellinen kohta johon ei ole mm. Saksan kohdalta vastausta ennenkuin joku siitä käy oikeutta...
                  Siitä on nimenomaan käyty oikeutta... JO VUONNA 2001!!! Meitä on kustu linssiin aika prkleen pitkään...

                  "EU-kansalaisen pitää saada ajaa autolla oman maansa viranomaisen myöntämällä väliaikaisella rekisteröinnillä". Vapaasti tiivistettynä, mutta tuossa se kaikki kiteytyy. Siinä voi ministeröiden virkaloiset venkuloida että mites tuota vuosikymmenet sanottiin kansalaisille ihan jotain muuta....
                  S65, S85, H1, N63TU, HA0, IB1

                  Comment

                  • nullzwei
                    BTCF Member
                    • Oct 2002
                    • 11056
                    • ?

                    Suomessa myönnetty liikennevakuutus on voimassa kaikissa Euroopan talousalueen (ETA) maissa ja Sveitsissä.

                    Suomen tasavalta katsoo, että siirtolupajärjestelmällä taataan se, että käytettävää ajoneuvoa ja mainitun luvan haltijaa koskevat tiedot merkitään ajoneuvoliikennerekisteriin, mikä on välttämätöntä liikenneturvallisuutta koskevan tavoitteen kannalta. Se toteaa vielä, että rekisteriin merkityt tiedot ovat tarpeen liikennerikkomus- ja onnettomuustapauksissa sekä valvottaessa ajoneuvojen teknisiä ominaisuuksia, joilla on vaikutusta liikenneturvallisuuteen.
                    Last edited by nullzwei; 04-04-2022, 19:31.

                    Comment

                    • brainsurgery
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2011
                      • 1355
                      • Helsinki

                      Onko tietoa miten saisi 4 rengasta ilman vanteita mahdollisimman edullisesti lähetettyä Frankfurtin läheltä Suomeen?

                      Tulisivat auton mukana mutta tarvin tilan muulle tavaralle.

                      Comment

                      • brainsurgery
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2011
                        • 1355
                        • Helsinki

                        Onko merkitystä hakeeko pelkällä siirtoluvalla auton vai tekeekö käyttöönottoilmoituksen ja tuo sitä varten otettavalla siirtoluvalla? Jälkimmäisessähän ei ole mitään reittejä eriteltynä.

                        Comment

                        • pyroz
                          BTCF Member
                          • Nov 2002
                          • 6709
                          • PK-seutu

                          Originally posted by brainsurgery View Post
                          Onko merkitystä hakeeko pelkällä siirtoluvalla auton vai tekeekö käyttöönottoilmoituksen ja tuo sitä varten otettavalla siirtoluvalla? Jälkimmäisessähän ei ole mitään reittejä eriteltynä.
                          Ei sinänsä merkitystä. Helpoimmalla pääsee tosiaan kun aloittaa jo verotuksenkin etukäteen ja hakee sitä vasten 3kk siirtarit.

                          Itse olen mennyt omalla tavallaan "varman päälle" metodilla, eli ensinnäkin tehnyt tarrakilpihakemuksen englanninkielisellä lomakkeella, johon pyydän katsurin leiman ja saan sen myös mukaani reissuun (inssin koneelta voi tulostaa lopullisen siirtoluvan vain FI tai SE kielillä, Hyvä Traficom!). Ne tarrat haen vaan normaaleina 5pv siirtoajona ja merkkaan nimenomaan reitin.

                          Tämä kaikki, jotta JOS joskus Saksassa tien päällä pitäisi jotain papereita näyttää niin A) mulla on se englanniksi, jotta polizein ei tartte soitella Trafiin sinihuulipunaisille tädeille jotka eivät tiedä 1) mistään ja 2) mitään. ja B) silloin se Polizei näkee jo siitä mukana olevasta paperista, että "Ahaa sä ajat Mynkkenistä Frankfurtiin ja sieltä Travemündeen ja sieltä laivalla Suomeen okei selvä". Sen sijaan, että Polizei joutuisi tavaamaan suomeksi ja lapussa lukee hienosti "VAPAA KÄYTTÖ", "wtf?".

                          Omalla toiminnalla ja pienellä extra vaivalla yritän tehdä kaikkeni, että homma olisi selvää ja mahdollisimman helppoa mikäli jotain täytyisi selvitellä.

                          Vaihtoehto on tosiaan myös aloittaa verotus ja lähteä reissuun 3kk "vapaa käyttö" lapuin. Tuskin on mitään ongelmaa siinäkään.
                          S65, S85, H1, N63TU, HA0, IB1

                          Comment

                          • brainsurgery
                            Bimmer Enthusiast
                            • Aug 2011
                            • 1355
                            • Helsinki

                            Originally posted by pyroz View Post
                            Ei sinänsä merkitystä. Helpoimmalla pääsee tosiaan kun aloittaa jo verotuksenkin etukäteen ja hakee sitä vasten 3kk siirtarit.

                            Itse olen mennyt omalla tavallaan "varman päälle" metodilla, eli ensinnäkin tehnyt tarrakilpihakemuksen englanninkielisellä lomakkeella, johon pyydän katsurin leiman ja saan sen myös mukaani reissuun (inssin koneelta voi tulostaa lopullisen siirtoluvan vain FI tai SE kielillä, Hyvä Traficom!). Ne tarrat haen vaan normaaleina 5pv siirtoajona ja merkkaan nimenomaan reitin.

                            Tämä kaikki, jotta JOS joskus Saksassa tien päällä pitäisi jotain papereita näyttää niin A) mulla on se englanniksi, jotta polizein ei tartte soitella Trafiin sinihuulipunaisille tädeille jotka eivät tiedä 1) mistään ja 2) mitään. ja B) silloin se Polizei näkee jo siitä mukana olevasta paperista, että "Ahaa sä ajat Mynkkenistä Frankfurtiin ja sieltä Travemündeen ja sieltä laivalla Suomeen okei selvä". Sen sijaan, että Polizei joutuisi tavaamaan suomeksi ja lapussa lukee hienosti "VAPAA KÄYTTÖ", "wtf?".

                            Omalla toiminnalla ja pienellä extra vaivalla yritän tehdä kaikkeni, että homma olisi selvää ja mahdollisimman helppoa mikäli jotain täytyisi selvitellä.

                            Vaihtoehto on tosiaan myös aloittaa verotus ja lähteä reissuun 3kk "vapaa käyttö" lapuin. Tuskin on mitään ongelmaa siinäkään.
                            Joo, sama itsellä mielessä että tekisi kaikkien kannalta selvittelyn mahdollisimman helpoksi.

                            Voisihan siihen sanailla tyyliin "Auton siirtoajo Saksasta Suomeen + vapaa käyttö" och samma på Englisch. En tiedä meneekö sitten konttorilla läpi käyttöönottoluvan kanssa kyseiset tekstit.

                            Comment

                            • van cleef
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jan 2006
                              • 1889
                              • 01830

                              Itse toin x3 Prahasta bmw-diileriltä auton suoraan 3kk siirtotarroilla, koska olin auton jo maksanut etupeltoon. Liimasin siirtotarrat toisen autoni eu-kilpien päälle kotona ja lensin Prahaan irtokilpien kanssa (joissa siis "väärä" tunnus puuhalappujen alla). Siitä pirssillä diilerille. Auto alle about 30min loppukaupustelun jälkeen ja ajo Via Balticaa pitkin himaan.

                              Simppeliä ja helppoa. Varmaan siinä jotain riskejä voi nähdä, jos on taipuvainen siihen. Itse yleensä liikkeellä asenteella, "että katotaan sit"
                              ...

                              Comment

                              • E39Fin
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jan 2013
                                • 1761
                                • HKI/Orimattila

                                Tuoreiden autojen kanssa tuo toimintamalli on varmasti helpoin ja paras. Itsellä kyllä sellaisia vanhoja romuja kiikarissa, että taitaa olla parempi valikoida ja hakea kilvet vasta Saksan päädyssä
                                Jaguar XF Sportbrake R-sport.
                                E39 523iA Oxfordgreen

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎